Kamptråd LSK-Sarpsborg 08, 16.mars 2013 kl 15:30

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Ola
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2003
    • 1651

    #61
    Med dette mannskapet MÅ vi jo bare spille 4-5-1?? Jeg fatter ikke at ikke Haglund ser det. Ja, vi må gjerne kalle det noe mer sexy som 4-3-3 eller hva vi vil, men bottom line er at vi har gode indreløpere i stallen som må brukes i de rollene de er best.

    Kommentar

    • superbøffel
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2005
      • 5611

      #62
      Vi har Tippeligaens to desidert beste kantspillere. Og bruker de som sentral midtbane... Ikke rart vi er ræva.
      Enøyd i de blindes dal.

      Kommentar

      • GIFKanari
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2009
        • 8243

        #63
        Opprinnelig skrevet av HSft
        Udjus vant kniksenprisen i fjor.

        Ringstad og Stoor er gode backer. Kippe er en bra stopper. Østli har prestert bra tidligere selv om han var dårlig i dag og har sliti litt i oppkjøringa. Forsvaret mangler mye, men spiller for spiller er vi ok.

        Riise og Mjelde har potensiale til å være en svært bra midtbane. Når Riise sitt fulle potensiale utnyttes så er han landslagsaktuell. Fofana, Andersson og Moen er svært gode offensive midtbanespillere og Gulbrandsen er en av ligaens største spisstalenter. Med rutinerte Helstad, samt målfarlige Palmi og superhurtige og målfarlige knudtzon i bakhånd så er det ingen grunn til at spillermatriale er for dårlig for topp 6.
        På keeperplass er vi godt forspent, der har vi ypperste TL-kvalitet. Forsvarsleddet er skralt, først og fremst med et midtstopperpar med klare svakheter som også i dag ble grundig avslørt. Vi må få inn et midstopperpar som i langt større grad veier opp for hverandres svakheter. Ringstad og Stoor har først og fremst veldig gode offensive egenskaper, men spesielt Ringstads blir ikke utnytta til lagets beste. Han er TLs beste avdribler. Stoor er en nøkkelspiller med skadehistorikk i en posisjon vi knapt har dekning. Dagen i dag viser at det ligger an til nok en sesong med mange baklengs.

        Riise er først og fremst en solid arbeidshest, men det er mange som han som i tillegg har en langt mer stabil pasningsfot og kreativ driv. Han er kun landslagsaktuell så lenge Drillo sitter som sjef. Han holder god TL-kvalitet, hverken mer eller mindre, men er også mer skadeutsatt. Mjelde er målfarlig og har temmelig god spilleforståelse som kan veie opp for store tempoproblemer, men det gjenstår å se om han kan levere over tid. G+ i dag. Andersson er spilleren vi er avhengig av å ha skadefri og i form for å gjøre en bra sesong, men vil han noen gang bli kvitt ryggproblemene? Moen viser frem fantastiske ambisjoner i sine uttalelser, men bør først og fremst konsentrere seg om å gjøre seg fortjent til LSKs tiertrøye. Prestasjonene hans må bli langt mer stabile, men også her kan skadehistorikken stikke kjepper i hjulene. Knudtzon og Palmi er stabilt ustabile, spesielt førstnevnte er nærmest helt avhengig av et bestemt kampbilde for å vise seg fra sin beste side, sistnevnte har en vanvittig irriterende evne til å gjøre det enkle vanskelig og det vanskelige enkelt. Fofana og Gulbrandsen er spillertyper vi trenger mer av, som byr på seg selv og som forsøker. Begge har mye å lære, men er samtidig våre eneste salgsobjekt. Men har Fredrik pådratt seg en skade som vil forfølge ham hele hans karriere?

        Summa summarum er det for mye som taler imot et lag som vil nærme seg eliten, det er ingen bredde i troppen og nøkkelspillere leverer ustabilt og/eller er skadeutsatt.

        Kommentar

        • Ola
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2003
          • 1651

          #64
          Ja, i 4-4-2 er det feil å bruke Vaagan og Riise sentralt. Men mellom Mjelde i 4-5-1 tror jeg det kan fungere.

          Kommentar

          • Folke
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2008
            • 5955

            #65
            Opprinnelig skrevet av Ola
            Ja, i 4-4-2 er det feil å bruke Vaagan og Riise sentralt. Men mellom Mjelde i 4-5-1 tror jeg det kan fungere.
            Om denne signeringen av EM skal "forsvares" må det jo være for at disse 3 skal spille sentralt sammen (PVM som off.midt). Om det blir 4-4-2 har jeg vanskeligheter med å se at EM får spille fremfor PVM eller BHR.

            Kommentar

            • G-Man
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2011
              • 3177

              #66
              Opprinnelig skrevet av Folke
              Om denne signeringen av EM skal "forsvares" må det jo være for at disse 3 skal spille sentralt sammen (PVM som off.midt). Om det blir 4-4-2 har jeg vanskeligheter med å se at EM får spille fremfor PVM eller BHR.
              Etter det Mjelde leverte i dag kan jeg vanskelig se noen andre enn Haglund som kan prestere å sette han ut fremover. Nå må systemet tilpasses ferdighetene til de spillerne vi har fremfor å presse spillerne inn i Haglunds mange feberfantasier.

              Kommentar

              • Folke
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2008
                • 5955

                #67
                Opprinnelig skrevet av G-Man
                Etter det Mjelde leverte i dag kan jeg vanskelig se noen andre enn Haglund som kan prestere å sette han ut fremover. Nå må systemet tilpasses ferdighetene til de spillerne vi har fremfor å presse spillerne inn i Haglunds mange feberfantasier.
                Selvsagt burde systemet tilpasses etter hva slags spillere man har, men er det noe du har fått inntrykk av at Haglund har tenkt til? Om det legges om til 4-5-1 e.l. formasjon så er ikke det en dag for tidlig, men så lenge det er fokus på motstanders gode sider (Haglund i media) og at laget må spille etter hvordan underlaget er (Kippe i media) så har jeg mine tvil uansett.. Syntes Mjelde gjorde en god figur i dag, så jeg skal være førstemann med flagget opp dersom han fortsetter sånn.

                Kommentar

                • *46*

                  #68
                  Mitt beste lag pr dags dato:
                  Udjus
                  Stoor - Østli - Kippe - Ringstad
                  Riise - Mjelde
                  Palmason - Moen - Fofana
                  Helstad

                  Forutsetter at de som er ute pr dage dato er ute og Andersson ikke er klar til kamp. Erling ble bytta ut i dag fordi han ba om det. Dro litt på ene benet når han gikk av.

                  Borte mot MFK håper jeg man drar frem 4-5-1 som var en suksess borte mot Brann. Og da må man spille på styrker i stallen. MFK er mye bedre enn S08, bortebane og det må tenke anerledes inn mot denne kampen. Mitt forslag ville blitt noe slikt:

                  Udjus
                  Stoor - Østli - Kippe - Ringstad
                  Palmason - Riise - Mjelde - Moen - Fofana
                  Gulbrandsen

                  Er Fredrik klar, så bør han prioriteres på topp pga farten. Han er mye mer bevegelig enn Helstad. Helstad jobba som en helt i dag, men MFK borte blir en helt annen kamp. MFK kommer til å styre spillet. LSK må satse på kontringer og da er fart meget viktig. Erling på kant kan også være en mulighet.

                  Neste kamp bør LSK starte å spille fotball før det har gått 60 minutter. PVM må høyrer opp i banen - han er kreativiteten og driven i angrepene. Det må tas lærdom av dagens første 60 minutter - alla anus horibeles. Ikke så mye å dvele over ved dagens kamp, annet enn at det lønner seg å starte når dommeren blåser i gang kampen og PVM må spille høyere opp i banen enn sentralt i en 4-4-2.

                  Også må laget se å få spilt en treningskamp nå som "endelig" pausa pga landskamper. Flere lag i Tippeligaen har ordnet seg treningskamper til uka.

                  Kommentar

                  • G-Man
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2011
                    • 3177

                    #69
                    Opprinnelig skrevet av Folke
                    Selvsagt burde systemet tilpasses etter hva slags spillere man har, men er det noe du har fått inntrykk av at Haglund har tenkt til?
                    Ha ha, nei, definitivt ikke, desverre.

                    QUOTE=Folke;532043]Om det legges om til 4-5-1 e.l. formasjon så er ikke det en dag for tidlig, men så lenge det er fokus på motstanders gode sider (Haglund i media) og at laget må spille etter hvordan underlaget er (Kippe i media) så har jeg mine tvil uansett..[/QUOTE]

                    Deler den tvilen jeg også, desverre. Ser for meg et år med frustrasjon mens vi venter på en trener.

                    QUOTE=Folke;532043]Syntes Mjelde gjorde en god figur i dag, så jeg skal være førstemann med flagget opp dersom han fortsetter sånn.[/QUOTE]

                    Flaggvifting er definitivt undervurdert. Har prøvd det jeg også!

                    Kommentar

                    • Folke
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2008
                      • 5955

                      #70
                      Landskamp pausene i fjor ble vel ikke akkurat utnyttet til det beste.. Kan man ha lært noe av det til i år?!

                      Kommentar

                      • Rankiz
                        Medlem
                        Bøffel
                        • Aug 2009
                        • 39

                        #71
                        Hvorfor skal Riise på død og liv brukes sentralt? Synes han er mye bedre på vingen, der han opprinnelig spilte i sin tid. En annen ting som er helt bak mål er jo at vi flytter ned hele laget på corner i mot... hvorfor ikke ha 2 spillere liggende igjen ved midtlinja, som igjen binner opp 2 til 3 motstandere, samt gjør det lettere å kontre en corner?

                        Kommentar

                        • SPD
                          Seniormedlem
                          Forumonanist
                          • May 2005
                          • 228

                          #72
                          Nå er jeg veldig langt fra noen ekspert. Derfor tør jeg skjelden skrive noe her, men nå må vi ikke dømme dem etter 1 kamp. La dem få noen kamper på seg før alle her vet hva som er best. Bare mine tanker

                          Kommentar

                          • HSft
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2004
                            • 6075

                            #73
                            Opprinnelig skrevet av Rankiz
                            Hvorfor skal Riise på død og liv brukes sentralt?
                            Han er vel best som indreløper (nest best som ving), tror han kan fungere ok sentralt også så lenge han har en makker han fungerer med og får en litt mer offensiv innstilling enn han har hatt i det siste. Han er best når han kan ta med seg ballen fremover i fart, men det virker som han heller vil slå passningen og bli stående igjen nå. JEg håper innstillingen hans endrer seg litt om han får en solid makker som dekker rommet på en trygg måte. Syntes jeg så tendenser til dette når Mjelde hadde spilt noen minutter ved siden av han i dag. HAn skjønte at Mjelde hadde kontroll på rommet rundt han og slapp seg litt mer løs.


                            Kommentar

                            • GIFKanari
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2009
                              • 8243

                              #74
                              Riise vil etter eget ønske spille sentralt, så få man bare spekulere i hvor tungt Haglund vektlegger det. Problemet med mange like spillertyper kan jo gjøres til en ressurs ved at man bytter possjoner underveis i kamper, et mareritt for motstanderen. Men det virker ikke som om det er noe man vil utforske.

                              Kommentar

                              • ynnor
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • May 2008
                                • 857

                                #75
                                Dette var vel akkurat det nivået de fleste av oss regnet med på forhånd. Nøyaktig som i fjor . Får bare håpe det holder til enda et nytt toppserieår neste sesong. Men til noe annet ; Nå må ikke jeg ha noe amerikanske tilstander på Åråsen men hva er det slags opplegg lsk presenterer til denne kampen? Til og med tatt bort "pauseunderholdningen" som hvertfall barna syntes var gøy. Jeg tror ikke dagens kanarifugl ble kåret eller at noen ble trukket ut på sesongkort engang. Lsk åpnet vel strengt talt bare opp portene og satte folk i ua på salgstedene og sa nok en sesong med et gjesp. Under 5000 på første kamp. WAKE UP

                                Kommentar

                                • HSft
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2004
                                  • 6075

                                  #76
                                  Var på kampen med faren min som ikke kjenner laget like godt som meg, han savna program med oversikt over spillerne.

                                  Synes også LSK.no har gitt helt opp. Veldig få saker, dårlig oppdateringer, seriestart for juniorene blir blant annet ignorert. Kick off virka som et stort event i fjor, i år fikk jeg ikke med meg at det var noe kick off. Det virker generelt helt dødt.

                                  Kommentar

                                  • ynnor
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • May 2008
                                    • 857

                                    #77
                                    Har jo hatt sesongkort i mange år, hvor var informasjonen om kick off som jeg alltid har fått før?

                                    Kommentar

                                    • GIFKanari
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2009
                                      • 8243

                                      #78
                                      At klubbens mest markante og beste spiller gjennom oppkjøringa var uaktuell i seriepremieren fikk man ikke vite av klubben selv, men av RB. LSK.no skriver selv at hvert eneste trykk på siden er viktig og genererer penger for klubben, så sørg for stoff da! Da blir også symboleffekten av at pressejefen drar på Birken i premierehelgen drepende.

                                      Kommentar

                                      • Stray Cat
                                        Moderator
                                        • Aug 2008
                                        • 5914

                                        #79
                                        Opprinnelig skrevet av ynnor
                                        Har jo hatt sesongkort i mange år, hvor var informasjonen om kick off som jeg alltid har fått før?
                                        Fordi det ikke har vært noe kick off å få informasjon om. LSK prioriterte seminar rettet mot næringslivet i stedet. Uklokt, spør du meg, men det er OT i denne tråden.
                                        For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                                        Kommentar

                                        • GIFKanari
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2009
                                          • 8243

                                          #80
                                          Ohi er et annet eksempel, ingen info om en ung og lovendes skadestatus. Man får grave selv eller takke andre forumrunkere, som knut og 46.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎