Kamptråd LSK-Sarpsborg 08, 16.mars 2013 kl 15:30

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • TheFugl
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Sep 2006
    • 346

    #81
    Jeg mener vi har en gjeng oppskrytte spillere. 1 omgangen i dag var helt skandaløs, det at vi stiller med Helstad/Knutzon på topp viser hvor dårlig stelt det er, de tjener millioner i året, men å ta ned ballen og vende opp er litt for vanskelig. PVM skuffer meg stort i det oppbyggende spillet, han er rett å slett for treg vendingene, flere ganger ble han spilt gjennom i mellomrommet, i stedet for å vende ta med seg ballen fremover vendte han hjemover. Han er ingen offensiv midtbane spiller etter min mening, langt ifra. En god venstrefot har han, best å ligge dypt på midten. Helstad scorer i dag, men synes han var virkelig dårlig, vant han en hodeduell idag? Vi er avhengige av å ha spillere med den lille x-faktoren, som kan dra av spiller for å skape rom, og der er spillere som helstad/knutzon/PVM/palmason ikke gode. Det er en forbanna skandale at alt det lille vi skapte i 1 omgang kom fra en 21-åring fra Elfenbenskysten. Fremover vil jeg se Fredrik i spann med Johan på topp. Johan skal faen ikke gjemmes bort på venstrekanten. Laget sarpsborg stilte med i dag hadde mye bedre individuelle ferdigheter enn oss, det så mann. Er så skuffa

    Kommentar

    • jeykey
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Sep 2012
      • 452

      #82
      Opprinnelig skrevet av TheFugl
      Jeg mener vi har en gjeng oppskrytte spillere. 1 omgangen i dag var helt skandaløs, det at vi stiller med Helstad/Knutzon på topp viser hvor dårlig stelt det er, de tjener millioner i året, men å ta ned ballen og vende opp er litt for vanskelig. PVM skuffer meg stort i det oppbyggende spillet, han er rett å slett for treg vendingene, flere ganger ble han spilt gjennom i mellomrommet, i stedet for å vende ta med seg ballen fremover vendte han hjemover. Han er ingen offensiv midtbane spiller etter min mening, langt ifra. En god venstrefot har han, best å ligge dypt på midten. Helstad scorer i dag, men synes han var virkelig dårlig, vant han en hodeduell idag? Vi er avhengige av å ha spillere med den lille x-faktoren, som kan dra av spiller for å skape rom, og der er spillere som helstad/knutzon/PVM/palmason ikke gode. Det er en forbanna skandale at alt det lille vi skapte i 1 omgang kom fra en 21-åring fra Elfenbenskysten. Fremover vil jeg se Fredrik i spann med Johan på topp. Johan skal faen ikke gjemmes bort på venstrekanten. Laget sarpsborg stilte med i dag hadde mye bedre individuelle ferdigheter enn oss, det så mann. Er så skuffa
      - Tjener Helstad og Knudtzon millioner i året? Tror jeg ikke noe på.
      - PVM må spille for å komme i form, uansett. Men du vil kanskje benke han og tro at han kommer i form den veien? Dessuten så var det jo han som skapte de 2 målene vi fikk, samt flere av Palmasons 100%'ere.
      - Helstad er ingen targetman, har aldri vært det. Han scoret et mål, Kippe tror det blir flere
      - Ellers er jeg enig i at 1. omg var ræva, men du har kanskje fortrengt 2. omgang? Gulbrandsen spiller når han er skadefri, derfor har vi valgene på topp. Andersson er jo også en porøs type, så begrenset hvor mange ganger det lar seg gjøre å starte med han.
      "Jeg hater søpla så intenst at jeg ikke kan spille med Korea på civilization fordi de er røde og blå."
      - Sitat Grusom B

      Kommentar

      • ragnarrock
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Mar 2008
        • 937

        #83
        Opprinnelig skrevet av TheFugl
        Jeg mener vi har en gjeng oppskrytte spillere. 1 omgangen i dag var helt skandaløs, det at vi stiller med Helstad/Knutzon på topp viser hvor dårlig stelt det er, de tjener millioner i året, men å ta ned ballen og vende opp er litt for vanskelig. PVM skuffer meg stort i det oppbyggende spillet, han er rett å slett for treg vendingene, flere ganger ble han spilt gjennom i mellomrommet, i stedet for å vende ta med seg ballen fremover vendte han hjemover. Han er ingen offensiv midtbane spiller etter min mening, langt ifra. En god venstrefot har han, best å ligge dypt på midten. Helstad scorer i dag, men synes han var virkelig dårlig, vant han en hodeduell idag? Vi er avhengige av å ha spillere med den lille x-faktoren, som kan dra av spiller for å skape rom, og der er spillere som helstad/knutzon/PVM/palmason ikke gode. Det er en forbanna skandale at alt det lille vi skapte i 1 omgang kom fra en 21-åring fra Elfenbenskysten. Fremover vil jeg se Fredrik i spann med Johan på topp. Johan skal faen ikke gjemmes bort på venstrekanten. Laget sarpsborg stilte med i dag hadde mye bedre individuelle ferdigheter enn oss, det så mann. Er så skuffa

        grattis, her klarte du å syte mye uten å bidra så altfor masse... good for you... er nok flere som argumenterer deg i senk her, så det kal jeg la være å prøve på....jeg ville bare gi deg gleden av å vite at noen brukte tid til å lese alt tulllet du brukte tid på å dele og ble sjokkert av hvor lite vettugt du har så si...
        *Kjempe gutta fighte gutta!!*

        -RagnarRock-

        Kommentar

        • trigz
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 7055

          #84
          Første seriepremieren jeg går glipp av på år og dager (gikk skirenn), men ser at alle nevner at Mjelde gjorde at laget fant mye bedre balanse og fikk utnyttet PVM bedre, dette i vår beste periode av kampen. Har lenge hatt sansen for Mjelde, han er en kvikk fyr som pleier å score en del mål. Kan han rett og slett være brikken som får midtbanen til å gå i hop? Hva mener de som så kampen?
          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

          Kommentar

          • Kanariz
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2005
            • 2507

            #85
            Da Mjelde kom inn ble det en helt annen balanse i laget. PVM fikk brukt sine krefter fremover i banen istedet for bakover. Det virka som at Mjelde var utrolig god til å posisjonere seg, han var aldri langt unna motstanderen sin ballfører, noe som førte til at kantene kom seg ned før Sarp rakk å etablere seg på vår banehalvdel.

            Det var to forskjellige omganger i går, men andre omgangen var ikke rosenrød. Fortsatt mange feilpasninger, håpløse løp osv. Men det har det vært i de andre kampene jeg har sett av TL i år og (Viking-molde, Brann-vif, Odd-rbk).

            Er ganske sikker på at vi får se Mjelde fra start borte mot Molde, og Fredrik ved siden av Helstad. Kan bli moro fremover det her, har trua

            Kommentar

            • HSft
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2004
              • 6075

              #86
              Opprinnelig skrevet av Kanariz
              Er ganske sikker på at vi får se Mjelde fra start borte mot Molde, og Fredrik ved siden av Helstad. Kan bli moro fremover det her, har trua
              Starter vi med Fredrik ved siden av Helstad igjen neste kamp så gir jeg opp.

              Kommentar

              • G-Man
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2011
                • 3177

                #87
                Opprinnelig skrevet av HSft
                Starter vi med Fredrik ved siden av Helstad igjen neste kamp så gir jeg opp.
                Helt uenig, faktisk. Ville i utgangspunktet sagt at jeg ønsket Fredrik og Erling på topp mot Molde siden det sannsynligvis vil bli mye bakrom. Etter å ha sett Helstad spille sin beste kamp for oss i går, samtidig som Erling var svak (skadet hele veien kanskje?) - så er ikke kombinasjonen med Fredrik og Helstad håpløs. Med Mjelde har vi fått en ny dimensjon på midten, og Andersson i form er et aktivum (eneste jeg forlanger der er at Kippe tar kapteinsansvar og gir Johan et håndklerapp over skinkene for hver bakoverpasning).

                Ja, 1. omgang i går var kriminell. Ja, det var fortsatt ting å sette fingeren på i 2. omgang. Men jeg gikk fra Åråsen i går med trua på at vi kommer til å løfte oss i år.

                Kommentar

                • antikris
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Oct 2005
                  • 520

                  #88
                  Vi kan jo sikkert vente litt før vi konkluderer med at sesongen er mislykka? Det som bekymrer meg er hvor lite det forsøkes på å skape show/trøkk rundt kampen som arrangement. Tror vel ikke at man med hånden på hjertet kan si at man har gjort alt overhode mulig for å få flest mulig folk inn portene.

                  Kommentar

                  • GB
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • May 2005
                    • 332

                    #89
                    Ser mange syter over at mange syter.
                    Men det må være lov å reagere når man opplever en førsteomgang lik den vi fikk i går.
                    Same shit same wrapping. Det var jo blåkopi av plan og utførelse som vi fikk i et utall av omganger forrige sesong.
                    Med flere uker å fjerne unotene fra forrige sesong så er det en stor skuffelse.
                    I tillegg skulle jo seriestart være motivasjon.
                    Enkeltspillere som ikke leverer i nærheten av TL nivå gjør jo selvfølgelig at de som faktisk kunne gjort en god jobb også trekkes ned. Uvesentlig hvor flink man er med ball så lenge avleveringen ikke er i nærheten av medspiller og ofte direkte til motspiller.
                    I tillegg var vel nær samtlige cornere rett i hendene på keeper.

                    Andre omgang var vel noe i nærheten av det man bør forvente uten at man skal bli for optimistisk. Vi fikk jo noen gode omganger forrige sesong også uten at den sesongen vil bli husket for noe annet enn nedrykksfrykten.

                    GB

                    Kommentar

                    • fjacob82
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2005
                      • 1507

                      #90
                      Så også at vi fortsetter med den herlige trenden å ha alle mann i egen 16-meter ved corner imot, istedenfor å ha en som Erling på topp klar til å løpe sokka av seg hvis rett klareringsball kommer. Jeg kan ikke forstå hvorfor vi fortsetter med det. Hvem har lært Haglund at det er oppskriften? Akk og ve....
                      Forøvrig bra innhopp av Mjelde, litt overrasket over at ikke Palmi gikk ut. Syntes han var middels igår, selv om han er flink til å komme i posisjon.

                      Jeg lurer også på hva Haglund gjør for å forberede gutta før kampen starter. Vi fortsetter i samme tralten som i fjor, hvor vi virker totalt uforberedt og klare for kampstart og blir helt overkjørt de første 10-15minuttene før vi får justert oss og kommet oss i balanse. Kommer til å bli livsfarlig mot Molde hvis vi ikke har bedre inngang til den kampen!

                      Ellers tror jeg vi kommer til å få mye variasjoner i år. Helstad hadde ett par vanvittige dragninger og gjennomspill, og virker på meg i hundre ganger bedre form enn ifjor. Kan bli noen mål på gamle gutten i år.
                      Og for å ta med seg noe annet positivt, vi ligger foran bydelslaget... :-D
                      Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                      *Brasseberget*

                      Kommentar

                      • Totti21
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Mar 2004
                        • 3499

                        #91
                        Ræva 1.omgang i går, og det overrasket meg overhodet ikke når jeg så lagoppstillingen. Jeg har gjentatt med selv 100 ganger igjennom forrige sesong i forhold til dette, men 4-4-2 med to flate firere fungerer ikke i dagens fotball.
                        Frode Kippe var inne på det i sitt pauseintervju når han sa at vi var for langt unna motstanderen hele tiden. For mange høres det kanskje ut som om innsatsen ikke var god nok, men i mine øyne var dette en ren taktisk bom, da man var i undertall hele tiden i den viktigste lagdelen i moderne fotball, nemlig midtbanen. Til 2.omgang hadde Magnus Haglund gjort en helt avgjørende forandring, som vi også lyktes med mot slutten av forrige sesong ved å sette PVM inn i en offensiv midtbanerolle som gjorde at vi fikk langt bedre kontroll på midtbanen og klarte å styre kampen. Uten denne endringen er jeg helt sikker på at vi hadde tapt med 3-4 mål i går fordi de to sentralt på midtbanen ville løpt seg fullstendig tomme og vi ville raknet.

                        Dette kan forøvrig løses på flere måter fremover, og trenger ikke bety at man kun kan spille med en angrepsspiller. Det som derimot er avgjørende er at man ligger med 5 på midtbanen når vi er etablert defensivt. Om det betyr at Erling eller Fredrik G faller ned på høyrekanten mens Palmi trekker inn sentralt, eller om vi spiller med kun en ren spiss som i går har ikke så mye å si. Når vi angriper mot etablert kan denne spilleren flytte seg både høyere og mer sentralt i banen mens Palmi eller Fredrik Stoor sørger for bredde.

                        Jeg trodde virkelig at Magnus Haglund også hadde sett at vi fikk en positivt oppsving forrige høst etter at vi gjorde noen slike grep, og at vi ville bygge videre på dette. Det skuffet meg derfor stort å se at vi startet med Helstad og EK liggende helt på topp, nærmest fritatt fra å jobbe lenger hjem enn til midtstreken. Om ikke man har en annen inngang til neste kamp så må jeg innrømme at min tro på Magnus Haglund er forduftet.
                        Man kan kritisere de tekniske ferdighetene til spillerne våre så mye man vil, men det er få midtbaner som er kapable til å dekke større rom enn den vi har i forhold til løpskapasitet. Vi bør i mine øyne vinne midtbanekrigen mot stort sett de fleste lagene i Tippeligaen, men da må vi være like mange som de og ikke i undertall.

                        Det mest positive jeg så i går er at vi har mange potensielle målscorer i dagens mannskap. Målet til Helstad illustrerer dette på tross av at det egentlig er offside, der man har 3 mann i gult som er på ballen før nærmeste Sarpsborg spiller. BHR, PVM, Mjelde, Andersson og Palmi er alle kapable til å score 5-6 mål hver i løpet av sesongen fra midtbaneposisjon. I var det moro å se en Helstad som virket å være i skikkelig god form. Han nevnes også av de fleste spillerne i gruppa som en viktig mann for laget vårt, så det er tydelig at han også har bevist en del igjennom trening og i garderoben.

                        Kommentar

                        • trigz
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 7055

                          #92
                          Alt jeg har sett av kampen i går, er diverse kraftutbrudd fra venner og kjente underveis i kampen, pluss målene og et par høydepunkter, men alt dette minnet veldig om i fjor. Feilslått taktikk + spisskonstellasjon fra start, og skippertak som berget ett poeng i siste liten. Stemmer det noenlunde?
                          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                          Kommentar

                          • reka
                            Seniormedlem
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Aug 2005
                            • 13272

                            #93
                            Riktig. En god dose kynisme sikret oss ett poeng i denne kampen. I 1. omgang spilte vi nok en gang inn reklamefilm for Rohypnol.

                            Kommentar

                            • G-Man
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2011
                              • 3177

                              #94
                              Det er noe fundamentalt galt med inngangen vår til kampene. Det er åpenbart at haglund er helt i tåka. Han virker like forvirra hver eneste gang, og vi starter konsekvent med diskutabelt laguttak, håpløs formasjon og tilsynelatende skuldrene oppunder øra. Legg til dårlig prep i forhold til motstander og vi har selve oppskriften på katastrofe etterfulgt av evinnelige skippertak. Vi trenger en trener, og vi trenger en trener nå. Med en trener har vi lag til å kjempe om plassene oppunder medalje.

                              Kommentar

                              • GIFKanari
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2009
                                • 8243

                                #95
                                Haglund fortjener ros for å være i stand til å gjøre forandringer å få laget inn i kamper igjen, det er en god ting å føle at laget egentlig aldri er helt ute av det uansett hvor mørkt det ser ut og hvor lite banespillet henger i hop. På den andre siden kan man også med rette hevde at han bør ha lært seg hvordan ting funker i TL, man får nesten følelsen noen ganger at respekten ikke er der og at stoltheten står i veien for de riktige avgjørelsene og lagets beste. Som han selv har sagt, han trenger å få inn en vinnerkultur, da man man spille hardt på styrkene.

                                Og langballer er ikke en styrke for dette laget slik det er satt sammen, det er en uting som det må tas et oppgjør med. Det gjør det bare enda vanskelige for oss å sette premissene på egen hjemmebane, det er å gi bort ballen. Bakromsspissen(e) må i all hovedsak fores med stikkere langs bakken, ikke baller med snø på. Og nei, dårlig underlag en ingen unnskyldning.

                                Kommentar

                                • Kjell.T.Ring
                                  Poll St. Ring
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Dec 2005
                                  • 11796

                                  #96
                                  Er enig i at Haglund ofte gjør riktige grep i 2. omgang men kan han starte å sette opp riktig lag fra start hadde det vært bedre

                                  Kjipt å ha en ræva 1. omgang hver jævla gang å måtte justere seg inn i kampen.
                                  Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                  Kommentar

                                  • DoubleHi5
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2011
                                    • 3975

                                    #97
                                    Opprinnelig skrevet av G-Man
                                    Det er noe fundamentalt galt med inngangen vår til kampene. Det er åpenbart at haglund er helt i tåka. Han virker like forvirra hver eneste gang, og vi starter konsekvent med diskutabelt laguttak, håpløs formasjon og tilsynelatende skuldrene oppunder øra. Legg til dårlig prep i forhold til motstander og vi har selve oppskriften på katastrofe etterfulgt av evinnelige skippertak. Vi trenger en trener, og vi trenger en trener nå. Med en trener har vi lag til å kjempe om plassene oppunder medalje.
                                    Det vi kan håpe på, er at vi nå har "mange nok" sterke og fotballkloke personligheter i laget og at de kan stå sammen og påvirke/presse/overbevise Haglund om hvordan laguttak og inngang til kampene bør være. Jeg gjentar nok meg selv litt med Mjelde, men jeg tror han er en persontype vi kanskje manglet i spillergruppa. Det at Mjelde, PVM og Helstad kjenner hverandre godt fra før, og at blant annet nevnte Helstad og også Johan nå er mye nærmere en startoppstilling, gjør vel også sitt til at de blir lyttet mer til.

                                    Jeg synes Torvik i Romerikes Blad på papir oppsummerer greit når han i siste avsnitt av kampreferatet i dag, under overskriften "Godkjent til 40%", skriver følgende:

                                    Fasit fra premieren er at enkeltspillerne i LSK er gode nok. Men det er mye å hente på samhandlingen og på det offensive mønsteret.
                                    Elska þetta félag

                                    Kommentar

                                    • mooph
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Aug 2005
                                      • 1496

                                      #98
                                      Fikk før idag telefon av en av gutta som hadde brekki en finger på vei til kamp, han sklei på isen. Ja, fotballkamp altså. Tippeligaen. Sjøl vassa jeg i snø på vei til Aråsen, mens radion sendte fra Kollen. Ski å sånn. Meh!

                                      Gressmatta ok til vinters å være, må være mareritt for gartnerfolket disse spilleplanene fra NFF.
                                      Forbausende bra vær, flaks med den.

                                      Så starta tullefotballen med en i trynet sånn passelig fort. LSK fremviser masse fine pasninger til sånn litt over midtstreken. Når det så blir mange nok motstandere på lite nok areal blir det fort værre, få finner posisjoner fort nok. Pasninger eller oppspill til ingen er gjengangeren fremover. Defensivt har en problemer med å ta ut folk samt en lettere taklingsfrykt. Så var det slutt på omgangen.

                                      Andre omgang starter med en til i trynet. Så kommer straffa, Petter Sandsekk Moen. Scora sjæl, søtt. Trua stiger, mens 08 blir feigere. LSK finner plass lettere en før, bedre bevegelse. 2-2 uten at det blåses åffsæid imot. Folk fornøyde, men piffen går litt ut spillera. Mye tull resten av kampen, fra begge lag.

                                      + Helstad, - til Palmi og Knudzon.
                                      Forøvrig så Mjelde ut til å skape litt balanse i greiene, virka plasseringsdyktig.
                                      Fugla mot nye høyder

                                      Kommentar

                                      • Herman
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Feb 2010
                                        • 1101

                                        #99
                                        Observasjoner etter å ha sett kampen på nytt i opptak:

                                        - Dette bildet viser hvorfor det ikke funket i 1. omgang: http://bildr.no/view/1417862 Den sentrale midtbanen ligger bak ballfører, og ingen av spissene beveger seg inn i mellomrommet. Vi KAN ikke spille med to rene spisser, i hvertfall ikke når begge de sentrale opererer som balansespillere. I situasjonen på bildet har Ringstad ett godt alternativ - støtte til PVM. Derfor blir det mange lange baller, noe som åpenbart ikke er planen, i og med at man ikke trykker spillere opp rundt duellene.
                                        - I andre omgang fikk vi løftet laget, og det var innhoppene til Mjelde og Andersson som ble avgjørende. Mjelde balanserte bra, ved å ligge dypt, kommanderte og fordelte ball. Dette gjorde at Riise fikk være mer boks-til-boks, og PVM fikk spille der han er best - i mellomrommet. Johan skapte også flere sjanser fra sin venstrekantposisjon, og ser langt friskere ut enn i fjor. Vi spilte faktisk mye bra fotball, og flere gode kombinasjoner satte opp farlige sjanser.
                                        - Vår beste spiller var Thorstein Helstad. Han ser ut som en helt ny spiller, og oppkjøringen har åpenbart gjort ham godt. Han var bevegelig, gikk på gode løp, var flinkere til å gjøre ting med ball, scorte mål, og satte også opp de to store sjansene til Johan og Palmi.
                                        - Til neste kamp er Fredrik tilbake. Han tilbyr langt mer enn Erling på topp, og blir viktig å få igang. I tillegg vil 2 uker med trening gjøre spillere som Johan, PVM og Mjelde godt.
                                        Twitter

                                        Kommentar

                                        • GIFKanari
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2009
                                          • 8243

                                          Opprinnelig skrevet av Herman
                                          - Dette bildet viser hvorfor det ikke funket i 1. omgang: http://bildr.no/view/1417862
                                          Jepp, det er en gjenganger. Mange mente Ringstad hadde en dårlig kamp og der ser du hvorfor, han har kun ett valg utenom å utforde selv, nok ett støttepass. Han var ikke like heldig med avdriblingene i går, men her ser vi en god illustrasjon på forutsetningene. Og hvor f.... er Fofana? Han gjemmer seg nok bort på krittet. Merkelig ettersom de har vært en så vital del av offensiven i oppkjøringa, det er liksom de to som har funnet hverandre i kaoset.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎