Sportsklubbens økonomiske situasjon

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • knut
    Make knut Great Again
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2006
    • 9388

    Enten så er ting værre enn værst, eller så liker ikke nff at lsk leder fair play tabellen og går oss extra etter i sømmene på pur.

    Men som Ketil sier på forrige side, så er det bare å føre inn pvm, palmi i johan i planen, så er det vel ok skuring(?)

    Kommentar

    • Lars
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2004
      • 6156

      Les, da. Artikkelen/rapporten sier at tilstanden var elendig mot slutten av 2013. Status ble gjort opp 31. desember 2013. At økonomien var på ville veier på dette tidspunktet ga jo også klubben klart uttrykk for, og gjorde dramatiske kutt i 2014-budsjettet. Tilstanden er sikkert fortsatt alvorlig, men det sier artikkelen/rapporten ingenting om. LSK har vel greie muligheter til å klare 2014-budsjettet med en liten sportslig opptur.

      Orker ikke å diskutere vif i særlig grad, men problemene der i gården handler vel om at 2014-budsjettet var/er helt jævlig urealistisk. LSK har gått i samme felle tidligere, men virker å ha vært mer nøkterne i årets budsjett.

      Kommentar

      • Seb.R
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2006
        • 4159

        Det er allikevel ganske sjukt at en klubb som mangler 5 ganger så mye som LSK for at budsjettet skal gå opp, IKKE er i umiddelbar fare for å miste lisensen.

        Man har vel 15 hjemmekamper i løpet av en sesong. Det betyr at bydelsklubben må sanke inn 1 million mellom hver eneste hjemmekamp - i en hel sesong for at budsjettet skal gå opp. Billettinntekter har de garantert allerede budsjettert for, i et urealistisk antall. Hørtes ikke akkurat ut som en fornuftig handlingsplan.
        www.sebastianramsland.com
        www.twitter.com/sebramsland

        Kommentar

        • GIFKanari
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2009
          • 8243

          Det spennede for LSKs del er jo at en sportsdirektør som i stor grad var med på å gå i bresjen for galskapen nå også er den som skal rydde opp og være ansvarlig. Og det er fortsatt masse å ta tak i i spillerlogistikken, og med uttalelsen om at ting må tilbake til 90-tallet lønnsmessig, så vil han bli fulgt nøye fremover.

          Jeg er positiv, til sammenligning med de fleste andre vi har mye på plass til å være en attraktiv norsk klubb, vi har muligheten til å bruke denne økonomiske nedgangstida for norsk fotball til å bli en faktor igjen.

          Kommentar

          • Børge
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2013
            • 2529

            Bare for å nevne det: TIL er i grønn kategori.

            Med slike momenter, så kan man spørre seg: hvor godt er systemet til NFF? På årsmøtet til TIL (hvor 10-20 stk møtte opp) ble det snakket om konkurs.
            Sint og tverr på felt N

            Kommentar

            • Uwes disippel
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2006
              • 6039

              NFF er verre enn ol-pampene, har du en stjerne hos pampene, så får enklere behandling. Hogmo sitter å suger Hallen på pungen as we speak.

              Kommentar

              • GIFKanari
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2009
                • 8243

                Drøye ord Hallen har om Lillestrøm til Sportskanalen, og det passer jo fokuset som TV2 har på LSK som fot i hose. Stadig like merkelig er det også at det ikke skal ha noen betydning at man sitter på sikkerhet og faktisk eier det man bruker.

                Kommentar

                • Superstefan
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2006
                  • 2180

                  Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                  Drøye ord Hallen har om Lillestrøm til Sportskanalen
                  Hva ble sagt i korte trekk?
                  Fotograf Kreativ Kanaris

                  KK på youtube Subscribe,rate and appreciate

                  Kommentar

                  • knut
                    Make knut Great Again
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2006
                    • 9388

                    Opprinnelig skrevet av Lars
                    Les, da. Artikkelen/rapporten sier at tilstanden var elendig mot slutten av 2013. Status ble gjort opp 31. desember 2013.
                    Kom, igjen, da, Lars. Bli med på å krangle og ralljere på syltynnt og spekkulativt grunnlag.

                    Dette er internet; et høl hvor mesteparten blir skrevet i affekt på mobilen på dass

                    Kommentar

                    • GIFKanari
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2009
                      • 8243

                      Opprinnelig skrevet av Superstefan
                      Hva ble sagt i korte trekk?
                      Mer eller mindre at LSK som tradisjonsrik klubb i toppdivisjonen med disse tallene langt på vei har en stor del av ansvaret for norsk fotballs dalende omdømme.

                      Kommentar

                      • Uwes disippel
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2006
                        • 6039

                        Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                        Mer eller mindre at LSK som tradisjonsrik klubb i toppdivisjonen med disse tallene langt på vei har en stor del av ansvaret for norsk fotballs dalende omdømme.
                        Kødder du? Faen så provoserende! NFF er faen meg illojale mot sitt eget produkt.

                        Kommentar

                        • knut
                          Make knut Great Again
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2006
                          • 9388

                          Hallén eier faen ikke skam, og har styggest sveis i landet! (ikke mobbing eller sjikane da dette er faktabasert)

                          Kommentar

                          • Børge
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2013
                            • 2529

                            Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                            Mer eller mindre at LSK som tradisjonsrik klubb i toppdivisjonen med disse tallene langt på vei har en stor del av ansvaret for norsk fotballs dalende omdømme.
                            Rette ræva som feis.... Å snakke om dalende omdømme samtidig som man heter Yngve H, er fra Sogndal og er sittende president i NFF er som å ta med seg ei trillebår med stein inn i glassmagasinet og kaste hemingsløst rundt seg - han har etter alle solmerker null selvkritisk sans. Jeg blir faktisk veldig provosert!
                            Sint og tverr på felt N

                            Kommentar

                            • tullebukk
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2006
                              • 5446

                              Kan ikke vi i kfl arrangere rock for Lsk på torget i Lillestrøm en lørdags kveld , utekonsert med band som stiller opp gratis...Hvor ingangen si 200kr går til Lsk.

                              Kommentar

                              • Børge
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2013
                                • 2529

                                Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                Kan ikke vi i kfl arrangere rock for Lsk på torget i Lillestrøm en lørdags kveld , utekonsert med band som stiller opp gratis...Hvor ingangen si 200kr går til Lsk.
                                Uwes disippel spiller bass - han melder seg gratis
                                Sint og tverr på felt N

                                Kommentar

                                • Leif A
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2003
                                  • 3962

                                  Opprinnelig skrevet av El Caco
                                  Hvordan i helvete er vi i denne krisa og ikke vif?
                                  Grunnen til det er så enkel som at LSK hadde oversikt over situasjonen ved utgangen av året, det hadde ikke vif.
                                  Den tabloide konklusjonen er dermed at det er en fordel å mangle økonomisk gangsyn om man ønsker at lisensen skal være på trygg grunn.
                                  At LSK hører hjemme i rød kategori bør det ikke være mye tvil om. Men hvordan f.eks. vif og Brann (som også har annonsert kutt) kan havne i gult er meg en gåte. Og det forteller vel mer om systemet NFF baserer seg på, enn det som er godt å vite.
                                  Knurr...

                                  Kommentar

                                  • Stray Cat
                                    Moderator
                                    • Aug 2008
                                    • 5914

                                    Utviklinga ser du her:



                                    vifs situasjon (og brann etc) ses ikke før etter neste gjennomgang. Tingenes iboende treghet.
                                    For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                                    Kommentar

                                    • Ketil Cantona
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2004
                                      • 6813

                                      Vinner Stabæk stengel saken så sier jeg farvel til søpla!

                                      Kommentar

                                      • xeR
                                        Seniormedlem
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Jan 2004
                                        • 11206

                                        Opprinnelig skrevet av Ketil Cantona
                                        Vinner Stabæk stengel saken så sier jeg farvel til søpla!
                                        Trøim betaler regninga, enga havner i grønn sone og yngve hallen står frem i riksmediene og roser vif for å ha snudd sin økonomiske situasjon. Ord som edruelighet, bærekraftig økonomi og fornuftige lønnsbetingelser blir nevnt..
                                        Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                        Kommentar

                                        • Tvilling
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Nov 2006
                                          • 1467

                                          Om NFF har noen gjennomføringskraft, og virkelig er opptatt av økonomi til LSK (jfr rød-sone), så bør de sørge for at LSK får kamptidspunkt som gir flest mulig tilskuere.
                                          (Håper det til tross at det kommer mange på kommende lørdag..)

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎