Sportsklubbens økonomiske situasjon

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • DoubleHi5
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2011
    • 3954

    Elkjøp Stadion? Elkjøp Arena...?

    Høres veldig fremmed ut, men alt er en overgang, sa reven, da han ble flådd!

    Hummer og Kanari Stadion? ;-)
    Elska þetta félag

    Kommentar

    • Kjell.T.Ring
      Poll St. Ring
      --==FORUMRUNKER==--
      • Dec 2005
      • 11796

      Kanskje noen vil sponse navnet "Tom Lund Stadion"?

      Mener FFK solgte navnet til noen som ville beholde "Fredrikstad Stadion".

      Elkjøp, DNB station osv er jeg STERKT i mot.
      Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

      Kommentar

      • Totti21
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Mar 2004
        • 3499

        Opprinnelig skrevet av Jan
        Jeg har drevet firma i traktene i snart 10år med solid økonomi. Jeg har aldri hatt noen fra sportsklubben som har banket på døra hos meg. Hvis dette er tilfelle for alle små og mellomstore bedrifter på Romerike så syntes jeg det er merkelig.
        Dette er jo nøkkelen for alt. Man må jo rett og slett ha inn folk som er komfortable med å ringe rundt til bedrifter i lokalområdet for å få inn penger. Da må man også ta de "kalde" telefonene til folk man ikke kjenner, og ikke bare til de samme bedriftene som har støttet LSK i alle år fordi de er glad i sportsklubben. Sier de nei i år, så må man ringe til de igjen til neste år.

        Som jeg sikkert har sagt tidligere, så har jeg jobbet en del opp mot Sandefjord Fotball, og da spesielt mot de 3 personene som jobber med aktivt salg mot sponsorer og markedsføring. Når Lars Bohinen deltok på sin første sponsorfrokost med Sandefjord, så sa han at han var veldig imponert over hvor stor, og ikke minst aktiv sponsorpool de hadde. Han sa det var mer enn dobbelt så mange sponsorer tilstede der enn når vif i sin tid presenterte Martin Andresen med sin "Best i Norden, unike i Europa" visjon, og at det var 90 personer mer tilstede enn når Stabæk hadde sine sponsorsamlinger etter seriegullet.

        Æren for dette skal gis til en dedikert og god markedssjef som gjør alt fra å ringe de kalde samtalene til å følge opp sponsorer igjennom sesongen. Han ringer rundt bare for å høre hva folk synes og hvordan de har det midt i sesongen, og starter allerede da arbeidet for neste sesong, slik at man får det så forutsigbart som mulig. I tillegg har han en entusiasme som smitter over på alle andre, og skaper forventninger.

        Nå er riktignok ikke Sandefjord Fotball sitt Adeccoligaprodukt like lett å selge som en Tippeligaklubb ift store sponsoravtaler, men i antall samarbeidspartnere er de blant de beste i Norsk fotball.

        Hvordan LSK jobber her vet jeg ikke, men jeg håper virkelig at man har personer som banker på dører for å skaffe nye sponsorer hele tiden. Det er positivt med tilstedeværelse i sosiale medier og i avisene, men de nye avtalene henter man først og fremst ved å drive oppsøkende salg. Det vises jo hver gang en konkurstruet klubb har en dugnad for å få inn penger og mobiliserer skikkelig for å få det til. Det gir alltid resultater.

        Kommentar

        • Børge
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2013
          • 2526

          Opprinnelig skrevet av Totti21
          Når Lars Bohinen deltok på sin første sponsorfrokost med Sandefjord, så sa han at han var veldig imponert over hvor stor, og ikke minst aktiv sponsorpool de hadde. Han sa det var mer enn dobbelt så mange sponsorer tilstede der enn når vif i sin tid presenterte Martin Andresen med sin "Best i Norden, unike i Europa" visjon, og at det var 90 personer mer tilstede enn når Stabæk hadde sine sponsorsamlinger etter seriegullet.
          Nå skal det faktisk sies, at LSK er blant de beste i klassen når det kommer til aktiv sponsorpool. Sjekk hva DNB sa når dem signert ny avtale med LSK - sponsorpoolen er veldig viktig. Alt er ikke helt mørkt. Jeg vil bare ha frem at alt er ikke helt håpløst, LSK gjør det bra på noen områder også.
          Sint og tverr på felt N

          Kommentar

          • Lillestrøm Kirke
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Oct 2004
            • 1470

            Opprinnelig skrevet av Børge
            Nå skal det faktisk sies, at LSK er blant de beste i klassen når det kommer til aktiv sponsorpool. Sjekk hva DNB sa når dem signert ny avtale med LSK - sponsorpoolen er veldig viktig. Alt er ikke helt mørkt. Jeg vil bare ha frem at alt er ikke helt håpløst, LSK gjør det bra på noen områder også.
            "Når man har opplevd Tom Lund, blir det vanskelig å holde med noe annet enn Lillestrøm" - Arne Scheie

            Kommentar

            • klippen
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Aug 2009
              • 251

              Opprinnelig skrevet av Totti21
              Dette er jo nøkkelen for alt. Man må jo rett og slett ha inn folk som er komfortable med å ringe rundt til bedrifter i lokalområdet for å få inn penger. Da må man også ta de "kalde" telefonene til folk man ikke kjenner, og ikke bare til de samme bedriftene som har støttet LSK i alle år fordi de er glad i sportsklubben. Sier de nei i år, så må man ringe til de igjen til neste år.

              Som jeg sikkert har sagt tidligere, så har jeg jobbet en del opp mot Sandefjord Fotball, og da spesielt mot de 3 personene som jobber med aktivt salg mot sponsorer og markedsføring. Når Lars Bohinen deltok på sin første sponsorfrokost med Sandefjord, så sa han at han var veldig imponert over hvor stor, og ikke minst aktiv sponsorpool de hadde. Han sa det var mer enn dobbelt så mange sponsorer tilstede der enn når vif i sin tid presenterte Martin Andresen med sin "Best i Norden, unike i Europa" visjon, og at det var 90 personer mer tilstede enn når Stabæk hadde sine sponsorsamlinger etter seriegullet.

              Æren for dette skal gis til en dedikert og god markedssjef som gjør alt fra å ringe de kalde samtalene til å følge opp sponsorer igjennom sesongen. Han ringer rundt bare for å høre hva folk synes og hvordan de har det midt i sesongen, og starter allerede da arbeidet for neste sesong, slik at man får det så forutsigbart som mulig. I tillegg har han en entusiasme som smitter over på alle andre, og skaper forventninger.

              Nå er riktignok ikke Sandefjord Fotball sitt Adeccoligaprodukt like lett å selge som en Tippeligaklubb ift store sponsoravtaler, men i antall samarbeidspartnere er de blant de beste i Norsk fotball.

              Hvordan LSK jobber her vet jeg ikke, men jeg håper virkelig at man har personer som banker på dører for å skaffe nye sponsorer hele tiden. Det er positivt med tilstedeværelse i sosiale medier og i avisene, men de nye avtalene henter man først og fremst ved å drive oppsøkende salg. Det vises jo hver gang en konkurstruet klubb har en dugnad for å få inn penger og mobiliserer skikkelig for å få det til. Det gir alltid resultater.

              Som et godt poeng kan det nevnes at flere små sponsorer gjør fallhøyden i sponsorarbeidet mindre, det at Elkjøp nå er ute vil si rundt 20% av sponsorbudsjettet. Å miste noen små utgjør kanskje et par prosent, dog mer jobb å ha flere og små men desto mindre risiko. Det er faktisk få bedrifter idag som ser verdien av å sponse lsk med millionbeløp, og ser man på LSKs millionavtaler de siste årene vil jeg påstå at dette så å si utelukkende involverer noen med et lsk-hjerte.

              Kommentar

              • tullebukk
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2006
                • 5446

                At enkelte vil nærmest legge ned klubben? Addecco, før et salg av stadion navn skjønner jeg ingen ting av. Jeg velger lett ett salg av et navn før et nedrykk....

                Kommentar

                • Serbern
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2006
                  • 5496

                  Opprinnelig skrevet av tullebukk
                  Jeg velger lett ett salg av et navn før et nedrykk....
                  Jeg velger lett Lillestrøm Sportsklubb i gult og svart på Åråsen stadion i 3.div foran FC Elkjøp Lillestrøm på Elkjøp stadion i grønne og hvite drakter i tippeligaen. But thats me..

                  Kommentar

                  • Børge
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2013
                    • 2526

                    Opprinnelig skrevet av Serbern
                    Jeg velger lett Lillestrøm Sportsklubb i gult og svart på Åråsen stadion i 3.div foran FC Elkjøp Lillestrøm på Elkjøp stadion i grønne og hvite drakter i tippeligaen. But thats me..
                    LSK i 3. divisjon? Da er er nok ikke Åråsen hjemmebane lenger uansett.... Da vil nok alternative bruksområder stå klare.
                    Sint og tverr på felt N

                    Kommentar

                    • kunden
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2005
                      • 2288

                      Opprinnelig skrevet av Serbern
                      Jeg velger lett Lillestrøm Sportsklubb i gult og svart på Åråsen stadion i 3.div foran FC Elkjøp Lillestrøm på Elkjøp stadion i grønne og hvite drakter i tippeligaen. But thats me..
                      Men kan du leve med en sammenslåing av LSK og vif i hvite drakter og sort bukser som spiller på Strømmen stadion, eller er du helt baktreversk?

                      Kommentar

                      • GIFKanari
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2009
                        • 8243

                        Å skifte stadionnavn bør være et absolutt "if all else fails"-scenario. Umiddelbart får man inntrykk av at det er den letteste løsninga for noen hauker som vil beholde sine posisjoner i klubben.

                        Kommentar

                        • PetterH
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Apr 2012
                          • 668

                          Å selge stadionnavnet kan være en fin øyeblikkelig inntekskilde. For alle vil det jo være Åråsen uansett.
                          Men om det skulle komme inn penger enten gjennom spillersalg, salg av navn etc så er det essensielle at de forvaltes riktig.
                          Pisse i buksa for å holde varmen er som vi alle vet lite fruktbar i det lange løp

                          I den sammenheng skulle jeg ønske vi hadde en sportslig leder som ikke hadde vegring for upopulære diskusjoner/avgjørelser.

                          Kommentar

                          • Rønnern
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 6690

                            Kjenner at jeg ikke gidder å engasjere meg så mye i dette med stadionnavn. Det er vel strengt tatt bare et spørsmål om tid før stadionavn, stadiosted, logo, draktfarge, stiftelsesår er noe annet enn det vi kjenner i dag. Det er jo den veien fotballen går nå til dags og det bare akselerer....
                            Mvh Ronnie "The Runner"
                            LSK for alltid

                            Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                            Kommentar

                            • Stray Cat
                              Moderator
                              • Aug 2008
                              • 5914

                              Opprinnelig skrevet av Rønnern
                              Kjenner at jeg ikke gidder å engasjere meg så mye i dette med stadionnavn. Det er vel strengt tatt bare et spørsmål om tid før stadionavn, stadiosted, logo, draktfarge, stiftelsesår er noe annet enn det vi kjenner i dag. Det er jo den veien fotballen går nå til dags og det bare akselerer....
                              Du glemte klubbnavn.
                              For øvrig har jeg et lokalt eksempel på at stiftelsesår er lett å trikse med. Vårt lokale Mjølner står nå med stiftelsesåret til avdøde Narvik Nor. Dette er resultatet av en fusjon mellom klubbene under navnet Narvik FK, som plutselig (sett sånt) igjen fikk Mjølnernavnet og Mjølnerfargene, men stiftelsesåret til Narvik Nor som var eldste klubben, men som ingen ser skyggen av i dag.
                              Er det rart man heller holder med fugla?
                              For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                              Kommentar

                              • reka
                                Seniormedlem
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Aug 2005
                                • 13243

                                Kan leve med sponsing fra Norsk Tipping om navnet blir "Lotto Arena". Ellers helt uaktuelt.

                                Kommentar

                                • fredpet76
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Feb 2004
                                  • 1211

                                  Opprinnelig skrevet av Jan
                                  Jeg har drevet firma i traktene i snart 10år med solid økonomi. Jeg har aldri hatt noen fra sportsklubben som har banket på døra hos meg. Hvis dette er tilfelle for alle små og mellomstore bedrifter på Romerike så syntes jeg det er merkelig.
                                  Kan ikke du banke på døra deres? De trenger deg

                                  Kommentar

                                  • Boudewijn
                                    Seniormedlem
                                    Forumonanist
                                    • Jul 2007
                                    • 207

                                    Om det kan redde situasjonen så kan godt Åråsen kalles "Tommy Sharif Memorial Stadium" for min del. På samme måte som butikken kaller seg Rema 1000, handler jeg like fordømt på Forbruker'n. Volvoen har jeg på service på Bilsentralen. Lillestrøm Kultursenter vil alltid være kinoen. Åråsen vil alltid være Åråsen.
                                    Byråkratkanaris

                                    Kommentar

                                    • skotten
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2004
                                      • 1794

                                      Å selge stadionnavnet redder uansett ikke noen situasjon, så diskusjonen er lansert på feil premisser.

                                      Kommentar

                                      • FUGlinho
                                        KFL styremedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 2454

                                        Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                                        Kanskje noen vil sponse navnet "Tom Lund Stadion"?

                                        Mener FFK solgte navnet til noen som ville beholde "Fredrikstad Stadion".

                                        Elkjøp, DNB station osv er jeg STERKT i mot.
                                        Da kan de vel strengt talt sponse navnet Åråsen Stadion, istedet for å bytte det til Tom Lund Stadion.
                                        Kim
                                        Styremedlem KFL

                                        Kommentar

                                        • Uwes disippel
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2006
                                          • 6039

                                          Har lenge tenkt at navnet Åråsen er hellig for meg, men jeg har kommet frem til at laget og klubben er viktigere. Om salg av navnet kan redde vår eksistens og skape satsing fremover, så merker jeg at jeg er litt positiv. Men det er avhengig av gode løsninger. Om det blir endret til "Elkjøp Åråsen stadion" eller "DNB Åråsen Stadion" så spiller det ikke så stor rolle for meg.

                                          Men om det går lenger og laget blir "Bunnpris Lillestrøm", Stadion blir "Netcom arena", draktene blir lilla, klubbemblemet en mobil og klappere med ringetone blir standard, da har er grensen nådd.

                                          Men for all del, om Arild starter opp sitt hagemøbelutsalg snart, så ønsker jeg det velkommen.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎