Sportsklubbens økonomiske situasjon

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Petter
    Juniormedlem
    Ferskenpels
    • Nov 2010
    • 4

    Åråsen Eiendom AS har pr 31.12.2013 en gjeld på ca kr 262.800.000,-

    Kommentar

    • Folke
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jun 2008
      • 5955

      Opprinnelig skrevet av Petter
      Åråsen Eiendom AS har pr 31.12.2013 en gjeld på ca kr 262.800.000,-
      Salget av hallen gir ikke noe kroner i kassa med andre ord.. Men mindre gjeld er vel bra, så får håpe hallen går gjennom nåløyet i kommunen.

      Kommentar

      • tullebukk
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2006
        • 5446

        med ca 4% i rente hvor mye er utgiftene på dette lånet tro og hvor mye er leie inntektene våre..

        Kommentar

        • Kay
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jan 2004
          • 763

          Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
          Kortversjonen av hva klubben tjener på å selge hallen er, sånn jeg forstår det, at da de bygde LSK Hallen, krevde banken at lånene ble tatt opp med bundet fast rente. Det opplyses ikke, såvidt jeg kan se, hvor høy denne renten er. Så vi kan bare spekulere i det. Men det ville ikke overraske meg om den er på både 6 og 7 prosent, i verste fall kanskje enda høyere.
          Ble hallen også bygget på slike vilkår ? lærte vi ikke av Åråsen byggingen som vi betalte skyhøy fastrente på frem til 2006.

          Kommentar

          • Fugl1120
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2005
            • 3528

            Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
            LSK Hallen skulle aldri ha vært bygd! De som har ansvaret for at det skjedde, stilte Åråsen Stadion og næringslokalene som sikkerhet. Og de gikk med på en skyhøy rente. Nå har klubben kanskje tapt alt. Det er den harde virkeligheten!
            LSK var kjent med at LSK-hallen ville være et underskuddsprosjekt de første årene hvor gjeldskostnadene er på sitt høyeste. Det var stor intern uenighet om hallen skulle bygges, til slutt ble prosjektet en realitet. Tanken var at overskuddet fra eiendom skulle veie opp for underskuddet i hallen, da eiendomsdelen i klubben i mange år har generert overskudd til klubben. Problemet oppstod da inntektene til klubben stupte som et resultat av fallende interesse og drastiske fall i publikumsoppmøte. I 2007/2008 holdt Norsk Toppfotball foredrag for samtlige norske toppklubber hvor de ga prognoser på fortsatt vekst i antall publikummere i en årrekke framover, og mange klubber tok dette for god fisk, blant annet LSK. Til tross for at man under Henning Berg klarte å kutte kostnadene betraktelig, ga ikke dette den effekten man ønsket da også inntektene stupte i samme periode. Eiendomsinntektene ble derfor brukt til å dekke annet underskudd, hvilket førte til at vi over tid har tapt mye penger. Det har kommet fram i media at problemet ble løst ved rentefrie lån fra snille onkler, hovedsakelig Per Mathisen.

            Det finnes mange detaljer i denne saken som ikke har kommet ut, og som antagelig aldri vil det heller. Men den økonomiske styringen er sammensatt og man kan nok ikke alene peke på LSK-hallen som synderen. I retrospekt kan man si at hallen var en dårlig idé, samtidig er det vanskelig å måle avkastningen i faktiske verdier. Hadde talentene våre hatt samme utvikling med dårligere treningsforhold? Ikke minst har hallen vært utrolig viktig for breddefotballen og barnefotballen på Romerike, forhåpentligvis ser kommunen også dette.

            LSK har nå valgt å gjøre drastiske kostnadskutt, noe som virker som den mest fornuftige løsningen. Inntektene er særdeles usikre, derfor må kostnadene legges på et konservativt nivå. Som du nevner, er en nøkkel til dette å kvitte seg med hallen, de driftskostnadene den medfører, og ikke minst bedrer muligheten til å refinansiere gjelda og redusere rentekostnadene. Med budsjetterte kostnadskutt på 25 millioner kroner fra 2014 til 2015, vil LSK være langt unna de største klubbene i budsjettert omsetning. Med andre ord kan vi belage oss på magre år, og kjemping i toppen vil være overprestasjon. Når det er sagt, er det ingen ting i veien for å levere gode resultater med lave budsjetter, selv om få mindre klubber evner å gjøre det over tid. Jeg håper LSK går for denne løsningen i årene framover, forhåpentligvis klarer vi å gjennomføre år med grønn bunnlinje. På sikt kan vi kanskje driste oss til å satse mer igjen, men det virker utenkelig de nærmeste 5 åra.
            Lauken er vår venn!

            Kommentar

            • Kay
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jan 2004
              • 763

              Opprinnelig skrevet av tullebukk
              med ca 4% i rente hvor mye er utgiftene på dette lånet tro og hvor mye er leie inntektene våre..
              Åråsen eiendom har en gjeld på ca 260 mill, finanskostnader er ca 17 mill og inntekter ca 30 mill. Dette er en sunn bedrift som får ett ok overskudd hvert år. Men hvor mye av inntektene på 30 mill betaler LSK ?

              Kommentar

              • DoubleHi5
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2011
                • 3956

                På TV2Sportens sending i 18.30 nyhetene, var det en reportasje om at Oslo kommune har vedtatt å gi Vålerenga tomt til ny stadion. Verdi? 350 millioner kroner!! Ikke nok med det, de har også forpliktet seg til å leie lokaler på det fremtidige stadion og betale en årlig leie på 20 millioner!!! Til evig tid!!

                For oss som har levd en stund, er det en kjent sak at altfor mange politikere er profesjonelle løgnere og at de altfor ofte prioriterer det som gir dem selv kortsiktig popularitet, fremfor hva som tjener fellesskapet. Moral er et ukjent begrep for de fleste av dem som albuer seg til posisjoner.

                Likevel mener jeg at dette er en skandale, nærmest uten sidestykke i norsk politikk! Skal det offentlige sponse én fotballklubb med beløp som raskt kan vise seg å nærme seg en halv milliard? På sikt mer! Har noe lignende i det hele tatt skjedd tidligere? Kan dette være "lov"?

                Sett i lys av dette, mener jeg at Skedsmo kommune ikke kan vende tommelen ned til det som ser ut som et fornuftig forretningsmessig forslag fra LSK. Oslo gir bort skattebetalernes penger. Det er på en helt annen planet enn hva LSKs søknad til Skedsmo vil innebære.

                Vi merker oss at i alle fall én politiker i Oslo prøver å stoppe galskapen, men dette skal være vedtatt tidligere, så sjansene for at han lykkes er nok nærmest null.
                Elska þetta félag

                Kommentar

                • Uwes disippel
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2006
                  • 6039

                  Er flau av å ha betalt skatt til Oslo kommune i 15 år. Dette er faen meg en skandale!

                  Kommentar

                  • klippen
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Aug 2009
                    • 251

                    Er det noen som vet hvor store leieinntekter LSK-hallen kan generere i året? For å kunne forsvare en pris på 65 MNOK, i tillegg til vedlikeholdskostnader, bytte av kunstgress etc. vil jeg tro at hallen må generere minimum 5-6 millioner i året for å kunne forsvares økonomisk. Noen som vet om dagens inntekter er i nærheten av dette?

                    Kommentar

                    • Percy Nilegård
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2003
                      • 5146

                      Var det ikke snakk om noen skattemessige hindringer for dette prosjektet?
                      "Alltid blodsprengt"!
                      Fong/Macho

                      Even Nordlien

                      Kommentar

                      • gilbert
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 3174

                        Opprinnelig skrevet av knut
                        Hadde jeg bare hatt like mye tiltro til LSK som jeg har til deg
                        Som du kan se i Nyhetstråden har styret nå iallfall innført et lønnstak som RB anslår til rundt 850 000. Det virker ganske så edruelig for meg, så verken Heidi, Anita eller Torgeir kan vel nå anses som fulle sjømenn.

                        gilbert

                        Kommentar

                        • knut
                          Make knut Great Again
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2006
                          • 9373

                          Opprinnelig skrevet av gilbert
                          Som du kan se i Nyhetstråden har styret nå iallfall innført et lønnstak som RB anslår til rundt 850 000. Det virker ganske så edruelig for meg, så verken Heidi, Anita eller Torgeir kan vel nå anses som fulle sjømenn.

                          gilbert
                          Dæven døtte


                          Bjarmann har jeg virkelig fått sansen for i år. Og damene har jeg ikke noe å utsette på.

                          Uttrykket "fulle sjømenn" henger kanskje litt igjen, som illusjonen om at LSK så gode på kårnere.

                          Det er nye tider nå, men det det er nå sånn at en og annen gang så skårer vi på disse kårnera. Eller henter Høiland som spiss, uten å bruke'n så særlig, så da bruker vi i bunn og grunn opp litt investor goodwill(?) og sløser investorkapital på "ingenting".

                          Kommentar

                          • DoubleHi5
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2011
                            • 3956

                            Tore Lindholt har i dagens RB et innlegg om forslaget klubben har sendt Skedsmo kommune. Tore Lindholt er bosatt på Skjetten og har blant annet hatt flere lederstillinger i NSB i perioden 1978-1990, deriblant fungert som generaldirektør i 1988 og 1990. Han var administrerende direktør i Folketrygdfondet 1. november 1990 – april 2004. Lindholt var statssekretær (politisk sekretær) i Samferdselsdepartementet 1976–1978.

                            Under overskriften "Politisk redaktør eller lobbyist?" skriver han blant annet følgende: "Jeg har trodd det ikke bare er en klisjé at det er en av pressens oppgaver å stå for kritisk journalistikk overfor både private og offentlige virksomheter. Redaktørens artikkel (på lederplass 19. september, min kommentar) er nærmest det motsatte - en ukritisk journalistikk som grenser til ren lobbyisme.

                            Artikkelen er dessuten faktamessig villedende. Det fremgår ikke at kommunen ville måtte ut med betydelig mer enn bare kjøpesummen, hvis den overhodet skulle finne på å kjøpe LSK-hallen. Det er kommunens rådmann klar over. Han har påpekt at kommunen ikke har handlingsrom til den investering og de driftsutgifter kjøp av LSK-hallen ville medføre.

                            Saken dreier seg også om mer enn at forslaget om at kommunen skal overta LSK-hallen har preg av en form for økonomisk lureri. Først og fremst dreier den seg om at politikere og kommunen bør holde fingrene fra fatet og innbyggernes skattepenger unna private økonomiske foretak i store økonomiske problemer - enten foretakene driver med kommersiell idrett eller annen næringsvirksomhet."

                            "Jeg har oppfattet at LSK-konsernet består av mange selskaper og at samlet gjeldsbyrde er stor. Det er intet nytt og enestående i det. Det er heller ingen vei utenom en smertefull saneringsprosess der både kreditorer og aksjonærer må bidra, og der konkurs i et eller flere selskaper kan bli nødvendig."
                            (Mine uthevinger.)

                            ---
                            Jeg ser at også andre stiller spørsmål ved om klubben har forsøkt å forhandle om gjeldssanering med sine kreditorer, i tillegg til at det også påpekes at det grunnlaget kommunen har fått for å vurdere denne saken, er mangelfullt opplyst og dokumentert fra klubbens side.

                            Hvis klubben, slik det kan se ut som, ikke har forsøkt å forhandle om gjeldssanering, er det betimelig å stille spørsmål om hvorfor ikke?

                            Jeg vil ikke spekulere i det.
                            Elska þetta félag

                            Kommentar

                            • Tittil
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Apr 2009
                              • 341

                              Opprinnelig skrevet av caLitri
                              Hentet denne kommentaren fra Nyhetstråden.
                              Hva mener du egentlig med den? Skedsmo kommune har vel ikke gitt noe svar?
                              De fleste av politikerne som har blitt intervjuet har da virket positive og løsningorienterte så vidt jeg har sett.

                              Hetser vi bare kommunen sånn for sikkerhetsskyld?
                              Du verden, hetse en kommune, stakkars liten. Det er vel en kjensgjerning at LSK gjennom tidene har stått på egne ben, takket være at de har eid sin egen stadion. Når Strømmen rykket opp i Adecco var det et krav at stadion måtte oppgraderes, i motsatt fall fikk ikke Strømmen lov til å spille hjemmekampene sine på stadion. Denne oppgraderingen var vel heller ikke med i kommunens budsjetter, men ble allikevel gjennomført. Når nå flaggskipet står for fall, på randen av konkurs, bør kommunen vise samme velvilje. Føringene fra rådmann og politikere så langt har vel ikke vært veldig positive, og mye taler for at det ikke blir flertall i kommunestyret. Hvis man ser seg rundt i Norges land, har vi mange eksempler på at kommunen aktivt har gått inn med økonomisk støtte. Sogndal kommune var til og med hovedsponsor for sitt lag for noen år siden. Inntil det motsatte er bevist, står jeg ved mitt utsagn, men håper selvsagt at jeg tar feil. Om noe føler seg såret på kommunes vegne, får det så være

                              Kommentar

                              • Børge
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2013
                                • 2527

                                Opprinnelig skrevet av knut
                                Dæven døtte


                                Bjarmann har jeg virkelig fått sansen for i år. Og damene har jeg ikke noe å utsette på.

                                Uttrykket "fulle sjømenn" henger kanskje litt igjen, som illusjonen om at LSK så gode på kårnere.
                                Vil i grunn bare minne på at man kan oppføre seg som en full sjømann som dere kaller det, selv med lønnstak. Merk den lille passusen: "+ bonuser". 850' + bonus for hver startet kamp, hvert mål osv. Her finnes det nok mange kreative måter så lenge det ikke er satt tak på bonusene (noe som i det minste ikke fremkommer av uttalelsene).

                                Hva det gjelder damene, så har det jo vært ensidig fokus på kutt av kostnader. Jeg har knapt fått med meg ett eneste ord om å tjene mer penger. Stabben er kutta såpass langt ned på, at der har nok kuttet ikke gått bare inn til beinet - det er nok kutta i beinet også. Jeg føler meg ganske trygg når jeg sier at enkelte stillinger som er kuttet, medfører at dem har kuttet i stillinger som produserer likvider. Hvor smart er det for eksempel å bassere drift av nettsidene, kommunikasjonen med omverden, på frivillig drift? Frivillig personale kan være dyktige dem også (noe dem har bevist bra), men vil det gi stabilitet og vil det oppfylle for eksempel 24/7-kravet til nettsidene? Faller støtten til medieavdelingen bort?

                                Kvinnen og de andre i styret + administrasjonen har jobbet bra, men jeg vil sitte igjen med spørsmålene om det ikke er kuttet for mye i viktige posisjoner i administrasjonen? Jeg synes det har gått litt vilt for seg og ser tegn til overkjørsel. Er det i hele tatt ført drøftingssamtaler med de som er sagt opp? Greit at noen måtte gå, noe som er en forferdelig sak for de det gjelder personlig som nok har gitt mye av seg for LSK og har brent for jobben sin, men det finnes grenser. Om jeg ikke tar feil, var for eksempel Frank Grønlund i nærheten av pensjonsalderen: hvorfor sparke han ut da? Hva levner det klubben av ære å tuppe mannen som nesten har viet hele sitt voksne liv til klubben?

                                Det er ikke fritt for spørsmål selv om det er kutta mye.
                                Sint og tverr på felt N

                                Kommentar

                                • DoubleHi5
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2011
                                  • 3956

                                  Opprinnelig skrevet av klippen
                                  Er det noen som vet hvor store leieinntekter LSK-hallen kan generere i året? For å kunne forsvare en pris på 65 MNOK, i tillegg til vedlikeholdskostnader, bytte av kunstgress etc. vil jeg tro at hallen må generere minimum 5-6 millioner i året for å kunne forsvares økonomisk. Noen som vet om dagens inntekter er i nærheten av dette?
                                  I LSKs søknad til Skedsmo kommune har klubben laget et driftsbudsjett for hallen drevet i kommunens regi. Her kommer man frem til totale årlige leieinntekter på 2,02 millioner kroner og et årlig driftsoverskudd på kr 470.000,-.

                                  Finanskostnader er, som du forstår, ikke tatt med i dette budsjettet. Det forutsetter også at kommunen bevilger (ytterligere) kr 600.000,- "som vi forstår er vanlig for kunstgressbaner i kommunen etter gratisprinsippet." Såvidt jeg kan se, tar dette budsjettet heller ikke hensyn til kostnaden med å skifte ut det utslitte kunstgresset.

                                  Det kan ikke gjentas ofte nok at dette er en komplisert sak. Det er heller ikke vanskelig å forstå at mange utenfor LSK er skeptiske.

                                  Her er linken til klubbens forslag til kommunen: http://multimedia.api.no/www.rb.no/a...l_5666848a.pdf
                                  Elska þetta félag

                                  Kommentar

                                  • Kjell.T.Ring
                                    Poll St. Ring
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Dec 2005
                                    • 11796

                                    Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                                    Kjære Andreas!

                                    Jeg tror ingen som følger med her på forumet er i tvil om at du er en av de aller, aller mest dedikerte Fugla-supporterne! Hvis jeg ikke husker altfor feil, tror jeg at du er den enkeltpersonen som har kommet med flest innspill til markedsføring og inntektsbringende tiltak for Sportsklubben i denne vanskelige tid!

                                    Jeg har enorm respekt for dine holdninger, din iver og entusiasme, din kreativitet og dine innspill!

                                    Jeg er heller ikke i tvil ett eneste sekund om at du virkelig og av hele ditt hjerte mente alvor med ditt tilbud og at du ønsket å kunne bidra i din friuke for LSK.

                                    Faktisk ga jeg først også en tommel ned til ditt innlegg hvor du svarer at du ikke har hørt noe fra klubben. Det gjorde jeg spontant som en reaksjon på at jeg syntes det var dårlig av klubben. Men ved nærmere ettertanke fjernet jeg tommel ned ganske raskt. Hvorfor?

                                    Fordi når jeg ser på de arbeidsoppgavene du ramser opp (Coach (salg), Selger, Markedsfører, Forhandler) mener jeg at det nesten blir useriøst (sorry) å mene at du - eller hvem som helst annen person - nærmest skal komme inn "fra gata", uten opplæring, og få tildelt den typen oppgaver. Hvor mange ansatte er det igjen i administrasjonen etter at det har blitt skjært til beinet? Ikke mange! Og jeg er sikker på at du ved nærmere ettertanke vil være enig med meg i at det ville ha vært useriøst av klubben å ta imot et slikt tilbud (for å utføre den typen oppgaver du nevner). Det ville selvfølgelig også ha krevd at noen av den (bittelille) staben som er igjen, måtte ha brukt tid på å sette deg inn i oppgavene og fulgt deg opp. Selvfølgelig kan ikke klubben hive seg rundt og sette av tid til noe sånt, uansett hvor dedikert du er og uansett hvor dyktig du helt sikkert er!

                                    Igjen: Jeg er helt sikker på at innspillet ditt er 100% godt og oppriktig ment. Og jeg er helt sikker på at du kan bli en viktig bidragsyter i klubben. Det tror jeg også du kommer til å bli, men jeg mener tilnærmingen og måten å tilby dine tjenester på, ikke er den rette.

                                    Jeg vil driste meg til å komme med følgende betraktninger om hva slags tilnærming jeg tror vil kunne være mer interessant og aktuell for klubben:

                                    1. Tenk langsiktig. Hvis det er de oppgavene du lister opp som er mest interessant for deg/der du mener å kunne bidra mest, vil du trenge en form for opplæring fra klubben. Det tar tid. Og det krever at klubben kan la noen i en altfor liten stab bruke den tiden. Selv om det selvsagt vil kunne variere en god del, er det en tommelfingerregel i mange større selskaper at det tar minst 1,5 år før en selger er produktiv. Selv om regnestykket selvfølgelig blir annerledes når det er snakk om gratisarbeid, tar det tid før man har satt seg skikkelig inn i jobben.

                                    2. Vurdér å tilby klubben din hjelp med andre og "enklere" oppgaver enn de du nevner, hvis det kan være aktuelt for deg. Jeg tror det er andre områder hvor klubben kan trenge frivillig innsats, hvor det vil være enklere å bidra uten omfattende innføring/opplæring. Hvis det er aktuelt for deg, vil du på den måten kunne "lære klubben" fra "bånn av". Etter en tid vil du ha et (enda) bedre utgangspunkt for å kunne bidra der du har størst kompetanse.

                                    3. Hvis du har et brennende ønske om å bidra - raskt - når det gjelder salg/markedsføring, tror jeg du eventuelt må komme med et "ferdigsnekra opplegg" som du presenterer for klubben. Dette bør, etter min mening, i så fall være noe som du på en enkel, kortfattet og overbevisende måte kan presentere for klubben og som viser at det ikke vil kreve nevneverdig tidsbruk fra den lille staben som er igjen. Ett eksempel jeg kommer på i farten, er om du lager ferdig en komplett stand (det holder med en plakat med et enkelt og tydelig budskap) og tilbyr deg for eksempel å stå foran Lillestrøm jernbanestasjon i rushtiden og verve medlemmer og/eller bidragsytere til #VIERLSK.

                                    4. Det er mulig jeg tar feil, men jeg tror Anita Westby er riktig person å henvende seg til. Ring henne! Be om et møte hvor du lufter dine tanker og ønsker om å bidra for LSK! Og vær for all del både ydmyk og åpen til hvilke områder du kan bidra på og hvilke oppgaver du kan utføre.

                                    Jeg håper jeg har klart å formulere meg på en måte som gjør at du forstår at mine hensikter med dette innlegget er like gode som dine i ditt ønske om å bidra for Sportsklubben! LSK trenger mennesker som deg, Andreas!

                                    Lykke til!
                                    Med all respekt.... Du trenger ikke finne oppgaver for meg. De finner jeg. Jeg har mer kompetanse i salg en noen i LSK. De kunne satt meg som telefonselger av årskort for 2015 og jeg hadde sagt ja.

                                    De hadde mulighetene til å skaffe tjenester til titusenvis av kroner gratis.

                                    Du trenger ikke lære meg opp i dette. Bare slippe meg fri. CV'n min snakker for seg selv
                                    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                    Kommentar

                                    • DoubleHi5
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2011
                                      • 3956

                                      Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                                      Med all respekt.... Du trenger ikke finne oppgaver for meg. De finner jeg. Jeg har mer kompetanse i salg en noen i LSK. De kunne satt meg som telefonselger av årskort for 2015 og jeg hadde sagt ja.

                                      De hadde mulighetene til å skaffe tjenester til titusenvis av kroner gratis.

                                      Du trenger ikke lære meg opp i dette. Bare slippe meg fri. CV'n min snakker for seg selv
                                      Overraskende at du tar det på den måten.
                                      Elska þetta félag

                                      Kommentar

                                      • DoubleHi5
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2011
                                        • 3956

                                        I Nyhetstråden kan vi lese at Formannskapet i Skedsmo kommune ønsker bedre innsikt i økonomien til LSK før de fatter noe vedtak i saken.

                                        Jeg synes dette er positive signaler, selv om det langt fra er gitt at kommunen kjøper hallen. Stemningen synes å være positiv til å bidra til at LSK kommer over kneika. La oss nå for all del håpe at det ikke viser seg at det er "flere lik i lasten" enn det som har kommet frem så langt.

                                        "Gjennomgangstonen i behandlingen var at det politiske miljøet ønsker å bidra til at LSK kommer ut av den akutte økonomiske situasjonen befinner seg i.

                                        – Høyre er klare på at vi ønsker å være med. Men vi er så langt ikke sikre på at løsningen er å kjøpe hallen. Vi mener det er riktig at rådmannen stiller flere spørsmål rundt dette, sa Høyres gruppeleder Kjartan Berland.

                                        Ordfører Ole Jacob Flæten var ikke til stede. Gruppeleder Jørgen Vik sa det som skulle sies fra Arbeiderpartiet.

                                        – Ordføreren han jobbet lenge med å skape en enighet om veien videre når det gjelder LSK-hallen. Vi er opptatt av idrettspolitikken og hvordan vi skal skaffe flere idrettsanlegg. Og vi er oppmerksom på at LSK er vår fremste merkevare. Men akkurat nå finnes det ingen penger til å kjøpe hallen. Derfor er det viktig for oss å se hvilke virkemidler vi har, og hva som er riktig å gjøre. Dette må også bli en budsjettsak, sa han."
                                        Elska þetta félag

                                        Kommentar

                                        • Kjell.T.Ring
                                          Poll St. Ring
                                          --==FORUMRUNKER==--
                                          • Dec 2005
                                          • 11796

                                          Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                                          Overraskende at du tar det på den måten.
                                          Hvilken måte?

                                          Jeg koster 20k for en dag til vanlig og LSK takka nei til gratis jobb. Er ikke snurt men slapp dugnad. Forstår bare ikke hva som kunne stoppe de i å få meg ett par dager... Hadde fin ferie i stedet

                                          Men hvis min hjelp blir takka som: DoubleHi5, junior, superbøffel, Børge

                                          Hva skal man gjøre for å faktisk gjøre en virkelig forskjell som supporter???
                                          Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎