Sportsklubbens økonomiske situasjon

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • holmiz
    The kjøkken-kanariz
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2006
    • 6064

    Ikke bruk så mye tid på detta Kjell, detta er tross alt samme klubben som delte ut 4 mill+ i året til han som ble best betalte fyren født i 1984 for noen år sia. Som ansatte klovnen over alle klovner Fjørtoft. Eller som ga der Uwe fyken for å åpne opp for Tom Nordlie. Nevnte jeg Pellerud eller Judas? Ikke re-signere Koren, kicke Pål Strand ut for en fiskekake og ingen ting? Sparkinga av Ivar Hoff etter at Bohinen måtte slite benken og Ivar var lei av gnålete journalister?

    Som vanlig, dødelig supporter så er jeg veldig glad for ditt bidrag, som ingeniør og økonom så er jeg helt enig med deg, og som utdannet pedagog liker jeg din tilnærming til problemet, men problemet er at Sportsklubben har tommelen opp i ræva og liten kontakt med omverden. Slik tolker ihvertfall jeg det vanstyret som har vært de siste årene. "Mårn mårn du, her kommer LSK, vi tjener ikke penger, men bruke de er vi desto bedre på. Hvor er hurtigtasten til Per Berg hen forresten?".
    Hilsen Anders

    Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
    Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

    Kommentar

    • Børge
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2013
      • 2526

      Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
      Hvilken måte?

      Jeg koster 20k for en dag til vanlig og LSK takka nei til gratis jobb. Er ikke snurt men slapp dugnad. Forstår bare ikke hva som kunne stoppe de i å få meg ett par dager... Hadde fin ferie i stedet

      Men hvis min hjelp blir takka som: DoubleHi5, junior, superbøffel, Børge

      Hva skal man gjøre for å faktisk gjøre en virkelig forskjell som supporter???
      Du tror ikke det er slik at denne typen jobben planlegges litt bedre? Salg av sesongkort er vel enda to måneder unna og det er enda en del runder igjen av årets sesong. Jeg er ikke noen ekspert på markedsføring, men jeg vet at man ikke bare setter seg ned og ringer rundt til nye og eksisterende kunder uten en plan.

      Og en ting: tok du opp telefon og ringte til administrasjonen i sportsklubben? Hvis ikke: hvorfor ikke det? Jobber ikke du med telefonsalg? Telefon er litt mer virkefult enn e-post. Jeg ringer mine kunder som regel alltid før jeg sender e-post, da en samtale pr telefon er mye bedre kommunikasjonsform.

      Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
      Med all respekt.... Du trenger ikke finne oppgaver for meg. De finner jeg. Jeg har mer kompetanse i salg en noen i LSK. De kunne satt meg som telefonselger av årskort for 2015 og jeg hadde sagt ja.


      De hadde mulighetene til å skaffe tjenester til titusenvis av kroner gratis.


      Du trenger ikke lære meg opp i dette. Bare slippe meg fri. CV'n min snakker for seg selv
      Hvis det er denne ydmykheten du har kontaktet LSK med som "Du trenger ikke finne oppgaver for meg. De finner jeg. Jeg har mer kompetanse i salg en noen i LSK", så er det kanskje ikke sikkert dem tok deg seriøst? Den reagerte jeg veldig på og er grunnen til min tommel ned. Det finnes også andre som kan salg og det å vurdere mennesker du ikke kjenner slik, er helt bak mål.
      Sint og tverr på felt N

      Kommentar

      • Fugl1120
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2005
        • 3528

        Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
        Med all respekt.... Du trenger ikke finne oppgaver for meg. De finner jeg. Jeg har mer kompetanse i salg en noen i LSK. De kunne satt meg som telefonselger av årskort for 2015 og jeg hadde sagt ja.

        De hadde mulighetene til å skaffe tjenester til titusenvis av kroner gratis.

        Du trenger ikke lære meg opp i dette. Bare slippe meg fri. CV'n min snakker for seg selv
        Det er dessverre ikke så enkelt som at man bare kan spasere inn og gjøre arbeid i LSK. Etter masseoppsigelsen tidligere i år er en av klubbens største utfordringer og få oversikt over hvilke oppgaver som må gjøres, hvem som skal gjøre dem og hvordan de følger opp. Du nevner blant annet sesongkort, men dersom du kommer inn og begynner å selge en uke, er man helt avhengig av å ha systemer som følger opp de som har blitt kontaktet slik at disse ikke blir glemt ved en senere anledning. Jeg tror det er mange som tror at det er en selvfølgelighet at man enkelt kan gå inn og finne egne oppgaver, men man vil alltid støte på utfordringer hvor man trenger å lene seg på de ansatte for å få svar. Selv om intensjonene og mye av det man gjør er bra, vil et slikt korttidsengasjement ikke nødvendigvis generere det helt store fordi klubben ikke har ressurser til å følge opp arbeidet som de har gjort.

        LSK har tidligere i år utlyst frivilligoppgaver de ønsker hjelp til. Dette er enkle oppgaver med lav grad av opplæring og oppfølging, hvilket avlaster arbeidsmengden for de som er der, uten at det koster dem noe mer enn en kortere opplæringsperiode. Dette er den hjelpen LSK har desidert mest bruk for i dag, så kan klubben selvsagt se på mulighetene når (hvis) vi berger oss denne sesongen for å potensielt kunne "outsource" flere oppgaver når de har fått en bedre oversikt over hva som skal gjøres. Husk også at det ikke er så enkelt for de ansatte der oppe og forholde seg til nye mennesker hele tiden og utvise tillit til at samtlige bare gjør en god jobb, det er ikke så lett for de å vite hvem som kommer inn døra før de har kjent dem over litt tid. Da er det også enklere å tildele tyngre ansvar. Man skal være klar over at det er mange som ønsker å hjelpe klubben, men det er ikke så lett for Anita eller andre å vurdere personer over en e-post, du kan vel tenke deg selv at det også finner personer som elsker klubben som kanskje ikke er like egnet til å sette seg ned ved telefonen og representere klubben. For å unngå denne vurderingsprosessen og disse usikkerhetsmomentene gikk klubben derfor ut og etterlyste hjelp til spesifikke roller.

        Jeg håper du kan bruke ditt engasjement til å bidra til LSK, enten gjennom utlyste oppgaver eller andre kanaler. Dersom man ønsker å bidra med noe konkret er det fornuftig å lage en plan for hva man kan gjøre og hvordan man skal gjennomføre det, slik at klubben enklest mulig kan gi et "go".

        Opprinnelig skrevet av Børge
        Hva det gjelder damene, så har det jo vært ensidig fokus på kutt av kostnader. Jeg har knapt fått med meg ett eneste ord om å tjene mer penger. Stabben er kutta såpass langt ned på, at der har nok kuttet ikke gått bare inn til beinet - det er nok kutta i beinet også. Jeg føler meg ganske trygg når jeg sier at enkelte stillinger som er kuttet, medfører at dem har kuttet i stillinger som produserer likvider. Hvor smart er det for eksempel å bassere drift av nettsidene, kommunikasjonen med omverden, på frivillig drift? Frivillig personale kan være dyktige dem også (noe dem har bevist bra), men vil det gi stabilitet og vil det oppfylle for eksempel 24/7-kravet til nettsidene? Faller støtten til medieavdelingen bort?
        I en organisasjon der bunnlinja er illrød har man to muligheter for å snu trenden: øke inntekter og kutte kostnader. Bakgrunnen for at hovedfokuset har vært for å kutte kostnader er at dette hovedsaklig er interne prosesser klubben faktisk kan gjøre noe med direkte. De store inntektsdriverne til LSK er billettinntekter og sponsoravtaler, hvor man i utgangspunktet er avhengig av at markedet reagerer på dine forespørsler. Jeg må arrestere deg litt, for klubben har gjort en rekke inntektsbringende tiltak; det jobbes daglig på sponsormarkedet for både å sikre nye sponsorer og kanskje enda viktigere, bevare de gamle. LSK har kjørt to runder med LSK-auksjonen, rene inntektstiltak. #VIERLSK med #VIERLSK-kampen er begge tiltak som har blitt brukt til å engasjere supportere og lokalmarkedet til å støtte opp rundt klubben. Engasjementet rundt LSK har vært mye større i år enn tidligere.

        Men la oss se på hva tiltakene har generert. Til tross for at vi kjemper i toppen av serien kommer fortsatt under 6000 på toppkampen mot Odd. I kvartfinalen mot Sarpsborg 08 hvor man fra 3 uker i forveien kunne lese om hvor viktig hver enkelts oppmøte var for sponsorinntektene til #VIERLSK-kampen dukket drøye 5000 opp. Dette sier alt om et marked som ikke er sultne nok etter å dra på kamp. LSK har kjørt kampanjer i år med 40 kroner billetten på enkelte deler av tribunen for å markere 40 års jubileum. Det har blitt tilbudt egne Høstpakker til sterkt reduserte priser, det ble solgt under 50 stykker. Priselastisiteten har vist seg å være fullstendig uelastisk, folk velger rett og slett ikke å dra på kamp. Hvem ønsker å sponse et sånt produkt? Hundrevis om ikke tusenvis av bedrifter ble kontaktet til #VIERLSK-kampen, bare en brøkdel ønsket å delta. Det er ikke lett å selge inn et produkt ingen vil ha, og det medfører en ond sirkel der det sportslige nødvendigvis blir rammet og vi må selge egne spillere.

        Forhåpentligvis vil sportslig suksess i år bedre situasjonen for neste år. Innstruksene i LSK er å arbeide etter hvor pengene ligger, så det er ingen tvil om fokuset, enten det er inntektsbringende eller kostnadsreduserende. Men det er rett og slett enklere å gjøre noe med egne kostnader, for de har man i større grad kontroll over. Du nevner hjemmesiden som en bekymring, men til nå har den vært driftet av frivillige og leverer tilstrekkelig til å nå mediepotten. Bakgrunnen for at LSK har "outsourcet" denne er at de har funnet personer som har vist seg tilliten verdig over tid, og også tildels fordi mediepotten ikke utgjør de helt store summene.

        Dette ble et langt innlegg, men det er viktig at man ikke lar seg knekke av de signalene man av og til opplever fra klubben. Det er mange på kontorene der oppe som jobber etter beste evne, men de står overfor en ganske stor arbeidsoppgave.
        Lauken er vår venn!

        Kommentar

        • Wanker
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Aug 2005
          • 632

          Opprinnelig skrevet av Fugl1120
          ...Du nevner blant annet sesongkort, men dersom du kommer inn og begynner å selge en uke, er man helt avhengig av å ha systemer som følger opp de som har blitt kontaktet slik at disse ikke blir glemt ved en senere anledning.
          OK, dette løser jeg :-)
          Hunter S. Thompson:

          There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
          Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

          Kommentar

          • vermu
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2008
            • 1729

            Opprinnelig skrevet av Fugl1120

            Dette ble et langt innlegg, men det er viktig at man ikke lar seg knekke av de signalene man av og til opplever fra klubben. Det er mange på kontorene der oppe som jobber etter beste evne, men de står overfor en ganske stor arbeidsoppgave.
            Og det er nettopp her Kjell T kom inn. Han stilte seg til disposisjon. At de som sitter på kontoret har mye å gjøre, er det liten tvil om. Derfor burde de vært fornøyd med at Kjell tilbøy sin arbeidskraft.

            " Hei "Kjell", kjempebra at du kan bidra, jeg har ikke tid til å sette deg inn i noen store arbeidsoppgaver akkurat nå, men kan du ikke ta sykkelen/bilen og henge opp noen kampplakater til kampen i helga?
            Stikk innom Rema Lillestrøm og spør om de kan ta inn Kanaribrødet samtidig"
            Last edited by vermu; 25.09.2014, 07:40. Begrunnelse: skrivefeil

            Kommentar

            • Kjell.T.Ring
              Poll St. Ring
              --==FORUMRUNKER==--
              • Dec 2005
              • 11796

              Sorry for at jeg var blærete i siste innlegg. Sikkert kvalifiserte selgere i LSK. Ble oppgitt da jeg satte av 4 dager til LSK og hjelpen min ikke ble brukt. Kan ikke forstå at det ikke finnes oppgaver som passer meg der i klubbens økonomiske situasjon...

              Men jeg er ikke akkurat bitter. Hadde bare ønska å bidra med det jeg er god på.

              Sesongkorteksempelet var for å vise at jeg kan gjøre hva som helst selv om det høres døvt ut.

              Edit: Jeg formulerte meg så klart ikke sånn til Anita. Bare nevnte hva jeg kan bidra med og hva jeg føler jeg er god på.
              Last edited by Kjell.T.Ring; 25.09.2014, 07:55.
              Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

              Kommentar

              • GB
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • May 2005
                • 332

                Kaster meg ut i diskusjonen rundt frivillig/dugnadsinnsats.
                Jeg har i mange år og i flere andre sammenhenger ment at man i større grad bruke folk på hva de kan. Jeg er sikker på at i kretsen rundt LSK finnes mange godt kvalifiserte folk som kan og vil bidra med det de virkelig kan godt enten det er noe de allerede jobber med eller noe de har tilegnet seg på hobbybasis.

                Selvfølgelig er det ikke alle oppgaver man kan eller det er praktisk at man setter bort til en frivillig men med litt planlegging og åpenhet så mener jeg man kunne få utført mange oppgaver gratis. Bare tenk på hva jurister, økonomer, it-folk, håndtverkere og andre yrkesgrupper kan bidra med. Skjønner heller ikke at om man har tilgang på en dyktig selger som kunne jobbe mot å skaffe sponsorer ikke enkelt kan settes i gang. Det er jo bare å gi tilgang til listen over de som allerede er kontaktet og status der. Mulig man bruker et CRM system for slikt og en dyktig selger klarer sikkert å sette seg inn i deg på kort tid. Så er det bare å avtale om man skal gå etter nye eller følge opp gamle....

                Hadde vært spennende om en slik ressurspool kunne realiseres. Finnes vel noen som kan lede en slik prosess også. Ser for meg at man også kan ta initiativ til oppgaver som ikke finnes pr i dag også. Det bør også selvfølgelig sikres at oppgaver ikke blir for personavhengig om de trekker ut i tid.

                Har nok mange fler tanker rundt dette men føler at det kan komme senere. Venter heller på om det er fler som synes en slik tankegang kan bringe mer verdier enn å sende jurister rundt for å henge opp plakater.
                Det er en oppgave jeg med glede hadde tatt når jeg gikk på ungdomsskolen.

                Btw er ikke jurist.... kun it-mann :-D - men jurister har jo tross alt høyre timepris så det er et bedre eksempel.

                GB

                Kommentar

                • Totti21
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Mar 2004
                  • 3499

                  Opprinnelig skrevet av GB
                  Skjønner heller ikke at om man har tilgang på en dyktig selger som kunne jobbe mot å skaffe sponsorer ikke enkelt kan settes i gang. Det er jo bare å gi tilgang til listen over de som allerede er kontaktet og status der. Mulig man bruker et CRM system for slikt og en dyktig selger klarer sikkert å sette seg inn i deg på kort tid. Så er det bare å avtale om man skal gå etter nye eller følge opp gamle....
                  LSK har SuperOffice CRM levert av min nye arbeidsgiver som en del av en samarbeidsavtale. Om man har vært flink til å logge aktiviteter i dette verktøyet vil man enkelt kunne satt opp en ringeliste for en selger/møtebooker som skal bidra på kort sikt slik Kjell T.Ring beskriver. Jeg skulle klart å lage den listen på 3 minutter via fjernstyring hvis systemet er brukt riktig.
                  Han er garantert godt vant med å jobbe i slike verktøy som selger, og derfor har jeg i motsetning til en del andre her inne null forståelse for at klubben valgte å ignorere hans forespørsel.

                  Jeg vil tro det er helt riktig tid å booke møter mtp samarbeidsavtale for 2015 med de avtalene som er i ferd med å utløpe i tillegg til at man kan ringe på alle som har sagt både ja og nei tidligere. En oppgave som jeg vil tro hadde vært perfekt å sette bort til en som er komfortabel med telefonen som ett salgsverktøy, og en helt nødvendig tidstyv som jeg vil tro den lille administrasjonen som er igjen gjerne ville vært foruten.

                  Jeg vet ikke hvor gode de som har jobbet i LSK har vært på dette, men en selger i Eniro som går gradene til salgssjef er i Norgestoppen i sin bransje og ville vært ekstremt verdifull for en fotballklubb som mangler inntekter, selv i ett kort perspektiv. Det er få, om noen salgsorganisasjoner som har lyktes bedre enn Eniro de siste årene, så de som overlever der over tid er rett og slett utrolig gode på det de driver med.

                  Kommentar

                  • El Caco
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2009
                    • 2286

                    Opprinnelig skrevet av Totti21
                    LSK har SuperOffice CRM levert av min nye arbeidsgiver som en del av en samarbeidsavtale. Om man har vært flink til å logge aktiviteter i dette verktøyet vil man enkelt kunne satt opp en ringeliste for en selger/møtebooker som skal bidra på kort sikt slik Kjell T.Ring beskriver.
                    Jeg jobber også med SuperOffice og kan bekrefte at det finnes kunder som ikke bruker systemet som det skal brukes. Så vil ikke overraske meg hvis det er tilfellet her også
                    Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

                    Kommentar

                    • GB
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • May 2005
                      • 332

                      Så hva med en workshop holdt på dugnad for å få til riktig bruk av det man allerede har?
                      Verdiøkning og effektivisering er vel noe man kan ta med seg om man får det gratis.

                      Kommentar

                      • DugnadsGutta
                        Juniormedlem
                        Ferskenpels
                        • Aug 2014
                        • 4

                        Hei folkens,
                        Vi har forsøkt å hjelpe Lillestrøm sportsklubb ved å selge toalettpapir til bedrifter med tillatelse fra Klubben v/Robert.
                        Nå ønsker vi å gi alle supporternes familiemedlemmer mulighet til støtte klubben ved kjøp av toalettpapir. Noe alle uansett har behov for. Vi tror terskelen for å bidra er lavere når den er knyttet til et nødvendighetsprodukt.

                        1 sekk inneholder 64 ruller kvalitetspapir fra Abena. Pris: 350,- nok, hvorav 100 kroner går til klubben. Bestill gjerne for deg selv, såvel som for din nærmeste familie slik at vi kan samle inn mest mulig penger.

                        For bestilling, send gjerne e-post til lsk@dugnadsgutta.no. Vi samler opp bestillinger og leverer etter nærmere avtale.

                        Kommentar

                        • Kjell.T.Ring
                          Poll St. Ring
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Dec 2005
                          • 11796

                          Opprinnelig skrevet av Totti21
                          LSK har SuperOffice CRM levert av min nye arbeidsgiver som en del av en samarbeidsavtale. Om man har vært flink til å logge aktiviteter i dette verktøyet vil man enkelt kunne satt opp en ringeliste for en selger/møtebooker som skal bidra på kort sikt slik Kjell T.Ring beskriver. Jeg skulle klart å lage den listen på 3 minutter via fjernstyring hvis systemet er brukt riktig.
                          Egentlig trenger man bare et segmenteringsverktøy selv om crm er nyttig i mange situasjoner. Å finne leads er ikke noe problem.

                          Men nå er jeg lei. LSK takka nei til hjelpen min og det respekterer jeg. Fortsetter å bidra økonomisk når jeg kan.
                          Last edited by Kjell.T.Ring; 25.09.2014, 15:35.
                          Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                          Kommentar

                          • El Caco
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2009
                            • 2286

                            Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                            Egentlig trenger man bare et segmenteringsverktøy selv om crm er nyttig i mange situasjoner.
                            Heeeerregud så feil! Men får vel holde temaet on-topic så gidder ikke lage et foredrag for deg.
                            Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

                            Kommentar

                            • Robiwan
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Sep 2006
                              • 603

                              Jeg kjøper lett hvis du klarer å få med trykk av vif logen på den ene sida og Molde på den andre.
                              Opprinnelig skrevet av DugnadsGutta
                              Hei folkens,
                              Vi har forsøkt å hjelpe Lillestrøm sportsklubb ved å selge toalettpapir til bedrifter med tillatelse fra Klubben v/Robert.
                              Nå ønsker vi å gi alle supporternes familiemedlemmer mulighet til støtte klubben ved kjøp av toalettpapir. Noe alle uansett har behov for. Vi tror terskelen for å bidra er lavere når den er knyttet til et nødvendighetsprodukt.

                              1 sekk inneholder 64 ruller kvalitetspapir fra Abena. Pris: 350,- nok, hvorav 100 kroner går til klubben. Bestill gjerne for deg selv, såvel som for din nærmeste familie slik at vi kan samle inn mest mulig penger.

                              For bestilling, send gjerne e-post til lsk@dugnadsgutta.no. Vi samler opp bestillinger og leverer etter nærmere avtale.
                              Skal du eller noen du kjenner ta teoriprøven til bil, last ned appen våres gratis https://itunes.apple.com/no/app/f-rerpr-ven/id577233339

                              Kommentar

                              • Klimtkongen
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Sep 2014
                                • 419

                                Virker som salget av hallen ikke akkurat ble klappa gjennom i kommunen. Frykter at det betyr kroken på døra.

                                Moro så lenge det varte i alle fall. Går vi ikke konk så tipper jeg Haglund forsvinner og med han mange viktige spillere.

                                Kommentar

                                • mrognan
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Aug 2008
                                  • 845



                                  Vær så god Sportsklubben.
                                  Nå har RB gjort jobben med å finne bedrifter som tjener gode penger på Romerike, da er det gjort klart for at LSK kan ta en ringerunde for å skaffe sponsorer for 2015!
                                  Morten

                                  Kommentar

                                  • xeR
                                    Seniormedlem
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Jan 2004
                                    • 11206

                                    Hva skjer med økonomien når sesongen er over og blandt annet inntektene fra billettsalg og kampdag forsvinner? Det virker ikke ut som om klubben har noen buffer her. Sponsorpenger på forskudd og sesongkort på billigsalg? Noen med innsikt som har gjort seg opp noen tanker rundt dette?
                                    Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                    Kommentar

                                    • Klimtkongen
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Sep 2014
                                      • 419

                                      Opprinnelig skrevet av mrognan
                                      http://www.rb.no/naringsliv/article7612493.ece

                                      Vær så god Sportsklubben.
                                      Nå har RB gjort jobben med å finne bedrifter som tjener gode penger på Romerike, da er det gjort klart for at LSK kan ta en ringerunde for å skaffe sponsorer for 2015!
                                      Opprinnelig skrevet av mrognan
                                      http://www.rb.no/naringsliv/article7612493.ece

                                      Vær så god Sportsklubben.
                                      Nå har RB gjort jobben med å finne bedrifter som tjener gode penger på Romerike, da er det gjort klart for at LSK kan ta en ringerunde for å skaffe sponsorer for 2015!
                                      Problemet er jo at det ikke er så mange som har Romerike som sitt kjerneområde og som har behov for flere lokale kunder eller økt oppmerksomhet.

                                      Det er stort sett bedrifter knyttet til Oslo Lufthavn, kraftproduksjon, distribusjon, bank og nasjonale selskaper med hovedkontor her.

                                      Kommentar

                                      • Klimtkongen
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Sep 2014
                                        • 419

                                        Opprinnelig skrevet av xeR
                                        Hva skjer med økonomien når sesongen er over og blandt annet inntektene fra billettsalg og kampdag forsvinner? Det virker ikke ut som om klubben har noen buffer her. Sponsorpenger på forskudd og sesongkort på billigsalg? Noen med innsikt som har gjort seg opp noen tanker rundt dette?
                                        Vi må vel muligens ut med noen ekstra penger til Grønlund også. Hvem vet, kanskje er det dette kravet som slår oss konkurs. Ville jo vært passende egentlig. Slått konkurs av æresmedlem for usaklig oppsigelse...

                                        Ellers er jeg helt enig med deg. Vi klarer å leve fra regning til regning mens vi har inntekter fra kamper. Nå går vi inn i et halvår uten særlig med inntekter. Det er all mulig grunn til å frykte den perioden. Må vel bare krysse fingra for at noen kjøper en spiller eller tre nå i januar.

                                        Hvis vi har et lønnsbudsjett på 20 millioner, så må vi ha rundt 9 millioner i cash for å klare utbetalinger fram til våren igjen. Det kan jeg aldri tenke meg at vi har.

                                        Kommentar

                                        • Fugl1120
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2005
                                          • 3528

                                          Opprinnelig skrevet av xeR
                                          Hva skjer med økonomien når sesongen er over og blandt annet inntektene fra billettsalg og kampdag forsvinner? Det virker ikke ut som om klubben har noen buffer her. Sponsorpenger på forskudd og sesongkort på billigsalg? Noen med innsikt som har gjort seg opp noen tanker rundt dette?
                                          Dette er et kjent likviditetsproblem i samtlige (norske) fotballklubber hvert år. Normalt dekkes store deler av disse likviditetsproblemene ved tidlig sesongkortsalg. Problemet med dette er at man ikke får periodisert kontantene og man forflytter derfor problemet til å spre seg over resten av året forøvrig. Jeg tror nok ikke det er noen dristig antagelse at sponsorpenger kommer inn periodisk. I tillegg vil man få penger for tabellplassering og antagelig også penger fra mediepotten i samme periode.
                                          Lauken er vår venn!

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎