Sportsklubbens økonomiske situasjon

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • glasgow
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jan 2007
    • 1251

    Opprinnelig skrevet av CFC1976
    Jeg blei ganske kvalm av å se enkelte på sprøytarommet i forrige uke som jeg ikke hadde sett på år og dag.

    Hva faen er dette for noe? Går folk kun på kamp mot Søpla og hjemme mot Bartepakka?
    Jeg blir kvalm av alt oppgulpet på forumet. Halvparten av tillskuere på fotballkamper er medgangssupportere. slik er det vel bare.
    Så får vi andre som går på kamp uansett, støtte laget så godt vi kan.

    Kommentar

    • Totti21
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Mar 2004
      • 3499

      Opprinnelig skrevet av Playboy1
      Igjen... hvem er det som i klubben som nok engang har budsjettert med mange flere tilskuere enn det som vil komme?
      Dem som ikke hadde forutsett at pila fortsatt ville peke nedover når det gjaldt tilskuer besøk på Åråsen denne sesongen , har så til de grader sovet i timen.
      Det skremmende er vel at de samme personene kommer til å gjenta dette de neste årene også ,garantert.
      Det skal sies at man har ligget ganske stabilt på 5500-5900 de siste sesongene og at man hadde en liten oppsving i fjor etter konstant og jevn nedgang siden toppåret 2007 i likhet med de fleste i Tippeligaen. Det kunne tyde på at bunnen var nådd og at man i det minste ville havne rundt 5000 tilskuere i år også. Hvis man har budsjettert med noe rundt det, så synes jeg det er ganske så moderat.

      At man ligger på 5400 etter at man allerede har hatt flere av publikumskampene hjemme og ikke har Brann i Tippeligaen tilsier dessverre at vi fort bikker under 5000 mot slutten av sesongen i alle fall. Den hadde ikke jeg sett komme med ny trener og det faktum at man var en av de absolutt beste hjemmelagene forrige sesong.

      Men, en kombinasjon av en pinlig exit i cupen og anonyme, kjedelige resultater har tatt mye av interessen av laget bort tror jeg. Legg også til at man mister den mest PR-kåte spilleren og den beste spilleren sin, så vil det nok heller ikke bedre seg utover i sesongen i takt med at vi får mindre å spille for.
      Det er ille å si det, men en nedrykkskamp ville sannsynligvis vært mer attraktivt for publikum på Åråsen enn at man cruiser inn til 9-10 plass på tabellen med et profilløst lag og ryker tidlig ut av cupen.

      Hva kan man gjøre for å få folk tilbake på Åråsen?
      Vinne kamper, skape stolte øyeblikk og få inn profiler i alt fra støtteapparatet til spillergruppen og administrasjonen. Ivar Hoff kombinert med Jørn Andersen og et comeback for Tommy Høiland og Andreas Haddad kunne kanskje skapt en del action, men sportslig sett er det kanskje ikke den beste sammensetningen. :-)
      Last edited by Totti21; 04.08.2015, 14:57.

      Kommentar

      • GIFKanari
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2009
        • 8243

        For å få fler folk på kampene må man kanskje tåle et kortsiktig tap? Sette ned prisene over hele linja og promotere det. En mindre enn halvfull stadion påvirker alt. Man kan ihvertfall ikke gjemme seg bak greia at folk ikke vil ha gratisbilletter, folk har ikke noe eierskap til noe de ikke har betalt en krone for, og folk flest vil både selv bestemme hvor de skal sitte og sitte komfortabelt.

        Kommentar

        • Frode D. Homb
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Dec 2003
          • 982

          Vi har gått klar av konkurs takket være handlekraft av blant annet Heidi Scheie, Anita Bjerke, Torgeir Bjarmann, styrene, givere, snille kreditorer og investorer, Per og Per, en standhaftig administrasjon og LSKs frivillige korps. Den største takken vil jeg likevel rette til oss og alle som har bidratt til VierLSK. Uten oss supportere på kamp kan ikke LSK drive videre. Vi må være konstruktive i kritikken vår og fremme forslag på årsmøtet for at klubben skal bli bedre. Jeg gleder meg til RBK-kampen med et ungt, sultent LSK-lag.
          Last edited by Frode D. Homb; 04.08.2015, 15:47.

          Kommentar

          • Sceptic
            Medlem
            Hoffnarr
            • Oct 2011
            • 69

            Opprinnelig skrevet av GIFKanari
            For å få fler folk på kampene må man kanskje tåle et kortsiktig tap?
            LSK har ikke råd til kortsiktige tap. Alt må gjøres for å være stabilt ute av rød sone hos NFF.

            Kommentar

            • Frode D. Homb
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Dec 2003
              • 982

              Skedsmo kommune har også bidratt i forhold til LSK-hallen.

              Kommentar

              • andee
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • May 2004
                • 1191

                Opprinnelig skrevet av Frode D. Homb
                Skedsmo kommune har også bidratt i forhold til LSK-hallen.
                Ville heller sagt at både kommunen og hallen har vært viktige bidrag. Vanskelig å si at den enes bidrag har vært viktigere enn den andres.
                TS05 - Felt C

                Kommentar

                • GIFKanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2009
                  • 8243

                  Opprinnelig skrevet av Sceptic
                  LSK har ikke råd til kortsiktige tap. Alt må gjøres for å være stabilt ute av rød sone hos NFF.
                  Da må det eventuelt stramme inn på andre poster. Er det slik at man ikke kan gjøre noenting for å snu en negativ utvikling setter man seg selv i en umulig situasjon. Utenom KFL-feltet er det alltid tettest med folk på de dyreste setene inn mot midten.

                  Klarer man skape rift om de dyreste "vanlige" billettene vil det helt sikkert ha ringvirkninger på resten. Man vil jo være med på noe som drar folk, og terskelen vil være lavere for å kjøpe de mindre attraktive. Det er en komplisert variabel som ligger bak tilskuersvikten, men pris er en av de viktigste. Ikke fordi nordmenn har dårlig råd, men fordi ryktet til produktet norsk fotball fortsatt er dårlig. Det må være en fornuftig sammenheng mellom pris og kvalitet for de som ikke drar uansett, og det er de som ikke drar uansett det er suverent flest av.

                  Klubben har jo hatt et fint fokus på familier og dermed i et lengre perspektiv nyrekruttering av fans, men slik utviklingen nå går kan det jo faktisk hende det ikke har noen verdi overhode. Og til slutt da, også et stunt som dette krever at man har folk bak som går all in og som viser at de har tro på det de driver med, troverdighet er alt.

                  Kommentar

                  • knut
                    Make knut Great Again
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2006
                    • 9370

                    Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                    Det er en komplisert variabel som ligger bak tilskuersvikten, men pris er en av de viktigste. Ikke fordi nordmenn har dårlig råd, men fordi ryktet til produktet norsk fotball fortsatt er dårlig. Det må være en fornuftig sammenheng mellom pris og kvalitet for de som ikke drar uansett, og det er de som ikke drar uansett det er suverent flest av.
                    Kald brus og jeg hadde dukka opp.

                    Og ja, temperaturen på brusen er det som står i mellom meg og Åråsen.

                    Kommentar

                    • Folke
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2008
                      • 5955

                      Ref RB i går blir det ikke flere spillere inn, var handlet ferdig sto det. Pengesekken var tom, men de hadde kontroll. Veldig flott å lese at klubben har kontroll, men veldig skremmende å høre tilskuertallet på sist kamp (er det reelle tall eller solgte bill?).

                      Kommentar

                      • Folke
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2008
                        • 5955

                        Opprinnelig skrevet av knut
                        Kald brus og jeg hadde dukka opp.

                        Og ja, temperaturen på brusen er det som står i mellom meg og Åråsen.
                        Brusmaskiner.. Billig i drift og kald drikke! Om det ikke lov pga sikkerhet kan man kjøpe inn ismaskiner, evt fryse isbiter selv om de ikke har råd til maskiner!

                        NB! Solobrusen jeg kjøpte på søndag var lunka, men ble kaldere utover i kampen i tråd med spillet.. Midtveis i andre var det isbiter oppi der!

                        Kommentar

                        • GIFKanari
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2009
                          • 8243

                          Opprinnelig skrevet av knut
                          Kald brus og jeg hadde dukka opp.

                          Og ja, temperaturen på brusen er det som står i mellom meg og Åråsen.
                          Viktig dette også, kioskkvaliteten har jo også vært kritisert. Og det kan jo sees i sammenheng med satsinga på familier man har hatt, at det da er ekstra viktig at brusen og isen er kald. Totalopplevelsen er alt, for små og store barn

                          Kommentar

                          • ole
                            Medlem
                            Hoffnarr
                            • Nov 2003
                            • 64

                            Ekstraavgiften på kr 50.- for å kjøpe billett - også på nettet - på kampdag er en skikkelig bommert. Man mister de spontane, man mister de som ser an været, man mister de som av diverse årsaker ikke vet før på kampdag om de har mulighet. Jeg nekter å betale kr 100.- i straffegebyr til LSK fordi kona er i en slik arbeidssituasjon med kort innkallingsfrist. Derfor reiser jeg ikke lengre på kamp.

                            Kommentar

                            • gorken
                              Administrator
                              • May 2006
                              • 1483

                              Opprinnelig skrevet av ole
                              Ekstraavgiften på kr 50.- for å kjøpe billett - også på nettet - på kampdag er en skikkelig bommert.
                              Ekstraavgiften på 50,- er kun i billettluka på Åråsen på kampdag.
                              Ikke på nett.
                              Ikke i app.
                              Ikke i MIX-kiosken i Storgata.
                              Ikke på Narvesen.
                              Ikke på 7-Eleven.
                              I have this condition.

                              Kommentar

                              • ole
                                Medlem
                                Hoffnarr
                                • Nov 2003
                                • 64

                                Opprinnelig skrevet av gorken
                                Ekstraavgiften på 50,- er kun i billettluka på Åråsen på kampdag.
                                Ikke på nett.
                                Ikke i app.
                                Ikke i MIX-kiosken i Storgata.
                                Ikke på Narvesen.
                                Ikke på 7-Eleven.
                                Første hjemmekamp kjøpte jeg billett via billettservice og unngikk avgiften. Ved andre hjemmekamp var avgiften på plass, også på billettservice.no. Sendte en henvendelse til klubben da de presiserte på lsk.no at dette kun gjaldt kjøp på stadion, men fikk ikke svar. Gidder ikke akkedere om slikt, er jeg ikke verdig et svar, greit.

                                Kommentar

                                • Percy Nilegård
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2003
                                  • 5146

                                  Opprinnelig skrevet av knut
                                  Kald brus og jeg hadde dukka opp.

                                  Og ja, temperaturen på brusen er det som står i mellom meg og Åråsen.
                                  Varm kaffe, varme pølser, og ikke tomt for kaffe før pausa er skikkelig i gang hadde også gjort seg. På ingen måte avgjørende for meg, men sikkert noe som teller for en del. Om ikke annet for å selge mer varer.
                                  "Alltid blodsprengt"!
                                  Fong/Macho

                                  Even Nordlien

                                  Kommentar

                                  • DoubleHi5
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2011
                                    • 3954

                                    Opprinnelig skrevet av ole
                                    Sendte en henvendelse til klubben da de presiserte på lsk.no at dette kun gjaldt kjøp på stadion, men fikk ikke svar. Gidder ikke akkedere om slikt, er jeg ikke verdig et svar, greit.
                                    Det første ledelsen og administrasjonen i lsk må gjøre, er å kreve at samtlige involverte i klubben utviser et minimum av folkeskikk. I mange år har de rett og slett driti i å svare på henvendelser. Skammelig!
                                    Elska þetta félag

                                    Kommentar

                                    • 10theri
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Oct 2010
                                      • 438

                                      Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                                      Det første ledelsen og administrasjonen i lsk må gjøre, er å kreve at samtlige involverte i klubben utviser et minimum av folkeskikk. I mange år har de rett og slett driti i å svare på henvendelser. Skammelig!
                                      Har opplevd samme problem. Senest etter #VIERLSK-auksjonen sendte jeg mail jeg aldri fikk svar på.
                                      Heia Lillestrøm......

                                      Kommentar

                                      • vermu
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2008
                                        • 1729

                                        Opprinnelig skrevet av ole
                                        Første hjemmekamp kjøpte jeg billett via billettservice og unngikk avgiften. Ved andre hjemmekamp var avgiften på plass, også på billettservice.no. Sendte en henvendelse til klubben da de presiserte på lsk.no at dette kun gjaldt kjøp på stadion, men fikk ikke svar. Gidder ikke akkedere om slikt, er jeg ikke verdig et svar, greit.
                                        Send en e-post til arrangementsansvarlig truls@lsk.no. Mulig han har ferie nå, men bør kunne gi deg et svar.

                                        Kommentar

                                        • _Jonern
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jan 2004
                                          • 4376

                                          Opprinnelig skrevet av gorken
                                          Ekstraavgiften på 50,- er kun i billettluka på Åråsen på kampdag.
                                          Ikke på nett.
                                          Ikke i app.
                                          Ikke i MIX-kiosken i Storgata.
                                          Ikke på Narvesen.
                                          Ikke på 7-Eleven.
                                          Uansett er mange veldig gammeldagse når det gjelder kjøp av billetter. Mange har i alle år møtt opp på Åråsen og kjøpt i luka. Jeg synes man skal få lov til det, uten å måtte betale 50,- ekstra. Jeg er 100% sikker på at LSK taper tilskuere på dette.
                                          ..................

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎