Sportsklubbens økonomiske situasjon

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • knut
    Make knut Great Again
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2006
    • 9373

    Opprinnelig skrevet av Ola
    Og hvem var markedsdirektør og ansvarlig for salg til bedriftsmarkedet den gangen? Oppsigelsesgrunn?
    Som sagt et rykte. Vanligvis sutrer jeg rundt den minste observerte detalj, men her har jeg ikke mye å gå på, om ingen andre verifiserer. Til den tld får det bli med annektdota

    Kommentar

    • MortenA
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2007
      • 3356

      Opprinnelig skrevet av Børge
      Vis meg regnskapet, for du må ha det fra et sted at det er så jævlig ræva? Kom med tall svart på hvitt hva underdekningen i regnskapet er i forhold til budsjett.

      Eller måler du suksess ut i fra om klubben har hovedsponsor?
      Problemet er at vi ikke vet hva regnskapet viser. Det er mye skryt om sponsorpoolen, men vi vet fortsatt ikke hva den bringer inn av penger. Vis et driftsresultat som er positivt, og jeg skal gi markedsavdelingen kred for den jobben.

      Det vi derimot kan se er at det fortsatt mangler hovedsponsor.
      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

      Kommentar

      • Petter Ø
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Mar 2004
        • 3008

        Opprinnelig skrevet av Børge
        Du har en litt annen oppfatning enn meg. LSK har opplegg rundt sponsorpool/BTB ingen andre her i Oslo-området kan matche. Med fornøyde samarbeidspartnere og godt omdømme.
        Firmaer jeg har snakket med innen IT og bemanning har ikke vært i tvil når de skulle velge mellom LSK og vif. Sikkert mye pga Atea. Kanskje det er annerledes innenfor bygg og anlegg
        Petter Ø - Kreativ Kanaris
        http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
        Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

        Kommentar

        • klippen
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Aug 2009
          • 251

          Opprinnelig skrevet av Oldtimer
          Fornøyde sponsorer er viktg, men det aller viktigste med sponsorer er jo at de skaffer penger til klubben!

          Jeg har ingen formening om budsjett/resultat, men det får vi vel se i regnskapet på årsmøtet?

          Den vanskeligste jobben er jo å skaffe NYE sponsorer, men med den positive stemningen som råder nå (ser ut til å bli et spennende lag i år!) bør også det være mulig
          Fornøyde sponsorer er viktig og det er også viktig at sponsorene ikke får følelsen at det eneste målet er å suge mest mulig penger ut av dem. Nøkkelen til langsiktig suksess er å pleie allerede eksisterende sponsorer godt og ikke miste disse. Klarer man det vil jeg påstå at det ikke er så vanskelig å signere noen nye sponsorer hvert år. På den måten vil antallet sponsorer vokse litt hvert år. At klubben for en del år siden ikke behandla alle sponsorene på en god nok måte tror jeg dessverre er sant.

          Kommentar

          • cetor
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Mar 2011
            • 254

            http://www.lsk.no/news/article/kf10s...vierlsk---2015 Virker som om det satses videre på dette..

            Kommentar

            • Trondeo
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jun 2005
              • 3062

              Opprinnelig skrevet av cetor
              http://www.lsk.no/news/article/kf10s...vierlsk---2015 Virker som om det satses videre på dette..
              Utrolig dårlig idé. Da må sponsormarkedet virkelig være tørt.

              Kommentar

              • knut
                Make knut Great Again
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2006
                • 9373

                Generøs, uredd, lojal, leken.

                Spoiler:
                Se. Jeg kan tåkeprate jeg og


                Nei, men 4 realz. Detta må isåfall gjøres på en elegant og spennende måte om man skal få med folket.

                Kjappe forslag fra et trøtt hue:
                - Events og happenings med trener og spillere. Ta det i en hælj utta ball og gjør stas på #vierlskerne.
                - Kunne vel også hatt quiz på Åråsen en gang i uka, hvor alle deltakera, bortsett fra vinnerlaget, må sende sms 200,- som straff for å være losers (vinnerlaget sender seff også i vinnerrus). Vinnerlaget får dessuten en eller annen premie. LSK stiller også lag til spott og spe(?). Har du 50 som er med, så har du 10k pr gang.
                - Egen 1337,- klubb. Sender du sms vierlsk1337,- så får du signert lagbilde av alle spellera hvor samtlige spellere har briller med hvit teip på, kalkulator i hånda, penn bak øret, sleiker osv dvs ser ut som nørds. Et bilde som ikke skal brukes i annen sammenheng og dermed blir litt eksklusivt.
                - #vierlsktuppen i pævvsa på Åråsen. Kodeord vierlsktuppen koster 100-200,-. Alle som sender bekrefter at de er på stadion og er klar for en pausetupp. Trekk ut 3-5 folk til å skyte. Vinnern får signert drakt (god nok premie til at iaff jeg hadde texta).

                #VIERLSK vil være en av våre mest fremtredende sponsorer,*der synligheten vil være dominerende.

                Bra det ikke stod den mest.

                Kommentar

                • antikris
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Oct 2005
                  • 520

                  Bra forslag av knut! Sånt som dette burde jo gjøres i tillegg til en hovedsponsor! Det er så sinnsykt mye man KAN gjøre, og jeg føler kanskje at kreativiteten og gjennomføringsevnen til Norges tøffeste klubb ikke er i norgestoppen dessverre.

                  Når det gjelder hovedsponsor: Man er nødt til å finne noe unikt man kan tilby. Stabæk fikk et tilbud av DNB på et lavere beløp (tror det var 3 mill). De gikk til Sparebank 1 og sa følgende: Her i Bærum er det jævlig mange folk med jævlig mye gjeld. Vi flytter gjelda vår til dere i stedet for hos DNB. Resultatet var 5 mill for brystet på drakta. Da har ikke LSK noen unnskyldninger spør du meg.

                  Hovedsponsor, eller noen må gå. Så jævla enkelt er det.

                  Kommentar

                  • Børge
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2013
                    • 2527

                    Opprinnelig skrevet av cetor
                    http://www.lsk.no/news/article/kf10s...vierlsk---2015 Virker som om det satses videre på dette..
                    Står ikke at det er snakk om hovedsponsor? Eller er jeg helt blind?
                    Sint og tverr på felt N

                    Kommentar

                    • Fuglamannen
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Aug 2011
                      • 543

                      Flaut....

                      Lillestrømbanken må da kunne ønske å profilere seg litt. Det ble nevnt tidligere. Innfrielse av Nordea lånet og mot en lavere rente?

                      Hvor god dekning er det egentlig på utleie av lokalene? Fyller de opp der der er muligheter? Vi feiret juletrefest der som var så vellykka at man booket det på nytt for årets juletrefest.

                      Hvilket andre økonomiske muligheter finnes det i Lillestrøm fotballklubb? Er hver sten snudd?

                      Det hjelper ikke med en markedsansvarlig som ikke er salgsrettet og kun forventer å få ting gratis. De får ansette noen dyktige selgere, ut å banke dører. Her må enhver Stein snus. Bruk spillerne som nevnt tidligere.

                      Gjør noe alla start med signerte drakter. 300 lagsignerte drakter. Det river, supportere elsker signerte drakter.

                      Uff jeg blir bare oppgitt
                      Last edited by Fuglamannen; 02.02.2015, 00:35. Begrunnelse: Legge til

                      Kommentar

                      • Mons
                        Medlem
                        Hoffnarr
                        • Jan 2013
                        • 56

                        Opprinnelig skrevet av Fuglamannen

                        Hvilket andre økonomiske muligheter finnes det i Lillestrøm fotballklubb?
                        Sportsklubb*

                        Kommentar

                        • antikris
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Oct 2005
                          • 520

                          " Vi lanserer også flere #VIERLSK-produkter, i nærmeste fremtid, så bare følg med, dette blir knall bra!!"

                          Hvis de er like flinke til rettskriving som til å finne sponsorer, så skjønner jeg at det er litt vanskelig.

                          Kommentar

                          • GIFKanari
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2009
                            • 8243

                            Få Simon Mesfin tilbake på TV, Mr. Fixer! Kanskje den beste LSK-reklamen vi noen gang har hatt. Og nå ikke bare som en strålende tilrettelegger for utenlandsimportene i LSK, men også som sportslig ansvarlig for landets beste fotballjenter! LSK, ikke bare klubben som profesjonaliserte herrefotballen på 70-tallet, men også klubben som tok kvinnefotballen til et nytt nivå, både på og utenfor banen. Og nå venter CL for jentene og et forsvar av hegemoniet hjemme, mens gutta skal følge opp en god fjorårsesong - med et spennende trenertalent fra øya som vi ser på med mye misunnelse fotballmessig. Og en assistent som faktisk også har solid bakgrunn i kvinnefotballen. Hvilke nye impulser kommer de med? Her ligger det stoff for mange episoder.

                            Og dette vil sponsorer være med på, mulighetene for produktplassering er endeløse. Til og med Ivar Hoff kan finne grunner for å snakke om LSK igjen foran kamera. Ellers blir han sendt til å dekke Brann og Obos og er fornøyd med det. Kanskje kan også Bjerkeland si noe godt om klubben, han var litt gretten sist i Josimar. Og klarer noen til og med skremme selveste Kongen, Tom Lund, til å dele noen gode historier?? TV2, som alle andre norske medier, bare venter på ideer som i større grad kan inlemme kvinnene i fotballen. Deres stadige forsøk på å knytte til seg kvinnelige eksperter går som kjent på trynet hvert år. En fotballvri på Iskrigerne bare ligger og venter på å bli plukka opp. Og med Tom Nordlie inn som trener for Åndalsnes er fokuset allerede større på jentene, kanalen har vært innom en trening der alt. Gutta har alt å tjene på å knytte seg opp imot LSK Kvinners suksess, her kan man selge inn ideene man har for fremtiden å fenge begge kjønn i prosessen.

                            Stolte tradisjoner skal videreføres i en ny tid for norsk fotball.

                            Kommentar

                            • Folke
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jun 2008
                              • 5955

                              Ring Ivar Hoff, han har sikkert noen tips!

                              Kommentar

                              • tilt
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Apr 2007
                                • 813

                                Da er Start like skakkkjørte som oss. Noen vi kan hente billig der?
                                Fædrelandsvennen - også kjent som Fevennen og fvn.no - holder til i Kristiansand og er regionavisen for Sørlandet. Vi har holdt sørlendinger oppdatert siden 1875. Her får du alle nyheter fra Kristiansand og Agder. Journalistikk fra journalister som du kan stole på.
                                livet er en gamp for de som ikke kan si k
                                https://twitter.com/#!/KjetiI

                                Kommentar

                                • BroganTrundler
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jul 2014
                                  • 665

                                  Tar gjerne tilbake Ajer.

                                  Kommentar

                                  • Oldtimer
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Feb 2011
                                    • 316

                                    Opprinnelig skrevet av BroganTrundler
                                    Tar gjerne tilbake Ajer.
                                    Men sørget vi for en gjenkjøps/videresalgsavtale ? Kanskje ikke lov m så unge spillere?

                                    Kommentar

                                    • BroganTrundler
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jul 2014
                                      • 665

                                      Opprinnelig skrevet av Oldtimer
                                      Men sørget vi for en gjenkjøps/videresalgsavtale ? Kanskje ikke lov m så unge spillere?
                                      Er helt hinsides hvis Start selger han for et tosifra antall millioner og vi ikke sitter igjen med noe når han har vært der i et halvt år.

                                      Kommentar

                                      • andersmm
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2006
                                        • 5764

                                        Han hadde aldri proffkontrakt, så jeg antar at vi ikke solgte ham. Han gikk vel uten vederlag. Mulig vi får noen få kroner i solidaritetsmidler, men det et nok ikke mye.
                                        "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                        Kommentar

                                        • Folke
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jun 2008
                                          • 5955

                                          Alle penga blir igjen på Sørlandet.. Trist å se klubbens største talent på veldig mange år forsvinne før man i det hele tatt fikk se han på Åråsen i hjemmedrakt og like trist å se at Start får alle penga!

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎