Sportsklubbens økonomiske situasjon

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Trooond
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Mar 2015
    • 1039

    Bra at det begynner å bli litt orden på saker, og at det prioriteres å signere ungutta.
    Er å håpe det ikke blir så mye utskiftning fremover som det har vært i det siste, og med bedre økonomi skal vel det være mulig.

    Kommentar

    • Stray Cat
      Moderator
      • Aug 2008
      • 5914

      Opprinnelig skrevet av magnuslt
      http://www.vg.no/sport/fotball/lille...kt/a/23527431/

      Lillestrøms sportsdirektør Torgeir Bjarmann (47) fortviler over at klubben ikke lenger får lov til å kjøpe spillere med støtte fra private investorer.
      Fra nyhetstråden.
      For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

      Kommentar

      • Xavi
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • May 2008
        • 1275

        Trudde det var opphevet siden City handler spillere i øst og vest.
        Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
        Anders, Tidligere styremedlem KFL

        Kommentar

        • Oddis
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2006
          • 2744

          Man City (og Man Utd som har brukt mer penger enn City i år) kan handle spillere pga en helt forjævlig stor tv-avtale. I tillegg får City underskuddet av driften dekket av eierne. Eierne eier ikke andeler av spillerne, og får ingen ting ved salg.
          Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

          Kommentar

          • Klimtkongen
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Sep 2014
            • 419

            Samme gjelder vel søpla. Trøim eier klubben og har ikke eierandel i spillerne direkte.

            Kommentar

            • Gigi
              Seniormedlem
              Forumsadist
              • Sep 2009
              • 110

              Dette tredjepartseierskapsforbudet er jo vedtatt med henblikk på helt andre fotballand enn Norge, men det vil likevel gi en høyst nødvendig voksenopplæring for både Lillestrøm og en del andre klubber.

              Det går an å synes det er en fotvilet situasjon at klubben må eie sine egne spillere, og ikke kan kaste bort andre folks millioner på bomkjøp i et marked den uansett ikke har oversikt over (altså markedet for fotballspillere, som forbausende få norske fotballklubber behersker). Så kan vi heller ikke bruke sjusifra på å hente en Fofana-erstatter (Bjarmanns eksempel), men må nøye oss med kremen av tippeligatalenter, som tilfeldigvis allerede er i klubben (selv om det største talentet allerede har dratt videre fordi mamma eller pappa fikk ny jobb eller noe sånn).

              Og folk har fremdeles lov til å kaste penger i fotballsluket, hvis det er det om å gjøre. De kan bare ikke deleie fotballspillere. Og hvis dét gjør at de trekker ut pengene sine, så var det vel ikke så nøye med økonomisk støtte til klubben sin uansett.

              Det er to typer klubber som vinner på dette: De som har gode forbindelser med rike personer som vil fortsette å bruke dem, stort sett som PR-maskiner og penisforlengere, til tross for regelendringen (la blikket gli i retning Oslo) - og de som behersker dette med ungdomsarbeid, kontraktsforlengelser, lønnspolitikk og dyre spillersalg, og dermed ikke er avhengige av eksterne millioner for å i det hele tatt klare seg som middelhalvsfarere i Tippeligaen. Lillestrøm nærmer seg den andre gruppa, eller er der allerede, og det er kjempeflott. Når vi selger en LSK-gutt til utlandet for ti millioner og ikke må dele overskuddet med noen, så tror jeg det vil føles bedre enn når vi selger en leiesoldat for en liten sum fordi nesten hele kontraktstiden gikk med til integrering, og vi ikke engang sitter igjen med hele overgangssummen.

              Takke faen for at den fordyrende, hemmende og uansett ugunstige investoravhengigheten, en avhengighet som kun eksisterer i klubbledernes eget hode, er satt ørlite grann tilbake.

              Kommentar

              • Lars
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2004
                • 6156

                Jeg er nok langt mer enig med Gigi (bra innlegg) enn Bjarmann her. Jeg ser selvfølgelig poenget med at klubben kan få stor økonomisk gevinst med liten risiko (Ujah, Björn), men totalt sett er jeg mektig lei av at klubben styres etter Per Bergs menstruasjonssyklus. Det har vært null forutsigbarhet i klubbdriften etter at pengene fra eksterne investorer/eiere/givere begynte å strømme inn i klubben høsten 2003. For all del, Per og Per har vist stort hjerte for klubben ved å fylle badekaret med deilig, varmt vann (05-07), men det var de samme gutta som dro ut proppen igjen. Mye av det økonomiske uføret vi har havnet i, kunne vært unngått med smartere og mer edruelig pengebruk i bobleåra.

                En klubb som står på egne bein, og tjener penga sine gjennom (reelle) sponsoravtaler, billettinntekter, medieavtaler, spillersalg og premiepenger, er og blir det eneste bærekraftige alternativet. Hvis det absolutt må kjøpes spillere (personlig synes jeg mange av våre beste også har vært de billigste), får man budsjettere med dette eller bruke ekstraordinære inntekter (spillersalg).

                Kommentar

                • GIFKanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2009
                  • 8243

                  Bjarmanns avskjedssøknad? Hvorfor skal han være sportsdirektør hvis det eneste han har utmerka seg med, å hente afrikanere gjennom Aneke, også forsvinner? Hvilken komptetanse står han igjen med, hvilket kontaktnett? Hvilke målsetninger? Og med investorhjelp har ikke klubben bare fremstått uten forutsigbarhet, men også uten åpenhet, og det er ikke tilfeldig.

                  Bare ved å fjerne sportsdirektøren åpner det vel seg midler til en skikkelig dedikert scout, eventuelt faktisk hente en skikkelig sportsdirektør.

                  Kommentar

                  • CFC1976
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jul 2015
                    • 341

                    Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                    Bjarmanns avskjedssøknad? Hvorfor skal han være sportsdirektør hvis det eneste han har utmerka seg med, å hente afrikanere gjennom Aneke, også forsvinner? Hvilken komptetanse står han igjen med, hvilket kontaktnett? Hvilke målsetninger? Og med investorhjelp har ikke klubben bare fremstått uten forutsigbarhet, men også uten åpenhet, og det er ikke tilfeldig.

                    Bare ved å fjerne sportsdirektøren åpner det vel seg midler til en skikkelig dedikert scout, eventuelt faktisk hente en skikkelig sportsdirektør.
                    Meget bra innlegg

                    Kommentar

                    • Kroktåa
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2015
                      • 2857

                      Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                      Bare ved å fjerne sportsdirektøren åpner det vel seg midler til en skikkelig dedikert scout, eventuelt faktisk hente en skikkelig sportsdirektør.
                      Here we go again.... En dårlig kamp av laget, så tyter det fram igjen. Uten noen nye eller bedre argumenter.

                      Jeg elsker LSK, i gode og onde dager. Men jeg må slutte å frekventere dette reiret. Som så alt for mange andre.

                      Kommentar

                      • Totti21
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Mar 2004
                        • 3499

                        Opprinnelig skrevet av Kroktåa
                        Jeg elsker LSK, i gode og onde dager.
                        Det gjør vi jo alle. At man er misfornøyd med enkeltspillere eller andre ansatte i klubben har da ingenting med kjærligheten til klubben å gjøre. De vil jo til evig tid komme og gå, mens klubben forhåpentligvis alltid vil bestå på et eller annet nivå.

                        Kommentar

                        • Trooond
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Mar 2015
                          • 1039

                          Bjarmann er vel også den som har startet satsingen på de unge, og det må vel sies at det er bra med talent blant de? For Runar syntes jeg det virker mer som tvang, og at han ikke har så mange andre alternativer.
                          Bjarmann prøver også å være offensiv i media, mens Runar prøver å roe det ned, og fjerne alt av press og ambisjoner.
                          Sportsklubben er mye i media om dagen, og selv om ikke jeg heller er så enig i sist artikkel, så er det Bjarmann som faktisk skaper det meste av medieoppslag.

                          Kommentar

                          • woody
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • May 2005
                            • 374

                            Vi får satse på at vi unngår rød sone også denne gangen.

                            woody

                            Kommentar

                            • caLitri
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jun 2007
                              • 634

                              GUL Sone på oss!
                              Gi alt, stå på LSK

                              Kommentar

                              • Stray Cat
                                Moderator
                                • Aug 2008
                                • 5914

                                Opprinnelig skrevet av caLitri
                                GUL Sone på oss!
                                Bra, men den røde smeller gjerne til etter vinterpausen når klubben ikke har hatt publikumsinntekter på månedsvis.
                                Det sliter på likviditeten, så kjøp sesonskort så tidlig som mulig, folkens. Det er nesten så jeg vurderer å kjøpe et selv også.
                                For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                                Kommentar

                                • CFC1976
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jul 2015
                                  • 341

                                  Mange bekker små... osv.

                                  Opprinnelig skrevet av Stray Cat
                                  Bra, men den røde smeller gjerne til etter vinterpausen når klubben ikke har hatt publikumsinntekter på månedsvis.
                                  Det sliter på likviditeten, så kjøp sesonskort så tidlig som mulig, folkens. Det er nesten så jeg vurderer å kjøpe et selv også.



                                  263 hovedsponsorer har på 279 dager samlet inn totalt 671.774,- av 2.000.000



                                  Er det kun meg, eller mangler vi 1,3 mil el. tilsv:?

                                  Kommentar

                                  • klippen
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Aug 2009
                                    • 251

                                    Fantastisk bra med ny hovedsponsoravtale med DNB og ikke minst at vi har en hovedsponsoravtale med kontraktslengde lenger enn et år.

                                    På mandag kommer tallene for regnskapsåret 2015 om jeg ikke tar helt feil, det blir meget spennende å se hvordan ståa er. Om jeg forstår det riktig vil ikke årsmeldingen og årsregnskapet legges ut på nett, men ligge på Åråsen fra mandag av så om noen skal innom ville det vært interessant med en liten oppdatering.

                                    Kommentar

                                    • knut
                                      Make knut Great Again
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2006
                                      • 9365

                                      Har vi budsjettert med spillersalg for å gå i null/pluss i år?

                                      Kommentar

                                      • tullebukk
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2006
                                        • 5446

                                        Opprinnelig skrevet av knut
                                        Har vi budsjettert med spillersalg for å gå i null/pluss i år?
                                        Ja vi regner med og selge 1 spiller.Fredag,Bonke og Ofkir er nevnt

                                        Kommentar

                                        • Oddis
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Feb 2006
                                          • 2744

                                          Første gang på mange år det er fornuftig å budsjettere med spillersalg egentlig! Hvis ingen blir solgt til en høy pris i år, skjønner jeg ingen verdens ting. Tipper Ofkir til Braga i sommer.
                                          Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎