Sportsklubbens økonomiske situasjon

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • junior
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jan 2006
    • 492

    Opprinnelig skrevet av Sceptic
    Hva med om alle kjøper seg en liten ting eller to fra LSK Shop? Penger inn i LSK-kassa samt profilering av LSK i ditt nærmiljø. Jeg for en eLSKer å gå med gult og svart her i det fargeløse Odd-landskapet..
    Denne likte jeg! Hva med å lage en tråd hvor du kjøper noe fra shoppen og utfordrer en annen bruker til å gjøre det samme? Så utfordrer den videre osv. Hadde jo en sånn tråd for TIFO for en tid tilbake om jeg ikke husker alt for halv-gærent.
    ------- Forza Fugla! -------

    Kommentar

    • Ketil Cantona
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2004
      • 6813

      Opprinnelig skrevet av knut
      Kommer ikke til å donere ei eneste krone til LSK om det plutselig dukker opp et kontonummer! De får da faen slutte å styre økonomien sin som noen fulle horer i havsnød.

      Men blir noe jeg ikke trenger i år, ja sånn for å bidra; ei ny drakt.

      Ringstad-style.

      Kjøp deg drakt, vel og bra Knut. Men den vanlige mann i gata som ikke leser her inne...
      Dersom jeg bidrar med 1000 eller 10000 så håper jeg dette er med å forsterke økonomien til klubben, betale lønn til de som bidrar(slippe at folk måtte gå). Jeg bidrar mer enn gjerne til at LSK fortsetter å jobbe mot samme mål, i stedet for enkelte å fortsette meg negativitet og historien om fulle sjømenn.

      Kommentar

      • Stray Cat
        Moderator
        • Aug 2008
        • 5914

        Opprinnelig skrevet av Sceptic
        Hva med om alle kjøper seg en liten ting eller to fra LSK Shop?
        Da synes jeg man skal be om at man blir ekspedert av noen uten medlemskap i klanen.
        For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

        Kommentar

        • glasgow
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jan 2007
          • 1251

          Opprinnelig skrevet av Paddis
          Kjøp deg drakt, vel og bra Knut. Men den vanlige mann i gata som ikke leser her inne...
          Dersom jeg bidrar med 1000 eller 10000 så håper jeg dette er med å forsterke økonomien til klubben, betale lønn til de som bidrar(slippe at folk måtte gå). Jeg bidrar mer enn gjerne til at LSK fortsetter å jobbe mot samme mål, i stedet for enkelte å fortsette meg negativitet og historien om fulle sjømenn.
          Hele denne diskusjonen blir latterlig. Det sitter jo folk i LSK adm som ingen konkret vet hva gjør. Og hvor mye tjener de enkelte.
          Det har hvert snakk om at spillere kanskje må ned i lønn. Hva med de lederne som ikke har gjort jobben sin. De som sier opp ansatte for å redde LSK. Går noen av de ned i lønn????

          Med 8 mil i minus skal det litt mere enn at 50 stk kjøper noen lsk effekter.
          Jeg betaler en 100 lapp for å se LSK i morra.
          Om det er vert inngangspengene, ja selvsagt.
          For meg og de som brenner for klubben uansett.
          Men å donere penger og gi ekstra til en "storklubb" som LSK blir jo søkt.
          Jeg beundrer de som kaster pengene sine på LSK.
          Men det er jo ikke her problemet ligger.
          Supporterutstyr og treningskamper er forhåpentligvis ting man ikke taper penger på.

          Det er hvordan resten av klubben drives / har blitt drevet frem til nå.

          Fra 2004 til nå .

          Kommentar

          • maurakanari
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jul 2005
            • 635

            Kjøpe effekter er bra, men la oss si du betaler 500, hvor mye sitter lsk igjen med av den? 200? Hvis du derimot "gir" lsk 500, er det jo ren netto
            VI ER LILLESTRØØM, LILLESTRØØM SK, VI ER NORGES BESTE LAG, JA VISST FAEN ER VI DET!!

            Kommentar

            • El Caco
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2009
              • 2286

              Vet ikke om det er blitt nevnt, men det at PSS Securities er blitt samarbeidspartnere og skal stå for sikkerheten rundt tribunelivet på Åråsen kan kanskje forklare at Hulby måtte gå?

              Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

              Kommentar

              • Percy Nilegård
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2003
                • 5146

                Ser ut til at klubben styrer mot lønnskutt. Jeg har alltid vært stolt av at klubben har overholdt sine forpliktelser og betalt den lønna de har skrevet kontrakter på at spillere skal få. Om dette blir en realitet blir det en sur pille å svelge. Da regner jeg i alle fall med at det ikke kommer nye spillere inn som lønnes av klubben. Det ville være skammelig.
                "Alltid blodsprengt"!
                Fong/Macho

                Even Nordlien

                Kommentar

                • Fugl1120
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2005
                  • 3528

                  Synes det er veldig bra at man går inn for lønnskutt i prestasjonsgruppa. Det som har vært levert de siste åra, kanskje spesielt de siste 2 i forhold til ressurser, har vært alt for dårlig. Jeg håper og tror man velger en løsning slik Erling nevner i media, med individuelle kuttavtaler. Liten tvil om at de som tjener best bør akseptere et større kutt. Jeg regner også med at dette lønnskuttet gjelder for trenerteamet, alt annet ville vært en skandale. Tipper Haglund tjener veldig gode penger i LSK, han bør definitivt være en av de som godtar et større kutt.
                  Lauken er vår venn!

                  Kommentar

                  • Percy Nilegård
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2003
                    • 5146

                    Står det om klubbens videre eksistens er det ingen annen utveg, men jeg liker det ikke fordi. En kontrakt er en kontrakt, og blir i framtiden lite verdt om man bare skal hedre kontrakter i oppgangstider. Det er ingen som har tvunget klubben til å inngå disse kontraktene.
                    "Alltid blodsprengt"!
                    Fong/Macho

                    Even Nordlien

                    Kommentar

                    • FUGlinho
                      KFL styremedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 2454

                      Opprinnelig skrevet av El Caco
                      Vet ikke om det er blitt nevnt, men det at PSS Securities er blitt samarbeidspartnere og skal stå for sikkerheten rundt tribunelivet på Åråsen kan kanskje forklare at Hulby måtte gå?

                      http://www.lsk.no/market-news/articl...-samarbeidspar
                      Tvilsomt at det har noe med saken å gjøre. LSK hadde g4s før, disse er kjøpt opp av Nokas. Vil bare tro at det er en bedre avtale i det for LSK med pss enn g4s/Nokas.
                      Kim
                      Styremedlem KFL

                      Kommentar

                      • Børge
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2013
                        • 2526

                        Opprinnelig skrevet av Percy Nilegård
                        Da regner jeg i alle fall med at det ikke kommer nye spillere inn som lønnes av klubben. Det ville være skammelig.
                        Jeg forventer at man ikke signerer nye spillere i det hele tatt. Når man ikke klarer å dekke sine forpliktelser, drar man ikke på seg nye. Har man levd over evne, må man ordne opp i det først.

                        Jeg er sterk motstander av å ikke overholde de kontraktene man har inngått. Flaueste av det flaue å ikke kunne gjøre opp regninga.
                        Sint og tverr på felt N

                        Kommentar

                        • DoubleHi5
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2011
                          • 3954

                          Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                          Jeg regner også med at dette lønnskuttet gjelder for trenerteamet, alt annet ville vært en skandale. Tipper Haglund tjener veldig gode penger i LSK, han bør definitivt være en av de som godtar et større kutt.
                          Magnus Haglund har definitivt ikke oppfylt det han har lovet i LSK. Han har holdt oss for narr gang på gang med sitt politikertåkeprat. Han må være den første som tar et lønnskutt. Et kutt som virkelig monner og som signaliserer at han tar ansvar for sin sportslige fiasko i LSK.
                          Elska þetta félag

                          Kommentar

                          • knut
                            Make knut Great Again
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2006
                            • 9370

                            En evt ny spiller blir vel 100% lønna av investorer, og holdes dermed utenfor LSK-økonomien, eller er det ikke sånn det er?

                            Kommentar

                            • Dole
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2004
                              • 1521

                              Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                              Magnus Haglund har definitivt ikke oppfylt det han har lovet i LSK. Han har holdt oss for narr gang på gang med sitt politikertåkeprat. Han må være den første som tar et lønnskutt. Et kutt som virkelig monner og som signaliserer at han tar ansvar for sin sportslige fiasko i LSK.
                              Sportslig ledelse som har ansatt Haglund og spillere på avtaler som man nå ikke klarer å overholde bør være dem som får kuttet lønnen sin mest. Men jeg tar det for gitt at Bjarmann & Co har allerede for lenge siden på eget initiativ har redusert lønnen sin.

                              Kommentar

                              • DoubleHi5
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2011
                                • 3954

                                Opprinnelig skrevet av Dole
                                Men jeg tar det for gitt at Bjarmann & Co har allerede for lenge siden på eget initiativ har redusert lønnen sin.
                                Jeg kjenner ikke forholdene i detalj, men ryktene sier i alle all at når det gjelder Bjarmann har han også tidligere bidratt gjennom å frasi seg goder han har hatt krav på. Hvor store summer det eventuet er snakk om, vet jeg ikke. Han frasa seg vel også lønn i Lyn? Vi vet også at Per Mathisen har gitt mye og enda mer.

                                Vi kan diskutere jobben de har gjort og hvorfor de ikke har lykkes i målsetningene, men når det gjelder hjerte for klubben og vilje til å bidra, kan ingen trekke deres holdninger i tvil.
                                Elska þetta félag

                                Kommentar

                                • andee
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • May 2004
                                  • 1191

                                  Opprinnelig skrevet av knut
                                  En evt ny spiller blir vel 100% lønna av investorer, og holdes dermed utenfor LSK-økonomien, eller er det ikke sånn det er?
                                  Virker som det sånn det er tenkt, ja, så kan man like eller mislike det, ev. vake midt i mellom, som jeg mistenker at mange av oss gjør. Drita kjedelig å gjennomføre en stor snuoperasjon, for så å rykke ned, uten at investorene fikk hente spissen de ville hente. Jeg tror imidlertid vi holder plassen uten denne forsterkningen, men jeg tror samtidig den generelle Fugla-pila må begynne å peke i riktig retning snart.
                                  TS05 - Felt C

                                  Kommentar

                                  • Børge
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2013
                                    • 2526

                                    Opprinnelig skrevet av knut
                                    En evt ny spiller blir vel 100% lønna av investorer, og holdes dermed utenfor LSK-økonomien, eller er det ikke sånn det er?
                                    Hadde vært bedre om den summen ble brukt på å redde sportsklubbens fremtid, enn på en spiss. For de økonomiske utsiktene er tydeligvis mildt sagt bedrøvelige. Såpass bedrøvelige at man kan lure på om dette er starten på slutten?

                                    Og jeg har relativt lunkene forhåpninger til den spissen som skal inn. For det første skal han være nesten gratis å hente inn og lønn deretter. Jeg husker meget godt sist gang det ble henta en spiss før sesongstart..... Luke Rodgers. En skikkelig suksesshistorie. Også blir det sikkert ikke spesielt lang oppkjøring for denne spissen for en forventing på seg av et kaliber som gjør at han må være rene messias for å leve opp til hva som forventes.
                                    Sint og tverr på felt N

                                    Kommentar

                                    • andee
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • May 2004
                                      • 1191

                                      Opprinnelig skrevet av Børge
                                      Hadde vært bedre om den summen ble brukt på å redde sportsklubbens fremtid, enn på en spiss.

                                      Og jeg har relativt lunkene forhåpninger til den spissen som skal inn. For det første skal han være nesten gratis å hente inn og lønn deretter.
                                      Enig i førstnevnte, men jeg tviler på at LSK kan fullstyre investorene der. Virker som det er spiss, med ev. videresalgspot., eller ingen ting. Kan jo forstå perspektivet til investorene.

                                      Når det gjelder andre sitat, så veit også jeg at det der er uttalt, men at vi var med til sudden death på BBS, tyder vel på at det er midler og villighet om den virkelig rette skulle være tilgjengelig?
                                      TS05 - Felt C

                                      Kommentar

                                      • MortenA
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2007
                                        • 3347

                                        Opprinnelig skrevet av knut
                                        En evt ny spiller blir vel 100% lønna av investorer, og holdes dermed utenfor LSK-økonomien, eller er det ikke sånn det er?
                                        Usikker på hvordan lønna blir håndtert. Mener å ha lest at tidligere har investorer dekket overgangskostnader (kjøpspris/sign-on fee), mens LSK har dekket i hvertfall deler av lønna, men dette har jeg ingen innsikt i så det er godt mulig jeg tar feil.

                                        Uansett gir det feil signaleffekt å signe nye spillere samtidig med lønnskutt. Er enig at å oppfylle kontraktsforpliktelser er noe klubben bør strekke seg meget langt for å klare.
                                        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                        Kommentar

                                        • GIFKanari
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2009
                                          • 8243

                                          LSK skal finne en målscorer som scorer 10+ mål for en billig penge. Problemet er at slike ikke finnes på dette nivået, du må være smartere og tenke lengre, eller i praksis bare stole på flaksen. Det man kommuniserer ut i situasjonen man nå er i, en klubb på LSKs størrelse som vil vise at man tar kontroll, er at man ser etter spissen som passer inn i systemet man vil innføre. At man har en plan. Men hvilken fotball vil LSK spille?

                                          Er på linje med Børge her, istedenfor å bruke midler på en spiss vi ikke har noen grunn til å tro at kan levere det man håper, så bør man konsentrere seg om å få orden på økonomien og satse hardt på det man allerede har. Å satse på de vi kan selge og tjene penger på. Friday bør kunne ta store steg med mye tillit, han har mye av det de fleste av oss vil se i en LSK-spiss. Så kan både EK og Osvold være gode i bakhånd. Nå må det være slutt på å si at man ikke henter spillere som ikke styrker laget for så å la disse slite benken. Man må fokusere å få tilbake troverdigheten som en profesjonell klubb. Men er investorene på samme linje når det kommer til spillervalg, jobber man mot samme mål? Har de en mer egoistisk innstilling for å ville bidra?

                                          Nå må LSK vise at de har lært av sine feil, at kriteriene for å finne nye spillere faktisk følger et mønster. Nå må man lære av de som fører an. Vi er ikke store nok til å bruke penger som AS Norge og klubbene fra storbyene, vi må være smartere og mer effektive.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎