Sportsklubbens økonomiske situasjon

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

  • trigz
    replied
    Mathew kan ikke klandres for å tenke på sin egen fremtid. Jeg er enig i at det er hårreisende at man i det hele tatt budsjetterer med salg. Inntekter fra salg må være bonusinntekter, klubben må budsjettere etter håndgripelige inntekter. Det har man ikke gjort, og selv om jeg ikke er økonom kan jeg ikke fatte at en slik budsjettlinje kan aksepteres av årsmøtet.

    Leave a comment:


  • OlaG
    replied
    Opprinnelig skrevet av Kjøttkaka
    De fleste skulle nok sett at Mathew dro til Rosenborg for økonomiens skyld, men det grenser til patetisk hvordan folk sutrer over at en spiller ikke hadde lyst til å gå til en klubb de fleste av oss misliker sterkt. Det viser bare hvilken taperklubb vi har blitt. Ekstra ille syns jeg at det er når Mathew med unntak av et horribelt valg på plasten til VIF i 2018 har vært gjennomført profesjonell, og alltid uttalt seg varmt om klubben som han konsekvent kaller "familie".
    Er så innmari enig i dette. Det er helt innafor å mene ting om hvordan Matthew har prestert og/eller påvirket laget, men lojaliteten hans til klubben er det ingenting å utsette på. Han har vært åpen om at han ønsker en karriere i en større klubb (med høyere lønnsbudsjett) enn LSK hele veien, men det er jo helt streit. Det er skuffende at klubben ikke viser den samme lojaliteten tilbake.

    Leave a comment:


  • GIFKanari
    replied
    Klubben som skal bli bærekraftig gjemmer seg altså fortsatt bak fiktive inntekter. Åssen i huleste kan man tro at slike utsagn tilsier at man har lært noe som helst og at det fostrer tillit? Flaut.

    Leave a comment:


  • Kjøttkaka
    replied
    Jeg syns det oser bitterhet og rett og slett er litt uprofesjonelt at de hiver Mathew under bussen på den måten i årsberetningen. At amatørene i klubben budsjetterte med spillersalg uten å få det til er ene og alene deres feil. Man kan ikke kreve at spillere skal reise hvor som helst.

    De fleste skulle nok sett at Mathew dro til Rosenborg for økonomiens skyld, men det grenser til patetisk hvordan folk sutrer over at en spiller ikke hadde lyst til å gå til en klubb de fleste av oss misliker sterkt. Det viser bare hvilken taperklubb vi har blitt. Ekstra ille syns jeg at det er når Mathew med unntak av et horribelt valg på plasten til VIF i 2018 har vært gjennomført profesjonell, og alltid uttalt seg varmt om klubben som han konsekvent kaller "familie".

    Leave a comment:


  • trigz
    replied
    Årsmøtet kommer til å bli blodig. De som vil ha endringer eller kreve svar, må sette av torsdag kveld.

    Leave a comment:


  • bjarmann
    replied
    Personalkostnadene økte med 6 mill fra 18 til 19. Det er jo veien å gå når man virkelig sliter økonomisk. For noen amatører som har styrt denne klubben

    Leave a comment:


  • banan
    replied
    Skal kuttes 20 mill i år:
    ​​​​​​https://www.vg.no/sport/fotball/i/GG...kuttes-20-mill

    Leave a comment:


  • Egumen
    replied
    I følge årsberetningen viser regnskapet for 2019 et underskudd på 12,5 millioner. Ikke pent.

    Leave a comment:


  • MortenA
    replied
    Opprinnelig skrevet av OlaG

    DAP var jo småskadd og (derfor) ute av form så godt som hele sesongen. Salquist gjorde nok et bedre inntrykk på eventuelle speidere, og er også 3 år yngre enn DAP.
    Brann kan umulig ha unngått å se hvordan DAP påvirket LSK da han og Smarason kom i 2018, og det var nok den spilleren de kjøpte, ikke den skadeplagede 2019 versjonen. 2019 versjonen var ikke verdt 2 mill. Siden spilleren i hvert fall offentlig ikke kom med krav om salg burde LSK fått mer ut av overgangen. Spesielt siden Brann nettopp hadde solgt Berisha for 7 mill. og var i forhandlinger med Tromsø om salg av Yttergård Jensen.

    Dersom noen kjøper Salquist, så er det vårens versjon de kjøper. Høsten var han like svak som resten av laget.

    Leave a comment:


  • OlaG
    replied
    Opprinnelig skrevet av MortenA
    Spørsmålet er om vi klarer å få 4-5 mill for Salquist. Jeg er helt enig i at det er summer som burde komme på bordet, men synes 2 mill for DAP tyder på at vi muligens ikke oppnår de summene vi burde.
    DAP var jo småskadd og (derfor) ute av form så godt som hele sesongen. Salquist gjorde nok et bedre inntrykk på eventuelle speidere, og er også 3 år yngre enn DAP.

    Leave a comment:


  • MortenA
    replied
    Spørsmålet er om vi klarer å få 4-5 mill for Salquist. Jeg er helt enig i at det er summer som burde komme på bordet, men synes 2 mill for DAP tyder på at vi muligens ikke oppnår de summene vi burde.

    Leave a comment:


  • gilbert
    replied
    I regnestykket bør du nok også ta med at klubben har spart 5 mill på spillerlønninger, siden kontraktene gir dem 25 prosent lønnskutt (alle unntatt de aller yngste) og ingen bonuser ved nedrykk. Noe sparer nok klubben også på reiser og overnatting, siden det er en god del flere kamper sentralt på Østlandet enn det var i 2019. Men helt enig i at den økonomiske situasjonen, med underskudd i 2019, er lite tilfredsstillende, og at vi sårt hadde trengt 6 mill for Baccay. Eller 4-5 mill, som vi bør få, for Salquist, hvis han blir solgt. Men da bør vi nok bruke noe penger på en ny, erfaren midtstopper.

    gilbert

    Leave a comment:


  • MortenA
    replied
    Nå ble det ikke noe salg av Baccay dette vinduet. Bra for dybden på venstresiden, men hva gjør det for klubbens økonomi?

    Klubben har uttalt at det må spares 10-15 mill. og så langt har to ansatte akseptert sluttpakke, Petter Myhre er ansatt som ass. trener 2, og DAP er solgt for 2 mill. Dersom økonomiansvarlig får dette budsjettet til å gå rundt, så er vedkommende absolutt verdt lønna si.

    Leave a comment:


  • gilbert
    replied
    Erik Brenden (26) og Marko Maric (23) blir ikke med LSK i 2020. Spillerne viser enorme følelser for klubben de tilsammen har tilbrakt 6,5 år i.


    Det mest interessante i denne saken på lsk.no er kanskje avsnittet nederst, om endringer i trener- og ledergruppa. Siden en ikke skal kommentere i nyhetstråden, tar jeg det her. Én sportskoordinator (bl.a. materialforvaltning) mindre, ny G-16-trener, og Kippe skal gjøre jobben både som trener for G-19 og være toppspillerutvikler etter L-O Mattson. Jeg tolker dette som to færre i det sportslige apparatet.

    gilbert

    Leave a comment:


  • Wanker
    replied
    Opprinnelig skrevet av Langballa
    Er ikke renta hint på 10%? Det jeg har hørt men håper jeg har hørt feil
    Kan godt hende du har rett, jeg tenkte litt på det i ettertid. Tribunen var vel ferdig rundt 2002, og da var en vanlig boliglånsrente over 8%. Så at det er mellom 8 og 10% er godt mulig. Sinnssykt!
    Men hverken "eksperter" eller vanlige folk trodde da at renta 2 år etter skulle være godt under 4%.

    Leave a comment:


  • Langballa
    replied
    Opprinnelig skrevet av Wanker

    Mulig jeg fantaserer, men har det ikke blitt sagt at Nordea krevde at det ble inngått fastrenteavtale? Det var forsåvidt greit, siden klubben også da hadde svak økonomi, og eksperter fortsatt pratet om at rentenivået burde ligge på 5-6%. Men MYE har forandret seg etter dette, og å hente penger er blitt nærmest gratis for bankene.
    Nordea hadde fått mye god PR om de hadde sagt seg villig til å se på avtalen med noen års mellomrom. Selvfølgelig skal klubben betale mer enn flytende rente, men bankens fortjeneste er jo nesten uanstendig. Jeg griper meg selv i å tenke at Nordea ikke egentlig bryr seg om hva som skjer med klubben. Om det går i dass, kan de jo få Åråsen rett før Kjeller dør,og bygge mange nye, stygge bygninger der.
    Er ikke renta hint på 10%? Det jeg har hørt men håper jeg har hørt feil

    Leave a comment:


  • GIFKanari
    replied
    Opprinnelig skrevet av Grusom B

    Han kommer jo med en hel haug argumenter! Hva er dette for en tåpelig hersketeknikk?
    Det gjør han overhode ikke, tvertimot skriver han at Mesfin ikke kan kritiseres for noen avgjørelser på områder der resultater faktisk kan måles. Det eneste han argumenterer for er også det eneste Mesfin ikke kan måles på ennå, å ha ansatt en utviklingssjef og satsinga på talenter. Omtrent avskrift av det Svesengen mener vi skal avfinne oss med av grunner for at de som fortsatt sitter igjen med mest ansvar blir sittende.

    Klubben har et hierarki og en sportslig modell som deler ansvaret for klubbens prestasjoner. Under Mesfin har klubben bare fortsatt på en krystallklar nedadgående trend. At noen i det hele tatt mener at man ikke skal kunne diskutere dette er absurd. Skal man selge Mesfin som en ansettelse for fremtida, to og et halvt år etter at han ble ansatt, må man klare å argumentere mer detaljert for hvorfor. Å ansette en utviklingssjef og satse mer på talenter er ikke engang halve jobben. Og knapt annet enn helt nødvendig sett i lys av alle de penga som er brukt på å lede klubben ned i Obos.
    Last edited by GIFKanari; 06.01.2020, 14:33.

    Leave a comment:


  • Grusom B
    replied
    Opprinnelig skrevet av GIFKanari

    Ikke ifølge fredpet. Og ikke forvent argumenter for hvorfor de fortsatt skal ha tillit, annet enn bare å tro og håpe.
    Han kommer jo med en hel haug argumenter! Hva er dette for en tåpelig hersketeknikk?

    Leave a comment:


  • GIFKanari
    replied
    Opprinnelig skrevet av G-Man
    Det er mulig å skille på personer og resultatet av innsatsen de gjør,
    Ikke ifølge fredpet. Og ikke forvent argumenter for hvorfor de fortsatt skal ha tillit, annet enn bare å tro og håpe.

    Leave a comment:


  • G-Man
    replied
    Det er mulig å skille på personer og resultatet av innsatsen de gjør, både Mesfin ogLauritzen fremstår som hyggelige og dedikerte personer. Det jeg reagerte på var at begge så snart etter nedrykket åpenbart er fredet. Om det er resultatet av en evaluering, så skulle jeg gjerne visst litt om hvilke vurderinger som ligger til grunn. Slik det er nå, veltes alt ansvaret over på Lennartsson. Det kan godt være riktig, men da vil jeg gjerne se begrunnelsen for hvorfor klubben ser det slik, og hvorfor den som hentet Lennartsson tydeligvis er hevet over kritikk.

    Leave a comment:

Working...
😀
😂
🥰
😘
🤢
😎
😞
😡
👍
👎