Sportsklubbens økonomiske situasjon

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Totti21
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Mar 2004
    • 3499

    Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring

    Kan f.eks. en bedrift kjøpe plassen for en kamp?

    I så fall starter selgerhodet mitt å rulle med sesongprodukter o.l. som kunne "pryda" drakta.
    Den Spanske klubben Rayo Vallecano har en sånn løsning. Blant annet hadde de "The Avengers" på drakta tre kamper tidligere i sesongen i forkant av kinopremieren på filmen.

    Kommentar

    • Kjell.T.Ring
      Poll St. Ring
      --==FORUMRUNKER==--
      • Dec 2005
      • 11796

      Opprinnelig skrevet av Totti21
      Den Spanske klubben Rayo Vallecano har en sånn løsning. Blant annet hadde de "The Avengers" på drakta tre kamper tidligere i sesongen i forkant av kinopremieren på filmen.
      Jeg jobber med bannersalg for bl.a. dn, proff og e24 og har noe kompetanse på området. Dette krever mye av klubben da jeg tviler på at dette kommer av seg selv men kundene må oppsøkes.
      Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

      Kommentar

      • Roll75
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Dec 2007
        • 834

        Nå vil ikke jeg være noen party-brems her, men hvis vi blir liggende i sumpa i år igjen har jeg vanskelig for å tro at folk flest kaster seg på mobiltelefonen og fyrer av sms i tide og utide.

        Kommentar

        • knut
          Make knut Great Again
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2006
          • 9370

          Opprinnelig skrevet av Roll75
          Nå vil ikke jeg være noen party-brems her, men hvis vi blir liggende i sumpa i år igjen har jeg vanskelig for å tro at folk flest kaster seg på mobiltelefonen og fyrer av sms i tide og utide.
          Det har du helt rett i. Derfor fyrer jeg av litt nå

          Kommentar

          • Kay
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jan 2004
            • 763

            Disse regnestykkene med 20.000 sms, hvor stor andel av potten sitter LSK igjen med og hvor mye tar teleselskapene?

            Kommentar

            • Kjell.T.Ring
              Poll St. Ring
              --==FORUMRUNKER==--
              • Dec 2005
              • 11796

              Opprinnelig skrevet av Kay
              Disse regnestykkene med 20.000 sms, hvor stor andel av potten sitter LSK igjen med og hvor mye tar teleselskapene?
              Telenor tok tidligere 1/3 av summen for slike tjenester. Hvordan det er nå vet jeg ikke
              Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

              Kommentar

              • Serbern
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2006
                • 5496

                Apropos hovedsponsor så har noen av Europas største klubber et flyselskap som hovedsponsor. Vi, som klubben nærmest Gardermoen må jo være en ideel klubb til å bli sponsa av et flyselskap? Og til Oslo flyr store, rike selskap som Qatar, Thai, Turkish. Thai i Norge skryter jo også av at Oslo-ruta er den beste og den med mest fortjeneste i Europa for deres del. Regner med at LSK har undersøkt mulighetene i det område, men tenkte det var greit å nevne det.

                Kommentar

                • Ketil Cantona
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2004
                  • 6813

                  Jeg har en slik sms løsning på jobben og det kostet 900 kr for etablering av kodeordet(dvs vierlsk). Utover det betaler jeg vel 15% til selskapet om jeg ikke husker riv ruskende galt.

                  Dersom jeg sier 20 000 sms à kr 200 så plusser man også på draktsalg og alle som frivelig setter inn penger via konto. Ikke gjort meg opp mening enda men vurderer å sette fast trekk på f.eks 200 eller 500 pr mnd. Alle kan bidra, i forskjellige størrelser - alle kroner hjelper. Folk må ikke tenke at 50 lapp i måneden ikke er noe vits. Dette handler om mengden!

                  Kommentar

                  • tullebukk
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2006
                    • 5446

                    sett heller penger rett inn på Lsk kontoen ..

                    Kommentar

                    • maurakanari
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jul 2005
                      • 635

                      Opprinnelig skrevet av tullebukk
                      sett heller penger rett inn på Lsk kontoen ..
                      Feks en hundrings pr poeng. Får vi 8 poeng i april, setter man da inn 800 1.mai . Gjør man opp regnskapet én gang pr mnd.
                      VI ER LILLESTRØØM, LILLESTRØØM SK, VI ER NORGES BESTE LAG, JA VISST FAEN ER VI DET!!

                      Kommentar

                      • HolterKanaris
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2006
                        • 1603

                        Jeg setter inn 100 kroner hvis vi vinner serien
                        ***Større baller enn vett***

                        Kommentar

                        • Ketil Cantona
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2004
                          • 6813

                          Opprinnelig skrevet av HolterKanaris
                          Jeg setter inn 100 kroner hvis vi vinner serien
                          Kjøp deg en kebab for pengene etter matchen i dag du

                          Ordner med fast trekk i måneden på mandag. Syntes dette var spenstig.
                          Som Robert Lauritz sa i går så vil klubben jobbe tett med dette. Det skal informerer på stadion og rundt om i Lillestrøm.

                          Så har klubben endelig tatt litt tak i profileringen av klubben - tommel opp. To spillere var innom Volla og en skole til. Viktig å vise frem klubben på alle fronter! Har trua (innti motsatt bevist) på Anita og co.

                          Pratet med 2 supportere av bydelslaget i går som også er uten hovedsponsor. De sa det så jævlig godt: Skulle ønske vi hadde noen som kom opp med egne idèer(se bort fra Rimi Bowl).

                          Kommentar

                          • Lars
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2004
                            • 6156

                            Opprinnelig skrevet av Ketil Cantona
                            Så har klubben endelig tatt litt tak i profileringen av klubben - tommel opp. To spillere var innom Volla og en skole til. Viktig å vise frem klubben på alle fronter! Har trua (innti motsatt bevist) på Anita og co.
                            I tillegg til besøk på Volla og Vigernes registrerte jeg en uttalelse (fra Anita?) som jeg tolket dithen at man skulle satse mer på Lillestrøm og det absolutte nærområdet til klubben. Det tror jeg er veldig riktig. Som lillestrømling har jeg opplevd klubben som helt fraværende i egen by. LSK har tatt lillestrømlingene for gitt, og det har skapt en generasjon av unge der altfor mange er likegyldige til klubben.

                            Med begrensede ressurser kan ikke klubben satse på å frelse hele Østlandet. Heller ikke hele Romerike. Det aller viktigste er å få Lillestrøm og Kjeller på kamp. Tilskuere med gangavstand til Åråsen vil alltid være de enkleste å rekruttere. Det neste på lista er Rælingen, Skjetten, Korset, Leirsund og Fetsund. Her kan også Lørenskog inkluderes, fordi det er et ekstremt viktig strategisk område mtp konkurransen fra en viss annen klubb. Det er først når disse områdene er dekket, at Øvre Romerike bør prioriteres. Jeg sier IKKE at Øvre ikke er viktig, og jeg er klar over at det er mange hardbarka kanaris derfra, men den innsatsen det krever å få 50 stk til å kjøre fra Råholt til Lillestrøm annenhver søndag, kunne sikkert fått flere hundre til å ta spaserturen fra Vigernes og over til andre siden av Fetveien. Et annet poeng er at Øvre er ganske så mangfoldig. Å være litt synlige i Jessheim kan være lurt, men å bruke ressurser i f.eks. Eidsvoll er etter min mening håpløst. Da burde man heller satse på Groruddalen, som er 15 min kjøretur fra Åråsen og ekstremt mye tettere befolket.

                            Kommentar

                            • Kjell.T.Ring
                              Poll St. Ring
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Dec 2005
                              • 11796

                              Trenger Ajer en fulltid/heltidsjobb? Det er null stress....

                              Viktig å beholde han
                              Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                              Kommentar

                              • andee
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • May 2004
                                • 1191

                                Ajer går på ungdomsskolen, så tror neppe det er dét det står på.
                                TS05 - Felt C

                                Kommentar

                                • HSft
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2004
                                  • 6075

                                  Opprinnelig skrevet av andee
                                  Ajer går på ungdomsskolen, så tror neppe det er dét det står på.
                                  Kanskje han mener Ajer senior? Det er jo sikkert en god grunn til at familien skal flytte til tross for at dette er en meget viktig periode i sønnen dems sitt liv, der det nok er ugunstig å bytte ut alt av støtteapparat.

                                  Ser for meg at det blir vanskelig å beholde Ajer når familien hans flytter. Klarer ikke å bli så veldig fornærma på klubbens vegne når det er en så ung spiller som forsvinner, selv om det selvfølgelig er kjedelig. Jeg er først og fremst bekymra for Ajer sin utvikling i Start. Det popper ikke akkurat opp hauger av landslagsspillere der, og de landslagsspillerne Start har hatt har vel endt med å bli tilingenting de siste årene. Sist Start fikk til noe talentarbeid var vel når Hæstad og Strømstad kom opp, det begynner å bli veldig lenge siden.
                                  Last edited by HSft; 30.03.2014, 20:14.

                                  Kommentar

                                  • andee
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • May 2004
                                    • 1191

                                    Opprinnelig skrevet av HSft
                                    Kanskje han mener Ajer senior?
                                    Det kan være, men det er som du selv skriver som oftest en veldig god grunn til at folk flytter såpass langt, og da tenker jeg at én av dem har tilbud om en drømmejobb, ikke at én av dem er uten jobb. Men om Kjell.T.Ring har drømmejobber tilgjengelig, er det jo bare å formidle kontakt.
                                    TS05 - Felt C

                                    Kommentar

                                    • Dole
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2004
                                      • 1521

                                      Opprinnelig skrevet av HSft
                                      Jeg er først og fremst bekymra for Ajer sin utvikling i Start. Det popper ikke akkurat opp hauger av landslagsspillere der, og de landslagsspillerne Start har hatt har vel endt med å bli tilingenting de siste årene. Sist Start fikk til noe talentarbeid var vel når Hæstad og Strømstad kom opp, det begynner å bli veldig lenge siden.
                                      De siste 25 årene har det vel poppet frem minst like mange landslagsspillere derfra som fra Åråsen.

                                      Kommentar

                                      • HSft
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2004
                                        • 6075

                                        Opprinnelig skrevet av Dole
                                        De siste 25 årene har det vel poppet frem minst like mange landslagsspillere derfra som fra Åråsen.
                                        Definitivt. Start har vært dyktige på talentutvikling tidligere og hadde en rekke gode spillere som kom frem på forrige tiår. Hæstad, Strømstad, M. Johnsen, E. Johnsen, Pedersen osv. På 90-tallet produserte de også mange gode spillere. Men for øyeblikket så synes jeg ikke det ser ut som den klubben som satser hardest på talentutvikling. Om vi ser på hvor mange unge spillere de har produsert til u-landslag (Alle uttakene til u-landslag i år), og hvor mange unge spillere de har i a-lagstroppen, så synes jeg vi ser stor forskjell på LSK og Start om dagen. I tillegg har vel ikke Start produsert veldig mange utenlandsproffer de siste årene? Den siste er vanskeligere å dra opp dokumentasjon på.

                                        Start:
                                        U-landslagsspillere:
                                        G18
                                        Joachim Holberg Eriksen

                                        G16
                                        Behrouz Habib


                                        Nordmenn under 24 i a-stallen:
                                        J. Hodnemyr 18
                                        R. Sandnes 22
                                        Z. Tripić 21


                                        Lillestrøm:
                                        U21
                                        Magnar Ødegård

                                        G19
                                        Simen Nordermoen

                                        G18
                                        Keivan Ghaedamini

                                        G17
                                        Nikolas Walstad

                                        G16

                                        Kristoffer Ajer
                                        Edvard Åretun

                                        Nordmenn under 24 i a-stallen:
                                        S. Ringstad 22
                                        S. Nordermoen 18
                                        M. Ødegaard 20
                                        R. Gabrielsen 22
                                        S. Mikalsen 19
                                        M. Lundemo 19
                                        O. Omoijuanfo 20
                                        J. Osvold 19


                                        Jeg hadde definitivt foretrukket at Ajer ble i LSK fremfor å dra til Start, selv om jeg kun brydde meg om vårt fremtidige landslag og ikke LSK. LSK ser ut som en klubb som satser på talentutvikling og unge spillere i mye større grad enn Start.
                                        Last edited by HSft; 30.03.2014, 22:57.

                                        Kommentar

                                        • Dole
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2004
                                          • 1521

                                          Jeg er enig i at det er positivt at det for tiden finnes mange unge, lovende spillere i stallen vår, noe som har tvunget seg frem som en løsning da vi ikke lenger er i stand til å handle gode nok spillere. Når du skriver at landslagsspillerne til Start har endt med opp med å bli "ingenting", er det kanskje verdt å se hvor mange A-landslagsspillere vi har klart å produsere;



                                          Og i hvilken grad en spiller som Magnar Ødegård har hatt en rivende utvikling i Lillestrøm kan jo også diskuteres.

                                          Jeg synes det er veldig synd om Ajer forsvinner til Start. Men når det gjelder hans mulighet til å ende opp som en fremtidig A-landslagsspiller, tror jeg muligheten er omtrent like stor/liten der som i Lillestrøm.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎