Sportsklubbens økonomiske situasjon

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Frode D. Homb
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Dec 2003
    • 982

    Jeg er enig med Jonern, men det er sikkert litt å spare på ved å ikke ha mange i luka også selv om disse også er frivillige. At ting automatiseres og digitaliseres, er en fin ting, men fortsatt er mange konservative når det gjelder kjøp av billetter. Jeg skriver ut billetten hjemme/eventuelt åpner mailen min på smart-telefonen min og scanner av i luka, men alle er ikke som deg og meg.

    Kommentar

    • CFC1976
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jul 2015
      • 341

      Opprinnelig skrevet av Frode D. Homb
      Jeg er enig med Jonern, men det er sikkert litt å spare på ved å ikke ha mange i luka også selv om disse også er frivillige. At ting automatiseres og digitaliseres, er en fin ting, men fortsatt er mange konservative når det gjelder kjøp av billetter. Jeg skriver ut billetten hjemme/eventuelt åpner mailen min på smart-telefonen min og scanner av i luka, men alle er ikke som deg og meg.
      Jeg har hørt fra VELDIG SIKRE KILDER at klubben har budsjettert til ca. 6500 på hver kamp.

      P.d.d er vi på 6380- riktignok har vi RævBK opp neste, men etter terminlista for 2015 er det kun pisselag som skal inneta Åråsen.

      Kommentar

      • Serbern
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2006
        • 5496

        Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
        Det første ledelsen og administrasjonen i lsk må gjøre, er å kreve at samtlige involverte i klubben utviser et minimum av folkeskikk. I mange år har de rett og slett driti i å svare på henvendelser. Skammelig!
        Jeg har sendt drøssevis av mailer til Torgeir med tips på spillere fra Serbia, aldri fått noe som helst svar.

        Kommentar

        • CFC1976
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jul 2015
          • 341

          Opprinnelig skrevet av Serbern
          Jeg har sendt drøssevis av mailer til Torgeir med tips på spillere fra Serbia, aldri fått noe som helst svar.
          Hva med kroatia eller bosnia ??? Har du tipset han om spiller derfra???

          Kommentar

          • KFL109
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2003
            • 1958

            Opprinnelig skrevet av _Jonern
            Uansett er mange veldig gammeldagse når det gjelder kjøp av billetter. Mange har i alle år møtt opp på Åråsen og kjøpt i luka. Jeg synes man skal få lov til det, uten å måtte betale 50,- ekstra. Jeg er 100% sikker på at LSK taper tilskuere på dette.
            Det er alltid utfordrende å gjennomføre endringer uten at det blir klager, men LSKs ønske er at flest mulig skal kjøpe billetten på forhånd. Gode grunner til det, blant annet er det mye vanskeligere å få frivillige til å stille opp nå enn tidligere.

            *Rekk opp hånda de som ønsker å sitte to timer i billettluka før kampstart uten å få betalt for det. I tillegg er du først inne på kampen midt i første omgang.*

            Psykologisk hadde det sikkert vært smartere å ikke kreve ekstraavgift i billettluka, men å gi 50 kroner avslag for de som kjøper billetter på forhånd.
            Vidar Evje

            Kommentar

            • Grusom B
              Generalissimo Bellisimo
              • Nov 2003
              • 6248

              Opprinnelig skrevet av CFC1976
              Hva med kroatia eller bosnia ??? Har du tipset han om spiller derfra???
              Hva er det egentlig du skal frem til med dette?
              Ni principe ni rey...

              D10S!

              Kommentar

              • GIFKanari
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2009
                • 8243

                Opprinnelig skrevet av KFL109
                Psykologisk hadde det sikkert vært smartere å ikke kreve ekstraavgift i billettluka, men å gi 50 kroner avslag for de som kjøper billetter på forhånd.
                For ikke å snakke om logisk. Dette kunne man promotert, gode rabatter ved kjøp på nett på alle billetter til vanlige dødelige. Man hjelper klubben som kan sette flere frivillige på andre oppgaver. Uansett, det er vanskelig å se åssen klubben skal kunne vende denne utviklinga uten at man må innfinne seg med et kortsiktig tap. Man må satse for å vinne, som det heter.

                Kommentar

                • Totti21
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Mar 2004
                  • 3499

                  Opprinnelig skrevet av CFC1976
                  Jeg har hørt fra VELDIG SIKRE KILDER at klubben har budsjettert til ca. 6500 på hver kamp.

                  P.d.d er vi på 6380- riktignok har vi RævBK opp neste, men etter terminlista for 2015 er det kun pisselag som skal inneta Åråsen.
                  Dette tallet er basert på snittet hjemme og borte. På hjemmebane har vi et snitt på 5.462, som er godt bak skjema med kun rbk igjen av de publikumsvennlige lagene hjemme. Tipper vi ender under 5.000 med mindre tallet mot rbk blir skikkelig oppløftende til helgen, men med Premier League start og ikke en spesielt god periode for LSK sin del, så tror jeg vi får krysse fingrene økonomisk for at gulljagende trøndere gjør Åråsen hvit denne dagen.

                  Jeg bor riktignok ikke i Lillestrøm selv om dagen, men når venner av meg som har vært på Åråsen 8-10 ganger pr.sesong de siste årene (altså ganske lojale tilskuere) ikke visste at rbk kommer på besøk til helgen en gang, så kunne mobiliseringen fra klubben sin side også sannsynligvis vært bedre for å unngå at det blir overtall av trøndere på denne matchen.

                  Kommentar

                  • Wanker
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Aug 2005
                    • 632

                    Opprinnelig skrevet av Totti21
                    ...venner av meg som har vært på Åråsen 8-10 ganger pr.sesong de siste årene (altså ganske lojale tilskuere) ikke visste at rbk kommer på besøk til helgen en gang, så kunne mobiliseringen fra klubben sin side også sannsynligvis vært bedre...
                    La oss tilby klubben en LSK-app som håndterer kommunikasjon mot tilskuere, medlemmer og sponsorer. Alle som har kjøpt billett via app får påminnelse om kommende kamper (om de ikke har reservert seg), alle som har hatt sesongkort får tilbud om å fornye ved å trykke "Ja takk".
                    Sponsorene kan publisere tilbud og kampanjer, brukerne ser hvilke selskaper som er sponsorer (Slik det er i dag, hvem vet egentlig hvem som sponser og evt. gir rabatter?)
                    Eller hva med LSK-quiz via appen i pausa, med live resultatliste?
                    Eller selvbetjening i forbindelse med tegning av medlemskap og vedlikehold av adresser?

                    Dessverre svarer ikke klubben på henvendelser om ikke-finansielle bidrag på en forsvarlig måte. Jeg vet ikke hva som er galt, men å avvise gode ideer som man gjør i dag, er etter min mening et sykdomstegn...
                    Hunter S. Thompson:

                    There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
                    Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

                    Kommentar

                    • MortenA
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2007
                      • 3319

                      Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                      Man må satse for å vinne, som det heter.
                      For all del, vi kan gå inn i foreningen med Lyn, Rangers og Leeds som har enten kollapset etter en satsning eller blitt degradert for økonomisk rot...
                      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                      Kommentar

                      • mats
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Mar 2008
                        • 621

                        Vi har knapt ansatte da, vrient med utvikling da.

                        Kommentar

                        • GIFKanari
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2009
                          • 8243

                          Opprinnelig skrevet av MortenA
                          For all del, vi kan gå inn i foreningen med Lyn, Rangers og Leeds som har enten kollapset etter en satsning eller blitt degradert for økonomisk rot...
                          Eventuelt sitte å se på at klubben beveger seg stadig lengre ut i periferien. Det verste er ikke å gjøre noe i det hele tatt. Det handler i bunn og grunn like mye om deres arbeidsplasser som ved en degradering/konkurs.

                          Kommentar

                          • rugbar
                            Seniormedlem
                            Forumonanist
                            • Apr 2007
                            • 152

                            Opprinnelig skrevet av Wanker
                            La oss tilby klubben en LSK-app som håndterer kommunikasjon mot tilskuere, medlemmer og sponsorer. Alle som har kjøpt billett via app får påminnelse om kommende kamper (om de ikke har reservert seg), alle som har hatt sesongkort får tilbud om å fornye ved å trykke "Ja takk".
                            Sponsorene kan publisere tilbud og kampanjer, brukerne ser hvilke selskaper som er sponsorer (Slik det er i dag, hvem vet egentlig hvem som sponser og evt. gir rabatter?)
                            Eller hva med LSK-quiz via appen i pausa, med live resultatliste?
                            Eller selvbetjening i forbindelse med tegning av medlemskap og vedlikehold av adresser?

                            Dessverre svarer ikke klubben på henvendelser om ikke-finansielle bidrag på en forsvarlig måte. Jeg vet ikke hva som er galt, men å avvise gode ideer som man gjør i dag, er etter min mening et sykdomstegn...
                            Har du, noen her, kunnskapen om hvordan man lager dette og kan lage det uten kostnader høres dette ut som en sikker vinner!

                            Elendig hvis du har sendt inn dette forslaget og fått nada svar.

                            De er nok redd for følgende:
                            -At klubben blir sittende igjen med en stor regning på utvikling og vedlikehold av appen.
                            -sikkerheten rundt billetter og mulig svindel
                            -at eventuelt utenforstående skal administrere og stå for kommunikasjon utad

                            Kommentar

                            • CFC1976
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jul 2015
                              • 341

                              For å spare penger, er ikke det mulig å låne en ung, lovende spiller fra enten leeds utd eller hoffenheim.

                              Ser at leeds utd har holdt nicky ajose utenfor a-lag stallen. Han herjet i 1. Div for ett år siden og hadde gjort det samme i norge.

                              Kommentar

                              • Wanker
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Aug 2005
                                • 632

                                Opprinnelig skrevet av rugbar
                                Har du, noen her, kunnskapen om hvordan man lager dette og kan lage det uten kostnader høres dette ut som en sikker vinner!

                                Elendig hvis du har sendt inn dette forslaget og fått nada svar.

                                De er nok redd for følgende:
                                -At klubben blir sittende igjen med en stor regning på utvikling og vedlikehold av appen.
                                -sikkerheten rundt billetter og mulig svindel
                                -at eventuelt utenforstående skal administrere og stå for kommunikasjon utad
                                Jeg har foreløpig bare lekt med app-er, og er kanskje ikke den som lager grensesnittet. Men det databasemessige skulle jeg klart. Og det er andre på forumet som jobber hos selskaper som lager app-er, men det blir kanskje ikke gratis.

                                Et problem kan være at Billettservice ønsker å lansere sin egen app, men den er jo ikke integrert med noe annet. Dersom Billettservice hadde publisert et API for billettkjøp, skulle det ikke være så vanskelig rent teknisk. Er klubben bundet av NFF til å benytte Billettservice, eller er det kanskje på tide å vurdere alternative leverandører som er mer åpne?

                                Har ikke foreslått akkurat dette for klubben, men det er fordi jeg fikk så dårlig tilbakemelding (type "Fint, vi tar kontakt ") på tidligere tilbud om å bidra med forslag til rutinemessige forenklinger og effektiv bruk av f.eks Office-programmer. Ikke noe avansert, men det er godt kjent at de fleste vanlige brukere av Office bruker mange ganger så lang tid på diverse banale rutiner som nødvendig. Med størrelsen på klubbens administrasjon burde dette være interessant å se på. Selgere skal selge, ikke knote i dataverktøy de ikke håndterer skikkelig. Rutinemessige, stadig repeterte oppgaver kan ofte automatiseres helt eller delvis.

                                Eksempel: Hvorfor blir ikke alle som har vært sesongkort-holdere automatisk fulgt opp dersom de ikke fornyer innen en viss frist? Rent teknisk er det enkelt, så hvorfor skjer det ikke noe på dette området?

                                Jeg vet rett og slett ikke om jeg skal trygle mer for å få lov til å bidra. Slik jeg forstår det, har også mange andre frivillige liknende opplevelser?
                                Hunter S. Thompson:

                                There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
                                Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

                                Kommentar

                                • CFC1976
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jul 2015
                                  • 341

                                  8164 stk her i dag

                                  Kommentar

                                  • BroganTrundler
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jul 2014
                                    • 665

                                    Og med de vi viser på banen blir det nok lenge til neste gang.

                                    Kommentar

                                    • vermu
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2008
                                      • 1729

                                      Opprinnelig skrevet av CFC1976
                                      8164 stk her i dag
                                      8406 tilskuere var det.

                                      Kommentar

                                      • Totti21
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Mar 2004
                                        • 3499

                                        Opprinnelig skrevet av vermu
                                        8406 tilskuere var det.
                                        Kan vel først og fremst takke de rbk supporterne som har vært borte siden 1999 for det.

                                        Kommentar

                                        • AG-3
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jul 2006
                                          • 1081

                                          Takk for penga, jævla medgangspakk. Hater trøndere og alle som så gjerne vil være det.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎