Sportsklubbens økonomiske situasjon

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • GIFKanari
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2009
    • 8243

    Opprinnelig skrevet av Børge
    Med fornøyde samarbeidspartnere og godt omdømme.
    Som tydeligvis ikke har dype lommer.

    Kommentar

    • Børge
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2013
      • 2529

      Opprinnelig skrevet av knut
      Hvordan er den sammenlignet enga sin?
      B2B, frokostmøter osv. var vif sitt tilbud i forhold til LSK, lik null. Sikkert tungt å svelge for enkelte at LSK lykkes bra på det området, all den tid markedsavdelingen til LSK kun måles i antall sponsorer på drakta og tilskuere på tribunen. Vet om flere som har skrytt veldig av samarbeidet - bla min egen arbeidsgiver.

      Opprinnelig skrevet av GIFKanari
      Som tydeligvis ikke har dype lommer.
      Jeg vil gjerne vite hva du vet om B2B og sponsorpoolen til LSK som er så veldig negativt? Forklar meg gjerne om uttalelsen om at dem ikke har dype lommer.
      Sint og tverr på felt N

      Kommentar

      • andersmm
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2006
        • 5764

        Rekdal og gjengen får stå og vifte med kinesiske telefoner på pressekonferansene sine så lenge dealen varer. Det høres for min del ikke ut som en langsiktig committment med lokal forankring. Det er typisk vif å bare ta i mot penger uten å tenke på konsekvenser eller planlegging. Det hjelper uansett ikke oss.

        Jeg tror det er bra for oss å få kjenne litt på nivået der vi må klare oss på et minimum. Vi er nødt til å skape en klubb som drives holdbart og kan overleve på små midler om det er nødvendig. Om vi kan omsette dette til sportslig suksess så generer det inntekter som vi bør reinvestere i gjeld, anlegg, talentutvikling og andre ting som har en langisktigt verdi. Ikke i feite lønninger eller store overgangssummer.

        Forskjellen mellom oss og søpla er ganske enkel: LSK har bygget seg opp på lokalt engasjement, hardt arbeid og nytenkning. Søplas tradisjon er det absolutt motsatte. De er symbolet på sine supportere, som sitter på rævva og mottar gratis penger uten større krav på motytelser. De eier ikke en dritt, og har aldri eid en dritt. De driter i hvem penga kommer fra. Vi snakker om arbeiderklubben som de siste 10-årene har holdt seg flytende kun med hjelp av en gjeng nyliberalister som har helt motstridende interesser med arbeiderne.

        At de nå står og showcaser kinesiske smartphones for pressen, i utbytte mot 2 mill i året bekymrer meg lite. De penga kommer til å pisses bort på tullball og deretter gå inn i budsjettet som en gitt inntekt de alltid vil ha og utgiftsnivået legges deretter. Om 2-3 år stikker Huawei og det eneste søpla har å vise til er -2 millioner i budsjettet.
        "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

        Kommentar

        • GIFKanari
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2009
          • 8243

          Opprinnelig skrevet av Børge
          Jeg vil gjerne vite hva du vet om B2B og sponsorpoolen til LSK som er så veldig negativt? Forklar meg gjerne om uttalelsen om at dem ikke har dype lommer.
          Hey, hold your horses! Show me the money!

          Handler jo ikke om å være negativ, pengene uteblir jo! Markedsavdelinga må selv gjerne skryte av denne sponsorpoolen, og få skryt for den, men de store grunkene glimrer med sitt fravær. Og hele driften av klubben er skadelidende på grunn av det. Som nevnt flere ganger før, det er noe som skurrer her.

          Kommentar

          • Børge
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2013
            • 2529

            Opprinnelig skrevet av GIFKanari
            Hey, hold your horses! Show me the money!

            Handler jo ikke om å være negativ, pengene uteblir jo! Markedsavdelinga må selv gjerne skryte av denne sponsorpoolen, og få skryt for den, men de store grunkene glimrer med sitt fravær. Og hele driften av klubben er skadelidende på grunn av det. Som nevnt flere ganger før, det er noe som skurrer her.
            Vis meg regnskapet, for du må ha det fra et sted at det er så jævlig ræva? Kom med tall svart på hvitt hva underdekningen i regnskapet er i forhold til budsjett.

            Eller måler du suksess ut i fra om klubben har hovedsponsor?
            Sint og tverr på felt N

            Kommentar

            • GIFKanari
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2009
              • 8243

              Opprinnelig skrevet av Børge
              Vis meg regnskapet, for du må ha det fra et sted at det er så jævlig ræva? Kom med tall svart på hvitt hva underdekningen i regnskapet er i forhold til budsjett.

              Eller måler du suksess ut i fra om klubben har hovedsponsor?
              Nå drar du dette langt ut av proporsjoner, er ikke interessert i noen tastaturkrig. Jeg mener bare det er fånyttes å snakke om en frisk sponsorpool når klubben på andre året mangler de som kan sikre en en stabil og forutsigbar drift. Trenger ikke noe innsyn i noen verdens ting for å skjønne at det ikke er optimalt for en fotballklubb.

              Kommentar

              • CocaJerry
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2004
                • 2532

                Tastaturkrig (bank)
                Tastaturkrig (bank)
                Tastaturkrig (bank)
                Tastaturkrig (bank)

                Kommentar

                • Håkon Henriksen
                  Administrator
                  • Nov 2003
                  • 6411

                  Jeg syns det er litt pussig at man kan diskutere en sak uten å ha alle fakta.....

                  Poolen til LSK er blandt de beste, De som er med sier at de tjener på å være med.
                  Så for å dømme Markedsavdelingen, bør man kanskje sammeligne budsjett og resultat før man dømmer?
                  Håkon Henriksen
                  -
                  Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                  -
                  ALT FOR FUGLA

                  Kommentar

                  • knut
                    Make knut Great Again
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2006
                    • 9385

                    Opprinnelig skrevet av Håkon Henriksen
                    Poolen til LSK er blandt de beste, De som er med sier at de tjener på å være med.
                    Så vi driver med veldedighet her altså? :-p

                    Kommentar

                    • antikris
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Oct 2005
                      • 520

                      Har også hørt at alle som er involverte i sponsoropplegget til LSK er veldig fornøyde. Men vi mangler fremdeles hovedsponsor, og det er et kjempeproblem.

                      Kommentar

                      • Oldtimer
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Feb 2011
                        • 316

                        Fornøyde sponsorer er viktg, men det aller viktigste med sponsorer er jo at de skaffer penger til klubben!

                        Jeg har ingen formening om budsjett/resultat, men det får vi vel se i regnskapet på årsmøtet?

                        Den vanskeligste jobben er jo å skaffe NYE sponsorer, men med den positive stemningen som råder nå (ser ut til å bli et spennende lag i år!) bør også det være mulig

                        Kommentar

                        • Uwes disippel
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2006
                          • 6039

                          Sponsorpoolen er fantastisk. Med et kan ikke ses i sammenheng med hovedsponsor. Når mannen i gata samlet like mye som sponsorpoolen i fjor, så sier det seg selv at dette ikke er bra nok. At vi i år igjen trår til med #vierlsk som hovedsponsor så vitner det om dårlig gangsyn. Aldri i verden om vi når samme nivå som i fjor med dette, aldri! Men jeg forventer at LSK har jobbet mot bedrifter på dette og at man har et godt grunnlag for ny suksess.

                          Fra meg kommer det ikke ei kroner i år.

                          Kommentar

                          • klippen
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Aug 2009
                            • 251



                            Prosjektet som beskrevet over i linken, i tillegg til prosjektet kvartal 33 i Lillestrøm betyr at Veidekke har prosjekter i Lillestrøm for mellom 1 og 2 milliarder!! Dette mener jeg er en potensiell hovedsponsor. Her bør ihvertfall Robert og LSK være på ballen. Det er et svært begrenset antall bedrifter som har de økonomiske musklene til å være hovedsponsor.

                            Kommentar

                            • Oldtimer
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Feb 2011
                              • 316

                              Opprinnelig skrevet av klippen
                              http://www.rb.no/821_millioner_krone...-43-13272.html

                              Prosjektet som beskrevet over i linken, i tillegg til prosjektet kvartal 33 i Lillestrøm betyr at Veidekke har prosjekter i Lillestrøm for mellom 1 og 2 milliarder!! Dette mener jeg er en potensiell hovedsponsor. Her bør ihvertfall Robert og LSK være på ballen. Det er et svært begrenset antall bedrifter som har de økonomiske musklene til å være hovedsponsor.
                              Godt forslag, men såvidt jeg vet sponser Veidekke flere langrennslag. Usikker på interessen for fotball, men verdt et forsøk!

                              Kommentar

                              • GIFKanari
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2009
                                • 8243

                                Opprinnelig skrevet av klippen
                                http://www.rb.no/821_millioner_krone...-43-13272.html

                                Prosjektet som beskrevet over i linken, i tillegg til prosjektet kvartal 33 i Lillestrøm betyr at Veidekke har prosjekter i Lillestrøm for mellom 1 og 2 milliarder!! Dette mener jeg er en potensiell hovedsponsor. Her bør ihvertfall Robert og LSK være på ballen. Det er et svært begrenset antall bedrifter som har de økonomiske musklene til å være hovedsponsor.
                                Her ligger nok den beste muligheten for å finne storfiskene, og det er en gavepakke for klubben. Gatestrukturen man trenger for god byutvikling finnes allerede i Lillestrøm, i motsetning til for eksempel i Stabæk-land, og er svært interessant for utbyggere.

                                Kommentar

                                • Frode D. Homb
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Dec 2003
                                  • 982

                                  Det er en del oslofolk og folk med VIF-sympatier i bedriftene på Romerike. I tillegg har mange konsern/bedrifter flagget ut og har utenlandske eiere som ikke ser verdien i å sponse et fotballag som ikke er blant de beste i landet.

                                  Kommentar

                                  • Klimtkongen
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Sep 2014
                                    • 419

                                    Opprinnelig skrevet av Frode D. Homb
                                    Det er en del oslofolk og folk med VIF-sympatier i bedriftene på Romerike. I tillegg har mange konsern/bedrifter flagget ut og har utenlandske eiere som ikke ser verdien i å sponse et fotballag som ikke er blant de beste i landet.
                                    Er vel helst det siste. Når man ikke er helt i toppen så mister man nasjonal interesse. Så da står vi igjen med lokale.

                                    Men i motsetning til utkantstrøk, der lokale hjørnesteinbedrifter står last med sitt lokale lag så mangler vi den type bedrifter. Vi tilhører Oslo sånn sett, men de fleste selskap er nasjonale og ikke regionale.

                                    Kommentar

                                    • knut
                                      Make knut Great Again
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2006
                                      • 9385

                                      Opprinnelig skrevet av Klimtkongen
                                      Men i motsetning til utkantstrøk, der lokale hjørnesteinbedrifter står last med sitt lokale lag så mangler vi den type bedrifter. Vi tilhører Oslo sånn sett, men de fleste selskap er nasjonale og ikke regionale.
                                      Ryktes (aka jeg har hørt av én, nb!) at noen lokale "småsponsorer" ble tatt for gitt under jappetida (Fjøra og Nordlie). Regning i posten omtrent bare, så da forsvant dem.

                                      Kommentar

                                      • Mingus
                                        Seniormedlem
                                        Forumonanist
                                        • Mar 2004
                                        • 193

                                        Hva skjer med strekningen på utsiden av Åråsen øst, mot tog linja? Her er det jo et par hundre meter man kan fylle med reklame. Er vel bare Nilsen Bilberging som har reklame der nå. Da det går tog forbi der nesten hele tiden kan jeg ikke forstå at det ikke er attraktivt å profileres der? Klubben burde kunne hente ekstra inntekter på å teppelegge veggen/taket med reklame for sponsorer.

                                        Kommentar

                                        • Ola
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Dec 2003
                                          • 1651

                                          Opprinnelig skrevet av knut
                                          Ryktes (aka jeg har hørt av én, nb!) at noen lokale "småsponsorer" ble tatt for gitt under jappetida (Fjøra og Nordlie). Regning i posten omtrent bare, så da forsvant dem.
                                          Og hvem var markedsdirektør og ansvarlig for salg til bedriftsmarkedet den gangen? Oppsigelsesgrunn?

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎