Sportsklubbens økonomiske situasjon

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • HSft
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2004
    • 6075

    Lillestrøm har selvfølgelig ikke mye ære av at ødegaard er på landslaget, i likhet med at start nok ikke har mye ære av habib som ble hentet på omtrent samme tidspunkt. jeg kunne heller nevnt høibråten og gulbrandsen + kisa sine to spillere på g15 som bl.a. har vært med lsk på treningsleire. Poenget med å bare ta med de som er i klubben nå var å gjøre det mer objektivt.

    Man skal nok være rimelig negativ til styre og stell i lsk om man mener det kun er tilfeldigheter og dårlig økonomi som fører til at lsk satser på 3 ganger så mange unge spillere og får frem 3 ganger så mange u-landslagsspillere enn den økonomiske stormakten Start.

    En liste som inkluderer landslagsspillere på 80-tallet sier lite om talentsatsingen i klubben i dag.

    Kommentar

    • ynnor
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2008
      • 857

      Håpet på skikkelig deadlinedayspenning men ser dårlig ut. Kjørt forbi Åråsen flere ganger i dag men ikke et helikopter å se.

      Kommentar

      • DoubleHi5
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2011
        • 3954

        Opprinnelig skrevet av ynnor
        Håpet på skikkelig deadlinedayspenning men ser dårlig ut. Kjørt forbi Åråsen flere ganger i dag men ikke et helikopter å se.
        Vel, da har du ikke fulgt med hele dagen. Det kom to helikoptere fra Forsvaret i lav høyde fra Østmarka ved Marikollen tidligere i dag. De hadde stø kurs mot Åråsen! Kan vi håpe på Rambo?
        Elska þetta félag

        Kommentar

        • andersmm
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2006
          • 5764

          Rambo? Det var Høiland.
          "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

          Kommentar

          • Emil
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Sep 2005
            • 306

            Høiland ikke mulig uten Per Berg, som betaler hele oppholdet. Kan ikke si annet enn tusen takk til denne mannen og hans bidrag i alle år til LSK.

            Kommentar

            • Kjell.T.Ring
              Poll St. Ring
              --==FORUMRUNKER==--
              • Dec 2005
              • 11796

              Hvor mye koster dette lånet?

              100% årslønn? Vil tru han ligger godt over våre. Håper på en Stoor-variant.
              Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

              Kommentar

              • mats
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Mar 2008
                • 621

                Må si LSK tross alt har fått til gode ting i år. Lundemo, Kind Mikalsen, Ødegaard og Høiland inn for Stoor og Helstad.
                Med lønnskutt i tillegg er det faktisk veldig bra jobbet. Selvom man helst skulle sett at man kunne handlet som Molde.

                Kommentar

                • DoubleHi5
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2011
                  • 3954

                  100 000 kroner til #VIERLSK

                  Nortekk
                  har bidratt med 100 000 kroner til #VIERLSK. Nå utfordrer de alle andre.

                  http://www.lsk.no/news/article/4wdo9...er-til-vierlsk

                  Denne er lagt inn i nyhetstråden, men jeg synes den fortjener å ligge i denne tråden også! Fantastisk av Nortekk!
                  Elska þetta félag

                  Kommentar

                  • ulfpulf
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2004
                    • 2504

                    Det finnes en egen tråd for Grasrotandelen fra Norsk Tipping, men siden forumsøk tydeligvis ikke virker for innlegg eldre enn en eller annen dato, finner jeg den ikke, og legger inn mailen jeg fikk i dag her i stedet:

                    Norsk Tipping vil på vegne av din grasrotmottaker Lillestrøm Sportsklubb takke for ditt bidrag gjennom Grasrotandelen.

                    Hittil i år er det blitt generert 375562 kroner til din grasrotmottaker.
                    ...

                    Om du vil bistå foreningen eller laget ditt ytterligere, kan du hjelpe til med å rekruttere enda flere grasrotgivere. Ønsker du mer informasjon - se https://www.norsk-tipping.no/grasrotandelen.

                    Kommentar

                    • Oldtimer
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Feb 2011
                      • 316

                      Opprinnelig skrevet av ulfpulf
                      Det finnes en egen tråd for Grasrotandelen fra Norsk Tipping, men siden forumsøk tydeligvis ikke virker for innlegg eldre enn en eller annen dato, finner jeg den ikke, og legger inn mailen jeg fikk i dag her i stedet:

                      Norsk Tipping vil på vegne av din grasrotmottaker Lillestrøm Sportsklubb takke for ditt bidrag gjennom Grasrotandelen.

                      Hittil i år er det blitt generert 375562 kroner til din grasrotmottaker.
                      ...

                      Om du vil bistå foreningen eller laget ditt ytterligere, kan du hjelpe til med å rekruttere enda flere grasrotgivere. Ønsker du mer informasjon - se https://www.norsk-tipping.no/grasrotandelen.
                      Fikk den samme mailen, du var raskere enn meg til å skrive inn. Bra!

                      Tar som en selvfølge at ALLE som spiller støtter LSK (iallfall LSK og KFL medlemmer)

                      Kommentar

                      • Kjell.T.Ring
                        Poll St. Ring
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Dec 2005
                        • 11796

                        Hvis vi driter oss ut på grassrotpengene bør hoder rulle!

                        Og i denne stituasjonen
                        Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                        Kommentar

                        • knut
                          Make knut Great Again
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2006
                          • 9370

                          Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                          Hvis vi driter oss ut på grassrotpengene bør hoder rulle!

                          Og i denne stituasjonen
                          Det er likevel en god mulighet for at LSK slipper utestengelse fra ordningen. Lotteri- og stiftelsestilsynet har gitt dem en mulighet til å komme med en uttalelse før de fatter vedtaket. Fristen ble satt til 24. april i år.

                          - Det skyldes rett og slett en glipp. Vi sendte inn dokumentasjonen med én gang vi fikk varselet og har nå fått bekreftelse på at den er mottatt, sier Westby til Nettavisen.



                          Kommentar

                          • Uwes disippel
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2006
                            • 6039

                            Opprinnelig skrevet av knut
                            Det er likevel en god mulighet for at LSK slipper utestengelse fra ordningen. Lotteri- og stiftelsestilsynet har gitt dem en mulighet til å komme med en uttalelse før de fatter vedtaket. Fristen ble satt til 24. april i år.

                            - Det skyldes rett og slett en glipp. Vi sendte inn dokumentasjonen med én gang vi fikk varselet og har nå fått bekreftelse på at den er mottatt, sier Westby til Nettavisen.



                            Så lenge engen er i samme situasjon, så skjer det neppe noe.

                            Kommentar

                            • vollafugl
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Dec 2006
                              • 978

                              Av naturlige grunner har jeg ikke bidratt med fem øre til LSK gjennom grasrotandelen. Men til dere som har det, kan det jo være grunn til å spørre relevante myndigheter hva som vil skje med pengene dersom de ikke skulle tilfalle klubben.

                              Kommentar

                              • Ketil Cantona
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2004
                                • 6813

                                Refererer til nyhetstråden, Per eLSKer fugla:

                                Tidligere LSK-sjef Per Mathisen har lånt LSK mellom 15 og 16 millioner kroner. Lånet er rentefritt og skal betales tilbake over 40 år.

                                I en avtale har klubben forpliktet seg til å betale 35.000 kroner hver måned, 15.000 kroner til Mathisen personlig og 20.000 kroner til Mathisens selskap Åkrene Mek. I år med dårlig økonomi – som nå – inneholder avtalen en klausul om at LSK skal slippe å betale avdrag.
                                Med årlige avdrag på 420.000 kroner per år betyr det at det vil ta 40 år før LSK har betalt tilbake det de skylder.
                                Rykter i by’n

                                RB er kjent med at det internt i klubben verserer rykter om at den tidligere lederen har en avtale om at klubben skal betale ham over 170.000 kroner pluss renter hver måned de neste 10 årene.
                                – Det er riktig at LSK har gjeld til meg, og at vi enige om hvordan tilbakebetaling skal skje. Men beløpet som nevnes er hinsides hva som er reelt, sier Per Mathisen.
                                – Hva er riktig?
                                – Jeg kan bekrefte at det er 35.000 kroner i måneden, fordelt på 15.000 til meg og 20.000 til Åkrene Mek. Hvis LSK går gått økonomisk, skal de betale 500.000 ekstra de årene det er overskudd. Beløpene er ikke rentebærende. Jeg kan si så mye at med slik økonomien er nå, har jeg sagt at ingenting skal betales i år.
                                Avtalene styrebehandlet

                                – Det ryktes også at de beløpene du har gått inn og reddet LSK med når kassa har vært tom ikke er behandlet i styret?
                                – Det er heller ikke korrekt. Jeg har avtalene signert av tidligere styrer liggende i safen. Revisor har også sett avtalene og ikke hatt innsigelser.
                                – Hvorfor har du gått inn med penger?
                                – Det har vært tilfeller hvor det har vært sterkt behov for økonomisk støtte. Det ville jo vært overraskende om styret ikke ville si ja til at jeg gikk inn med penger og reddet situasjonen.
                                – Betyr ikke dette at utgiftsnivået i LSK har vært alt for høyt, og at dette har vært ditt og styrets ansvar?
                                – Det kan nok stemme. Det er ofte sånn i fotballklubber at en tror det vil gå bedre neste år. Der har vi sikkert vært litt for optimistiske.
                                – Har du vært for snill?
                                – Jeg har alltid gjort litt ekstra i håp om at LSK skal gjøre det bra.
                                – Hva synes du om ryktene?
                                – Jeg er overrasket. Spesielt over volumet på hva jeg skal ha som krav. Dette kan umulig komme fra noen som kjenner klubben. Det ville vært interessant å vite hvem som hevder dette.
                                Over 2 mill. i 2014

                                Åkrene Mek. har bidratt med 200.000 kroner til #VIERLSK, og er største sponsor blant supporterne så langt.
                                – Hva er ellers dine avtaler med LSK i år?
                                – Vi har en avtale om at Åkrene Mek. skal sponse 1,6 millioner. Dette har jeg sagt fra vil bli utvidet med 400.000 kroner.
                                – Hvordan er forholdet ditt til det nye regimet i klubben?
                                – Jeg har en god dialog med daglig leder Anita Westby om det som er nevnt her. Og jeg har ingen hensikt å ta noe fra LSK, slik økonomien er i øyeblikket. Jeg har også vurdert å være med som investor i nye spillere.
                                – Hvis disse ryktene går videre, vil du fortsette å sponse LSK?
                                – En kan jo miste lysten, hvis ryktene og slike usannheter får feste seg. I sin ytterste konsekvens kan jeg trekke meg, siden jeg anser det som personangrep. Men å ikke støtte LSK vil være en avgjørelse som sitter langt inne, for klubben betyr alt for mye for meg til at dette skal ødelegge, sier Per Mathisen.

                                Kommentar

                                • Børge
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2013
                                  • 2526

                                  Bare å møte opp på kamper fremover kvinner og menn, gutter og jenter. Dagens RB melder at man kan unngå spillersalg i sommer om man tar inn de 2 mill man mangler å kutte på sportslig i billettinntekter. Kom på kamp - se kompisen din i aksjon og spillerne blir ut sesongen!

                                  Å se fotball live er for meg litt som narkotika - du blir avhengig med en gang og vil i grunn bare ha mer og mer. Gir en helt annen opplevelse enn å se på TV!
                                  Last edited by Børge; 14.05.2014, 09:18.
                                  Sint og tverr på felt N

                                  Kommentar

                                  • klippen
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Aug 2009
                                    • 251

                                    Opprinnelig skrevet av Børge
                                    Bare å møte opp på kamper fremover kvinner og menn, gutter og jenter. Dagens RB melder at man kan unngå spillersalg i sommer om man tar inn de 2 mill man mangler å kutte på sportslig i billettinntekter. Kom på kamp - se kompisen din i aksjon og spillerne bli ut sesongen!

                                    Å se fotball live er for meg litt som narkotika - du blir avhengig med en gang og vil i grunn bare ha mer og mer. Gir en helt annen opplevelse enn å se på TV!
                                    Mulig å utdype litt mer hva som sto i RB?

                                    Kommentar

                                    • Børge
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2013
                                      • 2526

                                      Opprinnelig skrevet av klippen
                                      Mulig å utdype litt mer hva som sto i RB?
                                      Ikke før etter lunsj - leste bare kjapt overskriftene når jeg tok med avisa på vei inn på jobb
                                      Sint og tverr på felt N

                                      Kommentar

                                      • Kjell.T.Ring
                                        Poll St. Ring
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Dec 2005
                                        • 11796

                                        Første av oss og søpla som selger drakter for 3 mill får 100 000 av e24 og stjernegalleriet.no

                                        Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                        Kommentar

                                        • El Caco
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2009
                                          • 2286

                                          Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                                          Første av oss og søpla som selger drakter for 3 mill får 100 000 av e24 og stjernegalleriet.no

                                          http://www.stjernegalleriet.no/fotba...14?addtocart=1
                                          Hvor mye av de 3000,- drakta koster går til LSK? ...
                                          Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎