Sportsklubbens økonomiske situasjon

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

  • kunden
    replied
    Det er kanskje insitementet og ordre fra øverste hold hvorfor Mathew skal spille. For å gjøre han salgbar utpå nyåret.
    Andre salgsobjekter er kanskje Lehne Olsen til en av Europas "B"-ligaer. Krogstad til Odd, Molde, Brann feks.Selvom det ville vært tragisk.
    Men noe må skje om vi skal beholde Tamm og få inn en eller flere nye. Kant og spiss feks.

    Leave a comment:


  • trigz
    replied
    Glem høsten i år, jeg tror vi klarer oss greit. Men med det underskuddet man styrer mot nå, tipper jeg minst en i sentrallinja forsvinner i vinter, og det blir knapper og glansbilder å tilby nye spillere. Neste år kommer til å bli blytungt.

    Leave a comment:


  • AB40
    replied
    Opprinnelig skrevet av MortenA

    Hvilket innhold er det Stokstad har produsert siden han ble ansatt som har ført til økte inntekter?
    En slik type måling er jo vanskelig å avgjøre fra her vi sitter. Jeg har hvert fall ikke innsyn i LSK sin virksomhetsmåte, men poenget mitt er at det han skaper, skal være for å engasjere folk i og rundt klubben - som igjen KAN generere økte inntekter i form av billettsalg osv. Innholdet kan også, som tidligere nevnt, benyttes av F. Eks Søgård når han skal presentere til bedrifter av hva de kan få bli en del av som sponsor, avhengig av i den grad de sponser.

    Om vi ikke er synlige i miljøet vi skal være synlige i, hvordan skal man da kunne øke inntekter? Alt er dessverre ikke linket direkte til "ser dette, kjøper produktet". Så en som kommenterte her inne at dette var en ny stilling, og den er nok en litt luksus stilling, men jeg tror definitivt at dette er viktig arbeid. For LSK kan ikke belage seg på innholdet som Eurosport produserer for å øke interessen rundt Sportsklubben.

    Jeg husker godt da LSK hadde de helsides promobildene av gutta i RB - og det synes jeg var dødsfett på den tiden, som definitivt økte min "hype" for å gå på kamp

    Leave a comment:


  • Stray Cat
    replied
    Flytt forumdiskusjonen hit:

    https://www.kfl.no/debatt/forum/supp...-i-forum-kista

    Jeg har kopiert Knuts innlegg i tråden.

    Stay Cat
    moderator

    Leave a comment:


  • knut
    replied
    Opprinnelig skrevet av ulfpulf

    GIFKanari: At det knapt lenger er aktivitet på forumet er ikke fordi moderatorene er aller mest opptatt av å angripe de få som fortsatt gidder skrive noe om klubben i sitt hjerte. Grunnen er at forumet har blitt gjennomført negativt, aggressivt og humørløst. Folk går lei av å bare lese kritikk og å måtte forsvare at de er positive til noe som har med klubben å gjøre.
    1 x off topic: Hovedårsaken til forumets fall kommer fra Kanari-Fansen sjøl. Man skulle plutselig over på Facebook fordi tilfeldige karakterer ville det slik "fordi dem ikke skjønte forum".

    (​​​Personlig tror jeg man også bytta over til Facebook fordi man trudde man da ville sitte på en "gullgruve" i form av en "diger masse" man kunne pushe all slags driiit på, fx fra sponsorer og ikke-fotball-relaterte-events osv. Men det funka ikke, og nå kjøres Facebook sia på en vanlig måte av vanlige folk)

    Leave a comment:


  • G-Man
    replied
    Opprinnelig skrevet av ulfpulf
    GIFKanari: At det knapt lenger er aktivitet på forumet er ikke fordi moderatorene er aller mest opptatt av å angripe de få som fortsatt gidder skrive noe om klubben i sitt hjerte. Grunnen er at forumet har blitt gjennomført negativt, aggressivt og humørløst. Folk går lei av å bare lese kritikk og å måtte forsvare at de er positive til noe som har med klubben å gjøre.
    Helt 100% riktig, men samtidig er det viktig å påpeke at dette gjennomført negative og repeterende oppgulpet ikke er representativt for majoriteten av de som bruker forumet, men begrenset til et veldig lite mindretall som til gjengjeld dessverre poster desto oftere.

    Leave a comment:


  • Kjellern
    replied
    Opprinnelig skrevet av Stray Cat
    Takk, Morten. Du benytter argumenter og de er absolutt forståelige.
    Jeg regnet med at du forstod at mine innlegg var basert på at vi er LSK, og ikke Real Madrid.
    Poenget er at LSK i lengden ikke er levedyktige hvis vi fortsetter å enten budsjettere feil, eller ikke levere på salg og marked. Vi kan ikke basere oss på at folk fortsetter å gi.
    Det må da få en eller annen form for konsekvenser når dette skjer gang på gang, vi surrer jo bare rundt i samme sporet.

    Leave a comment:


  • ulfpulf
    replied
    2 x off topic:

    Stray Cat: En nedjustering av en 100% sportssjefstilling er ikke per definisjon en deltidsstilling. Det kan også være en 100% vaktmester- eller sentralbordmannstilling. Ikke at jeg mener det er løsningen i dette tilfellet, jeg er bare uenig i definisjonen din.

    GIFKanari: At det knapt lenger er aktivitet på forumet er ikke fordi moderatorene er aller mest opptatt av å angripe de få som fortsatt gidder skrive noe om klubben i sitt hjerte. Grunnen er at forumet har blitt gjennomført negativt, aggressivt og humørløst. Folk går lei av å bare lese kritikk og å måtte forsvare at de er positive til noe som har med klubben å gjøre.

    Leave a comment:


  • Stray Cat
    replied
    Takk, Morten. Du benytter argumenter og de er absolutt forståelige.

    Leave a comment:


  • MortenA
    replied
    Opprinnelig skrevet av Stray Cat

    Jeg tenker at du sikkert har god dekning for å komme med slike insinuasjoner? I så fall er det fint om du utdyper dem nå.

    Og til alle: Sportsklubben har økonomiske utfordringer. Det har riktignok de fleste klubber uten jevn økonomisk tilgang fra rike onkler, men det er tøft om et salg av èn enkeltspiller er det som må til for å holde skuta gående. Hva gjør supporterne da,? Jo leter etter syndebukker og hoder som bør rulle. Det blir det nok god økonomi av.
    Noen litt mer kreative der ute? Hva trenger LSK og hvordan kan det skaffes?
    Når klubbens inntekter svikter, må kostnadene kuttes. Så enkel er økonomi. Jeg mener ansettelsen av Stokstad er/var en luksus LSK ikke har råd til. Hadde vi hatt store inntekter og ingen økonomiske problemer kunne vi gjerne beholdt han og ansatt Gullik på heltid, men vi er ikke der. Det er ikke mer enn et par år siden klubben spilte med #VierLSK på brystet fordi markedsavdelingen ikke klarte å skaffe en hovedsponsor, men så vidt jeg vet fikk det aldri noen konsekvenser. Markedssjefen er vel siden blitt forfremmet til Daglig Leder. At Stokstad IKKE har salg, marked, eller økonomi i tittelen er nettopp derfor jeg vil ha han bort. Hans stilling er unødvendig luksus som vi ikke har råd til.

    Det er klart supportere reagerer når vi nok en gang blir bedt om å bidra. Det føles som at blir bedt om å spille cello mens Titanic synker. Hadde klubben befunnet seg i en perfekt storm hvor alt gikk galt på en gang, så hadde vi vært mer forståelsesfulle, men dette har gjentatt seg år etter år. Jeg er ikke fremmed for å bidra med noen kroner dersom klubben presenterer en plan for å komme seg ut av uføret, men jeg er ikke villig til å spytte penger inn i et stort hull slik at galskapen kan fortsette.

    Klubben legger hvert år frem budsjetter som fremstår som luftslott, og som sprekker før sesongen er i gang. Spillere selges langt under markedspris, cupinntekter uteblir etter fadeser, sponsorinntekter uteblir og det får ingen konsekvenser. Det spørres om hvor stor markedsavdelingen må være, men det er feil spørsmål. Det riktige spørsmålet er hvilken KOMPETANSE behøves i markedavdelingen, men det gjelder hele organisasjonen. Det er tydelig at noe mangler.

    Vil bare avslutte tiraden med å gjenta; når inntektene svikter, så må utgiftene kuttes. Så enkel er økonomi.

    Leave a comment:

Working...
😀
😂
🥰
😘
🤢
😎
😞
😡
👍
👎