Sportsklubbens økonomiske situasjon

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • DoubleHi5
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2011
    • 3954

    Opprinnelig skrevet av GIFKanari
    er investorene på samme linje når det kommer til spillervalg, jobber man mot samme mål? Har de en mer egoistisk innstilling for å ville bidra?
    Det er et betimelig spørsmål. Jeg stiller også spørsmål ved om vi har kompetansen i klubben til å finne "rett" spiller, om han skulle finnes. Mange har stilt spørsmål ved Haglunds plan, eller mangel på sådan, og han har jo selv uttalt at han vil at spillerne i stor grad skal ta selvstendige avgjørelser og foreta egne valg under kampen. Dette synes jeg forklarer at han både i Elfsborg og i LSK har vist en forkjærlighet for spillere med et navn, eller med lang erfaring om man vil, fremfor talenter.

    Hvis vi har en trener som ønsker erfaring og et navn fremfor et talent som han må utvikle, kan dette fort komme i konflikt med investorenes interesser. Sistnevnte ønsker selvfølgelig "return on investment". Hvis de ikke gjør det, er de ikke lenger investorer. Da er de "bare" støttespillere som driver veldedighet overfor klubben.
    Elska þetta félag

    Kommentar

    • Kjell.T.Ring
      Poll St. Ring
      --==FORUMRUNKER==--
      • Dec 2005
      • 11796

      Lønnskutt er piss. Selg/gi bort Palmi eller noen andre som ikke er essensielle for laget i stedet.

      Lønnskutt er noe søpla gjør!
      Last edited by Kjell.T.Ring; 10.02.2014, 15:36.
      Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

      Kommentar

      • Stray Cat
        Moderator
        • Aug 2008
        • 5914

        Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
        Lønnsklutt er piss. Selg/gi bort Palmi eller noen andre som ikke er essensielle for laget i stedet.

        Lønnskutt er noe søpla gjør!
        Han har kanskje en kontrakt?
        For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

        Kommentar

        • Bukkenbruse
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2008
          • 515

          Opprinnelig skrevet av Stray Cat
          Han har kanskje en kontrakt?
          Har vel skjedd tidligere i fotballhistorien at LSK har solgt/kvittet seg med spillere som er under kontrakt?

          1 million bort i lønn fordi en kontrakt blir overtatt av en annen klubb tilsvarer jo 10% lønnskutt for 10 spillere med en million i lønn hver (tallene er et tenkt eksempel). I stedet for å "bryte" en haug med underskrevne kontrakter foretrekker jeg at vi selger/gir bort en spiller.

          Kommentar

          • PetterH
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Apr 2012
            • 668

            Tviler også på at et salg av Palmi ville innkassert de pengene sportslig avd skal kutte.

            Kommentar

            • Kjell.T.Ring
              Poll St. Ring
              --==FORUMRUNKER==--
              • Dec 2005
              • 11796

              Opprinnelig skrevet av Stray Cat
              Han har kanskje en kontrakt?
              Det er jo mulig det finnes noen som ønsker han som vil gi han en ny?

              Tenkte ikke å sparke han...?
              Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

              Kommentar

              • Rønnern
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 6690

                Den økonomiske hestekuren som Sportsklubben må igjennom nå, er et resultat av at spillere som PVM og JA ikke har levert som forventet (og man kan sikkert ta med Haglund i denne analysen). Man satset for to år siden, men resultatene stod ikke i stil til satsingen, dermed må man kutte nå.

                Penger som man har satt av til en spiss er øremerket spiss og ikke noe annet. Det er ikke interessant for investorer å spytte inn penger i gammel moro.

                Når det er sagt, så vil jeg anta at spillerne ikke ser på det å måtte kutte i lønn som en motsetning til en investorbetalt spiss. Spillerne ønsker sportslig suksess av flere grunner, økonomisk er det også gunstig med et godt lag. Sportslig suksess utløser bonuser....
                Mvh Ronnie "The Runner"
                LSK for alltid

                Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                Kommentar

                • HSft
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2004
                  • 6075

                  Opprinnelig skrevet av PetterH
                  Tviler også på at et salg av Palmi ville innkassert de pengene sportslig avd skal kutte.
                  Rimelig sikker på at det ikke er så mange klubber som vil kaste seg på muligheten til å ta over milionkontraktene til spillere som ikke presterer. Vi måtte i så fall ordna en Stoor type deal, der vi betaler mye av lønna fortsatt.

                  Unntaket er kanskje PVM, han virker som han er noe hypa til tross for meget svake prestasjoner. Han hadde en del målpoeng og ble nominert til Kniksen-prisen!

                  Vi kunne sikkert fått noen til å ta over kontrakten til Riise også, men problemet med han er at han er en meget god fotballspiller som vi definitivt burde ha på banen neste sesong.

                  Kommentar

                  • Frode D. Homb
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Dec 2003
                    • 982

                    Er enig i Ronnies innlegg bortsett fra at jeg synes Petter Vaagan Moen har vært god.

                    Kommentar

                    • knut
                      Make knut Great Again
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2006
                      • 9370

                      Noen som har noen formening om hva de busjetterer med i serien og køppen i år? Blir det den vante finalen og topp 6, sånn at man sikrer underskuddet fra the get-go?

                      Kommentar

                      • G-Man
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2011
                        • 3146

                        Har vært med på å snu resultatene i flere prestasjonsbaserte bedrifter oppover. I svært grove trekk er suksessoppskriften følgende:
                        1) Få hele gruppen til å enes om et minimumsmål og et maksimumsmål. 2) Innføre lavere basis/grunnlønn (= oppnåelse av minimumsmål). 3) Innføre en høy bonus for oppnåelse av maksimumsmålet.

                        Kommentar

                        • Boing
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Dec 2005
                          • 711

                          For å hjelpe littegrann på den økonomiske situasjonen som LSK har nå kommet oppi ved å drive klubben som fulle sjømenn, så har jeg bestemt meg for å gi bort sesongkort som ble kjøpt med 40% rabatt til lillebroren min, og så kjøper jeg meg ett nytt til full pris.

                          Uansett så synes det er svært kritikkverdig måte klubben har blitt ledet inn i denne krisen. Skulle tro det satt en gjeng med nyutdannede BI-studenter som har styrt klubben de siste 10 årene. Og bjarmann, sorry, du var en hederlig og dyktig fotballspiller, men inne på kontoret fungerer du bare ikke, dette gjelder mange kontorråtter på åråsen. Dere stikker kun hodet ut av vinduet for å få hyllest og ros når det går bra, når det har gått dårlig som det har gjort i det siste årene, så har dere gravd dere ned og søkt dekning i bunkere og skyttergraver. Og lar trenere og spillere stå igjen ute på slagmarken som enkle mål.

                          Kommentar

                          • Frode D. Homb
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Dec 2003
                            • 982

                            Jeg kommer til å gjøre noe lignende. Jeg kjøpte ikke sesongkort med rabatt, men kjøper fullpriset sesongkort. Det er nå vi ser hva fansen og lillestrømpatriotene er laget av. Denne byen som vokste fra noen husmannsplasser midt på 1800-tallet til å bli et betydelig industristed i mange år, og som fortsatt er et kommunikasjonsknutepunkt, og som siden 50-tallet har hatt et sagnomsust fotballag. Vi har også Varemessa og Kjeller-miljøet som er likemenn med NTNU hva gjelder naturvitenskaplig forskning på en del områder og Kjellers høyteknologiske bedrifter. Kjeller sliter litt med å bli fullt integrert med Lillestrøm; kanskje LSK kan hjelpe til å nærme Kjeller Lillestrøm?
                            Last edited by Frode D. Homb; 10.02.2014, 20:04.

                            Kommentar

                            • tullebukk
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2006
                              • 5446

                              Jeg låner ut kortet mitt til diverse folk som ikke pleier å gå på kamper , selv kjøper jeg enkeltbilletter til alle hjemekampene..

                              Kommentar

                              • plantemiddel
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Feb 2012
                                • 801

                                Hva var egentlig greia med 40% rabatt egentlig? Ut fra et bedriftsøkonmisk perspektiv virker det fremdeles smått meningsløst å gi rabatt til en gruppe som uansett ville kjøpt produktet til fullpris.

                                Kommentar

                                • andee
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • May 2004
                                  • 1191

                                  Opprinnelig skrevet av HSft
                                  Unntaket er kanskje PVM, han virker som han er noe hypa til tross for meget svake prestasjoner. Han hadde en del målpoeng og ble nominert til Kniksen-prisen!

                                  Vi kunne sikkert fått noen til å ta over kontrakten til Riise også, men problemet med han er at han er en meget god fotballspiller som vi definitivt burde ha på banen neste sesong.
                                  Jammen ikke lett å være Lillestrøm Sportsklubb! Mellomsromsspiller PVM gjør 15 "poeng" (snitt 0,56) og blir hetsa av sine egne, samtidig som spissen Helstad gjør seks (snitt 0,27), forsvinner ut og skaper tidenes spisskrise i klubben.

                                  BHR meget god fotballspiller? Fullstendig enig, hvert fall fra sommeren av og forhåpentligvis enda bedre som HK nå.
                                  PVM meget svake prestasjoner? Njæææ, uten ham i fjor ville antakelig hatt oppkjøring til nivå 2 nå for første gang på nesten 40 år.
                                  Fakta; hans mål og målgivende var med på å sanke 19 av 36 poeng i 2013.
                                  Hva vi snitta de tre kampene han sto over pga. gule, spør du? Nei, da snitta vi 0,33 poeng.
                                  TS05 - Felt C

                                  Kommentar

                                  • HSft
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2004
                                    • 6075

                                    Opprinnelig skrevet av andee
                                    Jammen ikke lett å være Lillestrøm Sportsklubb! Mellomsromsspiller PVM gjør 15 "poeng" (snitt 0,56) og blir hetsa av sine egne, samtidig som spissen Helstad gjør seks (snitt 0,27), forsvinner ut og skaper tidenes spisskrise i klubben.
                                    Om vi ikke tar med straffene han tok har han 5 mål i fjor. Det er f.eks to mål mer enn Ohi.

                                    PVM er langt fra den dårligste spilleren på laget. Men om han ikke presterer bedre enn i fjor forsvarer han i mine øyne ikke milionlønna han har. HAn har mye å bevise i år.

                                    Kommentar

                                    • andee
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • May 2004
                                      • 1191

                                      Skjønner ikke hvorfor du vil «fjerne» straffene, han blei vel felt sjøl på minst én av dem også, men ok.
                                      Putta Ohi bare to, fordi det tredje var tap-in?
                                      Når det er sagt, så håper jeg selvfølgelig PVM blir enda mer utslagsgivende i år enn han var i fjor, det er definitivt rom for det, og har sjøl sagt han skal opp ett nivå, så der er han jo enig med deg at han har noe å bevise.
                                      Han er gjennomproff, en sabla fin fyr og sikra oss tre poeng mot bl.a. Molde (borte) og Brann (hjemme) i fjor. Da lever jeg godt med at han forsinker én og annen overgang.

                                      Fakta; PVMs mål og målgivende i 2013 var med på å sanke 19 av 36 poeng.
                                      De tre kampene han sto over pga. gule snitta vi 0,33 poeng.
                                      TS05 - Felt C

                                      Kommentar

                                      • FUGlinho
                                        KFL styremedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 2454

                                        Opprinnelig skrevet av knut
                                        Noen som har noen formening om hva de busjetterer med i serien og køppen i år? Blir det den vante finalen og topp 6, sånn at man sikrer underskuddet fra the get-go?
                                        Årsmøte 26 feb. Bare å møte opp og finne det ut

                                        Ble Forøvrig ikke budsjettert med finale og topp 6 ifjor.
                                        Kim
                                        Styremedlem KFL

                                        Kommentar

                                        • stiandahl
                                          Medlem
                                          Hoffnarr
                                          • Apr 2004
                                          • 61

                                          Allerede dagen før cupfinalen i 2005 skrev jeg innlegg i RB om hvor viktig det var å tenkte langsiktig med tanke på økonomien i årene fremover. Det var ganske mye penger til disposisjon for klubben både i dette tidsrommet og i årene som fulgt. Når man først hadde en del økonomiske muligheter brukte klubben disse midlene som fulle sjøfolk, og har i årenes løp sløst bort mangfoldige millioner på tull og tøys.

                                          Skylden for den økonomiske situasjonen kan flere dele, men det er ingen som helst tvil om at Per Mathisen etter min mening må ta hovedansvaret. Først må jeg si at Per Mathisen er en meget hyggelig LSK mann og har frontet klubben i de årene han har vært i LSK på en meget god måte. Det har ikke bare vært lett de siste årene med hyppige treneravganger og spillere som ikke har prestert sportslige resultater på mange år. Men Per Mathisen har også hatt en helt sentral rolle i klubben over mange år hvor klubben har tatt en rekke feilgrep både økonomisk og sportslig.

                                          Det jeg føler er at LSK de siste 10 årene har manglet en skikkelig sterk leder som har kunnet satt bremsene på ovenfor andre i den administrative ledelsen både med tanke på hvordan klubben skal disponere sine økonomiske midler og den fremtidige sportslige satsing i klubben.

                                          Hvis man ser tilbake på de siste 10 årene bør ikke den økonomiske situasjonen i klubben være noe overraskelse. Nå må ikke dagens og tidligere ledere skylde på lave publikumstall, dårligere engasjement og sammenligne seg med andre norske lag i økonomiske problemer. Dette er kun LSK sin skyld og ikke noe annet.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎