Sportsklubbens økonomiske situasjon

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Fugl1120
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2005
    • 3528

    Opprinnelig skrevet av knut
    Random fun fact: For et par sesonger sia fikk Sandnes Ulf 6-7 mill av Øster Hus for pryding av forsia på drakta. Dette var mer enn Blackburn hadde i Premier League...!
    Sandnes Ulf er blant lagene med best sponsoravtale i Tippeligaen, utrolig nok.

    Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
    Fra linken du viser til:
    "PS!! - det er for tiden en teknisk svikt vedr oppdattering av antall og totalsummen som er samlet inn på #VIERLSK. Alle sms'ene som ble sendt i starten av sesongen er ikke oppdatert i denne listen, da de er lagt i et arkiv som vi jobber å hente informasjonen fra.


    Totalsummen er derfor ikke gjeldene. Vi jobber intenst med å endre dette og kan forsikre dere at alle pengene kommer til #VIERLSK.
    Kan nok stemme, men tallet er nok ikke langt unna det korrekte.
    Lauken er vår venn!

    Kommentar

    • mrognan
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Aug 2008
      • 845

      LSK har ikke råd til flybilletter til Europa, så vi spiller rævva for å ende som nummer 5 eller svakere.
      Morten

      Kommentar

      • xeR
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Jan 2004
        • 11206

        Opprinnelig skrevet av mrognan
        LSK har ikke råd til flybilletter til Europa, så vi spiller rævva for å ende som nummer 5 eller svakere.
        Det må da være mulig for laget å stikke bort på flystripa på kjeller og låne en Piper Cub eller to..

        Jeg nekter å to at klubben legger ser for å spare penger, det kan du seriøst bare glemme.. Skjer ikke!
        Det er bedre å væra døv enn vålenga.

        Kommentar

        • plantemiddel
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Feb 2012
          • 801

          Veita fanken om dette var seriøst ment, men til info er ekstrainntektene en fjerde plass kontra en femte plass langt høyere enn et par flybilletter.

          Kommentar

          • mrognan
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Aug 2008
            • 845

            Opprinnelig skrevet av plantemiddel
            Veita fanken om dette var seriøst ment,
            Overhode ikke, men man skulle nesten tro det var noe sånt som lå bak når man ser den elendigheten som presteres på banen de siste kampene.
            Morten

            Kommentar

            • knut
              Make knut Great Again
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2006
              • 9370

              Fra Nyhetstråden:

              Opprinnelig skrevet av gilbert
              Hovedoverskriften i en stor artikkel i morgendagens Romerikes Blad er at styret hvis en ser det som nødvendig kanskje vil be et årsmøte om fullmakt til å selge mer eiendom enn LSK-Hallen, selv om styret vil gjøre alt de kan for å beholde Åråsen stadion.

              Styreleder Heidi Scheie vil ikke gi noen status for underskuddet i år før hun har en ny statusrapport, men RB-sporten anslår/gjetter at underskuddet uten alle tiltakene i år ville vært på sytten millioner. Med salg av Ruben Gabrielsen (3,5 mill), #VIERLSK (3 mill), bidrag fra investorer og nedskjæringene på utgiftssiden kan underskuddet nå komme ned mot seks millioner. Den sportslige satsingen neste år skal reduseres med fire millioner. Lykkes en med dette, vil LSK etter prognosene gå med et overskudd på fire millioner i 2015.*

              Det er kuttet mye kostnader og skaffet likviditet i kritiske faser gjennom de siste månedene, men mye gjenstår.*

              (Dette er bare noen hovedpunkter fra en lengre artikkel.)*

              gilbert
              Spennende prognose!

              Hva vil den innkludere? Hovedsponsor på drakta? Salg av spillere? Cupfinale? Hjemmekamp i semi'n? Femteplass i liga'n? Budsjetterer man i det heletatt med sånne ekstreme usikkerheter? Salg av stadion-navn (husk hvor gærne folk ble da det ble nevnt som et alternativ. hadde vært sjeleglad om hjemmebana ble Ac3 Comfort Stadion nå...)? Sesongkortsalg? Mørchandaise? Ny LSK-auksjon?

              Håper den uansett kan nåås.

              Kommentar

              • tullebukk
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2006
                • 5446

                Nå som det ser ut som vi må selge deler av stadion kommer jeg med et forslag....Selg hele Åråsen stadion med gress og alt sammen . Bygg en litt mindre intim stadion med plass til ca 10 tusen på dampsagtomta der hvor hammermannen står... Da har vi tog og buss rett i nærheten og kort vei fra Puben....

                Kommentar

                • Egumen
                  Seniormedlem
                  Forumonanist
                  • Sep 2011
                  • 177

                  Opprinnelig skrevet av tullebukk
                  Nå som det ser ut som vi må selge deler av stadion kommer jeg med et forslag....Selg hele Åråsen stadion med gress og alt sammen . Bygg en litt mindre intim stadion med plass til ca 10 tusen på dampsagtomta der hvor hammermannen står... Da har vi tog og buss rett i nærheten og kort vei fra Puben....
                  Hvor skal de penga komme fra? Koster mer å bygge en ny stadion enn det vi får for å selge...

                  Kommentar

                  • Kopperud
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2006
                    • 1697

                    Man selger ikke stadion, ferdig snakka.
                    Ultras Felt C 2005x2015

                    Lillestrøm & Bajen

                    Kommentar

                    • Kjell.T.Ring
                      Poll St. Ring
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Dec 2005
                      • 11796

                      Opprinnelig skrevet av Kopperud
                      Man selger ikke stadion, ferdig snakka.
                      Hvis alternativet er konkurs?
                      Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                      Kommentar

                      • Børge
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2013
                        • 2526

                        Skulle likt å høre grunnen til at enda mer eiendom skal selges. Er ikke utleie av eiendommen lønnsom? Ønsker man å kvitte seg med administrasjonene av eiendommen for å rendyrke sportsklubben som idrettslag?
                        Sint og tverr på felt N

                        Kommentar

                        • _Jonern
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 4376

                          Hvis alternativet er å ikke ha noen klubb lenger, så er valget enkelt. Men det bør være siste utvei.
                          ..................

                          Kommentar

                          • Totti21
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Mar 2004
                            • 3499

                            Opprinnelig skrevet av _Jonern
                            H Men det bør være siste utvei.
                            Når vi spiller hjemmekamper på vif's nye storstue fordi det skal være en mer lønnsom konsert eller Top Gear show på Åråsen er bunnen nådd. Ikke før.

                            Kommentar

                            • xeR
                              Seniormedlem
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Jan 2004
                              • 11206

                              Opprinnelig skrevet av Kopperud
                              Man selger ikke stadion, ferdig snakka.
                              Det er vel heller ikke snakk om å selge stadion. Det er vel snakk om å selge noe av næringseiendommene knyttet til stadion.
                              Last edited by xeR; 23.10.2014, 18:16.
                              Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                              Kommentar

                              • Spntneous
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2007
                                • 1990

                                Spådom: Med gode prestasjoner i de to siste kampene, og en litt over middels interessant ny trener, vil neste års sesongkortsalg gå veldig bra.
                                Stolt programleder av Kanari-fansen Radio!
                                Episodene ligger på iTunes og kfl.no

                                Kommentar

                                • mats
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Mar 2008
                                  • 621

                                  Neon som vet noe mer om PVM, Johan og Ødegaard?

                                  Kommentar

                                  • Stray Cat
                                    Moderator
                                    • Aug 2008
                                    • 5914

                                    Fra RB:

                                    "Bjørnar Sollie reagerer også på at Roy Tselentis og Espen Ødemark er negativt omtalt i avisen, fordi de blir brukt som samarbeidspartnere i arbeidet med å få orden på økonomien. – Den innsatsen de har lagt ned i jobben for å redde klubben kan ikke vurderes høyt nok. Det er bare trist å se at de blir hengt ut. De har en kompetanse på økonomi, som vi i styret ikke har, noe som har vært til god hjelp
                                    "
                                    Dette er altså den økonomiske kompetansen som skal redde LSK og som styret setter sin lit til?







                                    I tillegg til fire konkurser i ryggen har han altså egeninteresse i eiendomskjøp? Jeg kjenner jeg blir mørkeredd på høylys dag.
                                    Last edited by Stray Cat; 27.10.2014, 13:47.
                                    For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                                    Kommentar

                                    • Wanker
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Aug 2005
                                      • 632

                                      Opprinnelig skrevet av Stray Cat
                                      Fra RB:

                                      "Bjørnar Sollie reagerer også på at Roy Tselentis og Espen Ødemark er negativt omtalt i avisen, fordi de blir brukt som samarbeidspartnere i arbeidet med å få orden på økonomien. – Den innsatsen de har lagt ned i jobben for å redde klubben kan ikke vurderes høyt nok. Det er bare trist å se at de blir hengt ut. De har en kompetanse på økonomi, som vi i styret ikke har, noe som har vært til god hjelp
                                      "
                                      Dette er altså den økonomiske kompetansen som skal redde LSK og som styret setter sin lit til?







                                      I tillegg til fire konkurser i ryggen har han altså egeninteresse i eiendomskjøp? Jeg kjenner jeg blir mørkeredd på høylys dag.
                                      Takk for at du ser det samme som jeg skrev i tråden LSK anno 2014!!!
                                      Noen spurte om det kanskje var mulig at han hadde lært noe de siste 10 årene. Jeg har ikke møtt ham siden BI-Skedsmo (slutten av 80- eller beg av 90-årene), men allerede da var han åpen for kreative løsninger.

                                      Så - en årrekke med det som fra utsiden ser ut ikke bare som dårlig økonomistyring, men regelrett tapping av selskaper for å leve på stor fot, avslører en persons karakter. Hvis styret på grunn av lav økonomikompetanse føler at slike eksperters kompetanse er nødvendig og viktig, bør det føre til endringer i hvordan styret er sammensatt.
                                      Last edited by Wanker; 27.10.2014, 15:57.
                                      Hunter S. Thompson:

                                      There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
                                      Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

                                      Kommentar

                                      • Stray Cat
                                        Moderator
                                        • Aug 2008
                                        • 5914

                                        Den tråden leste ikke jeg. Ellers ville jeg ikke repetert poengene dine
                                        For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                                        Kommentar

                                        • Wanker
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Aug 2005
                                          • 632

                                          Opprinnelig skrevet av Stray Cat
                                          Den tråden leste ikke jeg. Ellers ville jeg ikke repetert poengene dine
                                          Ble glad da jeg så det, betyr at det ikke bare er jeg som er paranoid...
                                          Hunter S. Thompson:

                                          There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
                                          Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎