Sportsklubbens økonomiske situasjon

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • andee
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2004
    • 1191

    Opprinnelig skrevet av Ketil Cantona
    Med lån av Per Mathisen og etter sesongen så slippes nok Pvm, Palmi og Johan så spares det 4-5 mill bare der så bør dette se lysere ut vel.
    Er ikke dette Per Mathisen-lånet, som RB slapp ut av sekken forrige uke, "gamle penger", eller er det jeg som har misforstått?
    TS05 - Felt C

    Kommentar

    • klippen
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Aug 2009
      • 251

      Opprinnelig skrevet av andee
      Er ikke dette Per Mathisen-lånet, som RB slapp ut av sekken forrige uke, "gamle penger", eller er det jeg som har misforstått?
      Jeg vet ikke og lurer egentlig på det samme. Synes rb-artikkelen om lånet i det store og hele var ganske dårlig og mangelfull.

      Kommentar

      • HSft
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2004
        • 6075

        Opprinnelig skrevet av klippen
        Jeg vet ikke og lurer egentlig på det samme. Synes rb-artikkelen om lånet i det store og hele var ganske dårlig og mangelfull.
        Synes det virker veldig som om det er snakk om gammelt lån, og ikke nye penger som kommer inn.

        Når jeg leser artikkelen begynner jeg å lure på hva slags folk det er som jobber på Åråsen.

        "RB er kjent med at det internt i klubben verserer rykter om at den tidligere lederen har en avtale om at klubben skal betale ham over 170.000 kroner pluss renter hver måned de neste 10 årene."

        Verserer det rykter om driften internt i LSK? Hvor mange ansatte har vi egentlig?
        Last edited by HSft; 20.05.2014, 08:40.

        Kommentar

        • WAK
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jul 2006
          • 960

          Vi ble vel flyttet ned i "rød sone" av forbundet i dag så det ser ikke veldig lyst ut uansett.

          Kommentar

          • nateh
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Dec 2004
            • 264

            Opprinnelig skrevet av Leif A
            Grunnen til det er så enkel som at LSK hadde oversikt over situasjonen ved utgangen av året, det hadde ikke vif.
            Den tabloide konklusjonen er dermed at det er en fordel å mangle økonomisk gangsyn om man ønsker at lisensen skal være på trygg grunn.
            At LSK hører hjemme i rød kategori bør det ikke være mye tvil om. Men hvordan f.eks. vif og Brann (som også har annonsert kutt) kan havne i gult er meg en gåte. Og det forteller vel mer om systemet NFF baserer seg på, enn det som er godt å vite.
            Grunnen til at vi er i rød sone og ikke vif er at tallene er fra 30.12.13 - neste rapportering er 30.06.14 hvis ikke vif har klart å trylle fram masse penger vil nok de også være i rød sone da...
            Men hvordan det er med de andre klubbene er i grunn likegyldig for oss - vi får håpe vår egen økonomiske situasjon bedres så vi kommer oss ut av rød sone.
            Mvh Renate
            Styremedlem KFL

            Kommentar

            • Frode D. Homb
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Dec 2003
              • 982

              For en som har levd med kniven på strupen (alvorlig kreftdiagnose), så vil jeg si en ting: Det er under press og trussel om undergang at mennesket henter frem det beste i seg selv. Dette så vi under annen verdenskrig, dette ser vi blant en del unge og eldre folk som etter en alvorlig diagnose gjør store ting for seg selv og samfunnet. Det kan selvfølgelig gå motsatt vei også, at vi får frem det verste i oss selv, men det er nå vi ser hva klubben er laget av.

              Jeg skal gjøre og skrive et intervju med Per Mathisen for Humbug og Kanari nå før sommeren og har gjort en del bakgrunnsjekk om hvordan klubben drev etter krigen for å få inn penger.

              Klubben kan rett og slett lære av hvordan den har drevet før, gjennom å fortsette med det klubben har gjort; henvende seg åpent til lokalmiljøet, være kreative og f. eks. spille videre på LSKs sponsorpool osv. Med ressurser som Per Berg, Per Mathisen og andre næringslivsledere som kjenner disse to, så vil nettverkene bidra til at alle vi supportere, klubb og lokalsamfunn drar sammen for å berge Sportsklubben.
              Last edited by Frode D. Homb; 21.05.2014, 00:45.

              Kommentar

              • GIFKanari
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2009
                • 8243

                Godset hjemme, siste runde før VM-ferien, er hovedkamp på Davy-TV. Her får vi både oppmerksomheten fra kanalen som har manglet hittils og muligheten til å gjøre klubben mer attraktiv for publikum og næringslivet. Og ta pause på en "high" kan være helt avgjørende, klarer man få igang noe i nærheten av det man klarte mot Molde ville det vært fantastisk og nå har man TV2 som drahjelp i tillegg.

                Kommentar

                • tilt
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Apr 2007
                  • 813

                  Skal jeg snakke for meg sjæl så må jeg jo si at jeg ler litt av folk som sier de jobber best under press.
                  Jeg jobber KUN under press.
                  livet er en gamp for de som ikke kan si k
                  https://twitter.com/#!/KjetiI

                  Kommentar

                  • Kjell.T.Ring
                    Poll St. Ring
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Dec 2005
                    • 11796

                    Opprinnelig skrevet av tilt
                    Skal jeg snakke for meg sjæl så må jeg jo si at jeg ler litt av folk som sier de jobber best under press.
                    Jeg jobber KUN under press.
                    Høres slitsomt ut. Jobber selv i en bransje mange opplever høyt press. Viktig å føle mestring og få anerkjennelse hvis presset blir konstant som det stregt talt ikke bør bli heller.

                    Hva jobber du med?
                    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                    Kommentar

                    • Folke
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2008
                      • 5955

                      Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                      Høres slitsomt ut. Jobber selv i en bransje mange opplever høyt press. Viktig å føle mestring og få anerkjennelse hvis presset blir konstant som det stregt talt ikke bør bli heller.

                      Hva jobber du med?
                      Presser?!

                      Kommentar

                      • tilt
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Apr 2007
                        • 813

                        Hehe. Det er helt off topic, men driver mitt eget firma. ( https://www.facebook.com/Innsiktsbyraet?ref=hl )

                        Poenget mitt er at jeg drives av deadlines, frister og mål.
                        Har jeg ikke de klart foran meg og er nødt til å levere, gjør jeg ingen bra jobb.
                        Og klarer jeg ikke å holde deadlines, mål og frister har jeg ikke jobb.
                        Ganske brutalt men også ganske enkelt.

                        For å gi dette overføringsverdi til LSK så betyr det å innse i tide at jeg har gjort ting for dårlig.
                        At jeg må ta meg i sammen og jobbe hardere, smartere og bedre.
                        Gjør jeg ikke det får jeg jo ikke lønn. Og har jeg ikke penger så bruker jeg ikke penger.

                        Er vel noen enkle prinsipper her som sportsklubben kunne tatt til seg for ei god stund sia.
                        Men herunder ligger jo noe av kritikken til Norsk fotball også.
                        At de samme klubbene roter på samme måten år etter år uten at det får konsekenser (Les VIF).
                        For de fleste andre i næringslivet betyr jo dårlig innsats og dårlig teft konkurs, nedleggelse og tvangssalg.
                        livet er en gamp for de som ikke kan si k
                        https://twitter.com/#!/KjetiI

                        Kommentar

                        • Ola
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2003
                          • 1651

                          Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                          Godset hjemme, siste runde før VM-ferien, er hovedkamp på Davy-TV. Her får vi både oppmerksomheten fra kanalen som har manglet hittils og muligheten til å gjøre klubben mer attraktiv for publikum og næringslivet. Og ta pause på en "high" kan være helt avgjørende, klarer man få igang noe i nærheten av det man klarte mot Molde ville det vært fantastisk og nå har man TV2 som drahjelp i tillegg.
                          Under TV-kamper som dette vises bannere, "kampen sponset av" osv. Jeg vet annonsørene betaler rundt 200k for dette. I det perspektivet..; det burde da være mulig å selge hovedsponsor på draktene, for den ene kampen, til samme sum? Draktene kan de auksjonere bort til fansen etterpå og siden gå tilbake til #VIER.

                          Kommentar

                          • glasgow
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jan 2007
                            • 1251

                            Kunne det være en ide med et sponset tifo banner som støtte til LSK. Eller er dette fyfy.

                            Kommentar

                            • xeR
                              Seniormedlem
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Jan 2004
                              • 11206

                              Opprinnelig skrevet av glasgow
                              Kunne det være en ide med et sponset tifo banner som støtte til LSK. Eller er dette fyfy.
                              Jeg synes tanken er god, men det virker alikevel litt jalla for meg. Jeg synes den der "støtt vif, send sms til 2164"tifoen til klanen var snål..
                              Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                              Kommentar

                              • Tvilling
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Nov 2006
                                • 1467

                                Opprinnelig skrevet av Ola
                                Under TV-kamper som dette vises bannere, "kampen sponset av" osv. Jeg vet annonsørene betaler rundt 200k for dette. I det perspektivet..; det burde da være mulig å selge hovedsponsor på draktene, for den ene kampen, til samme sum? Draktene kan de auksjonere bort til fansen etterpå og siden gå tilbake til #VIER.
                                Ser alle LSKkampene på TV. Tifo-bannere vises sjelden, og man får som oftest bare et glimt.
                                Nyhetsinnslag og omtale før/under/etter kampen har mye større verdi.
                                Jeg har mailet TV2 ang ensidig fokus på vif sin innsamlingsaksjon.. Hvem som var først ute, hva Lsk og supportere har fått til osv. . Tror ikke de vil skifte fokus, dette har ofte med valg i redaksjon å gjøre. Men kan jo håpe..

                                Kommentar

                                • tullebukk
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2006
                                  • 5446

                                  Bare et lite steinkast fra kontorene på Åråsen nemelig i Leiraveien er det flere store firmaer ... Jeg skal vedde på at ingen på Åråsen har tatt kontakt med noen av disse ... I Lillestrøm er det ca 400 firmaer og jeg skal vedde på at samtlige er villige til å bidra med alt fra 1000.- til mye mye mere , men det krever at Lsk er litt ydmyke og ikke minst at dem i det minste tar kontakt....
                                  Last edited by tullebukk; 22.05.2014, 12:58.

                                  Kommentar

                                  • tullebukk
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2006
                                    • 5446

                                    Dnb går inn som hovedsponsor for godset ca 5 mill i året over 2+2år. Faen hvor er vi.

                                    Kommentar

                                    • xeR
                                      Seniormedlem
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Jan 2004
                                      • 11206

                                      Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                      Dnb går inn som hovedsponsor for godset ca 5 mill i året over 2+2år. Faen hvor er vi.
                                      Var ikke avtalen 20 mill over to år med oppsjon på to år til slik at summen er 10 mill i året de første to årene.

                                      Svaret på hvor vi er? Godset er regjerende seriemester og et langt mer sexy produkt enn LSK for øyeblikket..
                                      Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                      Kommentar

                                      • PetterH
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Apr 2012
                                        • 668

                                        Om man leser denne artikkelen fra Drammens Tidende http://www.dt.no/sport/inngar-histor...tale-1.8439550 så ser man at DNB går inn i Godset av helt andre årsaker enn at de vant seriemesterskapet i 2012.

                                        "– De solgte seg først inn som seriemestere. Men det var lite interessant for oss. Det er ikke derfor vi går inn, sier Forberg."

                                        Så ut fra et slikt perspektiv burde LSK kunne greie det samme som Godset.
                                        Man har fått noen av de samme signalene fra DNB når de gikk inn som hovedsponsor for kvinnelaget våres, at om det skulle være aktuelt å sponse herrene så skulle kvinnene inn mer sentralt i klubben. Ikke fordi at jentene har vunnet gull eller opplever sportsligsuksess, men fordi DNB pr nå liker hvordan det jobbes med ting rundt klubben og hvilke signaler den gir ut til lokalbefolkningen.

                                        "Det dreier seg om engasjement og stolthet i regionen. Om verdiskapning og kulturbygging i klubben. Om utvikling. Og mennesker. Store og små. Bredde og toppidrett. Hånd i hånd."

                                        Kommentar

                                        • Bibaboy
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Mar 2008
                                          • 712

                                          Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                          Bare et lite steinkast fra kontorene på Åråsen nemelig i Leiraveien er det flere store firmaer ... Jeg skal vedde på at ingen på Åråsen har tatt kontakt med noen av disse ... I Lillestrøm er det ca 400 firmaer og jeg skal vedde på at samtlige er villige til å bidra med alt fra 1000.- til mye mye mere , men det krever at Lsk er litt ydmyke og ikke minst at dem i det minste tar kontakt....
                                          Jeg kunne ikke vært mer enig med deg Tullebukk. Jeg er slett ikke sikker på om det sitter riktige mennesker påriktige plasser i LSK`s markedsavdeling. Jeg tror rett og slett ikke de er fremme nok i skoa når de er ute i markedet.
                                          Jeg hadde en kamerat (som er meget god på det salgsmessige planet) som søkte jobb i LSK`s salgsavdeling. Han lurte på hvordan lønns filosofi de praktiserte. Han var villig til å jobbe for de mot at den provisjonsbaserte lønna ikke hadde noe tak. Dvs at de setter begrensninger på inntektene hver enkelt konsulent skaper. Penger er en motivasjonsfaktor for alle selgere og slik klubben er stilt i dag så bør en slik ordning raskest mulig innføres. Det skal sies at dette var i tiden hvor den økonomiske delen av LSK var bra, men det sier også noe om hvilke tanker de gjør seg om bedriftsøkonomiske hensyn. Jeg har selv jobbet i to forskjellige bedrifter som er/var sponsorer av LSK, og må si at enkelte i markedsavdelingen gikk rundt og trodde de var guder....
                                          Fugla Forever

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎