Sportsklubbens økonomiske situasjon

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Børge
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2013
    • 2540

    Opprinnelig skrevet av LasseN
    Jeg sendte en mail til Stjernegalleriet og spurte hvor mye klubbene får av de 3000 kronene.
    Svaret gjorde at det ble litt mer spiselig, selv om jeg fremdeles synes 3000 er mye for en drakt:

    Klubbene får alt - dette er innsamling for de
    Det eneste vi dekker (naturligvis) er kostnadene for å pakke/sende.
    Dem tar bare kroner 600,- for å sende draktene ut. Klubben får 2400,-. Dette med forbehold om at LSK har samme avtalen som bydelslaget.
    Sint og tverr på felt N

    Kommentar

    • Holterkanari
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Aug 2009
      • 569

      Miguel J som har lagt innlegg på Kanarifansens Faceside ang Stjernegalleriet er 100% fugl!!!!
      ________________________
      TB

      Kommentar

      • Børge
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2013
        • 2540

        Opprinnelig skrevet av Holterkanari
        Miguel J som har lagt innlegg på Kanarifansens Faceside ang Stjernegalleriet er 100% fugl!!!!
        Det er vel han som driver stjernegalleriet.no
        Sint og tverr på felt N

        Kommentar

        • Holterkanari
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Aug 2009
          • 569

          Opprinnelig skrevet av Børge
          Det er vel han som driver stjernegalleriet.no
          Han og en kompis driver det, vet han er 100% Fugl
          Last edited by Holterkanari; 14.05.2014, 19:54. Begrunnelse: Mer utfyllende
          ________________________
          TB

          Kommentar

          • FUGlinho
            KFL styremedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 2454

            Opprinnelig skrevet av Børge
            Dem tar bare kroner 600,- for å sende draktene ut. Klubben får 2400,-. Dette med forbehold om at LSK har samme avtalen som bydelslaget.
            Fra LSK, ved Robert Lauritsen: Her blir det 2800,- pr solgte drakt til oss og ingen risiko
            Kim
            Styremedlem KFL

            Kommentar

            • Ginola
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jul 2010
              • 549

              TB i VG i dag

              Håper vi slipper å selge Ringstad, Lundemo eller Ruben i sommer. Krysser fingrene!!!

              Den økonomiske nedturen i norsk klubbfotball er så brutal at Lillestrøms sportsdirektør Torgeir Bjarmann mener spillerlønningene må tilbake på 90-tallsnivå.

              Kommentar

              • Kjell.T.Ring
                Poll St. Ring
                --==FORUMRUNKER==--
                • Dec 2005
                • 11796

                Det er opp til supporterne og SPESIELT næringsliv å sørge for dette i år. Vi får ingen nye sponsorer på plass utenom #VIERLSK så er nok gjennom fantastiske tiltak som her på forumet og å vekke næringslivet.

                Lokalbefolkningen krever at næringslivet støtter opp om klubben! Dette er første gang jeg kan huske klubben har gått ut å bedt om hjelp og da får man bidra etter evne.

                Tenk hva LSK har betydd for Lillestrøm.

                Nesten alle byer har et lag. Få lag har en by!
                Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                Kommentar

                • tullebukk
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2006
                  • 5446

                  Opprinnelig skrevet av Ginola
                  Håper vi slipper å selge Ringstad, Lundemo eller Ruben i sommer. Krysser fingrene!!!

                  http://www.vg.no/sport/fotball/lille...aa/a/10123335/
                  Vi sparer 2,5 mill på å gi bort pvm

                  Kommentar

                  • Bibaboy
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Mar 2008
                    • 712

                    Opprinnelig skrevet av tullebukk
                    Vi sparer 2,5 mill på å gi bort pvm
                    Om de får Andersson på kjøpet så sparer vi 5 mill. (Bonke kommer til sommeren og kan forhåpentligvis gjøre jobben til Andersson). Lovlig optimistisk, men jeg har trua.
                    Last edited by Bibaboy; 15.05.2014, 08:47. Begrunnelse: SKriveleif
                    Fugla Forever

                    Kommentar

                    • KimFL
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Nov 2003
                      • 1410

                      Opprinnelig skrevet av Bibaboy
                      Om de får Andersson på kjøpet så sparer vi 5 mill. (Bonke kommer til sommeren og kan forhåpentligvis gjøre jobben til Andersson). Lovlig optimistisk, men jeg har trua.
                      De millionene blir vel uansett spart for neste sesong, ref. artikkel i VG (som sikkert også ligger i nyhetstråden)

                      Etter denne sesongen går millionkontraktene til spillere som Petter Vaagan Moen og Johan Andersson ut. De kan bare glemme like gode avtaler ved en eventuell forlengelse. I øyeblikket er det usikkert om de i det hele tatt får tilbud om ny kontrakt.
                      Blir vel som med Helstad, at de muligens får kontraktstilbud, men sikkert en halvering av lønna. Det er vel uansett få andre klubber i Norge som lenger har råd til disse fantasilønningene.

                      Kommentar

                      • Rønnern
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 6690

                        Deilig å se at det ikke bare er LSK som har spart seg til fant, det er visstnok kollektivt selvmord i klubbene i de de øverste divisjonene....
                        Mvh Ronnie "The Runner"
                        LSK for alltid

                        Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                        Kommentar

                        • KFL41
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2004
                          • 3648

                          Jeg er ikke direkte negativ til at lønningene til middelmådige spillere kommer ned på vanlige arbeiderlønninger. Når middelmådigheter som Bjørnar Holmvik kan dra inn tre mill i året, drives det på galematias-nivå.




                          Kanskje er det noe av årsaken til at norsk fotball ikke er bedre. LKE hadde vel ca 1 mill. Når du er så middelmådig og kan dasse rundt til slike lønninger, gir det vel muligens ikke en ekstra spire til å bli bedre dersom veien blir lang. Da funker det fint å heve 1 mill eller to og sulle rundt. Det har vært for behagelig å være middelmådig i norsk fotball og det er sikkert noe av grunnen til at nivået er blitt så lavt også.

                          Kommentar

                          • Børge
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2013
                            • 2540

                            Opprinnelig skrevet av tullebukk
                            Vi sparer 2,5 mill på å gi bort pvm
                            Neppe. Han sier ikke fra seg god lønn i LSK for å spille for mindre penger andre steder. Det sier seg selv at da må han kjøpes løs av klubben. Og han har selvsagt ikke 2,5 mill fra 15 juli og ut året. Nå tuller du med oss, tullebukk
                            Sint og tverr på felt N

                            Kommentar

                            • Kjell.T.Ring
                              Poll St. Ring
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Dec 2005
                              • 11796

                              Kunne vi fått til noe spennende arrangement på Åråsen med frivillige?

                              Kunne hatt en Old-boyskamp med musikk i pausen eller noe. Alt går til LSK.

                              Kunne vi gitt Ståle en slags Testimonial mot FCK?

                              Kan Jahn Teigen synge optimist i pausen?

                              Kan vi få besøk av Wigan og Uwe? Han har jo hjerte i klubben.

                              Er flere med hjerte i LSK rundt omkring så her må man bruke alle muligheter
                              Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                              Kommentar

                              • OlaG
                                Oversetterdrone
                                Myklebust Light
                                • May 2008
                                • 898

                                I grenseland til off topic, men siden det blir lagt frem som en replikk på Bjarmann sitt utspill:http://www.vg.no/sport/fotball/sarps...er/a/10123510/
                                - Jeg er veldig enig med Bjarmann når han sier at vi må ned på et lønnsnivå som vi hadde på 90-tallet. Slik det er blitt drevet i noen klubber er hverken logisk eller bærekraftig. For fem år siden sa vi at vi var helt sikre på at vi på vår sakte vei oppover vil møte mange i fritt fall nedover. Det er litt det vi møter nå. Det kommer til å smelle, sier Cato Haug til VG.
                                Virker som en solid type, og ikke minst virker Sarpsborg-styret som en gjeng med overraskende edruelige mennesker til østfoldinger å være. Jeg bet meg også merke i dette, som også er et poeng som har blitt gjort flere ganger her inne med tanke på budsjettering av sportslig suksess:
                                Mange klubber sier at «vi har ikke råd til å rykke ned». Men du kan ikke planlegge at det ikke kan skje. For det kan faktisk skje. Da må du legge opp en økonomisk plattform som gjør at du ikke dør om du rykker ned, anbefaler Cato Haug.

                                Kommentar

                                • Ketil Cantona
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2004
                                  • 6813

                                  LSK i lisenstrøbbel?! Ref til nyhettråden og tv2.

                                  WTF?!

                                  Med lån av Per Mathisen og etter sesongen så slippes nok Pvm, Palmi og Johan så spares det 4-5 mill bare der så bør dette se lysere ut vel.

                                  Kommentar

                                  • Kjell.T.Ring
                                    Poll St. Ring
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Dec 2005
                                    • 11796

                                    Opprinnelig skrevet av Ketil Cantona
                                    LSK i lisenstrøbbel?! Ref til nyhettråden og tv2.

                                    WTF?!

                                    Med lån av Per Mathisen og etter sesongen så slippes nok Pvm, Palmi og Johan så spares det 4-5 mill bare der så bør dette se lysere ut vel.
                                    Går fint trur jeg etter pengene fra Per1. Bare å lage en handlingsplan?
                                    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                    Kommentar

                                    • El Caco
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2009
                                      • 2286

                                      Hvordan i helvete er vi i denne krisa og ikke vif?
                                      Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

                                      Kommentar

                                      • Kjell.T.Ring
                                        Poll St. Ring
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Dec 2005
                                        • 11796

                                        Opprinnelig skrevet av El Caco
                                        Hvordan i helvete er vi i denne krisa og ikke vif?
                                        Er vel ikke noe VIF lenger? Kun Trøims selvangivelse ligger til grunn

                                        Stusser litt på dette...

                                        [COLOR=rgba(0, 0, 0, 0.901961)]Vålerenga i gult
                                        Vålerenga har den siste tiden gått rundt med bøsser for å få inn penger til å dekke lønninger. Men likevel havner klubben i gul sone.[/COLOR]
                                        [COLOR=rgba(0, 0, 0, 0.901961)]– Denne oversikten viser status per 31.12. Der var Lillestrøm i rødt, så det viser en god status for den klubben. Får Vålerenga så har de en innsamlingsaksjon. Det har vi også sett. Det handler mest om at budsjettet for 2014 ikke ble helt slik klubben hadde forelagt seg selv. Når man mangler på inntektssiden, så løper kostnadene. Da blir det fort en manko, forklarer klubblisensansvarlig i NFF Rune Nordhaug til TV 2.[/COLOR]
                                        [ironi]Innsamlingsaksjonen til VIF får de i gult. Har ikke vi nioe sånt også? [/ironi]
                                        Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                        Kommentar

                                        • Ginola
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jul 2010
                                          • 549

                                          Opprinnelig skrevet av Ketil Cantona
                                          LSK i lisenstrøbbel?! Ref til nyhettråden og tv2.

                                          WTF?!

                                          Med lån av Per Mathisen og etter sesongen så slippes nok Pvm, Palmi og Johan så spares det 4-5 mill bare der så bør dette se lysere ut vel.
                                          Her er linken om noen lurer: http://www.tv2.no/2014/05/19/sport/f...ligaen/5608026

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎