LSK - CSKA Moskva, Torsdag 15:00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • G-Man
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2011
    • 3178

    Opprinnelig skrevet av HSft
    Det som bekymrer meg er laguttaket før hver kamp. Jeg håper Haglund går bort fra å sette opp laget med spisspar som ikke komplimenterer hverandre og sentral midtbaneduo uten passningsferdigheter og frekvens i bena så snart som mulig.
    Der treffer du spikeren midt på hodet. Ja, vi møtt et godt lag. Ja, vi ble utspilt etter alle kunstens regler. Nei,vi kommer ikke til å være i nærheten av å møte like gode lag i TL. Sånn sett var dette en god treningsøkt og hverken mer eller mindre enn det. Treningskamper er dessuten bingo, og knapt nok det.

    Faresignaler skal en likevel ta på alvor, og hvor tynn stallen er begynner vel å bli ganske åpenbart. Men hovedproblemet er balansen i laget, laguttak og offensiv forståelse. Her har Haglund et stykke vei å gå før jeg er overbevist.

    Kommentar

    • Seb.R
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2006
      • 4159

      Det er jo helt klart fint å kunne matche seg mot et antatt langt bedre lag enn oss. Men personlig skulle jeg helst sett at vi prioritere å spille mot lag som lar oss ha ballen mye. Det å ligge dypt og satse på kontringer viste vi ganske klart ifjor at vi takler fint. Men spill mot etablert forsvar derimot har vi en lang vei å gå. Sånn sett er kampen mot Start en mye større test i mine øyne.
      www.sebastianramsland.com
      www.twitter.com/sebramsland

      Kommentar

      • GIFKanari
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2009
        • 8243

        Jepp, og hva er det som tilsier at vi på noen måte skal vise oss som et bedre lag enn Start? Utfra det vi har blitt servert så langt i denne oppkjøringa, absolutt nada! Ikke for å være negativ, men realistisk.

        Kommentar

        • Mynten
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Mar 2008
          • 484

          Resultatet er det ikke noe å si på. Et tap mot et bortimot toppet CSKA må vi regne med i minst 99 av 100 ganger. Synes forsvaret klarte seg ganske bra i dag, og lot seg aldri overkjøre av ballsikre russere. Liker at Udjus og Stian forsøker å spille ball, og ikke bare lemper langt.

          Det jeg ikke liker er den store mangelen på tempo både i ballbehandling, pasninger og hodet. Veldig mye av deg vi gjør er uten tempo, og da blir vi avslørt med en gang. Det virker som om LSK spillerne ikke klarer å tenke neste trekk før de mottar en pasning, og blir overrasket når de mottar ballen. Når i tillegg nærteknikken i mange tilfeller svikter havner vi i trøbbel gang etter gang og må i beste tilfelle slå langt uten presisjon. Vi må få opp tempo i spillet, og spillerne må i mye større grad være villig til å komme seg ut av pasningsskyggen og bli spillbare. Spesielt sentralt i banen er dette en enorm mangel per i dag. Det er svært få ganger vi klarer å ha kontroll på ballen sentralt i banen med ansiktet i angrepsretningen. Dermed blir det lett å demme opp for våre offensive forsøk. Uten en god og trygg pasningsspiller på midten er jeg redd at vi skal slite med å styre kamper også i 2013. Vi får krysse det vi har for at PVM og Johan klarer å holde seg skadefri og i form.

          Synes Udjus klarer seg bra selv om utspillene mot Palmi ikke alltid treffer, han prøver i alle fall. Offensivt er det vel egentlig bare jobbingen til Fredrik som var bra i dag, resten av trist å se på.

          Ohi synes jeg ikke fungerer i det hele tatt i den rollen han har nå, det går rett og slett for tregt. Helstad skuffer meg nok engang med å trekke seg i dueller og viser liten vilje til å engasjere seg i spillet.

          Kommentar

          Working...