Sportsklubbens økonomiske situasjon

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • HolterKanaris
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2006
    • 1603

    Hvis det stemmer at grasrotandelen går utelukkende til UA så kommer jeg til å endre grasrotmottaker. Dette er ikke opplyst noe sted når jeg har valgt mottaker. Da lar jeg heller min lokale klubb få de sårt tiltrengte midlene.
    ***Større baller enn vett***

    Kommentar

    • vermu
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2008
      • 1729

      Jeg vet ikke nok om dette, men pengene går til LSK og da er det hovedstyret som fordeler pengene. Tidligere hørte jeg at meste av dette gikk inn på A-lagets "konto" (uten at jeg vet dette med sikkerhet).

      Kommentar

      • Ola
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2003
        • 1651

        Klarte de ikke å rote bort disse pengene pga noe administrativt? Eller ordnet det seg?

        Kommentar

        • Simeone
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Apr 2008
          • 761

          Siden eller dokumentet du leter etter finnes ikke, har endret navn eller er midlertidig utilgjengelig.


          DNB vil øke fotball-sponsingen

          - Vi kommer til å gå mer inn på fotball og vil snakke med klubber som kan gi oss den pakka vi søker og som kan skape det engasjementet som vi er ute etter. Aller helst vil vi eie alt fra topp til bredde, sier Camilla Forberg til Kampanje.


          Kan LSK være en av klubbene?
          Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
          para gritarle a la FIFA:
          ¡Que ellos son el gran ladrón!

          Kommentar

          • ragnarrock
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Mar 2008
            • 937

            Opprinnelig skrevet av Simeone
            Kan LSK være en av klubbene?
            Jeg vet at DNB har vært i kontakt med LSK om dette, men sportsklubben har som kjent en breddeavtale med lillestrøm banken. Utifra et sponsor og merkevareperspektiv gir det ikke mening å bare gi bort penger til et fotball lag når konkurrenter av de også får muligheter til å markedsføre seg ovenfor mye av det samme publikumet..
            Men tipper at dagen en avtale med lillestrømbanken ikke fantes, så ville nok DNB veldig gjerne sett at sin fancy logo prydet draktene til Romerikes største lag.
            *Kjempe gutta fighte gutta!!*

            -RagnarRock-

            Kommentar

            • Jan
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Sep 2007
              • 386

              Opprinnelig skrevet av ragnarrock
              ...DNB veldig gjerne sett at sin fancy logo prydet draktene til Romerikes største lag.
              *host, host* en av Norges beste lag *host*

              Kommentar

              • Kjell.T.Ring
                Poll St. Ring
                --==FORUMRUNKER==--
                • Dec 2005
                • 11796

                Jeg har en friuke og kan hjelpe LSK hvis de trenger:

                -Coach (salg)
                -Selger
                -Markedsfører
                -Forhandler

                ...osv.

                Gjør gjerne en dugnad for LSK!

                Med vennlig hilsen,

                Andreas Lier
                Last edited by Kjell.T.Ring; 15.09.2014, 11:08.
                Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                Kommentar

                • Stray Cat
                  Moderator
                  • Aug 2008
                  • 5914

                  Du har sendt tilbudet til LSK, ja?
                  For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                  Kommentar

                  • Kjell.T.Ring
                    Poll St. Ring
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Dec 2005
                    • 11796

                    Opprinnelig skrevet av Stray Cat
                    Du har sendt tilbudet til LSK, ja?
                    til lsk@lsk.no....

                    Hvordan det?
                    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                    Kommentar

                    • superbøffel
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2005
                      • 5611

                      Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                      til lsk@lsk.no....

                      Hvordan det?
                      Kanskje prøve beslutningstaker i stedet for å sende det rett i spam-filteret?

                      anita.westby@lsk.no
                      Enøyd i de blindes dal.

                      Kommentar

                      • Kjell.T.Ring
                        Poll St. Ring
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Dec 2005
                        • 11796

                        Done.
                        Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                        Kommentar

                        • vermu
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2008
                          • 1729

                          Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                          Jeg har en friuke og kan hjelpe LSK hvis de trenger:

                          -Coach (salg)
                          -Selger
                          -Markedsfører
                          -Forhandler

                          ...osv.

                          Gjør gjerne en dugnad for LSK!

                          Med vennlig hilsen,

                          Andreas Lier
                          Det her er jo må faen meg på topp tre på forumet noensinne. Fantastisk initiativ. Mannen som skal drive inn penga for sportsklubben, Robert Lauritsen er sikkert veldig glad for dette. Send til robert@lsk.no

                          Kommentar

                          • Børge
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2013
                            • 2526

                            Ring.... Telefon er kjent middel for å oppnå kontakt. Brukt den mange ganger på jobb
                            Sint og tverr på felt N

                            Kommentar

                            • tilt
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Apr 2007
                              • 813

                              Herlig initiativ av Kjell T Ring men vrient å gi bort slike oppgaver som salg, forhandler etc på en uke, da det ofte i sånne situasjoner krever mye innsats av arbeidsgiver å sette folk inn i arbeidsoppgaver, metoder, kotymer mm.
                              Har selv prøvd å sette folk inn i arbeidsoppgaver og hatt selgere inne for meg i kortere perioder. Det har skjelden vært noen suksess. Men spent på svaret/responsen fra LSK.

                              Ideelt sett kunne man jo hatt en slags opptreningsperiode f.eks i februar /mars, der folk kunne få info, opptrening og siden dele på jobbene utover året.
                              Tenker da f.eks på telefonsalg. La oss si at ca 100-200 av oss supportere satt av 3-5 kvelder hver i året som frivillige telefonselgere for LSK der de ringte og solgte sesongkort, matchbilletter, sponsorpakker etc. Det ville jo fort blitt 1 til 2 årsverk ekstra på salg.
                              Da ville man også kunne brukt forumet her til å dele metoder, kotymer mm.

                              Er kanskje lettere å få folk til å gjøre ting på frivillig basis i regi av klubben enn det er å tigge kroner fra private lommebøker år etter år. Men frivillig innsats uten en plan eller organisering fra klubben er jeg redd fort kan bli mer til hazzle enn nytte.
                              Last edited by tilt; 16.09.2014, 17:14.
                              livet er en gamp for de som ikke kan si k
                              https://twitter.com/#!/KjetiI

                              Kommentar

                              • OptimistFugl
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Apr 2008
                                • 462



                                Virker som det i tidligere år har vært betydelig underkommunikasjon av hvor ille det har stått til økonomisk ut fra det styret skriver her. Et ryddig og godt gjennomarbeidet dokument forresten. Inngir tillit. Håper kommunen er med på denne løsningen.

                                Kommentar

                                • vermu
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2008
                                  • 1729

                                  Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                                  Jeg har en friuke og kan hjelpe LSK hvis de trenger:

                                  -Coach (salg)
                                  -Selger
                                  -Markedsfører
                                  -Forhandler

                                  ...osv.

                                  Gjør gjerne en dugnad for LSK!

                                  Med vennlig hilsen,

                                  Andreas Lier
                                  Har du fått noen svar?

                                  Kommentar

                                  • Kjell.T.Ring
                                    Poll St. Ring
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Dec 2005
                                    • 11796

                                    Opprinnelig skrevet av vermu
                                    Har du fått noen svar?
                                    Nei...
                                    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                    Kommentar

                                    • Børge
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2013
                                      • 2526

                                      Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                                      Nei...
                                      Har du ringt?
                                      Sint og tverr på felt N

                                      Kommentar

                                      • vermu
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2008
                                        • 1729

                                        Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                                        Nei...
                                        Du må slette noen PM, får ikke sendt til deg fordi du har for mange.

                                        Kommentar

                                        • DoubleHi5
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2011
                                          • 3954

                                          Kjære Andreas!

                                          Jeg tror ingen som følger med her på forumet er i tvil om at du er en av de aller, aller mest dedikerte Fugla-supporterne! Hvis jeg ikke husker altfor feil, tror jeg at du er den enkeltpersonen som har kommet med flest innspill til markedsføring og inntektsbringende tiltak for Sportsklubben i denne vanskelige tid!

                                          Jeg har enorm respekt for dine holdninger, din iver og entusiasme, din kreativitet og dine innspill!

                                          Jeg er heller ikke i tvil ett eneste sekund om at du virkelig og av hele ditt hjerte mente alvor med ditt tilbud og at du ønsket å kunne bidra i din friuke for LSK.

                                          Faktisk ga jeg først også en tommel ned til ditt innlegg hvor du svarer at du ikke har hørt noe fra klubben. Det gjorde jeg spontant som en reaksjon på at jeg syntes det var dårlig av klubben. Men ved nærmere ettertanke fjernet jeg tommel ned ganske raskt. Hvorfor?

                                          Fordi når jeg ser på de arbeidsoppgavene du ramser opp (Coach (salg), Selger, Markedsfører, Forhandler) mener jeg at det nesten blir useriøst (sorry) å mene at du - eller hvem som helst annen person - nærmest skal komme inn "fra gata", uten opplæring, og få tildelt den typen oppgaver. Hvor mange ansatte er det igjen i administrasjonen etter at det har blitt skjært til beinet? Ikke mange! Og jeg er sikker på at du ved nærmere ettertanke vil være enig med meg i at det ville ha vært useriøst av klubben å ta imot et slikt tilbud (for å utføre den typen oppgaver du nevner). Det ville selvfølgelig også ha krevd at noen av den (bittelille) staben som er igjen, måtte ha brukt tid på å sette deg inn i oppgavene og fulgt deg opp. Selvfølgelig kan ikke klubben hive seg rundt og sette av tid til noe sånt, uansett hvor dedikert du er og uansett hvor dyktig du helt sikkert er!

                                          Igjen: Jeg er helt sikker på at innspillet ditt er 100% godt og oppriktig ment. Og jeg er helt sikker på at du kan bli en viktig bidragsyter i klubben. Det tror jeg også du kommer til å bli, men jeg mener tilnærmingen og måten å tilby dine tjenester på, ikke er den rette.

                                          Jeg vil driste meg til å komme med følgende betraktninger om hva slags tilnærming jeg tror vil kunne være mer interessant og aktuell for klubben:

                                          1. Tenk langsiktig. Hvis det er de oppgavene du lister opp som er mest interessant for deg/der du mener å kunne bidra mest, vil du trenge en form for opplæring fra klubben. Det tar tid. Og det krever at klubben kan la noen i en altfor liten stab bruke den tiden. Selv om det selvsagt vil kunne variere en god del, er det en tommelfingerregel i mange større selskaper at det tar minst 1,5 år før en selger er produktiv. Selv om regnestykket selvfølgelig blir annerledes når det er snakk om gratisarbeid, tar det tid før man har satt seg skikkelig inn i jobben.

                                          2. Vurdér å tilby klubben din hjelp med andre og "enklere" oppgaver enn de du nevner, hvis det kan være aktuelt for deg. Jeg tror det er andre områder hvor klubben kan trenge frivillig innsats, hvor det vil være enklere å bidra uten omfattende innføring/opplæring. Hvis det er aktuelt for deg, vil du på den måten kunne "lære klubben" fra "bånn av". Etter en tid vil du ha et (enda) bedre utgangspunkt for å kunne bidra der du har størst kompetanse.

                                          3. Hvis du har et brennende ønske om å bidra - raskt - når det gjelder salg/markedsføring, tror jeg du eventuelt må komme med et "ferdigsnekra opplegg" som du presenterer for klubben. Dette bør, etter min mening, i så fall være noe som du på en enkel, kortfattet og overbevisende måte kan presentere for klubben og som viser at det ikke vil kreve nevneverdig tidsbruk fra den lille staben som er igjen. Ett eksempel jeg kommer på i farten, er om du lager ferdig en komplett stand (det holder med en plakat med et enkelt og tydelig budskap) og tilbyr deg for eksempel å stå foran Lillestrøm jernbanestasjon i rushtiden og verve medlemmer og/eller bidragsytere til #VIERLSK.

                                          4. Det er mulig jeg tar feil, men jeg tror Anita Westby er riktig person å henvende seg til. Ring henne! Be om et møte hvor du lufter dine tanker og ønsker om å bidra for LSK! Og vær for all del både ydmyk og åpen til hvilke områder du kan bidra på og hvilke oppgaver du kan utføre.

                                          Jeg håper jeg har klart å formulere meg på en måte som gjør at du forstår at mine hensikter med dette innlegget er like gode som dine i ditt ønske om å bidra for Sportsklubben! LSK trenger mennesker som deg, Andreas!

                                          Lykke til!
                                          Elska þetta félag

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎