Sportsklubbens økonomiske situasjon

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • DoubleHi5
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2011
    • 3961

    Opprinnelig skrevet av Klimtkongen
    Har bare lest Nettavisens gjengivelse. Må vi ut med 50 millioner for å innfri lån på hallen???

    Når man trodde det ikke kunne bli verre...
    Det er ikke verre! Meldingene fra klubben går jo tvert imot ut på at situasjonen er vesentlig mindre akutt enn i sommer, selv om den ikke er avklart på lengre sikt.

    Det som er "verre" er at journalister, uten noen økonomisk kompetanse, gulper opp gammelt nytt og prøver "å koke suppe på en spiker"!

    Økonomien i LSK kommer til å ordne seg!

    Jeg oppfordrer alle som "bare har lest" et eller annet om å slutte å bidra til ytterligere krisemaksimering!
    Elska þetta félag

    Kommentar

    • G-Man
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2011
      • 3161

      Jeg har særdeles lite sans for krisemaksimeringen til Scheie. Dette gjør jobben ut mot sponsorer og potensielle bidragsytere vanskelig.
      Last edited by G-Man; 17.11.2014, 17:32. Begrunnelse: Useriøs formulering fra meg i opprinnelig post

      Kommentar

      • rugbar
        Seniormedlem
        Forumonanist
        • Apr 2007
        • 152

        Må Scheie gå på grunnlag av at hun forsøker å rydde opp etter det fulle sjømenn i tidligere styrer har stelt i stand? Er det hennes feil at vi har lån herfra til månen? Er det hennes feil at tidligere ledere har inngått enn avtale om en veldig høy fastrente?

        Kommentar

        • Dole
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2004
          • 1538

          Opprinnelig skrevet av G-Man
          Scheie må gå, og ta gjerne konkursryttern med på lasset.
          I følge dagens avis er det utelukket at hun fortsetter etter at nåværende engasjement er avsluttet på nyåret.

          Kommentar

          • Klimtkongen
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Sep 2014
            • 419

            Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
            Det er ikke verre! Meldingene fra klubben går jo tvert imot ut på at situasjonen er vesentlig mindre akutt enn i sommer, selv om den ikke er avklart på lengre sikt.

            Det som er "verre" er at journalister, uten noen økonomisk kompetanse, gulper opp gammelt nytt og prøver "å koke suppe på en spiker"!

            Økonomien i LSK kommer til å ordne seg!

            Jeg oppfordrer alle som "bare har lest" et eller annet om å slutte å bidra til ytterligere krisemaksimering!
            Det er vel ikke krisemaksimering å stille spørsmål? Mener da at jeg er ganske tydelig på at jeg ikke en gang har lest artikkelen i Finansavisen. Og det var opptil flere spørsmålstegn bak.

            Men jeg synes du tar litt lett på det når du hevder at journalister i Finansavisen mangler økonomisk kompetanse.

            Godt mulig situasjonen er mindre akutt, men den er fortsatt meget alvorlig.

            Kommentar

            • _Jonern
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 4376

              Må si jeg ikke har full oversikt over den jobben Scheie gjør. Men det står respekt av det. Den dritten hu har måtte ta tak i er omtrent umulig å løse uten at man blir upopulær hos enkelte. Ja, det er drastiske avgjørelser som må tas, men hu har jo faen ikke noe valg? Jeg tror man er nødt til å være beinhard for å komme seg ut av en slik krise.
              ..................

              Kommentar

              • rugbar
                Seniormedlem
                Forumonanist
                • Apr 2007
                • 152

                Opprinnelig skrevet av Dole
                I følge dagens avis er det utelukket at hun fortsetter etter at nåværende engasjement er avsluttet på nyåret.
                Er det noen som har noe å komme med i forhold til denne prosessen? Hvem blir ny leder?

                Kommentar

                • Lillestrøm Kirke
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Oct 2004
                  • 1470

                  Opprinnelig skrevet av rugbar
                  Er det noen som har noe å komme med i forhold til denne prosessen? Hvem blir ny leder?
                  Styreleder velges av årsmøtet.

                  "Når man har opplevd Tom Lund, blir det vanskelig å holde med noe annet enn Lillestrøm" - Arne Scheie

                  Kommentar

                  • Leif A
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2003
                    • 3962

                    Opprinnelig skrevet av Wanker
                    Hmm - interessert i et styreverv i en klubb jeg kjenner til? Høres ut som en innertier dette!

                    Nei, forresten - de har jo knyttet til seg eksterne krefter med den rette bakgrunnen.
                    I motsetning til enkelte med "den rette bakgrunnen", kjenner jeg mine begrensninger....
                    Knurr...

                    Kommentar

                    • knut
                      Make knut Great Again
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2006
                      • 9386

                      Nå har jeg økonomisk peiling som en deltager på Luksusfellen; eventuelt som de som har styrt/styrer(?) på Åråsen...

                      Aner ikke hva jeg skal tru eller hvem jeg skal ha tiltro til.

                      Kommentar

                      • Frode D. Homb
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Dec 2003
                        • 982

                        Går det an å melde på en fotballklubb til Luksusfellen?

                        Kommentar

                        • rugbar
                          Seniormedlem
                          Forumonanist
                          • Apr 2007
                          • 152

                          Opprinnelig skrevet av Frode D. Homb
                          Går det an å melde på en fotballklubb til Luksusfellen?
                          Bare å melde på her:


                          Hadde vært en legendarisk episode. Halgeir hadde gått av skaftet; "åtta prosent i fastrenta?"

                          Fra spøk til alvor er jeg usikker på om det er alt på innsiden av Sportsklubben som tåler dagens lys....
                          Men hadde gjerne satt at noen fikk satt økonomien på plass en gang for alle, ryddet opp i jungelen av lån osv. Det må da gå ann å få til en annen avtale med Nordea, selv om man selv har skrevet under på en elendig avtale.

                          Man snakker jo mye om "konkursrytter-hjelperen" til styret, så løsningen er vel som følger:
                          Skille ut LSK hallen som eget selskap. La det gå konkurs og overlat hele problemet til Nordea....

                          Kommentar

                          • skotten
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2004
                            • 1794

                            Opprinnelig skrevet av Frode D. Homb
                            Går det an å melde på en fotballklubb til Luksusfellen?
                            I så fall har TV3 materiale for mange sesonger til, hvis hver klubb som tar dårlige økonomiske valg skulle hatt et program hver. Men litt sånn off topic kan det tyde på, med dagens VG-fokus på inkassogjeld i kongeriket, at TV3 har materiale for 100 år fremover i alle tilfeller...

                            Kommentar

                            • forzafugla!
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Apr 2008
                              • 461

                              Opprinnelig skrevet av Frode D. Homb
                              Går det an å melde på en fotballklubb til Luksusfellen?
                              Ny sponsor?

                              Kommentar

                              • Frode D. Homb
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Dec 2003
                                • 982

                                Mener å huske at da hele Nye Åråsen sto ferdig, så hadde LSK en langsiktig gjeld på anlegget på 200 millioner og hele anlegget var verdt 300 millioner. Det var tider det.

                                Kommentar

                                • Børge
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2013
                                  • 2529

                                  Det har kommet til et bristepunkt i styret, om vi skal tro dagens utgave av Romerikes Blad. En artikkel om innbyrdes uenighet i styret og sterk uenighet om hvordan veien fremover skal løses. I artikkelen står det at deler av styret er kritisk til styreleder sin negative fremstilling av klubben og dette skaper stridigheter innad i styret.

                                  Det er styremøte i kveld og der er det i grunn to utfall i følge Romerikes Blad:
                                  1: Styreleder trekker seg
                                  2: Store deler av styret trekker seg
                                  Resultatet av dette er at man høyst sannsynlig vil innkalle til ekstraordinært årsmøte som da vil skje 14 dager etter at styret har innkalt til ekstraordinært årsmøte. Da vil det være opp til årsmøte, hvilken vei man ønsker at klubben går for i videre drift. Salg av eiendom vil ikke være en del av det eventuelle ekstraordinære årsmøte.

                                  Fritt etter hukommelsen og med forbehold om enkelte feil.

                                  Edit: Saken er nå lagt ut på rb.no. Link til saken.
                                  Last edited by Børge; 18.11.2014, 13:45. Begrunnelse: Lagt til link.
                                  Sint og tverr på felt N

                                  Kommentar

                                  • tullebukk
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2006
                                    • 5446

                                    hva sa Tullebukk

                                    Kommentar

                                    • holmiz
                                      The kjøkken-kanariz
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2006
                                      • 6064

                                      Ser ut til at flere i styret nå vil kaste styrelederen for å ha kalt en spade for - nettopp ja en spade:
                                      Hilsen Anders

                                      Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                                      Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                                      Kommentar

                                      • gorken
                                        Administrator
                                        • May 2006
                                        • 1483

                                        Det er vel ikke helt det det står…
                                        I have this condition.

                                        Kommentar

                                        • Folke
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jun 2008
                                          • 5955

                                          Opprinnelig skrevet av holmiz
                                          Ser ut til at flere i styret nå vil kaste styrelederen for å ha kalt en spade for - nettopp ja en spade:
                                          http://kfl.no/debatt/showthread.php?...l=1#post582314
                                          Blir nok ett oppgjør i kveld ja.. Ta med spade!

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎