Sportsklubbens økonomiske situasjon

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Klimtkongen
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Sep 2014
    • 419

    Er det noen måte vi kan beholde Åråsen, men slå klubben konk og starte på nytt?

    Skjønner ikke noe av det salget av hallen heller. Den er vel ikke gjeldfri, så det vi får inn der må vi jo bruke til å nedbetale gjelda på en hall vi ikke lenger kan ta pant i.

    Det snakkes jo om at vi vil spare penger på å selge hallen. Jeg skjønner ikke hvordan. Uavhengig av om det er vi, kommunen eller andre som eier den så er det driftsutgifter på den.

    Om vi betaler dette, eller kommunen gjør det for det vi betaler i leie må da være et fett? Det eneste som gjør at vi sparer penger må jo være hvis vi selger til kommunen og ikke bruker den. Men uten leie fra oss vil vel neppe kommunen kjøpe. Og hvis vi ikke leier, blir det jo dårligere treningsforhold. Som vi heller ikke vinner på. Er jo som å pisse i buksa for å holde varmen.

    Kommentar

    • Folke
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jun 2008
      • 5955

      Slå klubben konk og starte på nytt?! Det er ikke ett alternativ, det er lik døden for klubben. Blir jo 6. div eller noe sånt da..

      Kommentar

      • klippen
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Aug 2009
        • 251

        Slik saken kommer frem i Romerikes Blad kan det virke som det blir helt nødvendig å få solgt LSK-hallen.

        For det første, LSK får tilført frisk kapital. Dette gjør at klubben kan få betalt ned en del av den kortsiktige og langsiktige gjelda. Men en del av salgssummen må faktisk brukes på betjene gjelda som er knytta til hallen. Det er vel Lillestrømbanken som er lånegiver tror jeg, så de er sikkert noe fleksible på hvordan pengene brukes bare de brukes på å nedbetale gjeld. LSK-hallen går hvert år med noen mill i underskudd(vet ikke hvor mye), tror det er snakk om 2-3 mill minst. Er det ikke vanskelig nok økonomisk å drive fotballklubb er det klart at dette gjør det ekstra vanskelig. Dette dreier seg naturlig nok om lånekostnader og driftkostnader ved hallen. Kvitter vi oss med hallen vil det si at LSK hvert å vil ha noen millioner ekstra som kan benyttes på sport.

        Og angående lisensen, det er her jeg tror salget kommer inn som den viktigste biten. Jeg tror kravet til egenkapitalandel er det vi sliter mest med å innfri og et salg vil naturligvis bedre dette mye slik at jeg tror lisensproblemet skal være løst.

        Å selge hallen vil naturligvis medføre at vi må betale leie til kjøper, men dette vil selvfølgelig være langt langt lavere enn hva vi taper på å eie hallen selv vært år.

        Kommentar

        • plantemiddel
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Feb 2012
          • 801

          Opprinnelig skrevet av klippen
          Å selge hallen vil naturligvis medføre at vi må betale leie til kjøper, men dette vil selvfølgelig være langt langt lavere enn hva vi taper på å eie hallen selv vært år.
          Forutsatt at en har å gjøre med en eier som ikke har økomiske interesser i hallen.

          Kommentar

          • Percy Nilegård
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2003
            • 5146

            Jeg tror at de bedriftsøkonomiske vanskene nå er mer påtrengende enn lisenskravet. Klarer mann å få til et salg av hallen har man gjort opp mye gjeld, minsket utgiftene og i tillegg styrket egenkaptitalen. Disse to tingene henger selvsagt sammen, men det hjelper fint lite å få lurt seg innafor lisenskravet(ref stabæk og hamkam) om stå i klubben er totalt krise.
            "Alltid blodsprengt"!
            Fong/Macho

            Even Nordlien

            Kommentar

            • DoubleHi5
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2011
              • 3965

              Jeg ser det er mye forvirring mtp den totale økonomiske situasjonen. Det er fullt forståelig: Heidi Scheie sier jo at det er først nå styret begynner å få full oversikt. De har altså brukt 6-8 måneder på å skaffe seg oversikt. Kanskje ikke så rart at det er vanskelig å forstå for alle oss andre da, siden vi har langt mindre innsikt enn hva styret har.

              Jeg tror, som enkelte andre, at dette siste utspillet er en form for taktikk for å prøve å få kommunen på banen for alvor. Skulle det mislykkes, er jeg rimelig sikker på at det finnes en plan B.
              Elska þetta félag

              Kommentar

              • PetterH
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Apr 2012
                • 668

                Eller som hun også har sagt nå representert ved deg; at man frykter alle går rundt å tror dette vil løse seg og dermed havner i en situasjon der alle venter.

                Kommentar

                • holmiz
                  The kjøkken-kanariz
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2006
                  • 6064

                  Opprinnelig skrevet av PetterH
                  Eller som hun også har sagt nå representert ved deg; at man frykter alle går rundt å tror dette vil løse seg og dermed havner i en situasjon der alle venter.
                  Spot on! Sportsklubben sitt mantra har for en utenforstående siden Fjøra og Uday og sikkert lenge før deres tid vært "kjør på, pappa onkel fikser detta seff!".

                  Men denne forstod sikkert bare vi som var russ og lo av de som hadde bare en sponsor - "pappa betaler".
                  Hilsen Anders

                  Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                  Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                  Kommentar

                  • Klimtkongen
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Sep 2014
                    • 419

                    Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                    De har altså brukt 6-8 måneder på å skaffe seg oversikt. Kanskje ikke så rart at det er vanskelig å forstå for alle oss andre da, siden vi har langt mindre innsikt enn hva styret har.

                    Jeg tror, som enkelte andre, at dette siste utspillet er en form for taktikk for å prøve å få kommunen på banen for alvor. Skulle det mislykkes, er jeg rimelig sikker på at det finnes en plan B.
                    Hvordan er det mulig å bruke 6-8 måneder på å skaffe seg oversikt? Leverer vi ikke regnskap, eller har vi brutt god regnskapsskikk så til de grader?

                    Kommentar

                    • Frode D. Homb
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Dec 2003
                      • 982

                      Hva i all verden driver regnskapsføreren, revisoren og daglig leder med? Dette er useriøst. Vi har et dårlig omdømme og nå er det enda verre.

                      Kommentar

                      • Wanker
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Aug 2005
                        • 632

                        Opprinnelig skrevet av Frode D. Homb
                        Hva i all verden driver regnskapsføreren, revisoren og daglig leder med? Dette er useriøst. Vi har et dårlig omdømme og nå er det enda verre.
                        Den ulmende mistanken om inkompetanse som har ligget der siden årsmøtet var altså på sin plass.
                        Men jeg, som sikkert de fleste andre, lar meg avlede av hyggelige ting som gaveutdelinger og utnevning av æresmedlemmer.

                        Ære være de som tør å stå fram og stille de ubehagelige spørsmålene, hadde det bare vært flere av dem involvert i klubbens drift de siste åra.

                        Når det står at det har tatt 6-8 måneder for å begynne å få oversikten, blir jeg litt betenkt. Så jæ...g vanskelig er det da ikke? Kanskje er regnskapene og selskapsstrukturen utformet for å være uforståelige? Det kan jo være forklaringen på at styret har følt behov for Roy Ts...... kompetanse?
                        Hunter S. Thompson:

                        There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
                        Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

                        Kommentar

                        • Bygdedyret
                          Juniormedlem
                          Bøffel
                          • Oct 2014
                          • 20

                          Selv om jeg støtter LSK vet jeg ikke helt om jeg liker at klubben prøver å prakke et tapsprosjekt på kommunen. Det bør i hvert fall være gode muligheter for å prute heftig på prisen. "Taksten" på 65 mill burde ha lite å si når man kun har én potensiell kjøper og er desperat etter å selge.

                          Kommentar

                          • plantemiddel
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Feb 2012
                            • 801

                            Taksten er vel på 80-90 millioner elns? Skulle kommunen bygget dette selv måtte de betalt langt mer enn 65 millioner.

                            Kommentar

                            • knut
                              Make knut Great Again
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2006
                              • 9388

                              Opprinnelig skrevet av Bygdedyret
                              Selv om jeg støtter LSK vet jeg ikke helt om jeg liker at klubben prøver å prakke et tapsprosjekt på kommunen. Det bør i hvert fall være gode muligheter for å prute heftig på prisen. "Taksten" på 65 mill burde ha lite å si når man kun har én potensiell kjøper og er desperat etter å selge.
                              For (totalt) handlingslamma politikere bør dette være en interessant sak. Man får en hall man uansett kommer til å bygge om 5-10-30-100år (kommer ann på handlingslammelsen), for en "billig penge".

                              Kjør på.

                              Kommentar

                              • LasseN
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2005
                                • 1610

                                Å si at tidligere styrer må ha styrt klubben som en gjeng med stup fulle sjømenn virker som en underdrivelse når man ser hvor dårlig det står til.
                                LasseN

                                Kommentar

                                • trigz
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 7048

                                  Har all mulig tro på at dette ordner seg. Vi har Per og Per i bakhånd, og jeg tror ikke de vil la klubben gå konkurs. Men de vil helt sikkert se at LSK gjør alt det de kan for å rydde opp på egen hånd først.
                                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                  Kommentar

                                  • Joha
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Nov 2003
                                    • 314

                                    Lsk burde vært slått konkurs slik som Lyn,Raufoss og Follo ble jo degradert på grunn av dårlig økonomi fra adeccoligan til 2 divisjon for noe år tilbake

                                    Kommentar

                                    • Folke
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jun 2008
                                      • 5955

                                      Opprinnelig skrevet av Joha
                                      Lsk burde vært slått konkurs slik som Lyn,Raufoss og Follo ble jo degradert på grunn av dårlig økonomi fra adeccoligan til 2 divisjon for noe år tilbake
                                      Går man konk så havner man vel ikke i 2. div? Må man ikke helt ut av seriesystemet og starte på nytt?

                                      Kommentar

                                      • Joha
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Nov 2003
                                        • 314

                                        Opprinnelig skrevet av Folke
                                        Går man konk så havner man vel ikke i 2. div? Må man ikke helt ut av seriesystemet og starte på nytt?
                                        Raufoss og Follo hadde dårlig økonomie derfor gikk de ikke konk.Lyn gikk konk men overtok plassen til Lyn 3 (breddefotball) husker ikke om det var 3 eller 4 divisjon

                                        Kommentar

                                        • Folke
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jun 2008
                                          • 5955

                                          Opprinnelig skrevet av Joha
                                          Raufoss og Follo hadde dårlig økonomie derfor gikk de ikke konk.Lyn gikk konk men overtok plassen til Lyn 3 (breddefotball) husker ikke om det var 3 eller 4 divisjon
                                          4. div er lik døden for LSK.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎