Sportsklubbens økonomiske situasjon

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Folke
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2008
    • 5955

    Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
    SKM, store muligheter for lån? Tror ikke denne journalisten følger med!
    Hvem er denne personen? Sjeldent jeg har sett ett dårligere arbeid.

    Kommentar

    • 307
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Mar 2007
      • 358

      Opprinnelig skrevet av knut
      De har vel slitt litt økonomisk, så dem henta inn Mr.Maarud fra Skedsmokorset for å fixe opp. Det pleier han å klare, men trur ikke han har sponsorat på agenda'n(?).
      Penger har dem. Går med ca 200 mil i overskudd. Men bildriften sliter. Det er der Maarud skal ha inn mere penger. Men siden det spares og kostnaden skal ned er vel ikke sponsing av fotball aktuelt trur jeg.

      Kommentar

      • forzafugla!
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2008
        • 461

        Opprinnelig skrevet av Joha
        ser at sandnes ulf vil hente flere lsk spillere
        http://www.adressa.no/100Sport/fotba...icle451484.snd
        En full sjømann som vil hente spillerne våre? Tilby han Mjelde eller Palmi for 30-40 mill

        Kommentar

        • Percy Nilegård
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2003
          • 5146

          http://www.ringerike.no/aktuelt/vierhbk?back=1 Hønefoss kopierer.
          "Alltid blodsprengt"!
          Fong/Macho

          Even Nordlien

          Kommentar

          • Frode D. Homb
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Dec 2003
            • 982

            Opprinnelig skrevet av Frode D. Homb
            Jeg har forsøkt tre ganger å bli medlem igjen de siste årene. Jeg får ikke noe svar, ingenting. Jeg vet at en person som ikke lenger jobber i LSK, har uttalt at LSK kan nekte medlemskap til personer de ikke vil ha som medlemmer. Jeg kobler min erfaring sammen med uttalelsen til den avgåtte personen i LSKs administrasjon. Det sårer dypt fordi jeg setter klubben høyt. Likevel vil jeg gjøre noen få jobber for KFL. Jeg kan være skarp til tider i munnen, men aldri ufin, og jeg har problemer med å skjønne hvorfor jeg ikke kan få bli medlem.
            Ja, da må jeg beklage for siden. Fikk mail fra en frivillig i LSK om at nedbemanningen har ført til at mailen fra meg om ønsket medlemskap ikke er blitt behandlet. Alt skal gå i orden og jeg betaler mitt medlemskap på fredag.

            Da kan "drama queen" Homb få noen "bitch slap"er av forumet.

            Forza Sportsklubben!

            Kommentar

            • Kjell.T.Ring
              Poll St. Ring
              --==FORUMRUNKER==--
              • Dec 2005
              • 11796

              Hvordan spiller damelaget inn her? Antar at de ikke er noe særlig tapsprosjekt med gode resultater og neppe de høyeste lønningene...
              Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

              Kommentar

              • PetterH
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Apr 2012
                • 668

                Damelaget og herrelaget har ikke fellesøkonomi.

                Kommentar

                • Kjell.T.Ring
                  Poll St. Ring
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Dec 2005
                  • 11796

                  Opprinnelig skrevet av PetterH
                  Damelaget og herrelaget har ikke fellesøkonomi.
                  Hvordan er økonomien hos damene?

                  Ellers digger jeg konseptet
                  Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                  Kommentar

                  • PetterH
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Apr 2012
                    • 668

                    For i år vet jeg ikke.
                    De sa på fjorårets årsmøte at de gikk litt i overskudd. Tror det var snakk om 6 lapper eller noe.
                    Såvidt jeg vet så er årets hovedsponsor DnB solid inne, til å være damefotball.
                    Slik jeg har forstått så er det en del klausuler i avtalene som gir penger ved gull i serie/cup.
                    NFF har bl.a økt premiepotten for seriegull til 1,6 mill om jeg ikke husker feil. Noe som er mye penger i damefotball.

                    Kommentar

                    • Fugl1970
                      Medlem
                      Møteplager
                      • May 2008
                      • 99

                      Hvor mange mill. mangler vi nå?
                      Savner å høre noe fra ledelsen.

                      Kommentar

                      • gilbert
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 3166

                        Opprinnelig skrevet av Fugl1970
                        Hvor mange mill. mangler vi nå? Savner å høre noe fra ledelsen.
                        I to artikler i Romerikes Blad står først (24. juli) at #vierlsk har brakt inn 2,4 mill (som alle kan lese på lsk.no, status per 16. juli, ikke oppdatert pga knapp bemanning og ferieavvikling). Deretter står (28. juli) at "bunnlinjen" for sportslig avdeling antas å være forbedra med rundt seks millioner ved lønnskutt, færre spillere i stallen og salget av Ruben Gabrielsen. (Her nevnes ikke #vierlsk-inntekter.) Vi bør avgjort få mer info når de få som er igjen på kontoret er tilbake etter ferie; det er ganske vrient sånn utenfra å holde orden på hvilke budsjetter vi snakker om kutt i forhold til, sportslig avdeling og hele budsjettet med administrasjonen (som har "bidratt" med drakoniske kutt), og 2014- eller 2015-budsjett. Fortsatt trengs nok flere sponsorer, suksess i serie og cup, bra oppmøte på kampene, høyst sannsynlig ett spillersalg til (Stian eller Fofana) og sikkert også noen større bidrag fra en eller to per'er. Det avgjørende for om vi kan unngå spillersalg vil vel være om kommunen overtar LSK-hallen; det vil redde hele budsjettet nesten aleine.

                        gilbert

                        Kommentar

                        • plantemiddel
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Feb 2012
                          • 801

                          Takk for bra oppsummering. Når det gjelder salg av LSK-hallen, noen som vet om det er noen plan om å leie denne tilbake eller skal man trene ute i vinter? Dersom planen er å leie tilbake, hvor mye mer enn det man betaler i dag pr måned for vedlikehold og rentekostnader må man i så fall ut med?

                          Kommentar

                          • Grusom B
                            Generalissimo Bellisimo
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 6248

                            Planen må jo være å leie treningstid. Jævlig lite interessant å kjøpe noe som ingen bruker.
                            Ni principe ni rey...

                            D10S!

                            Kommentar

                            • Uwes disippel
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2006
                              • 6039

                              Hvordan er ståa økonomisk nå? Man måtte ha inn 5(?) mill innen utgangen av august og det har vi mest sannsynlig nådd med #vierlsk og salg av Ruben. Men hva med resten av året? Savner den åpenheten som var i våres. Men det er vel kanskje enklere å være åpen når man må tigge penger.

                              Kommentar

                              • Kjell.T.Ring
                                Poll St. Ring
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Dec 2005
                                • 11796

                                Etter å ha sett intervjuet med Heidi på LSK.no ble jeg skuffa. Ikke over henne men over situasjonen. Supporterne har blødd nok. Det er folk som kan redde oss og har de "hjartat på rette plassen" kan vi faktisk få et bra fotballag på beina for første gang på lenge.

                                Hvem vil bli husket for evigheten?
                                Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                Kommentar

                                • Fridtjof
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2005
                                  • 2120

                                  Jeg ønsker for alt i verden at LSK kommer seg gjennom dette uten ekstern hjelp. Dette innebærer at vi neppe kjemper om medaljer neste år, men det innebærer også at vi ikke havner i denna dritten igjen.

                                  Vi burde lært på nittitallet, men gjorde det ei.
                                  Vi burde lært etter Fjøra og Nordlie, men gjorde det ei.
                                  Lærer vi nå? Jeg tipper nei...
                                  Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                                  Kommentar

                                  • Kjell.T.Ring
                                    Poll St. Ring
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Dec 2005
                                    • 11796

                                    Opprinnelig skrevet av Fridtjof
                                    Jeg ønsker for alt i verden at LSK kommer seg gjennom dette uten ekstern hjelp. Dette innebærer at vi neppe kjemper om medaljer neste år, men det innebærer også at vi ikke havner i denna dritten igjen.

                                    Vi burde lært på nittitallet, men gjorde det ei.
                                    Vi burde lært etter Fjøra og Nordlie, men gjorde det ei.
                                    Lærer vi nå? Jeg tipper nei...
                                    Uenig. Virker som de som styrer skuta nå er konsekvente på ikke å satse over evne. Får vi hjelp over dumpa har jeg håp om at vi skal få en sunn økonomi. Vi har tryna alt. En hjelpende hånd skader ikke.
                                    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                    Kommentar

                                    • Uwes disippel
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2006
                                      • 6039

                                      De får jo ekstern hjelp så det holder nå. Faktisk fra godt over tusen stk. Hva er forskjellen? Om en går inn med tre mill alene eller om tusen stykker går inn med tre mill totalt? Jeg mener det blir litt hyklersk å godta det ene, men avskrive det andre.

                                      Kommentar

                                      • Kjell.T.Ring
                                        Poll St. Ring
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Dec 2005
                                        • 11796

                                        Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
                                        De får jo ekstern hjelp så det holder nå. Faktisk fra godt over tusen stk. Hva er forskjellen? Om en går inn med tre mill alene eller om tusen stykker går inn med tre mill totalt? Jeg mener det blir litt hyklersk å godta det ene, men avskrive det andre.
                                        Tja. Hykler er jeg nok på mange områder men uansett håper jeg vi får mer en de 3 milla i år og at investorene forstår at vi kan få til noe nå. Var det som var budskapet mitt.
                                        Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                        Kommentar

                                        • Fridtjof
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Feb 2005
                                          • 2120

                                          Et helt greit poeng Uwe. Forskjellen er at Per Berg-pengene har gitt økte utgifter over tid i form av lønnsforpliktelser.
                                          Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎