Sportsklubbens økonomiske situasjon

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • stovnerfugl
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • Nov 2013
    • 163

    Opprinnelig skrevet av vermu
    Hvis folk ennå ikke skjønner hvor stor økonomisk krise det er etter masseoppsigelser, behov for 15 mill på 6 mnd og kostnadskutt på 20 mill, vet ikke jeg hvordan klubben skal gå ut.
    Dette er meget, meget ille, når du tenker beløpet ift årsbudsjett til 2014 for LSK.

    Om vi selger både Ringstad, Forfana og ikke fornye med Palmi, Johan, Mjelde og i tillegg IKKE forsterker stallen ytterligere (mao. ingen Ødegaard, Høiland) kan det være nok... Men tror ikke det.

    Jeg tror vi må innse at det er reell mulighet for konkursbegjæring og degredering om ikke lenge

    Kommentar

    • Gigi
      Seniormedlem
      Forumsadist
      • Sep 2009
      • 110

      Opprinnelig skrevet av alvar
      Nå er det vel nøff som får billett intektene i cupen, så vidt jeg vet.
      Bruk heller penger i kiosken de går til klubben.
      Siterer turneringsbestemmelsene, s. 22:


      1.-, 2.- OG 3. ORDINÆRE RUNDE

      ARRANGERENDE KLUBB
      I disse rundene skal arrangerende klubb selv bære sine arrangementskostnader og beholder selv et eventuelt overskudd.


      - Denne regelen er vel til for å sikre at breddeklubber med, eh, glamourhjemmekamper i tidlige cuprunder får nyte godt av cupfestene sine. Heldig for oss og andre tippeligakonkursbo som fikk hjemmekamp i denne runden.

      Kommentar

      • Rønnern
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 6690

        Dette har jeg mast om i år etter år på årsmøtene, men blitt avfeid som han brysomme, lille fyren som ikke har peiling. Årsmøtet i mars var intet unntak. Kritikk fra undertegnede om at inntektspostene på budsjettene var altfor optimistiske ble avfeid og dersom man tok og kuttet de 8 millionene i år, så ville det ikke bli noen ytterligere kutt i 2015.

        Ljuger de eller er har de (fritt etter Bjørnebye) "total mangel på inkompetanse"?

        Jeg håper det er at de ikke har hatt økonomisk oversikt (som de nå har skaffet seg). Er en skandale at man på årsmøte etter årsmøte ikke forteller den hele og fulle sannheten.

        Kommer til å bruke sesongkortet i morgen, men sender ytterligere en SMS med kodeord VIERLSK sånn for å dekke opp billettutgiften som de generøst spanderer. Det skulle gå sånn opp i opp...
        Mvh Ronnie "The Runner"
        LSK for alltid

        Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

        Kommentar

        • Wanker
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Aug 2005
          • 632

          Opprinnelig skrevet av Rønnern
          Jeg håper det er at de ikke har hatt økonomisk oversikt (som de nå har skaffet seg). Er en skandale at man på årsmøte etter årsmøte ikke forteller den hele og fulle sannheten...
          Man kan være takknemlig for at Per & Per gjentatte ganger har reddet oss ved sine bidrag.
          Men jeg blir litt oppgitt når innstramminger av denne størrelsesorden plutselig kommer på bordet. Både de som har gitt klubben penger og de som har mottatt bør fra år til år hatt full oversikt over hvor stort overforbruket har vært.

          Hva er nytt i år?
          - En gambling med lav sesongkortpris, hvor inntektene umiddelbart gikk til å betale lønn og forsinkede regninger
          - Manglende hovedsponsor

          Så, hvem er det som har ansvaret for at oppryddingen (som ble hevdet å være ferdig for flere år siden, og som skulle gi oss forsprang på de andre) ikke har startet tidligere? Gimme some names! Og om de ikke er sparket allerede, hvorfor ikke?
          Hunter S. Thompson:

          There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
          Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

          Kommentar

          • gilbert
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 3174

            Opprinnelig skrevet av alvar
            Bruk heller penger i kiosken de går til klubben.
            De går nok til "klubben", men er vel ganske sikkert fortsatt øremerka til ungdomsavdelinga, og hjelper ikke på krisa for A-lagets budsjett. Send heller penger til VIERLSK.

            gilbert

            Kommentar

            • Børge
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2013
              • 2527

              Opprinnelig skrevet av gilbert
              De går nok til "klubben", men er vel ganske sikkert fortsatt øremerka til ungdomsavdelinga, og hjelper ikke på krisa for A-lagets budsjett. Send heller penger til VIERLSK.

              gilbert
              Eller bruk både penger i kiosken og send penger til #vierlsk

              Hva det gjelder krise eller ikke krise, så er det krise. Antas at det snus på en hver krone for å finne løsninger til bla feriepenger. Likviditeten er nok på bunn.
              Sint og tverr på felt N

              Kommentar

              • Petter Ø
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Mar 2004
                • 3008

                Jeg er så ufattelig skuffa over forrige års LSKs styret, styreformann, ledelse, investorer og økonomiansvarlige. Hvordan er det mulig å ha så skylapper at man selv mener og går ut med at man har lagt et godt grunnlag for at klubben skal leve godt og trygt. Når sannheten er at den år etter år har gått i rungende minus og har trengt "snille" investorer for å dekke inn underskuddet.

                Nå er det på tide at LSK kommer skikkelig ned på bakken igjen. Og med det mener jeg ikke 2011"Nå er vi først ute av alle klubbene i Norge til å kutte(men neste år skal vi søle bort alt igjen)". Inntil levedyktig budsjett med få ansatte, lønnstak for spillere og frivillig arbeid får faen meg investorene holde skipet oppe. Så får vi heller passe på å ha folk i styret og ledelse som har nok små grå til at vi kan klare oss selv. De som ikke klarer å innfinne seg i at vi er en forholdsvis liten klubb med ditto lite budsjett kan se til helvete å pelle seg vekk fra Åråsen.

                NÅR VI KOMMER OSS PÅ BEINA IGJEN SKAL ALDRI NOEN FÅ LEKE STORMANNSGAL MED KLUBBEN VÅR IGJEN!
                Petter Ø - Kreativ Kanaris
                http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

                Kommentar

                • DoubleHi5
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2011
                  • 3956

                  Opprinnelig skrevet av Petter Ø
                  NÅR VI KOMMER OSS PÅ BEINA IGJEN SKAL ALDRI NOEN FÅ LEKE STORMANNSGAL MED KLUBBEN VÅR IGJEN!
                  Dette burde trykkes opp som store plakater og settes opp i samtlige kontorer på Åråsen.
                  Elska þetta félag

                  Kommentar

                  • trigz
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 7029

                    Jeg tror ikke noe på at de ressurssterke personene rundt klubben vil tillate at LSK går konkurs, men allerede nå er det vel greit å hamstre antidepressiva før neste sesong. 2015 blir blodige greier. Håper vi begynner å spille inn noen av de yngre allerede i høst, når plassen er sikret. Neste år får vi vel et av de yngste lagene i LSKs historie.
                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                    Kommentar

                    • Stray Cat
                      Moderator
                      • Aug 2008
                      • 5914

                      Opprinnelig skrevet av trigz
                      Neste år får vi vel et av de yngste lagene i LSKs historie.
                      Yngre enn disse, mener du?

                      LILLESTRØM (VG Nett) Henning Berg har tatt med seg talentfilosofien fra Lyn til LSK og innført den reneste tenåringsrevolusjonen på Åråsen.
                      For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                      Kommentar

                      • andersmm
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2006
                        • 5764

                        Opprinnelig skrevet av trigz
                        Jeg tror ikke noe på at de ressurssterke personene rundt klubben vil tillate at LSK går konkurs, men allerede nå er det vel greit å hamstre antidepressiva før neste sesong. 2015 blir blodige greier. Håper vi begynner å spille inn noen av de yngre allerede i høst, når plassen er sikret. Neste år får vi vel et av de yngste lagene i LSKs historie.
                        ------------Origi-------------
                        Ruben-Ødegård-Kippe-Mikalsen
                        -------Lundemo-Bonke?-------
                        --Riise------Ohi-------Friday--
                        ------------Erling-------------

                        Om det er så blodig som man får inntrykk av må vi kvitte oss med de fleste etablerte høytlønnede. Johan, Palmi, PVM, Mjelde, Udjus. Kippe, Erling og Østli blir. De har signert nye, billigere kontrakter. Riise og Origi blir nok også. Vi må derimot begynne å skrape sammen purunge lovende spillere som kan ta backup-rollene her. Om vi kan signere Bonke (forutsetter at en annen dyrere spiller må ut av stallen først), så må han ta startplass ganske fort. Om vi ikke kan det er det en idé å flytte fram Ruben som defensiv midtbane, og kjøre Østli på høyreback. Potensiellt et ålreit lag, men stallen blir syltynn. Regner med at Stian og Fofana har forsvunnet før 2015 sesongen.
                        "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                        Kommentar

                        • HSft
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2004
                          • 6075

                          Opprinnelig skrevet av andersmm
                          Vi må derimot begynne å skrape sammen purunge lovende spillere som kan ta backup-rollene her.
                          Håper vi er i stand til å gjøre noen moneyball signeringer. Signere talenter som har hatt litt trøbbel i det siste og som er ute etter å komme seg videre.

                          Zymer Bytyqi hadde f.eks vært et bra alternativ på venstrevingen som jeg ikke vet om passer Friday veldig godt. Han trives nok ikke helt topp med treneren der, og er ikke så interessant for større klubber så lenge han kun får innhopp på 10 min i en kamp nå og da for Sandnes Ulf. Kan umulig forvente noe spesielt i lønn.

                          Etzaz Hussain som har en kamp fra start og tre innhopp for Molde i år er en annen ung spiller som sikkert kommer til å se seg om etter en ny klubb før neste sesong. Kunne gitt oss nødvendig dekning på midten. Etter at Ajer og Holmedahl dro så er det rimelig tynt på midtbanen.

                          Feisal Jr. hadde vært spennende å ha som et alternativ på vingen, der vi også er litt tynne. Kanskje kan Ofkir fra juniorlaget være aktuell på tippeliganivå etterhvert?

                          Å rydde unna PVM, Palmi og Mjelde og satse på Ohi som hengende spiss tror jeg kunne lønt seg sportslig i tillegg til økonomisk ganske fort.

                          Kommentar

                          • Bukkenbruse
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • May 2008
                            • 515

                            Som sagt: Sarpsborg har gått i overskudd 5 år på rad og har nå bygd seg opp egenkapital på flere millioner. Det er med andre ord mulig å drive bra og samtidig spille fin fotball og plukke jevnt med poeng.

                            2.divisjon bør helt klart være den nye arenaen å finne spillere på. Lundemo er et meget godt eksempel og han var bare en av mange unge spillere som spiller i norsk 2.div som lett kan ta steget til tippeliganivå, nivåforskjellen er faktisk ikke så himla stor. I tillegg må vi bli enda bedre på å jakte i utlandet, Island, Afrika, Øst og Sør-Europa er alle markeder hvor lave norske lønninger fortsatt kan være attraktivt pga svak økonomi rundt omkring. Etablerte skandinaviske spillere over 25 år bør være et avsluttet kapittel for en god stund.

                            Kommentar

                            • Leif A
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2003
                              • 3962

                              Jeg kjenner meg ikke helt igjen i tullebukk sin beskrivelse av medlemsmøtet mandag.

                              Ja, det er alvorlige tilstander økonomisk. Og ja, man har likviditetsutfordringer.
                              Men samtidig fremstår ledelsen (Heidi og Anita) med stor troverdighet.
                              De gir inntrykk av å ha kontroll over hva den faktiske situasjonen er, i motsetning til hva som nok har vært tilfelle tidligere. Det har blitt foretatt en skikkelig gjennomgang, og man (styret) har kommet frem til at LSK tåler et kostnadsnivå på ca 60 millioner kroner. Budsjettet for 2014 er vel på litt over 80....
                              For å komme ned på et nivå hvor LSK som sportsklubb drives forsvarlig må man derfor kutte kostnader med de berømte 20 millioner fra og med starten på 2015.
                              Og den logiske konsekvensen av et vedtatt budsjett på ca 80 mill, er at man styrer mot et underskudd på 15-17 millioner i 2014 dersom ingen grep blir tatt. Kort fortalt mangler man pr i dag penger til løpende utgifter, og ligger ca 3 mill "bak skjema" på inntektssiden.

                              Det er dialog med alle som har utestående fordringer, og man vurderer likviditetslån.
                              Fokus vil være på å drive en sportsklubb som vinner, og kostnadskutt vil i første rekke skje på de områder som ikke direkte berører dette.
                              En ting å merke seg som ble presisert av styreleder er at den sportslige delen er vernet, men IKKE fredet. Kommer det gode bud på spillere, vil det bli salg. Fristilling fra kontrakter ble også nevnt i en bisetning.
                              Og lønnsutgiftene på sportslig side vil bli redusert fra 1. januar 2015.

                              Til tross for mye dårlig nytt, var det like fullt en merkbart positiv stemning blant de fremmøtte. Og det er vel kanskje derfor jeg ikke helt kjenner meg igjen i dommedagsbeskrivelsen lengre opp. mange tok ordet, og gjennomgangstonen var at dette skal vi klare.

                              Det blir tøft økonomisk det kommende drøye halvåret, men det er min oppfatning at om man kommer seg over den kneika vil LSK for første gang på mange år være i en situasjon hvor utgiftssiden er på et nivå hvor man ikke behøver å vedta fantasitall for å presentere et balansert budsjett på årsmøtene.
                              Knurr...

                              Kommentar

                              • Frode D. Homb
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Dec 2003
                                • 982

                                Det er viktig å ikke male fanden på veggen. Det blir gjort grep og laget vårt presterer bra. Det kunne vært så mye, mye verre enn dette, selv om situasjonen ikke er god for LSK.

                                Kommentar

                                • tullebukk
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2006
                                  • 5446

                                  Fortsetter vi å spille bra fotball samtidig som bråkmakerne holder seg unna Lsk skal man ikke se bort i fra at sponsor kommer på plass.Dette med bråk rundt klubbene som vif og Lsk blei tatt opp på møte som en mulig årsak til at begge klubber mangler hovedsponsor..

                                  Kommentar

                                  • general
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Apr 2004
                                    • 1150

                                    Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                    .Dette med bråk rundt klubbene som vif og Lsk blei tatt opp på møte som en mulig årsak til at begge klubber mangler hovedsponsor..
                                    Sikkert derfor godset sleit med det samme..
                                    Seriegull 2016!!!

                                    Kommentar

                                    • GIFKanari
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2009
                                      • 8243

                                      Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                      Dette med bråk rundt klubbene som vif og Lsk blei tatt opp på møte som en mulig årsak til at begge klubber mangler hovedsponsor..
                                      Mest av alt er det nok den enkleste unnskyldninga. Sportslig fremgang vil hjelpe på, med tida der LSK fikk publisitet bare på å være seg selv virker å være forbi. Klubben mangler så til de grader en frontfigur. Vi har ligaens suverene driblefant i Fofana, må da være mulig å få istand en reportasje om han og hva han for eksempel kan gjøre med både pærer og appelsiner. Trenger ikke si ett kløyva ord heller, lagkamerater kan dekke bildetiden med egne kommentarer fra treningshverdagen med ivorianeren. Bartepakket bør grue seg.

                                      Og så har vi Arne fuckings Scheie, tidenes kommentatorlegende. Kan ikke tenke meg at karen er vond å be om å hjelpe klubben med diverse stunts, mannen dukker jo opp med jevne mellomrom i RB nå. Klubben må få noen gladnyheter rundt seg, LSK må vise at den byr på seg selv. Bajaskulturen er kanskje borte, klubben har fått inn to edruelige kvinnfolk i styre og stell, men lidenskapen og kulturen som Norges mest stabile topplag i norsk fotball er der fortsatt.

                                      Kommentar

                                      • Yellow-not-jella
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Mar 2009
                                        • 1606

                                        Er det så vanskelig å peke ut hvem som har ansvaret for å dra i land hovedsponsor da? Spent på hvem som blir igjen i den markedsavdelinga ja.

                                        Kommentar

                                        • Leif A
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Dec 2003
                                          • 3962

                                          Opprinnelig skrevet av general
                                          Sikkert derfor godset sleit med det samme..
                                          Nå ser det vel ikke ut til at godset sleit så altfor mye, da...

                                          Og for ordens skyld: tullebukk presiserte at det var snakk om en mulig årsak.
                                          Knurr...

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎