Sportsklubbens økonomiske situasjon

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • DoubleHi5
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2011
    • 3954

    Opprinnelig skrevet av stiandahl
    Det jeg føler er at LSK de siste 10 årene har manglet en skikkelig sterk leder som har kunnet satt bremsene på ovenfor andre i den administrative ledelsen både med tanke på hvordan klubben skal disponere sine økonomiske midler og den fremtidige sportslige satsing i klubben.

    Hvis man ser tilbake på de siste 10 årene bør ikke den økonomiske situasjonen i klubben være noe overraskelse. Nå må ikke dagens og tidligere ledere skylde på lave publikumstall, dårligere engasjement og sammenligne seg med andre norske lag i økonomiske problemer. Dette er kun LSK sin skyld og ikke noe annet.
    Spørsmålet som kan bli helt avgjørende for om klubben skal overleve som tilnærmet toppklubb: Hvem blir LSKs nye styreleder? Det har kommet noen få "lekkasjer" i Romerikes Blad om at Henning Harborg kan bli innstilt som ny styreleder. For meg er han en grå og anonym person. Han har vært med på å styre klubben mot nærmest ruin. Kan han virkelig være den lederen klubben trenger? Eller er det opprykk på ansiennitet? I så fall frykter jeg for klubbens fremtid. Det vi nå trenger mer enn noe annet, er en tydelig, synlig og sterk leder, som kan støtte Anita Westby i opprydningen hun såvidt har begynt på!

    Av andre navn som har vært nevnt, er Bjarne Sognnæs. Har han den nødvendige kompetansen? Kan han være rett person?

    Er det bra at det ikke har kommet noen flere signaler om hvem som blir innstilt til denne, for klubben, så avgjørende posisjonen? Eller er det et signal om at mye fortsatt er ved det gamle i LSK og at dette er noe gutteklubben grei ikke vil at andre skal blande seg inn i?

    Jeg vet ikke, men det er betimelig å stille noen spørsmål.
    Elska þetta félag

    Kommentar

    • Rønnern
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 6690

      Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
      Spørsmålet som kan bli helt avgjørende for om klubben skal overleve som tilnærmet toppklubb: Hvem blir LSKs nye styreleder?
      Styreleder er så absolutt ikke avgjørende for om klubben overlever som toppklubb. Det som er avgjørende er at vi får et fungerende og dyktig styre som kan sette en plan for rammer og strategi for klubben fremover og som følger opp at daglig leder og sportslig leder utfører arbeidet i henhold til planen.

      Tiden med en arbeidende styreformann avgår med Per M. sin avgang, nå er det opp til Anita og Torgeir å få skuta til å holde seg flytende. De er dog (dessverre) ekstremt avhengig av sportslige resultater og sånn sett må Haglund og spillerne brette opp ermene og ta i et skikkelig tak!
      Mvh Ronnie "The Runner"
      LSK for alltid

      Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

      Kommentar

      • TomLundby
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Nov 2006
        • 616

        Mulig at Henning Harborg ikke er noen a-kjendis, men han er en gigantisk kanarifan. Om han blir styreleder blir han den lederen i LSKs historie som står nærmest kanarifansen, noe jeg liker! Henning er også god til å spissformulere seg, selv om tiden som advokat kanskje har gjort ham noe mer avslipt i stilen. Jeg tipper han raskt får en høyere medieprofil enn det Bjarmann har og Per Mathisen har hatt.

        Kommentar

        • andee
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2004
          • 1191

          Opprinnelig skrevet av Rønnern
          Styreleder er så absolutt ikke avgjørende for om klubben overlever som toppklubb. Det som er avgjørende er at vi får et fungerende og dyktig styre som kan sette en plan for rammer og strategi for klubben fremover og som følger opp at daglig leder og sportslig leder utfører arbeidet i henhold til planen.
          Får vi et fungerende og dyktig styre som arbeider slik du skisserer dersom en kraftig dominerende styreleder blir valgt inn? Ikke at jeg tror det skjer, men sånn sett kan man si at en styreleder er avgjørende. Er din mening, på generelt nivå, at en styreleder så absolutt ikke er avgjørende, eller gjelder det spesifikt for LSK?
          TS05 - Felt C

          Kommentar

          • DoubleHi5
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2011
            • 3954

            Opprinnelig skrevet av Rønnern
            Styreleder er så absolutt ikke avgjørende
            Jeg registrerer denne noe kuriøse meningen. La oss da være enige om at vi er uenige.
            Elska þetta félag

            Kommentar

            • Rønnern
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 6690

              Opprinnelig skrevet av andee
              Får vi et fungerende og dyktig styre som arbeider slik du skisserer dersom en kraftig dominerende styreleder blir valgt inn? Ikke at jeg tror det skjer, men sånn sett kan man si at en styreleder er avgjørende. Er din mening, på generelt nivå, at en styreleder så absolutt ikke er avgjørende, eller gjelder det spesifikt for LSK?
              Jeg sliter litt med å forstå hva du mener med innlegget ditt. Har jeg nevnt noe om en kraftig dominerende styrelder?

              Min mening om styresammensetning er på generelt nivå. Et styre skal jobbe sammen som et team, er ikke noe poeng med et styre dersom det er en mann som kjører showet.
              Mvh Ronnie "The Runner"
              LSK for alltid

              Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

              Kommentar

              • andee
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • May 2004
                • 1191

                Neinei, da skriver jeg dårlig, eller så misforstår du.
                Du skriver at styreleder så absolutt ikke er avgjørende, og så skisserer du hvordan du ønsker at styre og klubb skal jobbe, noe jeg er helt enig i, i begge dine innlegg, og at det ikke kan være noe "one man show".
                Poenget mitt var at det med feil styreleder kan bli et one man show (noe enkelte kan mene at vi har hatt før), at de ikke får jobbet slik du skisserer og vi begge ønsker, og at det sånn sett, i mine øyne, og sikkert DoubleHi5s, er helt avgjørende hvem som blir valgt som styreleder.
                TS05 - Felt C

                Kommentar

                • Børge
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2013
                  • 2526

                  Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                  Jeg registrerer denne noe kuriøse meningen. La oss da være enige om at vi er uenige.
                  Det er viktig med en dyktig styreleder, men først og fremst må styret være sterkt. Et styre som utfordrer hverandre og som kan jobbe sammen med administrasjone. Og det er administrasjonen som skal utføre de tiltak styret bestemmer. Da er det vitkig med en sterk leder av administrasjonen og sportslig avdelig - som vet hva dem gjør og får folk til å jobbe sammen i samme rettning.

                  Ny daglig leder vet vi ikke så mye om enda. Mange liker hennes blog og rene ord for penga, men et stykke mellom ord og handling. Det er gjennom handling og samarbeid med resten av teamet man ser hva det kommer ut av ordene. Samme med Bjarmann - han må også levere i denne kritiske situasjonen.
                  Sint og tverr på felt N

                  Kommentar

                  • DoubleHi5
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2011
                    • 3954

                    Opprinnelig skrevet av Børge
                    Det er viktig med en dyktig styreleder, men først og fremst må styret være sterkt. Et styre som utfordrer hverandre og som kan jobbe sammen med administrasjone. Og det er administrasjonen som skal utføre de tiltak styret bestemmer. Da er det vitkig med en sterk leder av administrasjonen og sportslig avdelig - som vet hva dem gjør og får folk til å jobbe sammen i samme rettning.


                    Ny daglig leder vet vi ikke så mye om enda. Mange liker hennes blog og rene ord for penga, men et stykke mellom ord og handling. Det er gjennom handling og samarbeid med resten av teamet man ser hva det kommer ut av ordene. Samme med Bjarmann - han må også levere i denne kritiske situasjonen.

                    Jeg er 100% enig i alt du skriver her, også den første setningen. Det var derfor jeg reagerte på akkurat den ene setningen i innlegget til Rønnern. Bortsett fra den, er jeg også helt enig i resten av innlegget hans.

                    Så vi er nok i bunn og grunn ganske enige!
                    Elska þetta félag

                    Kommentar

                    • GIFKanari
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2009
                      • 8243

                      Å ha med folk med stort LSK-hjerte er ikke nødvendigvis det beste for klubben. Mathisen mistet gnisten lenge før han ga seg, og Bjarmann har vært med i hele prosessen som har gjort LSK til en parantes i norsk fotball. Det er vel dessverre god grunn til å frykte at mange blir med videre i mangelen på alternativer.

                      Kommentar

                      • Rønnern
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 6690

                        Opprinnelig skrevet av andee
                        Poenget mitt var at det med feil styreleder kan bli et one man show (noe enkelte kan mene at vi har hatt før), at de ikke får jobbet slik du skisserer og vi begge ønsker, og at det sånn sett, i mine øyne, og sikkert DoubleHi5s, er helt avgjørende hvem som blir valgt som styreleder.
                        Da er vi enige Jeg leser mellom linjene på flere innlegg her at man ønsker en mann (eller dame) som kan være en gallionsfigur i media og styre Sportsklubben og om min mellomlinjelesing er korrekt, så er jeg altså uenig i at dette er vesentlig for Sportsklubben. Vi trenger et styrende styre med en god styreleder i spissen. Denne styrelederen bør altså ikke være en kjendis eller rikmann som kan styre butikken ut fra egen lommebok (ikke det at jeg mener Per M. har gjort det).
                        Mvh Ronnie "The Runner"
                        LSK for alltid

                        Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                        Kommentar

                        • andee
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • May 2004
                          • 1191

                          Det er vi fullstendig enige, om du ikke har greid å lese denslags mellom mine linjer. Jeg ser ikke behov for å ha veldig synlig styreleder (utad), tror Per M har vært fordi han delvis har likt det, men mest av alt i mangel på alternativ og en god medieplan.
                          TS05 - Felt C

                          Kommentar

                          • tullebukk
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2006
                            • 5446

                            Ryktes om at flere som Lsk har gjeld til ettergir denne... I så tilfelle TUSEN TAKK..

                            Kommentar

                            • FUGlinho
                              KFL styremedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 2454

                              Siden flere av disse tingene er nevnt i denne tråden legger jeg den hit også.
                              Silly season er velkjent for de fleste fotballsupportere. Perioden hvor overgangsvinduet er åpent og ryktene florerer om nye spillere på vei inn. Årets første uker har, kanskje i mangel på gode spillerrykter, vært dominert av en rekke andre rykter rundt klubben.

                              Det har for eksempel versert mange rykter om situasjonen rundt hvem som skal håndtere sikkerhet rundt fansen på kampene fremover. I går møttes styret i Kanari-Fansen og LSKs daglige leder Anita Westby, og det må sies at rykter fortsatt er rykter.

                              Klubben jobber med en løsning som styret i Kanari-Fansen ser med positive øyne på, og håper situasjonen vil være ferdig avklart i løpet av kun kort tid. Det som er viktig nå er at vi fortsetter den gode jobben Kjell Hulby startet på, og tar vare på den kompetansen som finnes i miljøet, så det som har blitt gjort hittil ikke har vært forgjeves.

                              Så til de andre ryktene på ryktebørsen:

                              • Det har versert noen rykter om at det jobber medlemmer fra klanen i LSK Shop. Dette er ikke sant, og vi håper nå at folk kan slutte å spre slike usannheter.
                              • Det har også vært rykter om at Kanari-Fansen mister sine lokaler på Åråsen. Dette stemmer heller ikke.



                              Med dette håper vi å sette punktum for disse ryktene, og heller fokusere på det som er viktig her i verden: Hvem skal score målene for LSK i 2014?

                              Mvh
                              Styret

                              Kim
                              Styremedlem KFL

                              Kommentar

                              • Wanker
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Aug 2005
                                • 632

                                Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                Ryktes om at flere som Lsk har gjeld til ettergir denne... I så tilfelle TUSEN TAKK..
                                Og hvis det er tilfelle, vil jeg gjerne vite HVEM som har gjort det. Slike samarbeidspartnere vil jeg honorere når jeg kjøper varer og tjenester...
                                Hunter S. Thompson:

                                There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
                                Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

                                Kommentar

                                • Felt C
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Mar 2004
                                  • 776

                                  Opprinnelig skrevet av FUGlinho
                                  Siden flere av disse tingene er nevnt i denne tråden legger jeg den hit også.
                                  Silly season er velkjent for de fleste fotballsupportere. Perioden hvor overgangsvinduet er åpent og ryktene florerer om nye spillere på vei inn. Årets første uker har, kanskje i mangel på gode spillerrykter, vært dominert av en rekke andre rykter rundt klubben.

                                  Det har for eksempel versert mange rykter om situasjonen rundt hvem som skal håndtere sikkerhet rundt fansen på kampene fremover. I går møttes styret i Kanari-Fansen og LSKs daglige leder Anita Westby, og det må sies at rykter fortsatt er rykter.

                                  Klubben jobber med en løsning som styret i Kanari-Fansen ser med positive øyne på, og håper situasjonen vil være ferdig avklart i løpet av kun kort tid. Det som er viktig nå er at vi fortsetter den gode jobben Kjell Hulby startet på, og tar vare på den kompetansen som finnes i miljøet, så det som har blitt gjort hittil ikke har vært forgjeves.

                                  Så til de andre ryktene på ryktebørsen:

                                  • Det har versert noen rykter om at det jobber medlemmer fra klanen i LSK Shop. Dette er ikke sant, og vi håper nå at folk kan slutte å spre slike usannheter.
                                  • Det har også vært rykter om at Kanari-Fansen mister sine lokaler på Åråsen. Dette stemmer heller ikke.



                                  Med dette håper vi å sette punktum for disse ryktene, og heller fokusere på det som er viktig her i verden: Hvem skal score målene for LSK i 2014?

                                  Mvh
                                  Styret

                                  Veldig bra,så håper jeg dere skjerper inn hvem som har tilgang til deres kontoer på sosiale medier så vedkommende ikke får spre ondskapsfulle rykter i disse kanalene om ansatte hos LSK.

                                  Kommentar

                                  • FUGlinho
                                    KFL styremedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 2454

                                    Opprinnelig skrevet av Felt C
                                    Veldig bra,så håper jeg dere skjerper inn hvem som har tilgang til deres kontoer på sosiale medier så vedkommende ikke får spre ondskapsfulle rykter i disse kanalene om ansatte hos LSK.
                                    Den er kuttet til det minimale.
                                    Kim
                                    Styremedlem KFL

                                    Kommentar

                                    • Fugl1120
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2005
                                      • 3528

                                      Opprinnelig skrevet av FUGlinho
                                      Det har for eksempel versert mange rykter om situasjonen rundt hvem som skal håndtere sikkerhet rundt fansen på kampene fremover. I går møttes styret i Kanari-Fansen og LSKs daglige leder Anita Westby, og det må sies at rykter fortsatt er rykter.
                                      Styret går ut i lokalmedia samme dagen som LSK og Hulby avbryter arbeidsforholdet og angriper klubben for avskjedigelsen. Deretter mottar styret kritikk på forumet hvor enkelte (meg selv blant annet) poengterer at dette virker forhastet og unødvendig all den tid klubben trenger støtte og ikke massiv motstand fra egen supporterklubb. Styret svarer da med å bekrefte at de "vet" hva den nye løsningen er og at den er så dårlig at nær halvparten av de frivillige velger å trekke seg fra sine verv. Nå er det plutselig bare rykter hva den nye løsningen blir. Jeg håper virkelig både dette styret og det neste styret i Kanari-Fansen tar lærdom og teller til ti neste gang før de rykker ut i media. Det er virkelig ikke bra for klubben.
                                      Lauken er vår venn!

                                      Kommentar

                                      • Xavi
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • May 2008
                                        • 1275

                                        Nå var det vel ikke hele styret som gikk ut i media heller slik jeg forstod det.
                                        Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
                                        Anders, Tidligere styremedlem KFL

                                        Kommentar

                                        • knut
                                          Make knut Great Again
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Dec 2006
                                          • 9370

                                          Opprinnelig skrevet av FUGlinho
                                          • Det har versert noen rykter om at det jobber medlemmer fra klanen i LSK Shop. Dette er ikke sant, og vi håper nå at folk kan slutte å spre slike usannheter.

                                          Hehe. Ja, dytt det over på folk.

                                          Hva med en beklagelse på facebooksia till KFL at denne tidligere posten som outa en person... bare var bull!?

                                          Ammatører.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎