Sportsklubbens økonomiske situasjon

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

  • brune stakkeland
    replied
    Opprinnelig skrevet av Fugggel

    Leste litt nøyere på reglene nå, det skal da komme i tillegg om jeg forstår riktig. Jeg mikset opp utdanningskompensasjon og solidaritetsmidler.

    Solidaritetsmidler gjelder også fra fylte 12 år.
    Jeg ender med å google de to hver gang en tidligere spiller bytter klubb.

    100.000 kr per år fra fylte 12 i utdanningskomensasjon. Så da får vi 1,5 mill totalt om overgangssum stemmer.

    Med akademiet vi har nå, så vil forhåpentligvis solidaritetsmidler og utdanningskompensasjon bli en jevn inntektsstrøm i årene som kommer, så må kanskje lære meg reglene først som sist.

    Leave a comment:


  • Fugggel
    replied
    Opprinnelig skrevet av brune stakkeland

    Solidaritetsmidler utbetales for alle overganger, uansett alder på spilleren. Utdanningskompensasjon utbetales derimot kun frem til spilleren fyller 23. Så usikker på om vi får utdanningskompensasjon i tillegg og hva den eventuelt er på
    Leste litt nøyere på reglene nå, det skal da komme i tillegg om jeg forstår riktig. Jeg mikset opp utdanningskompensasjon og solidaritetsmidler.

    Solidaritetsmidler gjelder også fra fylte 12 år.

    Leave a comment:


  • brune stakkeland
    replied
    Opprinnelig skrevet av Fugggel

    Så vidt jeg har forstått utbetales det solidaritetsmidler for spillere som gjennomfører overgang frem til året de fyller 23 ( som ajer gjør i år)

    Solidaritetsmidler utbetales til klubb/klubbene spilleren var i fra alder 12-21.

    så noe skal vi nok ha!
    Solidaritetsmidler utbetales for alle overganger, uansett alder på spilleren. Utdanningskompensasjon utbetales derimot kun frem til spilleren fyller 23. Så usikker på om vi får utdanningskompensasjon i tillegg og hva den eventuelt er på

    Leave a comment:


  • brune stakkeland
    replied
    Opprinnelig skrevet av McGuffy
    Ajer på vei til Brentford for 163 millioner NOK. Noen som har oversikt over hvor mye det drypper på oss?
    Han var vel hos oss fra han var 11 til 14?
    Solidaritetsmidlene er 5% av overgangssum (8,15 mill) og av de vil vi da ha krav på 15% (5% for hvert år fra 12-14 år)

    Ca 1,2 mill på oss da

    Leave a comment:


  • Fugggel
    replied
    Opprinnelig skrevet av McGuffy
    Ajer på vei til Brentford for 163 millioner NOK. Noen som har oversikt over hvor mye det drypper på oss?
    Så vidt jeg har forstått utbetales det solidaritetsmidler for spillere som gjennomfører overgang frem til året de fyller 23 ( som ajer gjør i år)

    Solidaritetsmidler utbetales til klubb/klubbene spilleren var i fra alder 12-21.

    så noe skal vi nok ha!

    Leave a comment:


  • McGuffy
    replied
    Ajer på vei til Brentford for 163 millioner NOK. Noen som har oversikt over hvor mye det drypper på oss?

    Leave a comment:


  • OlaG
    replied
    Opprinnelig skrevet av Kjøttkaka
    Jeg ser egentlig ikke noen god økonomisk grunn til at LSK skal bytte underlag. Kunstgress koster også en god del å legge, det må også vedlikeholdes, og ikke minst må det byttes langt oftere enn gresset.
    Jeg husker ikke om det var her inne eller i en episode av Harde Mottak, men noen fremmet påstanden om at å ha en godt vedlikeholdt kunstgressbane (de er ikke vedlikeholdsfrie) kosta omtrent det samme som en gressbane, og matta må byttes etter omtrent samme tid også. Den store fordelen med kunstgress er at man i mye mindre grad er prisgitt vær og sesong for å ha en matte som er i god stand, selv om de også trenger undervarme for å ikke bli knallharde isklosser når det er kaldt.

    Den store ulempen med kunstgress er at det er kunstgress, og dermed ikke velegnet for fotball - som som kjent skal spilles på naturgress

    Leave a comment:


  • Kjøttkaka
    replied
    Opprinnelig skrevet av bjarmann
    En ting som slo meg her en kveld jeg lå og tenkte på hvor jævlig denne situasjonen her er. Jeg frykter at om vi blir surrende nede i obos (i beste fall) noen år nå. Hva skjer med gresset på Åråsen? Jeg frykter at man går til det grep og legger kunstgress for å spare penger på arbeidet med gresset. Antallet lag i obos som har kunstgress er vel forholdsvis høyt? Det er det vel forsåvidt i eliten og men.

    Om så skjer er det kroken på døra for meg. Obosfotball på Åråsen på plastikk. Det er totalt uaktuelt å se på.
    Jeg tror ikke det er særlig fare for kunstgress. LSK er ekstremt konservative på akkurat det der, og det gjelder både ledere, spillere og supportere. Skal LSK bytte må det være på grunn av et pålegg fra NFF.

    Dessuten tror jeg ikke det er noe særlig å spare på kunstgress. De klubbene som har lagt kunstgress har ofte gjort det fordi de har vært pålagt av kommunen som enten eier eller sponser anlegget sånn at banen kan brukes enda mer som treningsanlegg for barneidrett og bredden. For Lillestrøms del, så er det jo uansett ikke noen mangel på anlegg for både barneidretten og toppidretten. Ingen har behov for å trene på Åråsen-matta.

    Noen klubber som Molde har lagt kunstgress sånn at de kan trene på stadion og benytte seg av fasilitetene der istedenfor å pendle til mindre bra anlegg utenfor byen. Igjen så har Lillestrøm allerede tipp topp treningsanlegg i umiddelbar nærhet til Åråsen.

    Til slutt så er det noen klubber som Viking som har funnet ut at det er viktigere å være konsertarrangør enn en fotballklubb med respekt for seg selv. For Lillestrøms del så blir det jo uansett aldri aktuelt at Åråsen skal bli en konsertarena. Såpass store artister spiller heller i Oslo.

    Jeg ser egentlig ikke noen god økonomisk grunn til at LSK skal bytte underlag. Kunstgress koster også en god del å legge, det må også vedlikeholdes, og ikke minst må det byttes langt oftere enn gresset.

    Leave a comment:


  • bjarmann
    replied
    En ting som slo meg her en kveld jeg lå og tenkte på hvor jævlig denne situasjonen her er. Jeg frykter at om vi blir surrende nede i obos (i beste fall) noen år nå. Hva skjer med gresset på Åråsen? Jeg frykter at man går til det grep og legger kunstgress for å spare penger på arbeidet med gresset. Antallet lag i obos som har kunstgress er vel forholdsvis høyt? Det er det vel forsåvidt i eliten og men.

    Om så skjer er det kroken på døra for meg. Obosfotball på Åråsen på plastikk. Det er totalt uaktuelt å se på.

    Leave a comment:


  • fredpet76
    replied
    Opprinnelig skrevet av bema0806
    Noen som vet hvordan arrangementet til LSK 16.mai gikk?
    Jeg har hørt ca 100000,- i pluss
    Last edited by fredpet76; 20.05.2020, 21:05.

    Leave a comment:


  • bema0806
    replied
    Noen som vet hvordan arrangementet til LSK 16.mai gikk?

    Leave a comment:


  • occean-fan!
    replied
    Hva med å lage en slags LSK-TV med litt ulike programmer.

    - Mesternes mester ( Ulike fysiske aspekter, kan ivareta smittevern gjennom individuelle øvelser evt grupper på 5 )
    - Standup
    - Idol ( der spillere/ansatte i klubben deltar )
    - "Norske talenter"
    - "Vil du bli millionær"
    - virtuelle løp på strava der man kan konkurrere mot spillere
    - Vise og kommentere tidligere kamper som har vært kule
    - Presentasjon av spillernes hus/leilighet med terningkast
    - 4 stjerners middag med

    + mye mer.

    Leave a comment:


  • Sailor Man
    replied
    Opprinnelig skrevet av Zindrinho

    Koster det ikke en hundrings da? Hvordan veit dem at jeg har kjøpt "billett" hvis jeg ikke må logge inn?
    Det er frivillig å betale, men regner med at alle som har mulighet kjøper billett.

    Leave a comment:


  • Zindrinho
    replied
    Opprinnelig skrevet av gorken

    Du trenger ikke fb-konto for å se livesendinger. Bare gå inn på https://www.facebook.com/LillestromSK/ i nettleser, så kan du se videosendingen når den går.
    Koster det ikke en hundrings da? Hvordan veit dem at jeg har kjøpt "billett" hvis jeg ikke må logge inn?

    Leave a comment:


  • gorken
    replied
    Opprinnelig skrevet av Zindrinho
    Jeg kunne jo sikkert laga meg en fb konto kun for å se kickoff, men syns det ligger en god del moralske kvaler bak hele forretningsmodellen dems jeg ikke ønsker å støtte. Jeg er garantert ikke den eneste, sjøl om det sikkert oppfattes som sært.
    Du trenger ikke fb-konto for å se livesendinger. Bare gå inn på https://www.facebook.com/LillestromSK/ i nettleser, så kan du se videosendingen når den går.

    Leave a comment:


  • Zindrinho
    replied
    Jeg begynner virkelig å forstå at den eldre garde i befolkninga føler seg utelatt når f.eks TV'n sier at "programmet fortsetter på dplay/på sumo digitale plattformer" etc, jeg er ikke fyllt 35 engang men har aldri hatt vipps, facebook var jeg såvidt innom sist for 10år siden, hvorfor kan ikke digitalt kickoff sendes på lsk.no? Og hvorfor gis det ikke et alternativ til vipps på den siste kronerullinga, er det virkelig ingen som bruker nettbank/mobilbank fortsatt?

    Jeg kunne jo sikkert laga meg en fb konto kun for å se kickoff, men syns det ligger en god del moralske kvaler bak hele forretningsmodellen dems jeg ikke ønsker å støtte. Jeg er garantert ikke den eneste, sjøl om det sikkert oppfattes som sært.

    Leave a comment:


  • Sailor Man
    replied
    Oppfordrer alle til å kjøpe billett til digitalt kickoff: https://lsk.ticketco.events/no/nb/m/...i7s55ZULpZIUjo

    virker som et veldig bra arrangement, kudos til Stokken for å lage noe bra i en utfordrende situasjon.

    Leave a comment:


  • BD
    replied
    Helt enig, stolt av LSK nå!

    Uten å gå i detalj, så ser man nå tydelig også i andre bransjer hvem som har integritet og moral. I noen provisjonsbaserte bransjer velger noen aktører å permittere de de ansatte 80%, selv om omsetningen bare har gått ned noen få prosent. Uten timeregistrering kan bedriften og deres ansatte pt. dra inn tilnærmet lik lønn som tidligere + 80% støtte fra skattebetalerne. Forkastelig.

    Leave a comment:


  • Sailor Man
    replied
    Opprinnelig skrevet av plantemiddel
    Hva vet Kokkim og Mesfin om situasjonen i andre klubber egentlig? Ser de skriver at de ikke ønsker å permittere før det er virkelig kritisk, prisverdig det, men f.eks. i LSK kvinner var det tydelig kritisk siden de har permittert omtrent hele gjengen. Forstår de ikke at andre klubber kan være i samme situasjon som LSK kvinner?
    Poenget deres er at siden det ikke er noen penger tapt ennå er det heller ingen grunn til å permittere. Inntjeningen er utsatt, ja, men pengene er ikke borte ennå (selv om man kan nok kan planlegge med færre publikumsinntekter)

    Situasjonen er kanskje en annen hos klubber som mister sponsorer, for eksempel, men sånt som vi ser hos for eksempel Stabæk, som permitterer ansatte og signerer nye spillere samtidig, er helt ræva. For ikke å glemme VIF som permitterer spillere og sender med dem egentreningsprogram. Fy faen, jeg blir kvalm.

    i motsetning til i høst viser LSK seg som en klubb med integritet. Fint å være stolt av å være LSK-supporter igjen.

    Leave a comment:


  • plantemiddel
    replied
    Hva vet Kokkim og Mesfin om situasjonen i andre klubber egentlig? Ser de skriver at de ikke ønsker å permittere før det er virkelig kritisk, prisverdig det, men f.eks. i LSK kvinner var det tydelig kritisk siden de har permittert omtrent hele gjengen. Forstår de ikke at andre klubber kan være i samme situasjon som LSK kvinner?

    Leave a comment:

Working...
😀
😂
🥰
😘
🤢
😎
😞
😡
👍
👎