Sportsklubbens økonomiske situasjon

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • kunden
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2005
    • 2288

    Så lenge vi klarer å beholde lundemo, ringstad, ruben, høibråten, ajer og gundersen så har jeg troa
    Men humoren får ingen ta fra oss

    Kommentar

    • Bibaboy
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Mar 2008
      • 712

      Det er kanskje ikke så rart at spillerne ønsker seg vekk fra klubben slik den har blitt drevet på. Å leve i økonomisk usikkerhet er svært uheldig. Spesielt for våre yngre spilleren som sannsynligvis er dønn avhengig av inntekt hver måned for å betale husleie og regninger. LSK er jo "mat" for luksusfellen. Pinlig å se på klubben holde på slik. Nå ser det endelig ut til at noen har tatt drittjobben med å rydde opp. Og det er på høy tid. Problemet nå er jo at vi ikke har poeng nok til å klare oss ut sesongen. Får håper vi også denne sesongen unngår nedrykk, for om det skjer så rykker vi ikke opp igjen.
      Fugla Forever

      Kommentar

      • LS89
        Kamptrådkongen
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2013
        • 3323

        Vi tar en Blackpool og ender opp med 8 utespillere. Engasjementet mitt for klubben tynner ut dessverre.

        Kommentar

        • KFL109
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2003
          • 1958

          Var ikke forumet overbevist om at vi kom til å rykke ned med dagens mannskap før sesongen?
          Det er alltid en mulighet til å bygge et lag.
          LSK har mer enn noen bevist at det er mulig å ikke rykke ned på bakgrunn av sportslige resultater.

          Nå handler det om å unngå konkurs. De nødvendige grepene må tas, sjøl de upopulære og de som er vanskelige å svelge.

          Med en konkurs har vi ikke noe lag å følge i norsk toppfotball. Spillerne vi kjenner er borte. LSK er redusert til en breddeklubb som skal slåss for å komme opp på nivået til Flisbyen.

          Når vi er avhengig av penger inn er det ingen grunn til å være ufine mot spillere som eventuelt blir solgt. At vi blir kjent med markedsprisen på norske fotballspillere er en brutal realitetsorientering, for det er neppe forbudt for andre klubber ute i verden å overby Molde.

          Sjøl med spillersalg beholder vi forhåpentligvis plassen vår i Tippeligaen. Da er det bare å stable et lag på beina som er gode nok til å slå en tre, fire av de laga i samme økonomiske divisjon. Det bør være en overkommelig oppgave.

          Alternativet må ikke skje. Derfor må vi tåle de vonde beslutningene som tas i klubben om dagen.
          Vidar Evje

          Kommentar

          • HSft
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2004
            • 6075

            Opprinnelig skrevet av fotballfan
            Godset har penger til og kjøpe han. Og de er ute etter en spiss/ving. De har solgt så mange spillere så de har penger på bok.
            Godset er vel ute etter en venstreback også. Blir overraska om de ikke vurderer stian.

            Kommentar

            • WAK
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jul 2006
              • 959

              Opprinnelig skrevet av fotballfan
              Godset har penger til og kjøpe han. Og de er ute etter en spiss/ving. De har solgt så mange spillere så de har penger på bok.
              Godset har IKKE penger til å kjøpe han. De har 28 spillere i stallen som skal lønnes. De gjør alt for å komme videre i Champions/Europaleauge.

              De var smarte og hentet masse talenter og bygde opp et topplag den veien. Nå har de gått i fella som så mange andre. Leier inn spillere for kort periode og mister den kontinuiteten som de tidligere hadde i stallen. Med det mister de også det angrepsspillet de hadde. STOR forskjell på Godset i år og i fjor.

              Kommentar

              • kimmern
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jun 2005
                • 1173

                Helt siden 2006 har man spinklet og spart med mottoet " nå trenger vi deg mer enn noensinne!, snart vil alt bli bedre!" nå skriver vi 2014 og det har ikke resultert i noe som helst. at folk blitt dritt lei skjønner jeg meget godt, jeg er en av de.

                Kommentar

                • Tvilling
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Nov 2006
                  • 1465

                  FORUM - våkn opp!
                  Rubens overgang var da ingen bombe, det har da ligget i kortene i flere uker. RB har sagt det, TorgeirB har sagt at nå er det forsvarspiller vi trolig må se etter (jfr midlene som er tilgjengelig etter Høiland), vi kjenner klubbens likviditetsproblemer.
                  RB sa at nå måtte ikke flere gå uten at klubben fikk penger.
                  Så blir det salg av Ruben - og så virker som om vi som eLSKer dette laget nå skal gi opp fordi dette salget blir en realitet..?
                  SELVSAGT er det tøft - og tøffere kan det bli. MEN - VI GIR DA IKKE OPP??
                  Vi har mistet en god spiller, og heldigvis ikke gratis (selv om en del her inne synser om beløp)(RB antyder 3 mill)
                  PVM ser LSK som framtid!
                  Etter å ha fulgt Fugla i over 40 år, så nekter jeg å la meg trykke ned av at Ruben blir solgt.
                  Det trengs at alle på og rundt Åråsen kjemper for klubben. La oss fortsette med det! Det trengs ikke mindre nå.


                  Vi må ikke glemme å holde fast på mulighetene.

                  Kommentar

                  • Seb.R
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2006
                    • 4159

                    Jeg har i utgangspunktet ikke noe problem med at spillere blir solgt. Det må vi bare akseptere slik situasjonen er nå. Problemet oppstår når salgssummen ryktes til å være på rundt 3 millioner for Ruben. Det er skandaløst dårlig med tanke på at han fortsatt hadde ett år igjen av kontrakta. Han burde vært satset på som en av LSKs bærebjelker, og prislappen naturligvis vært høyere av den grunn.

                    Brann betalte to millioner for Karadas. Her gir vi nærmest bort vårt største stoppertalent til en direkte konkurent. Er det rart man er drittlei?
                    www.sebastianramsland.com
                    www.twitter.com/sebramsland

                    Kommentar

                    • ynnor
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • May 2008
                      • 857

                      En av de få mulighetene til å tjene penger på i fotball er å ha et lag som noen gidder å se og sponse. Hvem pokker skal gidde og komme på Åråsen nå bortsett fra oss i den harde kjernen. Vi kan jobbe livet av oss og forsøke å dra med oss folk på hjemmekamper men det nytter jo ikke å få de til og komme tilbake igjen etter å ha sett en haug med 2 div spillere fra Elverum og ull/kisa. Dette er og blir en av de tristeste dagene i moderne Lskhistorie. Akkurat nå ser jeg kun dager som kan bli svartere. I går gikk jeg med et smil om munnen over at det endelig var en spiller som ville bli i Vaagan Moen, i dag veltet Ruben alt.
                      Den eneste ressursen som er igjen i klubben nå er fansen.

                      Kommentar

                      • Grusom B
                        Generalissimo Bellisimo
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 6248

                        To millioner for Karadas er fullstendig sinnsykt og rundt 2 millioner over markedspris. Det er ikke sammenlignbart og tyder på at alle er dritings i Bergen.

                        OM(!!!) vi får i stand avtale med Magnar og får gode videresalgsprosenter er dette kanskje til å leve med. En lovende midstopper mot en lovende midtstopper. Det får vi nesten bare leve med med dagens situasjon. En vakker dag vil virkeligheten innhente svina oppi der også. Røkke og Gjelsten lever ikke evig de heller.
                        Ni principe ni rey...

                        D10S!

                        Kommentar

                        • xeR
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Jan 2004
                          • 11206

                          Opprinnelig skrevet av ynnor
                          En av de få mulighetene til å tjene penger på i fotball er å ha et lag som noen gidder å se og sponse. Hvem pokker skal gidde og komme på Åråsen nå bortsett fra oss i den harde kjernen. Vi kan jobbe livet av oss og forsøke å dra med oss folk på hjemmekamper men det nytter jo ikke å få de til og komme tilbake igjen etter å ha sett en haug med 2 div spillere fra Elverum og ull/kisa. Dette er og blir en av de tristeste dagene i moderne Lskhistorie. Akkurat nå ser jeg kun dager som kan bli svartere. I går gikk jeg med et smil om munnen over at det endelig var en spiller som ville bli i Vaagan Moen, i dag veltet Ruben alt.
                          Den eneste ressursen som er igjen i klubben nå er fansen.
                          Vi fikk ingen hovedsponsor med Ruben på laget så jeg tviler på at denne overgangen gjør situasjonen der noe svartere. Dessuten når jeg vi vil bli enda mindre attraktive på sponsormarkedet når vi spiller borte mot 2. laget til Fet..
                          Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                          Kommentar

                          • fotballfan
                            Medlem
                            Hoffnarr
                            • Dec 2013
                            • 51

                            Kanskje vi kan få 1-2 spillere inn fra godset på lån i tillegg til penger. Thomas lehne olsen trenger spilletid og er ikke dyr i drift.

                            Kommentar

                            • superbøffel
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2005
                              • 5611

                              Opprinnelig skrevet av Børge
                              Det er mulig å tjene penger på andre måter enn salg også. Feks ved sportslige prestasjoner i serie og cup. Det er tydligvis ikke noe styret og administrasjonen har trua på.

                              Hvorfor skal vi ha trua på laget?
                              om du regner litt på det fremfor å syte og klage over at det blir ryddet i klubben ser du at selv ikke the double vil gi nok inntekter til å dekke det gapet klubben må dekke. Det eneste sportslige som vil redde klubben er gruppespillet i CL. Tror du vi når dit om vi beholder alle spillerne? Neivel.
                              Enøyd i de blindes dal.

                              Kommentar

                              • ragnarrock
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Mar 2008
                                • 937

                                Opprinnelig skrevet av fotballfan
                                Kanskje vi kan få 1-2 spillere inn fra godset på lån i tillegg til penger. Thomas lehne olsen trenger spilletid og er ikke dyr i drift.
                                kanskje vi kan tenke litt større?
                                Få inn noen unge lovende som sitter på benken i en bedre liga. Ofte at de større klubbene er villige til å betale lønn i byte mot at spillere får spilletid...
                                *Kjempe gutta fighte gutta!!*

                                -RagnarRock-

                                Kommentar

                                • _Jonern
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 4376

                                  Opprinnelig skrevet av ynnor
                                  En av de få mulighetene til å tjene penger på i fotball er å ha et lag som noen gidder å se og sponse. Hvem pokker skal gidde og komme på Åråsen nå bortsett fra oss i den harde kjernen. Vi kan jobbe livet av oss og forsøke å dra med oss folk på hjemmekamper men det nytter jo ikke å få de til og komme tilbake igjen etter å ha sett en haug med 2 div spillere fra Elverum og ull/kisa. Dette er og blir en av de tristeste dagene i moderne Lskhistorie. Akkurat nå ser jeg kun dager som kan bli svartere. I går gikk jeg med et smil om munnen over at det endelig var en spiller som ville bli i Vaagan Moen, i dag veltet Ruben alt.
                                  Den eneste ressursen som er igjen i klubben nå er fansen.
                                  Tja, det er da ikke veldig mange som har giddi å verken sett oss eller sponse det siste året uansett. Mange er i ferd med å gi opp her. Er det seriøst? Håper mye av det som er skrevet er lite gjennomtenkt og i ren frustrasjon. Jeg går i hvertfall på Åråsen for å se LSK. Overlever uten Gabrielsen, Høibråten og Judas.

                                  Jeg velger faktisk å se på det kommende året som veldig spennende. Det kan gå i dass, men det kan også bli ganske greit! Etablerte spillere med store lønninger kommer til å forsvinne, og blir erstattet med spennende spillere fra egne rekker, som Jørgen Kolstad etc, og kanskje spillere fra 1.- og 2.divisjon. Kanskje en billig afrikaner eller to og? Vi har hentet Marius Lundemo med suksess, og han er faen ikke aleine der ute. Det finnes flere sånne! De må vi få tak i. Det er fint mulig å holde plassen selvom vi må gjøre grep og kutte budsjett. Haugesund tok bronse i fjor med et møkkalag på papiret. Alt er mulig.

                                  Det vi trenger mest av alt er et LSK lag som folk virkelig blir glad i! Etter min mening har vi ikke hatt det siden cupgullet i 2007. Etter det har vi i stor grad satset på gamle og etablerte spillere med skyhøy lønn som jevnt over ikke har prestert godt nok. Det har stort sett skapt frustrasjon fra både tribunen og forumet fra kravstore supportere i 7 år nå, som har forventet langt mer (forståelig nok) av et lag med spillere som burde gjort det bedre. Fuck it, nå er vi nødt til å gå nye veier. Vi er nødt til å satse på (unge) ukjente spillere. Jeg har i hvertfall trua på spillere med lav lønn som blør for klubben og som virkelig har lyst til å være her, og ikke for pengene. Det er jo for faen meg de spillerne man blir glad i. Hvor har det blitt av de gode gamle tidene hvor man sang "vi elsker dere for det?" når vi tapte? DET var en tid hvor folk var glad i LSK, og aksepterte et tap i ny og ne. Den sangen har ikke blitt sunget på 7-8 år, og det er nettopp fordi folk er dritt lei spillere som hever lønn og ikke presterer. Det blir det i hvert fall en slutt på nå. Så får vi se om unggutta og eventuelle ukjente nykommere kan klare å overraske oss litt og gjenskape den gode supporterkulturen som var på Åråsen før med 100% støtte, og ikke gnåling og skriking hver gang det slås en feilpasning.

                                  Det er nå folk må ta seg sammen. Opp og fram! Jeg skal i hvertfall være der og mane frem innsats av de som spiller for oss resten av året og neste år. Nå er det bare å kjempe som løver for å først redde klubben fra konkurs, og så redde plassen i Tippeligaen etterpå. For å greie det så trenger klubben at folk stiller opp, og ikke legger seg ned og dør
                                  ..................

                                  Kommentar

                                  • MoBee
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jun 2004
                                    • 958

                                    Førsteprioritet nå er å redde klubben.
                                    Dritt at Ruben går, men dersom avtalen er penger pluss Magnar og videresalgsavtale, så er det noe LSK må godta nå.

                                    Kommentar

                                    • xeR
                                      Seniormedlem
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Jan 2004
                                      • 11206

                                      Opprinnelig skrevet av Børge
                                      Tullprat. En engasjerende kvartfinale på hjemmebane mot S08 vil gi litt penger og slik stallen er nå: særdeles svekka. Sjansen for semifinale er svekka. Inntektspotensialet ved kampen som er døpt #vierlsk-kampen er svekka. 5-7 plass kontra 12-14 plass på tabellen er mye penger!

                                      Publkumssvikt og tapt engasjement kommer til å svi så jævlig!
                                      hva foreslår du at vi gjør med lønningene som skal utbetales om noen dager, hva foreslår du vi skal gjøre med de regningene som forfaller de nærmeste dagene eller allerede har forfalt(for lenge siden)?
                                      Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                      Kommentar

                                      • fotballfan
                                        Medlem
                                        Hoffnarr
                                        • Dec 2013
                                        • 51

                                        Opprinnelig skrevet av HSft
                                        Godset er vel ute etter en venstreback også. Blir overraska om de ikke vurderer stian.
                                        De hentet Gustav Valsvik fra Sogndal i dag. Så de kommer ikke til og hente Stian.

                                        Kommentar

                                        • skotten
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2004
                                          • 1794

                                          Opprinnelig skrevet av Børge
                                          Tullprat. En engasjerende kvartfinale på hjemmebane mot S08 vil gi litt penger og slik stallen er nå: særdeles svekka. Sjansen for semifinale er svekka. Inntektspotensialet ved kampen som er døpt #vierlsk-kampen er svekka. 5-7 plass kontra 12-14 plass på tabellen er mye penger!

                                          Publkumssvikt og tapt engasjement kommer til å svi så jævlig!
                                          Det er akkurat den dersomattehvis-tankegangen du forfekter her som har fått de røde tallene til å lyse i 15 av 16 tippeligaklubber...

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎