Sportsklubbens økonomiske situasjon

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Fugl1120
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2005
    • 3528

    Opprinnelig skrevet av knut
    Frivillige slutter å være frivillige er det jeg leser. Kan jo hende det at Hulby må gå faktisk fører til såpass usikkerhet og har såpass betydning for sikkerhetsgruppa i KFL at Frode's utsagn "de har ikke tillit til at arbeidet nå vil bli skjøttet ordentlig" er reelt. Hva vet du og jeg om det?
    Synes det er tåpelig å si at man ikke har tillit til at arbeidet vil bli skjøttet ordentlig før man veit hvem som skal ta over eller hvordan oppgavene skal bli løst. Man kan vente og se hva planen er, i det minste styre det unna media. La det være klart, de frivillige skylder ikke LSK noe som helst og det er i deres fulle rett å trekke seg. Jeg mener at dersom bakgrunnen for det er at Hulby er ute, er det en barnslig handling. Forøvrig fortjener de all skryt for den frivillige innsatsen de legger ned for LSK.

    Skal man syte i media, kan man syte om noe skikkelig. Som for eksempel at Björn har gått til Molde, den største skandalen i LSKs historie så lenge jeg har levd. FAEN.
    Lauken er vår venn!

    Kommentar

    • FUGlinho
      KFL styremedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 2454

      Tror ikke folk er klar over den jobben Kjell har gjort. Og når man velger å sette inn den/de man har gjort istedet for han, med den historikken den/de har hatt med Kfl, så er det klart at det ikke er bra. Skjønner veldig godt reaksjonen til de frivillige.

      Her mister man så utrolig mye mer enn hva man får tilbake
      Kim
      Styremedlem KFL

      Kommentar

      • GIFKanari
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2009
        • 8243

        Grønlund er kanskje viktigere enn man får inntrykk av? Hadde ærlig talt trodd han var først ut.

        Kommentar

        • FUGlinho
          KFL styremedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 2454

          Opprinnelig skrevet av Fugl1120
          Synes det er tåpelig å si at man ikke har tillit til at arbeidet vil bli skjøttet ordentlig før man veit hvem som skal ta over eller hvordan oppgavene skal bli løst. Man kan vente og se hva planen er, i det minste styre det unna media. La det være klart, de frivillige skylder ikke LSK noe som helst og det er i deres fulle rett å trekke seg. Jeg mener at dersom bakgrunnen for det er at Hulby er ute, er det en barnslig handling. Forøvrig fortjener de all skryt for den frivillige innsatsen de legger ned for LSK.

          Skal man syte i media, kan man syte om noe skikkelig. Som for eksempel at Björn har gått til Molde, den største skandalen i LSKs historie så lenge jeg har levd. FAEN.
          Vi veit hvem som skal ta over, er en av grunnene til at det blir reagert så kraftig!
          Kim
          Styremedlem KFL

          Kommentar

          • Børge
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2013
            • 2526

            Opprinnelig skrevet av Fugl1120
            Skal man syte i media, kan man syte om noe skikkelig. Som for eksempel at Björn har gått til Molde, den største skandalen i LSKs historie så lenge jeg har levd. FAEN.
            Da har det ikke vært mange skandaler, hvis det er grensa.
            Sint og tverr på felt N

            Kommentar

            • Lars
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2004
              • 6156

              Hvorfor si A, men ikke B? Hvem skal ta over som har dårlig forhold til fansen? Grønlund, Frilseth (han er vel borte)?

              Kommentar

              • FUGlinho
                KFL styremedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 2454

                Opprinnelig skrevet av Lars
                Hvorfor si A, men ikke B? Hvem skal ta over som har dårlig forhold til fansen? Grønlund, Frilseth (han er vel borte)?
                Frilseth er ikke ansatt i LSK. Han er kun frivillig på kampene.

                blir feil å nevne navn når det ikke er noe offisielt fra klubben sin side enda
                Kim
                Styremedlem KFL

                Kommentar

                • Wanker
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Aug 2005
                  • 632

                  Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                  Hadde ærlig talt trodd han var først ut.
                  Kanskje litt stygt å si, men hvem kunne forestille seg noe annet?

                  Jeg føler meg lurt av de som for mange år siden fortalte at oss at klubben hadde startet opprydding etter galskapen under Tykke-Tom og Fjøra.

                  Jeg føler meg sveket av de som ved Haglunds inntreden fortalte at man hadde kontroll og at det derfor ikke var noe problem å laste opp 18 spillere, hvorav mange med alt for høy lønn og null videresalgspotensiale. (Takk til de få på forumet som ikke lullet seg inn i livsfjerne dagdrømmerier, men helt korrekt vurderte denne policyen som galskap!)

                  Midt oppe i følelsen av svik er det godt å se at man nå endelig begynner å ta tak, men jeg er innerst inne redd for at det kommer litt for sent.
                  Hunter S. Thompson:

                  There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
                  Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

                  Kommentar

                  • Uwes disippel
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2006
                    • 6039

                    Opprinnelig skrevet av FUGlinho
                    blir feil å nevne navn når det ikke er noe offisielt fra klubben sin side enda
                    Med all respekt, jeg mener det er helt feil å si A om du ikke kan si B, dette skaper rykter og kan fort være skadene for jobben styret skal gjøre videre.

                    Kommentar

                    • klippen
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Aug 2009
                      • 251

                      Av ren nysgjerrighet, er det noen som vet hvilke ansvarsområder Grønlund har i klubben?

                      Kommentar

                      • HolterKanaris
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2006
                        • 1603

                        Bare jeg som syns det er knall at Hulby er borte? Mannen har jo gått i bresjen for å ødelegge tribunekulturen i Lillestrøm. Istedenfor å trekke seg, burde styremedlemmene finne frem bløtkaka og fyrverkeriet
                        ***Større baller enn vett***

                        Kommentar

                        • Børge
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2013
                          • 2526

                          Opprinnelig skrevet av HolterKanaris
                          Bare jeg som syns det er knall at Hulby er borte? Mannen har jo gått i bresjen for å ødelegge tribunekulturen i Lillestrøm.
                          Tror ikke det er så veldig mange som deler din mening. Har inntrykk av at han var mannen for dialog.

                          Og man behøver vel ikke være rakettforsker for å forstå at de som er utnevnt til å ta over Hulby sin oppgaver, står like høyt i kurs? Eller er virkelig reaksjonene så vanskelig å lese, Holters?
                          Sint og tverr på felt N

                          Kommentar

                          • HolterKanaris
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2006
                            • 1603

                            Opprinnelig skrevet av Børge
                            Tror ikke det er så veldig mange som deler din mening. Har inntrykk av at han var mannen for dialog.

                            Og man behøver vel ikke være rakettforsker for å forstå at de som er utnevnt til å ta over Hulby sin oppgaver, står like høyt i kurs? Eller er virkelig reaksjonene så vanskelig å lese, Holters?
                            Jeg har overhodet ikke peiling på hvem som tar over, så det kan jeg ikke ta en vurdering på. Men oppi alt det vonde den uka her, med BBS til Molde og økonomiske problemer, er dette den eneste gladnyheten
                            ***Større baller enn vett***

                            Kommentar

                            • FUGlinho
                              KFL styremedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 2454

                              Opprinnelig skrevet av HolterKanaris
                              Bare jeg som syns det er knall at Hulby er borte? Mannen har jo gått i bresjen for å ødelegge tribunekulturen i Lillestrøm. Istedenfor å trekke seg, burde styremedlemmene finne frem bløtkaka og fyrverkeriet
                              Det der er direkte historieløst!

                              Er det noe spesielt du har i tankene med det utsagnet?
                              Kim
                              Styremedlem KFL

                              Kommentar

                              • reka
                                Seniormedlem
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Aug 2005
                                • 13244

                                Uansett helt bak mål å glede seg over at noen får sparken fordi det skal spares.

                                Kommentar

                                • HolterKanaris
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2006
                                  • 1603

                                  Opprinnelig skrevet av FUGlinho
                                  Det der er direkte historieløst!

                                  Er det noe spesielt du har i tankene med det utsagnet?
                                  Jeg har opplevd å gå gjennom billettkontrollen på Åråsen for så å se Hulby, sammen med et par betjenter, stå og peke mot meg, før jeg så har blitt konfrontert med at jeg tilhører en casualsgruppe og ikke er ønsket. Etter en lang diskusjon bestemte den ene politimannen seg for å sjekke navnet mitt mot en liste over uønskede personer. Da ble det naturligvis konkludert med at de gikk på feil person, men Hulby stod på sitt. (Det skal sies at jeg gikk i adidassko og En jakke fra Fred Perry). Like etter at disse hadde gått kom han høyeste, litt macho fyren fra KFL sikkerhet og beskyldte meg for det samme. Det var ganske tydelig at han hadde pratet med Hulby.

                                  Så mitt nag mot Hulby er nok sterkt farget av personlig erfaring, men også av heksejakten som har foregått mot UFC i lang tid. Har aldri vært del av UFC, men kjenner enkelte der og har ofte valgt å reise på tur med de, derfor har jeg også opplevd hvordan de har blitt urettferdig behandlet ved gjentatte anledninger.

                                  Men, som sagt har jeg ingen erfaring fra samarbeid med Hulby, dermed er min oppfatning av han kun basert på egne erfaringer og observasjoner.
                                  ***Større baller enn vett***

                                  Kommentar

                                  • FUGlinho
                                    KFL styremedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 2454

                                    Opprinnelig skrevet av HolterKanaris
                                    Så mitt nag mot Hulby er nok sterkt farget av personlig erfaring, men også av heksejakten som har foregått mot UFC i lang tid. Har aldri vært del av UFC, men kjenner enkelte der og har ofte valgt å reise på tur med de, derfor har jeg også opplevd hvordan de har blitt urettferdig behandlet ved gjentatte anledninger.
                                    Sånn jeg kjenner han så er han veldig fair og går han kun på sak. Skjer det noe så må han jo gjøre, noe jeg selv har opplevd for noen år siden da jeg ble utestengt. Så at det har vært en heksejakt mot Ufc er jeg ikke enig i.

                                    Når det gjelder den episoden din så er det vanskelig for meg å kommentere noe særlig på det, utenom at det sikkert har vært en del av kartleggingen av det alternative miljøet. Noe man nesten må regne med når man kommer sammen med de på kamp, spesielt kledd sånn...

                                    At de episodene har noe å gjøre med at han har ødelagt tribunekulturen på Åråsen kan jeg hvertfall ikke skjønne.
                                    Kim
                                    Styremedlem KFL

                                    Kommentar

                                    • andee
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • May 2004
                                      • 1191

                                      Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                                      Forøvrig er jeg overrasket over at LSK skal klare å kutte 3 millioner ved å fjerne tre årsverk. Dersom snittlønna i administrasjonen ligger på 1 million blir jeg grovt bekymra, men jeg tipper dette bare er toppen av isfjellet og at hestekuren på langt nær er ferdig.
                                      LSK har vel ikke bekreftet eller kommentert at de konkret kutter 3 mill på nettopp de årsverkene/den omrokeringen? Totalt skal det kuttes mellom 6-8, og adm skal stå for under halvparten. Nå kjenner ikke jeg til lønns- eller kostnadsnivået i klubben, men det er ikke uvanlig å kjøre pluss/minus halvannen gang årslønn for total personalkostnad. Og som du skriver, ikke sikkert dette er det siste grepet.
                                      TS05 - Felt C

                                      Kommentar

                                      • klippen
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Aug 2009
                                        • 251

                                        Opprinnelig skrevet av andee
                                        LSK har vel ikke bekreftet eller kommentert at de konkret kutter 3 mill på nettopp de årsverkene/den omrokeringen? Totalt skal det kuttes mellom 6-8, og adm skal stå for under halvparten. Nå kjenner ikke jeg til lønns- eller kostnadsnivået i klubben, men det er ikke uvanlig å kjøre pluss/minus halvannen gang årslønn for total personalkostnad. Og som du skriver, ikke sikkert dette er det siste grepet.
                                        Godt poeng, jeg regner med at lønnsnivået i LSK-adminastrasjonen er fra 400-500' og oppover. Kjell Hulby som har vært i klubben i flere år ligger sikkert noe over, regner man med feriepenger, aga osv er man fort oppe i 700-800' kroner.

                                        Kommentar

                                        • MoBee
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jun 2004
                                          • 958

                                          Nok en gang: første som bør gå fra LSK er Frank Grønlund. Ingen kan svare på hva har gjør engang. Slutt med kompiseriet. Selvfølgelig er det lett å kutte ned på ting ved å fjerne en fyr som Kjell... Vær tøffe nå da... MÅ ta en skikkelig rens i LSK nå!

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎