Sportsklubbens økonomiske situasjon

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • tullebukk
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2006
    • 5446

    Hvor mye gjeld har vi egentlig????? Og hvor mye får vi inn i leieinntekter?????

    Kommentar

    • klippen
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Aug 2009
      • 251

      Opprinnelig skrevet av tullebukk
      Hvor mye gjeld har vi egentlig????? Og hvor mye får vi inn i leieinntekter?????
      Jeg vet ikke, men jeg vil tro at leieinntektene på stadion er bra. Hadde vært veldig interessant om noen viste? Er vel flere store leietager der.

      Kommentar

      • OptimistFugl
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2008
        • 462

        Opprinnelig skrevet av Stray Cat
        Fra RB:

        "Bjørnar Sollie reagerer også på at Roy Tselentis og Espen Ødemark er negativt omtalt i avisen, fordi de blir brukt som samarbeidspartnere i arbeidet med å få orden på økonomien. – Den innsatsen de har lagt ned i jobben for å redde klubben kan ikke vurderes høyt nok. Det er bare trist å se at de blir hengt ut. De har en kompetanse på økonomi, som vi i styret ikke har, noe som har vært til god hjelp
        "
        Dette er altså den økonomiske kompetansen som skal redde LSK og som styret setter sin lit til?







        I tillegg til fire konkurser i ryggen har han altså egeninteresse i eiendomskjøp? Jeg kjenner jeg blir mørkeredd på høylys dag.
        Det går ikke an å ha et helt styre uten økonomikompetanse i tippeligaen! Er det én ting det er behov for i styrer i toppfotball så er det kontroll og realitetssjekk av økonomiske prognoser. Det finnes knapt klubber som driver sunt, aller minst vår. Økonomi er selvfølgelig ikke alt, men kan ikke være helt fraværende. Spørsmålet blir vel da hva valgkomiteen har tenkt da de søkte etter styremedlemmer dersom Sollie mener at styret mangler økonomikompetanse. Med mindre det er spesialkompetanse rundt restrukturering og å unngå konkurs han savner.

        Kommentar

        • Oldtimer
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Feb 2011
          • 316

          Hva skjer mht sponsorer? Burde være enklere nå enn før, gode resultater og stor entusiasme rundt klubben..

          Leste at Brann, i nedrykksposisjon, tegner gode avtaler over flere år (VG eller Dagbladet)

          Hva gjør LSK?

          Kommentar

          • Folke
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2008
            • 5955

            Opprinnelig skrevet av Oldtimer
            Hva gjør LSK?
            Selger eiendom...

            Kommentar

            • xeR
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Jan 2004
              • 11206

              Opprinnelig skrevet av Folke
              Selger eiendom...
              Du mener forsøker å selge eiendom..
              Det er bedre å væra døv enn vålenga.

              Kommentar

              • _Jonern
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 4376

                Dette MÅ fikses før neste sesong!? Helst i går. Alle andre klubber i Tippeligaen og 1.div greier å fikse hovedsponsor. 1 sesong er egentlig ikke greit, men 2 er da helt uaktuelt! #VierLSK kan fortsette ved siden av, men vi hakke sjanse til å følge opp de tallene neste år.
                ..................

                Kommentar

                • mrognan
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Aug 2008
                  • 845

                  Kanskje ikke noen bombe, men LSK er fortsatt i rød sone når det gjelder økonomi i følge dagens presentasjon fra nff. Der er vi i selskap med vif av tippeliga lagene.

                  Yngve Hallèn uttaler også følgende i forbindelse med resultatene: "Det negative at HamKam mister lisensen og at Vålerenga er i rød sone."

                  Idiot! Kan ikke se en eneste grunn til at nff skal se på det som mer negativt at vif er i rød sone enn en hvilken som helst annen klubb i TL. Og basert på det som har fremkommet i 2014, så burde det overhodet ikke komme som en overraskelse av det møkkalaget der er i rød sone. Der de skulle vært tidligere i år når forrige resultat ble lagt frem.
                  Morten

                  Kommentar

                  • Yellow-not-jella
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Mar 2009
                    • 1606

                    Vi får vel først feie for egen dør.

                    Kommentar

                    • Børge
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2013
                      • 2527

                      Opprinnelig skrevet av mrognan
                      Yngve Hallèn uttaler også følgende i forbindelse med resultatene: "Det negative at HamKam mister lisensen og at Vålerenga er i rød sone."
                      Var han ikke skuffa over LSK ved sist fremleggelse? Merkelig skrue som jeg ønsker ut av NFF raskest mulig.
                      Sint og tverr på felt N

                      Kommentar

                      • FUGlinho
                        KFL styremedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 2454

                        Opprinnelig skrevet av mrognan
                        Kanskje ikke noen bombe, men LSK er fortsatt i rød sone når det gjelder økonomi i følge dagens presentasjon fra nff. Der er vi i selskap med vif av tippeliga lagene.

                        Yngve Hallèn uttaler også følgende i forbindelse med resultatene: "Det negative at HamKam mister lisensen og at Vålerenga er i rød sone."

                        Idiot! Kan ikke se en eneste grunn til at nff skal se på det som mer negativt at vif er i rød sone enn en hvilken som helst annen klubb i TL. Og basert på det som har fremkommet i 2014, så burde det overhodet ikke komme som en overraskelse av det møkkalaget der er i rød sone. Der de skulle vært tidligere i år når forrige resultat ble lagt frem.
                        Tipper han mener at det er trist med en ny klubb i rød sone, ikke at det er vif..
                        Kim
                        Styremedlem KFL

                        Kommentar

                        • Klimtkongen
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Sep 2014
                          • 419

                          Vi har jo en lang tradisjon med å være i rødt. 5 av siste 11 perioder faktisk. Det har jo tilsynelatende ingen konsekvens, så hvorfor bry seg. Vi vet jo at økonomien er dårlig.

                          Det jeg ikke liker er at vi balanserer på kanten av stupet. Vi bruker enda mindre penger på sportslig neste år, får inn ny trener og står i fare for å miste nøkkelspillere. Jeg tror et nedrykk er det endelige dødsstøtet mot klubben og jeg frykter det kan skje neste år.

                          Kommentar

                          • Xavi
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • May 2008
                            • 1275

                            Nedrykk er profisert neste år hvert år siden 2008. Halve forumet var sikre det ville skje i år.
                            Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
                            Anders, Tidligere styremedlem KFL

                            Kommentar

                            • Patriot
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Nov 2010
                              • 437


                              LSK 30 mnd i rød sone de siste 60 mnd. Grensen er på 36 mnd. Mister LSK lisensen om 6 mnd?

                              Kommentar

                              • Uwes disippel
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2006
                                • 6039

                                Opprinnelig skrevet av Xavi
                                Nedrykk er profisert neste år hvert år siden 2008. Halve forumet var sikre det ville skje i år.
                                Tja, nå er det mer reelt enn noen gang. Jeg frykter ikke bare nedrykk, men konkurs. Om vi unngår konkurs så ser jeg for meg et ribbet LSK.

                                Kommentar

                                • Klimtkongen
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Sep 2014
                                  • 419

                                  Opprinnelig skrevet av Xavi
                                  Nedrykk er profisert neste år hvert år siden 2008. Halve forumet var sikre det ville skje i år.
                                  Er jo ulike måter å se ting på. Jeg sier ikke vi garantert vil rykke ned neste år, men det jeg sier er at vi ikke er en klubb på vei opp.

                                  Det er stabile topplag som Godset, Molde og RBK, resten er litt hipp som happ. I år er det Odd som er der oppe, i fjor var det Haugesund og AaFK.

                                  Vi kan selvsagt late som vi blant seriens beste lag, men hvor hadde vi vært hvis vi ikke snudde mot Brann etter deres utvisning? Eller fikk inn et seint mål mot Sogndal? Eller fikk inn to langskudd mot Odd? Dette er bare tre eksempler på kamper der ting gikk i vår favør, men som fort kunne endt annerledes. Det er 8 poeng vi har som vi fort ikke kunne fått med oss. Uten dem hadde vi vaket rundt 10.plass.

                                  Neste år skal vi ha en ny trener. Det trenger nødvendigvis ikke være negativt. Men det er i alle fall en som ikke kjenner spillergruppa, deres sterke og svake sider og sånt. Det er ikke usannsynlig at en nøkkelspiller eller to forsvinner i løpet av vinteren heller. Økonomien gjør at vi ikke kan beholde noen, koste hva det koste vil. Og vi kan ikke velge på øverste hylle i jakten på forsterkninger heller.

                                  Hvis vi antar vi ender opp med 45 poeng i år, så kan jeg fort se at kombinasjonen ny trener, svekket spillertropp og litt uflaks kan gjøre at vi mister en god del av disse. I år har vi vært gode, i fjor var det vel brukbart. Men i 2012 vant vi vel første kamp 16.mai? Hvordan vil klubben takle å stå med 11 poeng 1.juli? Det var status i 2012. Den gang greide vi å snu det. Vil vi eventuelt klare en sånn situasjon i 2015? Kanskje. Kanskje ikke. Men det var altså status forrige gang vi fikk ny trener.

                                  For all del, det kan godt hende vi ikke rykker ned neste år. Alt MÅ ikke nødvendigvis gå i dass. Men vi er ikke så fantastisk gode at det er helt utenkelig. Tromsø rykka ned i fjor etter 4.plass året før. Brann skulle sloss om gullet, men det beste de kan håpe på nå er kvalik. Bare som eksempler.

                                  Vi får se hva som skjer, men i mine øyne er vi en outsider til nedrykk neste år. Sandefjord kan fort sloss mot nedrykk, Tromsø tror jeg klarer seg. Hvis Brann klarer seg nå, så tviler jeg på at de er der nede neste år. Det betyr en dumpekandidat i Sandefjord, mens en gruppe lag som Start, AaFK, S08 og mange flere fort kan havne der nede. Vi er i mine øyne et av de lagene. Til tross for det som ser ut til å bli en femteplass i år. Akkurat som Tromsø, med ny trener, klarte å rykke ned året etter at de tok fjerdeplass.

                                  Neste år så tror jeg ikke nedrykkslagene er like åpenbare som i år. Det er ikke utenkelig at man må ha 33-34 poeng for å unngå kvalik eller 30 for å unngå direkte nedrykk. Forskjell på himmel og helvete er ikke større enn seier i stedet for tap i 4-5 jevne kamper.

                                  Kommentar

                                  • rælingen kanaris
                                    Kaptein Reketråler
                                    Myklebust Light
                                    • Jul 2005
                                    • 1445

                                    Opprinnelig skrevet av Klimtkongen


                                    Vi kan selvsagt late som vi blant seriens beste lag, men hvor hadde vi vært hvis vi ikke snudde mot Brann etter deres utvisning? Eller fikk inn et seint mål mot Sogndal? Eller fikk inn to langskudd mot Odd? Dette er bare tre eksempler på kamper der ting gikk i vår favør, men som fort kunne endt annerledes. Det er 8 poeng vi har som vi fort ikke kunne fått med oss. Uten dem hadde vi vaket rundt 10.plass.
                                    Blir jo litt rart å bare se på kamper vi har hatt marginer med oss. Hva med Aalesund og Molde hjemme,hvor vi ble bortdømt i begge to? Hva med Viking hjemme, hvor vi rett og slett ikke hadde marginene med oss forran mål? Hadde vi vunnet de 3, hadde vi vært to poeng bak Rosenborg på 3.
                                    Jeg velger heller å tro at vi har vært omtrent akkurat så gode som tabellen viser i øyeblikket.
                                    Last edited by rælingen kanaris; 29.10.2014, 16:07.
                                    Custodes
                                    I med og motgang

                                    Kommentar

                                    • _Jonern
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2004
                                      • 4376

                                      Vi ligger definitivt ikke på 5.plass på grunn av marginer eller flaks. Vi hadde mye stang ut i starten av sesongen. Tidlig på høsten hadde vi stang inn. Flaks/uflaks ganske jevnt fordelt spør du meg. Søpla anno 2010 er et eksempel på griseflaks.
                                      ..................

                                      Kommentar

                                      • Klimtkongen
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Sep 2014
                                        • 419

                                        Opprinnelig skrevet av rælingen kanaris
                                        Blir jo litt rart å bare se på kamper vi har hatt marginer med oss. Hva med Aalesund og Molde hjemme,hvor vi ble bortdømt i begge to? Hva med Viking hjemme, hvor vi rett og slett ikke hadde marginene med oss forran mål? Hadde vi vunnet de 3, hadde vi vært to poeng bak Rosenborg på 3.
                                        Jeg velger heller å tro at vi har vært omtrent akkurat så gode som tabellen viser i øyeblikket.
                                        Jeg sier bare det jeg mener jeg. Det er jo helt meningsløst å lage sånne tabeller som jeg gjorde, for neste år er det nye kamper.

                                        Poenget mitt er bare at vi i år har hatt relativt lite skader, en trener som kjenner laget og serien og litt av det som kan kalles flaks eller medgang eller flyt eller hva det skal være. Vi skal ikke bli så mye dårligere for å gjøre det en god del dårligere.

                                        Grunnen til at jeg mener vi er en outsider til nedrykk er at vi neste år har en ny trener. Og sannsynligvis en som aldri har vært i Norge som trener. Det kan fort bety en liten ulempe for oss.

                                        Neste år kan vi fort være uten et par av de som har båret oss nå i sommer og på høsten. Uten økonomi til å hente inn en fiks ferdig fullgod erstatter. Som også fort kan bety en liten ulempe for oss.

                                        Vi har vært forholdsvis heldige med skader i år. Det som har vært har, stort sett, vært på mindre viktige spillere. Er vi litt mer uheldige neste år så kan også det fort bety en liten ulempe for oss, for vi har ikke all verdens bredde og ikke penger til å skaffe oss det.

                                        Men jeg tror også at serien neste år blir jevnere. Kanskje er ikke 30 poeng nok, men man må i stedet ha 32-33-34. I øyeblikket skiller det 11 mellom lag 5 og lag 13.

                                        Så kort fortalt så spår jeg ikke dommedag og nedrykk. Men jeg er veldig bekymret for at det likevel kan skje. Vi er et lag i en gruppe med andre lag der noen fort kan rykke ned. Jeg kan se Godset, Molde, RBK og Viking som lag som ikke rykker ned neste år. Så har vi et nivå til, der lag som søpla dessverre, Odd, Stabæk med Bradley og Haugesund er. Brann også, hvis de holder seg.

                                        Det betyr at jeg mener vi er i en gruppe lag med Tromsø, Bodø, Sarpsborg, AaFK, Start, Sandefjord, Sogndal eventuelt og oss der man fort kan sloss mot nedrykk. I den gruppa tror jeg Sandefjord blir for svake. Så trenger det ikke bli akkurat sånn, fordi noen lag gjør det litt bedre enn forventa. Og noen litt dårligere. Så det kan godt være at Start kommer foran Odd eller at Viking kommer bak Stabæk. Det er ikke noe presist tabelltips jeg kommer med.

                                        Vi også kan gjøre det bra, men vi tilhører fortsatt den gruppa med lag som har størt sannsynlighet for å bli innblanda i nedrykkskamp. Og grunnen til det er svak økonomi, avhengig av noen nøkkelspillere og ny trener. Og selvsagt at 43-48 poeng omtrent er maks av hva man kan få ut av det laget vi har i dag.

                                        Brann trodde de skulle sloss om gull i år. Se hva de fikk i stedet. Det er fint å være optimist, men realisme er også greit.

                                        Kommentar

                                        • plantemiddel
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Feb 2012
                                          • 801

                                          Verdifull diskusjon. Vi kan gjøre det bra, vi kan gjøre det dårlig, vi kan gjøre det middels. Det er ingenting som tilsier at vi skal kjempe om toppen neste år, akkurat som det er ingenting som tilsier at vi skal kjempe i bunnen. Det er ingenting som tilsier at serien neste år blir "rekordjevn". Enhver spådom utover at Molde vinner og Søpla rykker ned blir bare nettopp det, spådommer.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎