Sportsklubbens økonomiske situasjon

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • tilt
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2007
    • 813

    Matchinga & utviklinga talentene våre får i 2 divisjon mener jeg bør veie opp for hver krone her og gjør at man kan legge til rette for en langsiktig sportslig utvikling.
    livet er en gamp for de som ikke kan si k
    https://twitter.com/#!/KjetiI

    Kommentar

    • GIFKanari
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2009
      • 8243

      Synes det er flaut at man engang diskuterer det økonomiske ved opprykk, bør ikke være en klubb med LSKs tradisjoner verdig. Verdien av dette kan ikke måles i penger, og gjør den det kan man like godt legge ned hele satsinga. Åssen skal vi ellers hevde oss idag, har noen svar på det? Faktum er jo at vi ikke har råd til noe annet enn å gi best mulig forutsetninger for de unge og nest beste. Realitene har tatt igjen klubben for lengst.

      Det er en no-brainer.

      Kommentar

      • Kjell.T.Ring
        Poll St. Ring
        --==FORUMRUNKER==--
        • Dec 2005
        • 11796

        Nå er det vel ingen her inne i hvert fall som har sutra over opprykket? Veldig positivt å matche talentene og reservene på høyere nivå.
        Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

        Kommentar

        • Dinho
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jan 2006
          • 884

          Hvor mye får vi i premiepenger av å havne på 5 plass i årets tippeliga?

          edit: fant det ut (tror jeg)


          5. plass: 4,5 mill. flatt tillegg. 4,3 mill. plasseringstillegg. Totalt 8,8 millioner.
          twitter @amundsakis
          ΘΥΡΑ 13

          Kommentar

          • mrognan
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Aug 2008
            • 845

            Det interessante nå er jo å vite hva slags plassering det ble budsjettert med, for dermed å finne ut hvor mye merinntekt vi får på den posten for 5.plassen.
            Tviler sterkt på at en 5.plass eller bedre var budsjettert for 2014, så noen ekstra kroner er det snakk om.
            Morten

            Kommentar

            • Uwes disippel
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2006
              • 6039

              Var det ikke budsjettert med 6 plass?
              Vi snakker da i tilfelle en halv mill.

              Kommentar

              • tilt
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Apr 2007
                • 813

                Ja, mener også jeg har lest 6. plass. Hvilket er en knallhard budsjettering. Men fett at den går inn da.
                livet er en gamp for de som ikke kan si k
                https://twitter.com/#!/KjetiI

                Kommentar

                • gorken
                  Administrator
                  • May 2006
                  • 1483

                  Årsmøtepapirene ligger her: http://www.lsk.no/latest-news/articl...retningen-2013
                  Der ligger også budsjettet for 2014, men jeg klarer ikke å lese ut av tallene hva slags sum det har blitt budsjettert med inn. Noen som ser det?
                  I have this condition.

                  Kommentar

                  • klippen
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Aug 2009
                    • 251

                    Opprinnelig skrevet av gorken
                    Årsmøtepapirene ligger her: http://www.lsk.no/latest-news/articl...retningen-2013
                    Der ligger også budsjettet for 2014, men jeg klarer ikke å lese ut av tallene hva slags sum det har blitt budsjettert med inn. Noen som ser det?
                    Litt usikker på denne, men jeg mistenker at det kan være posten som heter markedsstøtte(konto 3400). Dvs at det er busjettert med 8,7 mill. Om så er tilfelle går vi ca i null på denne posten. Som sagt ikke sikker, men tror det er denne. Det kan jo også ligge andre ting innunder denne posten.

                    I billettinteker er det budsjettert med 11,3 mill, her kan vi vel ikke ligge så verst an? Totalt antall solgte billetter i 2013 sesongen var i overkant av 82', mens 2014 viser ca 88,5'. Resultatet i 2013 viste 10,5 mill i totale billettinntekter.

                    Det er ikke vanskelig å forstå at det er en vrien oppgave og sette opp budsjettet for en fotballklubb, men det forundrer meg litt at det feks er budsjettert med én million mer i billettinntekter i 2014 enn hva som faktisk ble realisert i 2013. Hva som er argumentasjonen bak dette er for meg vanskelig å forstå.

                    Kommentar

                    • Totti21
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Mar 2004
                      • 3499

                      Opprinnelig skrevet av klippen
                      Det er ikke vanskelig å forstå at det er en vrien oppgave og sette opp budsjettet for en fotballklubb, men det forundrer meg litt at det feks er budsjettert med én million mer i billettinntekter i 2014 enn hva som faktisk ble realisert i 2013. Hva som er argumentasjonen bak dette er for meg vanskelig å forstå.
                      Det samme problemet som har gått igjen i store deler av fotballnorge de siste årene. Man baserer budsjettet på håp istedenfor hva som er realistisk. Publikum, cup og plassering burde baseres på noe i nærheten av worst-case scenario for at dette skal bli bra. Haugesund opererer sånn, og budsjetterer f.eks med exit i første ordinære cuprunde etter de to hvor man settes opp mot lag fra lavere divisjoner.

                      Kommentar

                      • Rønnern
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 6690

                        Opprinnelig skrevet av klippen
                        Det er ikke vanskelig å forstå at det er en vrien oppgave og sette opp budsjettet for en fotballklubb, men det forundrer meg litt at det feks er budsjettert med én million mer i billettinntekter i 2014 enn hva som faktisk ble realisert i 2013. Hva som er argumentasjonen bak dette er for meg vanskelig å forstå.
                        Argumentet er at LSK er en toppklubb som er tøffe og modige og dersom vi ikke kan være litt hårete og satse litt hardt, kan vi like gjerne legge ned hele klubben.

                        Budsjettinntektene, både for plassering, fra sponsorer og antall tilskuere ble tatt opp på talestolen som mildt sagt kreative og overoptimistiske, men ble som vanlig avfeid.
                        Mvh Ronnie "The Runner"
                        LSK for alltid

                        Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                        Kommentar

                        • gorken
                          Administrator
                          • May 2006
                          • 1483

                          Opprinnelig skrevet av klippen
                          Litt usikker på denne, men jeg mistenker at det kan være posten som heter markedsstøtte(konto 3400). Dvs at det er busjettert med 8,7 mill. Om så er tilfelle går vi ca i null på denne posten. Som sagt ikke sikker, men tror det er denne. Det kan jo også ligge andre ting innunder denne posten.
                          Kan ikke tenke meg at det stemmer. Må i så fall være mer som ligger i posten, som du sier. Har vel blitt budsjettert med rundt 7. plass de siste årene, uten at jeg klarer å huske om det var tilfellet for 2014-budsjettet også.
                          I have this condition.

                          Kommentar

                          • FUGlinho
                            KFL styremedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 2454



                            De som trodde vi var ute av det må tro igjen. Vi skylder 16 mill på kort sikt, og ytterligere 30 på lang sikt...
                            Kim
                            Styremedlem KFL

                            Kommentar

                            • vermu
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2008
                              • 1729

                              Dette her er blir jo bare bedre og bedre. Behøver 16 mill i løpet av året! Da blir igjen spørsmålet: Trengs det 16 mill utover budsjetterte inntekter?

                              Kommentar

                              • OptimistFugl
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Apr 2008
                                • 462

                                Opprinnelig skrevet av FUGlinho
                                http://www.rb.no/lsk-magasinet/article7683010.ece

                                De som trodde vi var ute av det må tro igjen. Vi skylder 16 mill på kort sikt, og ytterligere 30 på lang sikt...
                                30 mill i gjeld fra tidligere års drift! Og dette er så godt skjult at det tar trekvart år å få oversikt over hele gjeldsbyrden! Hva i all verden tenkte tidligere styre? "Alt som mangler er et godt fotballlag" ...og en shitload med penger.
                                Intensjonene har nok vært de beste, men man driver ikke sånn.

                                Kommentar

                                • PetterH
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Apr 2012
                                  • 668

                                  Hadde dette vært 16 mill som kom som inntekter de siste månedene så hadde det jo ikke vært noe problem. Men nå har vel ingen fotballklubb så store inntekter etter sesongslutt så dette er penger vi nok må hente inn utenom budsjett.

                                  Kommentar

                                  • HSft
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2004
                                    • 6075

                                    Jeg er ikke så bekymra for at vi skal gå konkurs, men jeg er veldig bekymra for faren for å miste lisensen. Uten lisens blir det vanskelig å betale gjeld.

                                    Kommentar

                                    • Uwes disippel
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2006
                                      • 6039

                                      Opprinnelig skrevet av PetterH
                                      Hadde dette vært 16 mill som kom som inntekter de siste månedene så hadde det jo ikke vært noe problem. Men nå har vel ingen fotballklubb så store inntekter etter sesongslutt så dette er penger vi nok må hente inn utenom budsjett.
                                      Og med tankesettet, "vi skal klare oss selv og ikke reddes av rike onkler, da det ikke gjør oss selvstendige", så tror jeg det skal mye til om vi ser LSK som toppklubb neste år. Spesielt om salget av hallen strander. Hvor i all verden skal da pengene komme fra? salg av hele stallen til spottpris?

                                      Kommentar

                                      • Uwes disippel
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2006
                                        • 6039

                                        Opprinnelig skrevet av HSft
                                        Jeg er ikke så bekymra for at vi skal gå konkurs, men jeg er veldig bekymra for faren for å miste lisensen. Uten lisens blir det vanskelig å betale gjeld.
                                        Når er neste runde fra NFF på dette? Om 6 mnd?
                                        Det betyr i tilfelle at vi på ha alt på plass innen april neste år.

                                        Kommentar

                                        • gorken
                                          Administrator
                                          • May 2006
                                          • 1483

                                          Seks måneder, ja. Er vi fortsatt i rødt da ryker lisensen.
                                          I have this condition.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎