Sportsklubbens økonomiske situasjon

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Macho-Morten
    Ikke KFL-styremedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 2687

    Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
    Men når folk begynner å snakke om å skifte navn på klubben og fargene på drakta, er jo det bare å tåkelegge debatten. Det er vel ingen som har kommet med slike forslag?
    Til og med i går var det heller ingen som hadde kommet med forslag om å selge stadionnavnet. Bare vent og se.

    Kommentar

    • trigz
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 7028

      Hvis vi kutter så mye i administrasjonen som er forespeilet, legger vi også opp til redusert drift i et ubestemt tidsperspektiv der vi ikke vil klare å bygge oss opp igjen. Det virker som om klubben styrer mot en permanent posisjon som midt på tabellen-kandidat.

      Derfor syns jeg også det er viktig å være pragmatisk mht salg av stadionnavn etc., selv om det ville smerte meg langt inn i sjela. Men det er klart: Hvis LSK er og blir et tapsprosjekt, har vi uansett ingen fremtid. Vi kan jo ikke fortsette med 2/3 tomme tribuner, slik tilfellet var i fjor og året før.
      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

      Kommentar

      • GIFKanari
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2009
        • 8243

        Dette skal jammen bli spennende! Blir det en frisk start eller hver mann for sine egne interesser? Dødstyst på sosiale medier, det jobbes tydeligvis. Hvilke stillinger forsvinner, er det f.eks. tilfeldig at Sundgot ble linka bort tidligere? Er det status nok for han eller Powell å ta over juniora, ja hvor mye status legger klubben selv i den stillinga? Hva med Mesfins rolle? Og trenger vi en sportsdirektør, en stilling ditchet av klubber flest? Trenger vi en administrativ nestleder selv om det høres fint ut? Går Kippe ut i front på vegne av spillerne og tar et lønnskutt?

        Klubbens fremtid avgjøres nå!

        Kommentar

        • Rune
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Aug 2008
          • 1229

          Opprinnelig skrevet av trigz
          Hvis vi kutter så mye i administrasjonen som er forespeilet, legger vi også opp til redusert drift i et ubestemt tidsperspektiv der vi ikke vil klare å bygge oss opp igjen. Det virker som om klubben styrer mot en permanent posisjon som midt på tabellen-kandidat.

          Derfor syns jeg også det er viktig å være pragmatisk mht salg av stadionnavn etc., selv om det ville smerte meg langt inn i sjela. Men det er klart: Hvis LSK er og blir et tapsprosjekt, har vi uansett ingen fremtid. Vi kan jo ikke fortsette med 2/3 tomme tribuner, slik tilfellet var i fjor og året før.
          Måten Lillestrøm har blitt drevet på de siste 10-15 årene har ingen fremtid. På tide at klubben innser hvor den er og dramatisk legger om kursen. En stadig voksende administrasjon er ikke noe sunnhetstegn. Helt nødvendig å kutte nå. På ett eller annet tidspunkt måtte vi gjort det uansett, uavhengig av stadionnavn.

          Kynisk og brutalt, men administrativ nestleder, WTF?
          "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

          Kommentar

          • _Jonern
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 4376

            Helt meningsløst å selge Åråsen-navnet. Det redder oss i år, men da er det de samme folka som sitter der i pengekrise til neste år igjen. De som er ansvarlige for det her må ta konsekvensen en gang for alle, og ikke kjøre letteste utvei nok en gang. Da blir vi aldri kvitt problemet. Prestasjonsbaserte spillerlønninger (bonuser) hadde heller ikke vært å forakte.
            ..................

            Kommentar

            • jeykey
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Sep 2012
              • 452

              Opprinnelig skrevet av _Jonern
              Helt meningsløst å selge Åråsen-navnet. Det redder oss i år, men da er det de samme folka som sitter der i pengekrise til neste år igjen. De som er ansvarlige for det her må ta konsekvensen en gang for alle, og ikke kjøre letteste utvei nok en gang. Da blir vi aldri kvitt problemet. Prestasjonsbaserte spillerlønninger (bonuser) hadde heller ikke vært å forakte.
              Mener Bjarmann har sagt at kontraktene i stor grad er bonusbasert for de fleste. Tror han sa det etter at gutta dro til Molde en natt tidligere for egen regning.

              Forøvrig, så bør man ikke utelukkende tro at pengebasert bonus er et automatisk bidrag til å bedre prestasjonene: http://www.youtube.com/watch?v=u6XAPnuFjJc
              "Jeg hater søpla så intenst at jeg ikke kan spille med Korea på civilization fordi de er røde og blå."
              - Sitat Grusom B

              Kommentar

              • HolterKanaris
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2006
                • 1603

                Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
                Hva den dagen vi flytter til ny stadio og spiller på Elkjøp Arena? er du da ferdig med fotball?
                Det vil jeg påstå. Jeg skal hvertfall kjempe med nebb og klør for å hindre at det skjer
                ***Større baller enn vett***

                Kommentar

                • DoubleHi5
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2011
                  • 3954

                  Anitas blogg

                  «Vi skal vise fram livet på innsiden av klubben, vi skal være stolte av alt det flotte som skjer i LSK hver dag», uttalte jeg tidlig. Nå står vi midt oppe i en situasjon hvor de fleste av oss har lyst til å være i fred og hvor stoltheten har blitt utfordret kraftig. Men skal vi tørre å være virkelig uredde, generøse og lojale må vi også stå i det når det stormer som verst. Denne stormen burde vært ventet, og kunne kanskje vært unngått, men nå er den en realitet.

                  Hvordan endte vi opp her, er det sikkert flere som tenker. Min opplevelse er at optimismen har rådet sterke enn realismen, og håpet om at det skal ordne seg og at vi kan unngå å gjøre de tøffe grepene, har brent i en svak flamme. Når resultatene for 2013 var verre enn antatt og budsjettene for 2014 viste seg å bli umulig å balansere var det virkelig ingen vei utenom.

                  Nå er min prioritet at vi gjør dette på en ordentlig måte, at vi ivaretar de ansatte på best mulig måte, og at vi sikrer bærekraftig drift for LSK. Så skal vi fortsette å fortelle om livet i LSK, jobbe oss igjennom det sammen og komme sterkere ut på andre siden.


                  Jeg synes Anitas blogg er vidunderlig klar tale, målt opp mot alt vi har vært vant med fra Sportsklubbens side siden ... Ivar Hoff? Det er for øvrig mine uthevelser, men jeg synes de to setningene oppsummerer det mange av oss har følt lenge.

                  Jeg får mer og mer tro på Anita!

                  Elska þetta félag

                  Kommentar

                  • andersmm
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2006
                    • 5764

                    Fett. Klar tale. Kan se ut som det må et kvinnfolk til for å rydde opp her. Gubbeveldet som har tråkka rundt på Åråsen de siste åra har tydeligvis ikke hatt baller nok til å ta tøffe beslutninger. Litt oppsiktsvekkende at hun er såpass klar på tingenes tilstand og ikke vegrer seg for å legge skyld på tidligere og nåværende administrasjon. Men det viser vel kanskje hvor naive og handlingslammet ledelsen har vært. Første gang på lenge at noen i en viktig administrativ post gir klar beskjed om at vi selv har gjort en rævva jobb istedenfor de utslitte unnskyldningene om lavkonjunktur og generelle trender. Håper på flere verbale pungspark i tiden fremover og en skikkelig renovering av hele organisasjonen.
                    "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                    Kommentar

                    • holmiz
                      The kjøkken-kanariz
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2006
                      • 6064

                      Lover bra, men jeg foretrekker handling fremfor flotte og fine ord. Sistnevnte er vel noe av det eneste vi har vært særdeles bortskjemte med fra Sportsklubben sin side.
                      Hilsen Anders

                      Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                      Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                      Kommentar

                      • DoubleHi5
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2011
                        • 3954

                        Opprinnelig skrevet av holmiz
                        Lover bra, men jeg foretrekker handling fremfor flotte og fine ord. Sistnevnte er vel noe av det eneste vi har vært særdeles bortskjemte med fra Sportsklubben sin side.
                        Enig i det, men dette er nye signaler i forhold til tidligere festtaler. Og når det gjelder handlingen du etterlyser, utspiller dramaet seg på Åråsen i disse dager og timer. Det blir veldig spennende å se hvordan den nye organisasjonen vil se ut!
                        Elska þetta félag

                        Kommentar

                        • klippen
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Aug 2009
                          • 251

                          Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                          Enig i det, men dette er nye signaler i forhold til tidligere festtaler. Og når det gjelder handlingen du etterlyser, utspiller dramaet seg på Åråsen i disse dager og timer. Det blir veldig spennende å se hvordan den nye organisasjonen vil se ut!
                          Drama, hva er det du veit?

                          Kommentar

                          • DoubleHi5
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2011
                            • 3954

                            Opprinnelig skrevet av klippen
                            Drama, hva er det du veit?
                            Ikke noe annet enn det jeg har lest, men det som skjer i klubben er jo i høyeste grad dramatisk. Ikke minst for de som mister jobben.
                            Elska þetta félag

                            Kommentar

                            • FUGlinho
                              KFL styremedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 2454

                              Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                              Ikke noe annet enn det jeg har lest, men det som skjer i klubben er jo i høyeste grad dramatisk. Ikke minst for de som mister jobben.
                              Det blir store omveltninger i gangene på Åråsen, det er helt sikkert!
                              Kim
                              Styremedlem KFL

                              Kommentar

                              • Yellow-not-jella
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Mar 2009
                                • 1606

                                Verdiskapninga skjer på treningsfeltet under sjefstrener. Alt starter der. Bli bedre på alt. På banen. Resultatet ser vi i april allerede.

                                Kommentar

                                • tilt
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Apr 2007
                                  • 813

                                  Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                                  Anitas blogg

                                  «Vi skal vise fram livet på innsiden av klubben, vi skal være stolte av alt det flotte som skjer i LSK hver dag», uttalte jeg tidlig. Nå står vi midt oppe i en situasjon hvor de fleste av oss har lyst til å være i fred og hvor stoltheten har blitt utfordret kraftig. Men skal vi tørre å være virkelig uredde, generøse og lojale må vi også stå i det når det stormer som verst. Denne stormen burde vært ventet, og kunne kanskje vært unngått, men nå er den en realitet.

                                  Hvordan endte vi opp her, er det sikkert flere som tenker. Min opplevelse er at optimismen har rådet sterke enn realismen, og håpet om at det skal ordne seg og at vi kan unngå å gjøre de tøffe grepene, har brent i en svak flamme. Når resultatene for 2013 var verre enn antatt og budsjettene for 2014 viste seg å bli umulig å balansere var det virkelig ingen vei utenom.

                                  Nå er min prioritet at vi gjør dette på en ordentlig måte, at vi ivaretar de ansatte på best mulig måte, og at vi sikrer bærekraftig drift for LSK. Så skal vi fortsette å fortelle om livet i LSK, jobbe oss igjennom det sammen og komme sterkere ut på andre siden.


                                  Jeg synes Anitas blogg er vidunderlig klar tale, målt opp mot alt vi har vært vant med fra Sportsklubbens side siden ... Ivar Hoff? Det er for øvrig mine uthevelser, men jeg synes de to setningene oppsummerer det mange av oss har følt lenge.

                                  Jeg får mer og mer tro på Anita!

                                  http://www.lsk.no/news/article/7fo8i...le/--toffe-tak
                                  Jeg er helt enig !
                                  Dette synes jeg var godt formulert og vitner om en meget bra tilnærming til organsisasjonsutvikling.
                                  Som konsulent og kommunikasjonsrådgiver har jeg selv vært involvert i omstruktureringsprosesser, og det er sjelden eller aldri at ledelsen har innsikt nok til å innrømme at ting er vanskelig. Det tror jeg er et viktig første steg. Veldig mange ledere prøver å pakke inn problemer i bomull og bruker ord som "muligheter og spennende endringer" når det i realiteten er folk som mister jobben. Å kommunisere at ting gir muligheter i den ene mailen til ansattte og i neste mail ber folk skru av fargene på printern fordi det skal spares er virkelig ikke med på å få folk til å brette opp ermene og være med å sloss for å snu et synkende skip.
                                  livet er en gamp for de som ikke kan si k
                                  https://twitter.com/#!/KjetiI

                                  Kommentar

                                  • GIFKanari
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2009
                                    • 8243

                                    Skal vi bli den profesjonelle klubben som etablerer seg som et lag stabilt blant de beste må vi være villige til å svelge noen harde piller selv. Franchise-begrepet brer om seg også i Europa. Norsk fotball er i ferd med å bli skikkelig voksen, det ser vi i form av at vi endelig har fått en landslagstrener som vil forme ett lag som vil spille fotball, og en trener i en klubb i en virkelig storliga med samme filosofi. Ja, foruten det at norske spillere er stadig mer interessante også for våre naboland.

                                    Men vi er ikke der at vi behøver selge stadionnavnet, til det er det altfor mye vi allerede har på plass til å kunne hevde oss. Det er egentlig bare å se på klubbene som allerede har gjort dette og hva de (ikke) har av fasiliteter ellers. Derfor fremstår Svendsens forslag mer som et symptom på problemet, og et forsvar av det bestående, mer enn noen løsning. Jeg vil nesten gå lenger, men lar være. For mange i både styre og stell og de tettest inntil elsker klubben litt for mye til at det har vært til dens beste. Og kanskje døde siste rest av mot og visjoner med EM-planene, men muligens er jeg for snill der også.

                                    Følger Westby opp det hun skriver er det lite som tyder på at vi går vekk fra ambisjonen om å hevde oss, og at målsetningen bør være at man hvert år kjemper om en EL-kvalplass. Men skal man hevde seg må man også tilnærme seg selve spillet som de beste, og dyrke en stil som først og fremst betyr at motstanderen må tilpasse seg oss og ikke omvendt. Slik gjør man seg også mer attraktive sportslig. Hvis ikke dette er målet kan man like godt også benytte anledningen til å finne sin posisjon i hierarkiet en gang for alle. Spillestil bør ihvertfall bli endelig nedfelt.

                                    Det kan ikke nevnes for ofte, gjør ære på ånden etter Tom Lund. Jeg ser potensielt mye av den i det Westby har skrevet så langt.
                                    Last edited by GIFKanari; 30.01.2014, 02:38.

                                    Kommentar

                                    • Fugl1120
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2005
                                      • 3528

                                      LSK annonserer at de kutter tre årsverk, hvorav to personer må slutte jobben. Synes utspillet til Frode Johansen er skivebom og utrolig barnslig. LSK er tvunget til å gjøre kutt og har tatt en vurdering på hvor man mener det er riktig å kutte. Dette svarer fansen på ved å boikotte LSK og trekke seg av respekt for Hulby. Synes det er smålig å gå mot klubben på den måten i den situasjonen de står i, men jeg antar man kan skrive dette på frustrasjonskontoen og at man endrer mening med tiden.

                                      Forøvrig er jeg overrasket over at LSK skal klare å kutte 3 millioner ved å fjerne tre årsverk. Dersom snittlønna i administrasjonen ligger på 1 million blir jeg grovt bekymra, men jeg tipper dette bare er toppen av isfjellet og at hestekuren på langt nær er ferdig. Jeg er spent på hvilke flere hoder som må rulle, og jeg må innrømme at det er svært få jeg er bekymret for at ryker. Per nå virker det ikke til å være stort mange fler enn daglig leder som gjør jobben sin på Åråsen.
                                      Lauken er vår venn!

                                      Kommentar

                                      • knut
                                        Make knut Great Again
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2006
                                        • 9370

                                        Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                                        LSK annonserer at de kutter tre årsverk, hvorav to personer må slutte jobben. Synes utspillet til Frode Johansen er skivebom og utrolig barnslig. LSK er tvunget til å gjøre kutt og har tatt en vurdering på hvor man mener det er riktig å kutte. Dette svarer fansen på ved å boikotte LSK og trekke seg av respekt for Hulby. Synes det er smålig å gå mot klubben på den måten i den situasjonen de står i, men jeg antar man kan skrive dette på frustrasjonskontoen og at man endrer mening med tiden.
                                        Frivillige slutter å være frivillige er det jeg leser. Kan jo hende det at Hulby må gå faktisk fører til såpass usikkerhet og har såpass betydning for sikkerhetsgruppa i KFL at Frode's utsagn "de har ikke tillit til at arbeidet nå vil bli skjøttet ordentlig" er reelt. Hva vet du og jeg om det?

                                        Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                                        Forøvrig er jeg overrasket over at LSK skal klare å kutte 3 millioner ved å fjerne tre årsverk. Dersom snittlønna i administrasjonen ligger på 1 million blir jeg grovt bekymra, men jeg tipper dette bare er toppen av isfjellet og at hestekuren på langt nær er ferdig. Jeg er spent på hvilke flere hoder som må rulle, og jeg må innrømme at det er svært få jeg er bekymret for at ryker. Per nå virker det ikke til å være stort mange fler enn daglig leder som gjør jobben sin på Åråsen.

                                        Kommentar

                                        • klippen
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Aug 2009
                                          • 251

                                          Noen må gå, sånn er det bare og Hulby er ikke den eneste. Det er godt mulig at Hulby er en dyktig mann, men å rette seg mot klubben fordi den gjør tiltak som er helt nødvendige blir helt feil!

                                          Det er jo stort sett grining uansett hva som skjer. Om stadionavnet skal selges er det feil, at man ikke bruker penger på Bjørn er helt feil og at Hulby må gå er feil. Feil feil feil! Det eneste som er sikkert er at Anita Westby har fått en lite takknemmelig oppgave. Faktum er at klubben ikke har penger, og dermed må ta dette innover seg. Det klubben nå gjør kalles ansvarlighet, noe vi de siste årene har sett lite av i LSK.

                                          Om man bryr seg om og har et hjerte for LSK mener jeg det siste man bør gjøre er å gå ut i media og ytre seg negativt om klubben. Hvem drar nytte av det? Som styremedlem i kfl, burde det være andre kanaler og foraer hvor man kan uttryke sin misnøye slik at det er mulig å ta dette internt - ikke i media, det gagner ingen.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎