Sportsklubbens økonomiske situasjon

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Håkon Henriksen
    Administrator
    • Nov 2003
    • 6411

    Dette er trist som faen. Men ingen er større enn klubben.
    Jeg blir litt forbannet over dere som sprer eder og galle rundt nå.
    Hvorfor skal alle på død og liv snakke ned Sportsklubben?

    Nei. Nå er jeg mer motivert enn på lenge til å finne nye måter å finne inntekter til #VIERLSK

    SPORTSKLUBBEN. JEG ELSKER DEG!
    Håkon Henriksen
    -
    Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
    -
    ALT FOR FUGLA

    Kommentar

    • bjarmann
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2005
      • 2858

      Jævla trist å se konturene av et nytt storlag på Åråsen bli ødelagt på denne måten. Skjønner at vi må selge spillere men faen heller. Hadde ikke klubben gått ut i media og meldt at vi må selge spillere samma faen, så kunne vi fort fått tynt mer gryn ut av salgene også. Surt. Jævla surt! Klubben kaster til stadighet feil kort på bordet samtidig som de holder feil til brystet (brystene fremover heldigvis)
      I år så tar vi alt

      Kommentar

      • Uwes disippel
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2006
        • 6039

        Opprinnelig skrevet av Håkon Henriksen
        Dette er trist som faen. Men ingen er større enn klubben.
        Jeg blir litt forbannet over dere som sprer eder og galle rundt nå.
        Hvorfor skal alle på død og liv snakke ned Sportsklubben?
        Det handler da ikke om å snakke ned klubben!!!

        Kommentar

        • AG-3
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jul 2006
          • 1081

          For meg personlig har Molde rykket opp på 1.plass på hatlista forlengst. Maken til en prototype på konstruert makkverk og falske fasader skal man lete lenge etter i fotballen. Røkke, Gjelsten, fleecefans, han falske Englandsreserven med det sleske TVshop-smilet og best i verden-holdningen, samme manns gråsone mafiavirksomhet med Dritt-Jim som går og går...særlig Sunny ikke har eierandeler der..., nye og om mulig enda sleskere trenerer med bedehus-gliset og gammel VIF-pysj, den systematiske plyndringen av alle talenter i norsk toppfotball for å klare en - EN - syltynn kvalikkamp til CL mot et lag fra ytre Mongolia. Brenn Molde. Brenn!
          Merkelig hvor fort synet på en av mine "helter" og gammel sambygding plutselig føles kald som en istapp og like distansert som avstanden fra jorda til månen.
          Ferdig med deg. Du er Molde nå. Plastikk og totalt uten sjel.

          Det er så dyrt å være blakk.

          Kommentar

          • Folke
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2008
            • 5955

            Må da være lov med følelser? Dette her går over, men la nå dette fantastiske forum/fans få lov å gråte litt. Er det ett sted vi kan få "tømt" oss er det vel her?! Hat og kjærlighet er to sider av samme sak, likegyldighet er vår "fiende". Selv snakker jeg positivt/stolt om klubben til alle jeg kjenner og alle jeg møter på, uansett hvor ræva det står til! Jeg forventer at det er høyt under taket her på forumet og at jeg kan si hva jeg føler uten å bli "degradert"!
            Last edited by Folke; 16.07.2014, 21:02.

            Kommentar

            • Errevs
              Seniormedlem
              Forumonanist
              • Jun 2005
              • 200

              Klarte ikke loppe Molde for mer enn 3 millioner kroner??

              Skjønner at de må selge men her ble sportsklubben rundlurt.

              Kommentar

              • Kjell.T.Ring
                Poll St. Ring
                --==FORUMRUNKER==--
                • Dec 2005
                • 11796

                Opprinnelig skrevet av Errevs
                Klarte ikke loppe Molde for mer enn 3 millioner kroner??

                Skjønner at de må selge men her ble sportsklubben rundlurt.
                Les deg opp...
                Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                Kommentar

                • Kjell.T.Ring
                  Poll St. Ring
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Dec 2005
                  • 11796

                  Opprinnelig skrevet av Rune
                  Hvor kommer det egentlig fra at vi mangler 20 millioner for å klare oss ut året? Mulig jeg ikke følger godt nok med...
                  Har jeg forstått riktig trenger vi 5 mill ferske kroner ut året og kutte 20 til neste år... Feil?

                  Uansett må vi kutte det vi kan og starte på nytt IGJEN.
                  Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                  Kommentar

                  • Fugl1970
                    Medlem
                    Møteplager
                    • May 2008
                    • 99

                    Det siste jeg hørte var at vi trengte 4.5 mill før utgangen av august mnd.og totalt 15 ila året. Mulig jeg har oppfattet feil.
                    Noe som kan komme med et riktig tall?

                    Kommentar

                    • AG-3
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jul 2006
                      • 1081

                      er redd summen nok kan ha vokst. Er dyrt å ligge etter med betalinger - renter, gebyrer, inkoassotillegg...blir fort kroner

                      Kommentar

                      • GIFKanari
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2009
                        • 8243

                        En av TLs stjerneskudd i år bytter klubb innenlands og TV2-Sporten kunne ikke brydd seg mindre, søpla får igjen hovedscenen med sine økonomiske problemer. LSK har på alle måter falt utenfor og det er bare opp til klubben selv å komme på banen igjen. Klubben trenger faktisk all den oppmerksomheten og entusiasmen den kan få, nettopp derfor bør man kunne ventilere på et forum som dette.

                        Dette er ikke FN, dette er polsk riksdag med sine gode dager.

                        Kommentar

                        • Frode D. Homb
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Dec 2003
                          • 982

                          Du ser helt klart at det er en bevisst strategi fra TV 2 å gi lag fra de store byene ekstra med omtale. Dette er en markedsstrategi for å bygge merkevaren til klubber som er fra byer med flest publikummere i Norge.

                          Kommentar

                          • Rune
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Aug 2008
                            • 1229

                            Opprinnelig skrevet av Fugl1970
                            Det siste jeg hørte var at vi trengte 4.5 mill før utgangen av august mnd.og totalt 15 ila året. Mulig jeg har oppfattet feil.
                            Noe som kan komme med et riktig tall?
                            Ja, men første gang jeg så dette var i en sak som VG skrev, og fikk litt følelsen at de blandet vår og søplas økonomiske situasjon. Det eneste ledelsen i klubben har sagt er at vi trenger 4,5 millioner innen utgangen av august,og kutte utgifter mtp. neste år.
                            "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

                            Kommentar

                            • Fugl1120
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2005
                              • 3528

                              Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                              Har jeg forstått riktig trenger vi 5 mill ferske kroner ut året og kutte 20 til neste år... Feil?

                              Uansett må vi kutte det vi kan og starte på nytt IGJEN.
                              LSK manglet i inngangen av juni 5 millioner kroner i likvide midler innen utgangen av august. Etter dette har det blitt iverksatt tiltak som Forum-aksjonen og LSK-auksjonen m.m. som har kuttet ned dette beløpet. Litt avhengig av hvordan innbetalingene fra Ruben kommer bør likviditetskrisen kunne være avverget med spillersalg og både kvartfinale i cup og Vålerenga hjemme i samme uke i august. Forøvrig trenger LSK 15 millioner over budsjetterte inntekter for 2014. Det vil si at feks. kampen mot Vålerenga som allerede er høyt budsjettert etter all sannsynlighet ikke vil dekke stort av de 15 millionene, men kan heller øke beløpet om få møter opp på Åråsen. Det er ikke budsjettert med spillersalg og det er relativt beskjedent budsjettert i cupen. Det betyr at avansement i cupen, spillersalg, økt antall tilskuere på kamp og sponsorkonsepter er midlene som kan hjelpe klubben med å hente inn de 15 millionene. Normalt er november og desember relativt tamme måneder på inntektssiden for fotballklubber, så mesteparten av disse pengene må hentes i løpet av de nærmeste 3 månedene.

                              Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                              LSK har på alle måter falt utenfor og det er bare opp til klubben selv å komme på banen igjen. Klubben trenger faktisk all den oppmerksomheten og entusiasmen den kan få, nettopp derfor bør man kunne ventilere på et forum som dette.

                              Dette er ikke FN, dette er polsk riksdag med sine gode dager.
                              Ingen skal frata deg friheten til å ytre akkurat hva du ønsker. Det enkelte påpeker er at ekstremt negative ytringer om klubben sprer seg blant folk. Jeg har ingen tro på at mange fyrer løs på alt som har med LSK å gjøre her, men forholder seg smørblid til LSK og drar med folk på kamp på privaten. Dersom de som i dag har sagt at de "aldri skal tilbake på Åråsen igjen", "engasjementet er fullstendig borte", "klubben har solgt seg til nedrykk" og "vi har solgt arvesølvet" er de som blir hørt, vil dette spre seg til folk flest i Lillestrøm. Det blir en selvoppfyllende profeti at LSK er dødsdømt, for ingen vil komme på kamp, inntektene vil stupe og LSK går konkurs. Å hevde at vi har solgt oss til nedrykk fordi vi har mista én spiller som var fast i 11ern er reinspikka tull og hvis man tenker seg om veit man det.

                              Man har frihet til å ytre seg som man ønsker, men LSK er i en vanskelig posisjon hvor samtlige i og rundt klubben synes dette er tungt og vanskelig. Dersom alle legger seg ned og dør er det ingen tvil om at klubben gjør det samme. Alle er skuffa, men hva hjelper det å klage over dårlig økonomistyring i 2013? Ingenting! Vi kommer ikke en centimeter nærmere overlevelse av at folk syter og drar hverandre ned i søla. Når ekstremt sure tap av elskede spillere som Ruben skjer, smerter det samtlige som holder med LSK. Det er like jævla surt for meg som det er for deg, men jeg forsøker å se positivt på framtida og spre håp blant folk om at vi skal kjempe likevel. Som Lars skriver i et tidligere innlegg, det er mange rundt klubben som dedikerer masse tid for å bidra til at LSK skal komme seg over kneika. Det er mange som legger ned timesvis av arbeid for å få folk til å komme på kamp, legge igjen penger i kiosken, sponse klubben med midler, hjelpe til med å forbedre nettsiden, hjelpe til med å opprette web-butikk. MASSE frivillig arbeid for å skape entusiasme og håp om LSKs fremtid. Men hva hjelper vel den lille gnisten vi klarer å tenne blant befolkningen når det kommer den ene tiraden etter den andre om hvor forjævlig håpløse LSK er og at alt er dritt? Dere skal få ytre dere som dere vil, men tenk på det Lars nevnte tidligere. Det er mange som legger ned en betydelig innsats for at denne klubben skal overleve økonomisk og være et lag å regne med i Tippeligaen i mange år framover. Erkenegative ytringer er med på å ødelegge den gode jobben de gjør. Jeg tror ingen er interessert i å sensurere noe som helst, men jeg synes man skal bruke noen minutter på å reflektere over hvordan man kan hjelpe klubben man er glad i best mulig. Husk at det er mange som leser dette forumet, når det er fullstendig mensen-stemning her inne påvirker det alle som er glad i Fugla. Det dreper gnisten til de som arbeider frivillig. Så får man selv avgjøre hva som er viktigst, motivere og inspirere de som er villig til å ta i et ekstra tak, eller legge seg ned å dø og si at alt er umulig.
                              Lauken er vår venn!

                              Kommentar

                              • Uwes disippel
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2006
                                • 6039

                                Greit, jeg behersker meg. Det som sårer mest er at det er plastikklubben fra Molde som igjen stikker av med et av våre håp. Et salg av Ruben er isolert sett positivt, at det er til Molde er et tegn på at fotballen i Norge er på et historisk lavmål. Det har vært så mye økonomisk doping i norsk fotball at produktet er på vei til å bli ødelagt. Jeg er glad i LSK jeg, men jeg orker ikke bli med på dette slik som fotballen har blitt. En ting var det at RBK støvsugde markedet, men det var med egne penger. Molde har vel snart runda milliarden i gaver. Joda, Gundersen var en grei overgang og ga gode penger. Men dette er bare trist, et Molde som utnytter en fallende storhet.

                                Molde vil aldri bli hva LSK har vært. Kun plastikk og falsk økonomisk trygghet. Jeg trygler og ber om at noen finner ut av Jim S, OGS og Molde driver på med. Men røkke kjøper dem vel fri fra eventuelle tiltaler der også. Molde er uten tvil mitt hatlag nr 1, godt forbi engen på andreplass.

                                Kommentar

                                • Kjell.T.Ring
                                  Poll St. Ring
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Dec 2005
                                  • 11796

                                  Apropos arvesølvet. Lagde en tråd om den. Var det ikke ca 8-9 mill for 25% da? Har vi det?

                                  Takk for et bra innlegg
                                  Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                  Kommentar

                                  • GIFKanari
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2009
                                    • 8243

                                    Fugl1120: Jeg tror bare forskjellen på deg og meg er at jeg ser utbruddene for akkurat det de er, ventilering. Man kommer alltid tilbake. Og jeg ser ikke så mange negative ting at jeg gidder henge meg opp i det heller. Det jeg imidlertid ser stadig mer av er rein likegyldighet ovenfor LSK. Det siste klubben trenger er yppersteprester som setter ultimatum for hvordan man skal oppføre seg, mens den sunne galskapen sakte forvitrer. Er det ikke noe av det LSK er bygd på også?

                                    Slik er det å være supporter, det er irrasjonelt og fullstendig betingelsesløst. Og er du her inne er du uansett spesielt interessert, at det fortsatt er et levende forum bør settes pris på. Hva faen er bedre med intern skittkasting, har man ikke nok eksterne problemer?

                                    Kommentar

                                    • Kjell.T.Ring
                                      Poll St. Ring
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Dec 2005
                                      • 11796

                                      Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                      Fugl1120et jeg imidlertid ser stadig mer av er rein likegydlighet ovenfor LSK.
                                      Håper du sikter til sponsorer nå....
                                      Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                      Kommentar

                                      • Kjell.T.Ring
                                        Poll St. Ring
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Dec 2005
                                        • 11796

                                        Sharif handler jeg ikke hos før han henter en spiller til 10 mill (eller det er mongo så sikre de vi har).

                                        Sorry sultan men du har en kjip mygg på deg. Jeg driter i om du sa det for å komme i RB for 5 år siden.
                                        Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                        Kommentar

                                        • GIFKanari
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2009
                                          • 8243

                                          Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                                          Håper du sikter til sponsorer nå....
                                          Sponsorer, media, Ali og Kari.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎