Sportsklubbens økonomiske situasjon

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Uwes disippel
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2006
    • 6039

    Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
    Tja. Hykler er jeg nok på mange områder men uansett håper jeg vi får mer en de 3 milla i år og at investorene forstår at vi kan få til noe nå. Var det som var budskapet mitt.
    Var ikke som er svar til deg. Mer en generell betraktning til situasjonen.

    Kommentar

    • Uwes disippel
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2006
      • 6039

      Opprinnelig skrevet av Fridtjof
      Et helt greit poeng Uwe. Forskjellen er at Per Berg-pengene har gitt økte utgifter over tid i form av lønnsforpliktelser.
      Enig, men det handler om forvaltning. Ikke mottak av penger generelt.

      Kommentar

      • Kjell.T.Ring
        Poll St. Ring
        --==FORUMRUNKER==--
        • Dec 2005
        • 11796

        Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
        Var ikke som er svar til deg. Mer en generell betraktning til situasjonen.
        Trur vi er ganske enige egentlig og har prata litt forbi hverandre. Vi har fiksa 3 mill. Næringsliv, sponsorer og supportere har gjort en bra innsats og vi har klart mer en hva jeg fryktet. Jeg trur uansett dette er en tid man kan få balanse i regnskapet og styre videre på en bærekraftig måte. Hakke mye penger sjæl så kan ikke bidra med stort men vi har mange unge, billige og lovende spillere i klubben og dyre spillere er på vei ned i lønn eller bort så som en investor (Husk at Per & Per har kasta penger inn i mer håpløse ting i LSK) ville dette være et interessant tidspunkt.

        Til noe annet:

        LSK skal ha all ære for årets spillerkjøp som virker MYE bedre en de 10-talls millionene Nordlie brukte på ræl og Fjøra kasta ut av vinduet.
        Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

        Kommentar

        • Fridtjof
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2005
          • 2120

          Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
          Enig, men det handler om forvaltning. Ikke mottak av penger generelt.
          Det er helt klart. Problemet er at klubben ikke får velge denne forvaltningen selv. Tilbudet de har fått har gått på overgangssummer, mens de har endt opp med ekstra utgifter klubben har måttet dekke uten noen som helst evne til å klare dette. Derav oppryddingsaksjoner...
          Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

          Kommentar

          • Fugl1120
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2005
            • 3528

            Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
            Etter å ha sett intervjuet med Heidi på LSK.no ble jeg skuffa. Ikke over henne men over situasjonen. Supporterne har blødd nok. Det er folk som kan redde oss og har de "hjartat på rette plassen" kan vi faktisk få et bra fotballag på beina for første gang på lenge.

            Hvem vil bli husket for evigheten?
            Kan du utdype hvorfor du er skuffa over situasjonen? Heidi Scheie sier vel ganske klart at den økonomiske situasjonen er kraftig forbedret i løpet av 2 og en halv måned. At vi skal være fullstendig i mål med 15 millioner kroner overskytende budsjetterte inntekter på denne tiden er jo fullstendig urealistisk sålenge vi bare har solgt én spiller i sommer. Leste du artikkelen eller så du den mange måneder gamle videoen RB hadde øverst i saken?

            Jeg synes utviklinga i LSK de siste månedene har vært veldig god, vi er økonomisk på rett vei og man har reelle håp om at vi skal komme i mål i 2014. I 2015 har man allerede innført tiltak for å gjøre grove kutt og flere vil nok bli gjort ved årsskiftet. Handlingsplanen for neste år ser fortsatt god ut og likviditetssituasjonen er kraftig forbedret. Det var kostbart for LSK å ryke ut i cupen, men med en god sportslig høst kan vi fortsett hente gode penger i premiepenger. Forhåpentligvis klarer vi å innbringe nok penger til at en 6-7 plass holder. Har vi full flyt i høst er ikke Europacup umulig neste år, mye kan tyde på at en fjerdeplass vil holde for kvalifisering.

            Det er viktig å fokusere på at de mange tiltakene som gjøres totalt genererer mye inntekter. LSK er i ferd med å kjøre runde 2 av LSK-auksjonen og har hatt suksess med lignende tiltak tidligere i år. Får man i havn en god løsning med LSK-hallen som er en av klubbens store verkebyller har jeg god tro på at vi kommer i havn i løpet av året. Det gjelder bare å finne noen i nærområdet som setter pris på hallen og de mulighetene den gir, også for breddefotballen.
            Lauken er vår venn!

            Kommentar

            • Xavi
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2008
              • 1275

              Virka som videon på rb.no var fra 2 måneder siden. Syntes mesteparten hørtes veldig likt ut.
              Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
              Anders, Tidligere styremedlem KFL

              Kommentar

              • Kjell.T.Ring
                Poll St. Ring
                --==FORUMRUNKER==--
                • Dec 2005
                • 11796

                Som jeg påpekte er jeg ikke skuffet over jobben som gjøres nå selv om det var sjeldent bittert å miste Ruben. Jeg er skuffa over at vi fortsatt sliter som faen.
                Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                Kommentar

                • rugbar
                  Seniormedlem
                  Forumonanist
                  • Apr 2007
                  • 152

                  Per og Per har peng-dopa sportsklubben i mange år. Nå har de tatt med seg dopet å gått og vi sitter igjen med abstinenser herfra til månen.... Mang en knarker har kommet seg ut av rushelvete, men mange har også bukka under. Sportsklubben skal ikke være en av de som bukker under. Vi skal komme oss gjennom dette, selv om det blir tøft og vi kommer redusert ut av det på kort sikt. Vi skal bygge oss opp igjen bit for bit og gjennoppstå som en klubb i toppen.

                  En bønn på veien til å kunne stå på egene ben igjen er at per og per kan gi oss noen doser metadon for å døyve de værste abstinensene og hjelpe klubben på veien til økonomisk balanse. Dette fordrer selvfølgelig at man fortsetter den stramme økonomiske linjen dagens ledelse har igangsatt.

                  Kommentar

                  • Seb.R
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2006
                    • 4159

                    Opprinnelig skrevet av Xavi
                    Virka som videon på rb.no var fra 2 måneder siden. Syntes mesteparten hørtes veldig likt ut.
                    Det er fordi videoen ble publisert for nettopp ca. 2 måneder siden. Misvisende av RB å legge denne videoen i en ny og oppdatert artikkel angående den økonomiske situasjonen.
                    www.sebastianramsland.com
                    www.twitter.com/sebramsland

                    Kommentar

                    • Kjell.T.Ring
                      Poll St. Ring
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Dec 2005
                      • 11796

                      Opprinnelig skrevet av Seb.R
                      Det er fordi videoen ble publisert for nettopp ca. 2 måneder siden. Misvisende av RB å legge denne videoen i en ny og oppdatert artikkel angående den økonomiske situasjonen.
                      Var usikker på det selv. Da er alt jeg har diskutert her verdiløst...
                      Last edited by Kjell.T.Ring; 29.08.2014, 12:38.
                      Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                      Kommentar

                      • kunden
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2005
                        • 2281

                        Igår forteller Torgeir at alt er under kontroll. Idag krise iflg DB. Er det mulig å få tall på bordet, og hva er strategien fremover?

                        Kommentar

                        • Grusom B
                          Generalissimo Bellisimo
                          • Nov 2003
                          • 6248

                          Krisa dagbladet skriver om er akkurat den samme som vi har hatt hele sesongen.
                          Artikkelen er et sensasjonalitisk makkverk, en ren klikkgenerator.
                          Ni principe ni rey...

                          D10S!

                          Kommentar

                          • knut
                            Make knut Great Again
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2006
                            • 9365

                            Scheie prata om refinansiering i pævvsa på cMore i går.

                            Kommentar

                            • gilbert
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 3164

                              Opprinnelig skrevet av kunden
                              Igår forteller Torgeir at alt er under kontroll. Idag krise iflg DB. Er det mulig å få tall på bordet, og hva er strategien fremover?
                              1. Bjarmann sa til Dagbladet at det blir kutt ("noen millioner"), men ikke drastiske, i 2015, men at de var til å leve med ("dette skal vi klare"). Det tolker jeg som at de kanskje ikke er så store som fra 40 til 30 millioner, slik RB gjetter/anslår, men at det uansett nå er rammer som gjør at Bjarmann har begynt å diskutere med de uten kontrakt som vi vil ha med videre neste år - bra!

                              2. Alt som egentlig står her er at vi fortsatt mangler "flere millioner" for å komme i mål med 2014-budsjettet. Som Grusom sier, er dette ikke noe nytt i det hele tatt, og ren dagblad/klan-sensasjonalisme.

                              gilbert

                              Kommentar

                              • Martin83
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Aug 2007
                                • 794

                                Som tabellen nedenfor forteller, klubben får mye mer igjen om vi klarer 3. plass:

                                1. plass: 4,5 mill. flatt tillegg. 14,4 mill. plasseringstillegg. Totalt 18,9 millioner.
                                2. plass: 4,5 mill. flatt tillegg. 11,5 mill. plasseringstillegg. Totalt 16 millioner.
                                3. plass: 4,5 mill. flatt tillegg. 8,6 mill. plasseringstillegg. Totalt 13,1 millioner.
                                4. plass: 4,5 mill. flatt tillegg. 5 mill. plasseringstillegg. Totalt 9,5 millioner.
                                5. plass: 4,5 mill. flatt tillegg. 4,3 mill. plasseringstillegg. Totalt 8,8 millioner.

                                Vi har muligheten. Vi SKAL klare det!

                                Kommentar

                                • knut
                                  Make knut Great Again
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2006
                                  • 9365

                                  Plasseringspenger Tippeligaen

                                  *

                                  1. plass: 4,5 mill. flatt tillegg. 14,4 mill. plasseringstillegg.*Totalt 18,9 millioner.

                                  2. plass: 4,5 mill. flatt tillegg. 11,5 mill. plasseringstillegg.*Totalt 16 millioner.

                                  3. plass: 4,5 mill. flatt tillegg. 8,6 mill. plasseringstillegg.*Totalt 13,1 millioner.

                                  4. plass: 4,5 mill. flatt tillegg. 5 mill. plasseringstillegg.*Totalt 9,5 millioner.

                                  5. plass: 4,5 mill. flatt tillegg. 4,3 mill. plasseringstillegg.*Totalt 8,8 millioner.

                                  6. plass: 4,5 mill. flatt tillegg. 3,9 mill. plasseringstillegg.*Totalt 8,4 millioner.

                                  7. plass: 4,5 mill. flatt tillegg. 3,6 mill. plasseringstillegg.*Totalt 8,1 millioner.

                                  8. plass: 4,5 mill. flatt tillegg. 3,2 mill. plasseringstillegg.*Totalt 7,7 millioner.

                                  9. plass: 4,5 mill. flatt tillegg. 2,8 mill. plasseringstillegg.*Totalt 7,3 millioner.

                                  10. plass: 4,5 mill. flatt tillegg. 2,8 mill. plasseringstillegg.*Totalt 7,3 millioner.

                                  11. plass: 4,5 mill. flatt tillegg. 2,5 mill. plasseringstillegg.*Totalt 7 millioner.

                                  12. plass: 4,5 mill. flatt tillegg. 2,5 mill. plasseringstillegg.*Totalt 7 millioner.

                                  13. plass: 4,5 mill. flatt tillegg. 2,1 mill. plasseringstillegg.*Totalt 6,6 millioner.

                                  14. plass: 4,5 mill. flatt tillegg. 1,4 mill. plasseringstillegg.*Totalt 5,9 millioner.

                                  15. plass: 4,5 mill. flatt tillegg. 1,4 mill. plasseringstillegg.*Totalt 5,9 millioner.

                                  16. plass: 4,5 mill. flatt tillegg. 1,4 mill. plasseringstillegg.*Totalt 5,9 millioner.

                                  Kilde. Norsk Toppfotball - http://m.nettavisen.no/sport/fotball...r/8480775.html


                                  Som jeg har vært inne på gang på gang. Hva har vi budsjettert med av plassering i år? Og vil en tredjeplass "redde" økonomien?

                                  Kommentar

                                  • fjacob82
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2005
                                    • 1507

                                    Grei forskjell på 3 og 4 plass. Her er det bare å kjempe på gutta, så kan forhåentligvis tabellsituasjonen gi oss litt mer spillerom økonomisk.
                                    Vanskelig bortekamp mot Molde, men kommer vi derfor med poeng har vi alle muligheter for å sikre første medaljen på mange år!
                                    Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                                    *Brasseberget*

                                    Kommentar

                                    • PetterH
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Apr 2012
                                      • 668

                                      En annen viktig ting ift hvilken plassering vi evt havner på er at i år så vil mest sannsynlig en 4 plass gi europacup neste år.
                                      Om Molde eller Odd vinner cupen da vel og merke.

                                      Kommentar

                                      • ulfpulf
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • May 2004
                                        • 2501

                                        Opprinnelig skrevet av knut
                                        Plasseringspenger Tippeligaen

                                        1. plass: 4,5 mill. flatt tillegg. 14,4 mill. plasseringstillegg.*Totalt 18,9 millioner.
                                        ...
                                        16. plass: 4,5 mill. flatt tillegg. 1,4 mill. plasseringstillegg.*Totalt 5,9 millioner.

                                        Kilde. Norsk Toppfotball - http://m.nettavisen.no/sport/fotball...r/8480775.html
                                        Det er en avsporing, men jeg skjønner ikke hvorfor det er satt opp sånn.
                                        Hvorfor sier de ikke bare at det flate tillegget er 5,9 mill. og at de tre siste får null i plasseringstillegg?
                                        Da vil totalsummene bli de samme, men plasseringstillegget vil variere fra 0,0 mill. til 13,0 mill., som virker mer naturlig på meg enn at lag nr. 16 blir premiert 1,4 mill. for å komme sist.

                                        Vel vel. Kanskje jeg heller skulle bruke litt tid på det jeg er ansatt for å gjøre.

                                        Kommentar

                                        • Totti21
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Mar 2004
                                          • 3499

                                          Opprinnelig skrevet av knut

                                          3. plass: 4,5 mill. flatt tillegg. 8,6 mill. plasseringstillegg.*Totalt 13,1 millioner.

                                          4. plass: 4,5 mill. flatt tillegg. 5 mill. plasseringstillegg.*Totalt 9,5 millioner.


                                          Som jeg har vært inne på gang på gang. Hva har vi budsjettert med av plassering i år? Og vil en tredjeplass "redde" økonomien?
                                          Med den store forskjellen på en 4.plass og en 3.plass og med det hårfine tapet i cupen i bakhodet, så er det naturlig å spekulerer i hvordan tingenes tilstand hadde vært med vår beste forsvarsspiller i år, Ruben Gabrielsen på plass i hele denne perioden.
                                          Dette er ikke en kritikk mot Marius Amundsen, som har overrasket meg veldig positivt, men Ruben var i mine øyne den beste forsvareren i Tippeligaen frem til han gikk til Molde, og høyrekanten som BHR har etterlatt seg har kanskje vært vårt største problem i høst.

                                          Viser hvor dyrt det er å være fattig, da en cupfinale og en 3.plass kontra kvartfinale og 5.plass for utgjør 10 millioner totalt og gjør beløpet vi måtte ta for Ruben for å bli kvitt de mest kritiske kreditorene til småpenger. Da har man ikke regnet med at han kanskje kunne spilt seg ut av Norge for en høyere overgangssum i tillegg.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎