Molde FK - Lillestrøm SK, Tirsdag 2 April, kl. 18:30

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • danny85
    Seniormedlem
    Forumsadist
    • Mar 2006
    • 108

    Nydelig første omgang. Viktig å ta med seg at vi er BEDRE en Molde da. Naturlig at hjemmelag tar over mer i 2 omg, men den innsatsen og ikke minst ROEN vi viser i andre omgang er nydelig og ny opplevelse. PVM er stor. Forsvarsrekka speller til 10. Riise slurver litt passningsmessig men løper livet av seg sammen med mjelde. Andersson viser bra ro og teknikk, samme med Palmi. Udjus står trygt med origi er det en spesiel situasjon alt kan skje. Helstad gjør mye bra men blir mye alene naturlig nok. Fredrik løper og kan sette en på 1mot1 situasjonen. ALt i alt nydelig. Og bygg videre på dette nå. Så blir det 6 raske poeng mot Viking og Brann. Forza fugla bursdag!
    ET LAND - ET LAG!
    ----- FUGLA 4 LIFE -----

    Kommentar

    • Gjest

      Meget fortjent seier, vi var presset de første 25 min av andre omgang, men hadde full kontroll de øvrige 29...

      Kommentar

      • Folke
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2008
        • 5955

        Opprinnelig skrevet av dollyholly
        Og grunnen til at jeg har forsvart ham i tykt og tynt. For jeg vet hva som bor i Frode :-)
        Det veit vi jo alle sammen, er jo akkurat derfor vi bryr oss. Men 2012 er glemt, 2013 er ÅRET VÅRT :-)

        Kommentar

        • bjarmann
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2005
          • 2889

          Opprinnelig skrevet av Folke
          Kjære Frode Kippe!

          Jeg er en av de som har gitt deg mest pepper (konstruktivt). I dag fremstår du både på banen og ikke minst utenfor (før/etter kamp) som en ekte LILLESTRØM GUTT. Gratulerer med dagen, håper 2013 blir ett fantastisk år både på og utenfor (selvsagt mye viktigere enn fotball) banen.

          mvh Thomas Løvdal
          Melder meg i den klubben jeg og. Har ikke hatt trua på han selv og gitt han kanskje litt for mye pepper men når jeg ser han stå der som matchvinner med blåveis i trynet, da blir jeg rørt, skikkelig rørt. Er fugl tvers igjennom!
          I år så tar vi alt

          Kommentar

          • Boing
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Dec 2005
            • 711

            Ikke for å virke negativ..... Men....

            Ja, gutta gjorde en kjempekamp i dag og kjempet med nebb og klør. Og det fikk dem betalt for med en seier. I forhold til første kamp, så virket spillerne mye mer ballsikre og det var mye mye mindre feilpasninger og nesten ingen dårlige pasninger. Så jeg er fornøyd med dagens kamp og resultatet.

            Men... så var det kampene på Åråsen da, har LSK samme problem som i fjor på hjemmekamper?? Det for tiden vise og ikke spillerne må bevise att denne innsatsen og kjempingen kan gjennomføres på Åråsen i samme stil.

            Uansett, applaus til gutta i kveld, og bra jobbet av supporterne våre på tribunen.

            Kommentar

            • Fugl1120
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2005
              • 3528

              En ekstremt sterk seier som kom rimelig uventa. Molde vant 14 av 15 kamper hjemme ifjor, vi har ikke vunnet i Molde på 12 år og så står vi av til tross for 8 og et halvt minutt tillegg. Synes det er tull å snakke om at vi legger oss bakpå eller blir feige utover i andre omgangen. I første omgang styrer vi matchen fullstendig de første 20 minuttene og er det beste laget totalt. Molde kommer i 2 omgang og er et ekstremt bra lag, de spiller oss lave og har kvalitetsspillere i alle ledd som det er vanskelig å forsvare seg mot. Jeg spår at få lag også i år kommer til å ta poeng mot Molde på deres gress, de er rett og slett et utrolig godt lag som kan spille alle andre lag i serien lave når de får spillet på gli. Jeg synes vi står matchen veldig bra, vi er hissigere i duellene og langt mer oppofrende i og rett utenfor egen boks. Langt flere blokkeringer på skudd enn hva vi har vært vant med de seinere åra. Vi står rett og slett veldig bra defensivt mot et godt lag, vi skaper flere store sjanser enn dem på deres eget gress og fortjente etter sjansestatistikken å vinne. Vi taper oss dessverre litt i duellspillet utover i 2 omgang, men annet er ikke å forvente når Molde får trille ball på en særdeles tung gressmatte. Det var heller ingen perfekt kamp av oss, men heller ikke langt unna.

              Jeg synes PVM, Kippe og Stoor peker seg ut som våre beste i dag. Vanvittig innsats. Synd med gult kort på både Mjelde og PVM, spesielt Mjelde sitt var tåpelig av dommer, men synes også PVM sitt var i billigste laget. Kan dessverre bli noen kamper karantene på PVM i løpet av sesongen, forhåpentligvis holder troppen seg skadefri slik den er nå. Merker godt at rutinen er tilbake. Synes Fredrik hadde en av sine dårligere kamper på lenge i dag og pisker heller ikke like mye mot slutten som man kunne håpet. Tror han sleit litt med underlaget og hadde heller ikke veldig enkle arbeidsforhold. Klarer vi å opprettholde kvaliteten på spillet og restituere godt i løpet av uka, er det gode muligheter for 3 poeng hjemme allerede mot søndag. Er vi på hugget kan vi få en start på årets sesong som gir oss et fantastisk utgangspunkt og en flyt og selvtillit vi ikke har hatt siden 2007-sesongen!
              Lauken er vår venn!

              Kommentar

              • *46*

                Opprinnelig skrevet av Playboy1
                Selv om jeg sitter med en 2-1 seier følelse til oss idag
                God følelse du hadde der

                Kommentar

                • Serbern
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2006
                  • 5496

                  PVM klart best idag, sammen med Kippe. Udjus må passe på å ikke holde ballen for lenge før han skyter ut ballen, en eller annen dommer kan finne på å blåse på den regelen som ingen bryr seg om tydeligvis. Johan var svak idag, men han trives nok neppe på kanten, pluss at en elendig gressmatte ødelegger nok en del for han. Nå gjelder det å få til spillet hjemme på Åråsen også!

                  Kommentar

                  • knut
                    Make knut Great Again
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2006
                    • 9413

                    For det første; Solskjær er en sutrepikk. Skulle likt å se typ Skarsfjord klare å presse dommer'n like mye uten sjøl å få gult.

                    For det andre; 8 minutter er helt korrekt. 6 bytter = 3min. Da mangler vi 5. Det får vi på Udjus, Kippe, Palmi og Bugge sin tid på rygg.

                    Kommentar

                    • GIFKanari
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2009
                      • 8243

                      Hadde en god følelse helt siden RB lekket startelleveren og det slo til. Fordi vi faktisk sto opp mot Molde og hadde fortjent mer etter første omgang. Flere spillere mangler fortsatt litt på matchformen, men det er likevel ikke hele forklaringa til at vi blir så baktunge som vi blir. Til tross for at Molde hadde ballen mest slet de også med presisjonen, spesielt Riise tok for store sjanser i pasningene der vi spilte på oss overganger imot på dirtekten der vi istedenfor kunne beholdt ballen og fått løfta laget høyere. Uten videre sammenligning, noen ganger lønner det seg å tenke som Barca å unngå å slå pasningen som kan ende med kontringen fra helvete og heller finne nærmeste gule. Jeg mener vi har laget til å gjøre det, ja visse skal jo til og med ha det til at vi har den beste midtbanen i landet.

                      Men vi vant lell, måtte denne kampen gi oss tilsvarende boost i år som offsidescoringa til bartepakket i fjor ga oss en knekk.

                      Kommentar

                      • tullebukk
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2006
                        • 5446

                        Opprinnelig skrevet av Serbern
                        PVM klart best idag, sammen med Kippe. Udjus må passe på å ikke holde ballen for lenge før han skyter ut ballen, en eller annen dommer kan finne på å blåse på den regelen som ingen bryr seg om tydeligvis. Johan var svak idag, men han trives nok neppe på kanten, pluss at en elendig gressmatte ødelegger nok en del for han. Nå gjelder det å få til spillet hjemme på Åråsen også!
                        Johan svak???? så vi samme kampen??? syns han gjorde en av sine beste kamper jeg ...

                        Kommentar

                        • andersmm
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2006
                          • 5764

                          Opprinnelig skrevet av knut
                          For det andre; 8 minutter er helt korrekt. 6 bytter = 3min. Da mangler vi 5. Det får vi på Udjus, Kippe, Palmi og Bugge sin tid på rygg.
                          Sikkert fint mulig å regne seg fram til 8 minutter. Problemet er at det er totalt inkonsekvent praksis på dette feltet. Det blir mye trynefaktor da. De eneste som får den typen av tilleggstid er Sutre-Solskjær og den som enhver tid er trener for bartelaget. Sist jeg kan huske det har skjedd at noen har fått 8 minutt tillegg, var da bartene jaga vinnermål mot Tromsø i serieinnspurten for 5-6 år siden.
                          "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                          Kommentar

                          • Diallo
                            Medlem
                            Møteplager
                            • May 2004
                            • 79

                            Og nå har vi to hjemmekamper! Ubeseiret etter fire kamper hadde gjort seg....

                            Kommentar

                            • Hamburg & Kanari
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2005
                              • 3006

                              Opprinnelig skrevet av Folke
                              Imponert av Haglund sin opptreden på TV nå, direkte og ærlig. Vakkert av en LSK trener!
                              Fortsett på denne måten om du vil beholde jobben..
                              Fortsett på denne måten og vinn noe med klubben? Deilig å se at vi har spillere som mer enn holder mål. Nøkkelen til LSK-suksess er og blir innsats, innsats, innsats. Mer innsats og mer punsj enn de andre. Det vi så idag var klassisk LSK. Fortsett med minst like god innsats hjemme gutter, og vi kan toppe etter fire runder. Både Viking og Brann er overkommelige bortelag. Mat for sultne rovfugler!
                              LSK Norges beste lag

                              Kommentar

                              • GIFKanari
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2009
                                • 8243

                                Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
                                Fortsett på denne måten og vinn noe med klubben? Deilig å ae at vi har spillere aom mer enn holder mål. Nøkkelen til LSK-suksess er og blir innsats, innsats, innsats. Mer innsats og mer punsj enn de andre.
                                Vi skaper seks sjanser mot Norges beste hjemmelag, det viser også at vi har mer enn innsats å hevde oss på. Får vi en samspilt ellever og det laget på banen vi av flere årsaker aldri har klart å stille, så ser jeg ikke hvorfor vi ikke skal kunne ta tilbake Åråsen også. Men noen mentale biter mangler ennå, seire er god medisin.

                                Kommentar

                                • skotten
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2004
                                  • 1794

                                  Opprinnelig skrevet av knut
                                  For det første; Solskjær er en sutrepikk. Skulle likt å se typ Skarsfjord klare å presse dommer'n like mye uten sjøl å få gult.

                                  For det andre; 8 minutter er helt korrekt. 6 bytter = 3min. Da mangler vi 5. Det får vi på Udjus, Kippe, Palmi og Bugge sin tid på rygg.
                                  Tidenes svakeste 4. dommer som garantert er medlem i United Scandinavian Supporter Branch eller hva faen det heter. Det er mulig 8 minutter var korrekt etter regelboka, men skulle den vært brukt i den virkelige verden fullt ut hadde ffk og lyn anno 2004-2007 røket på halvtimen i hver eneste jævla match...

                                  Kommentar

                                  • Stan
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • May 2006
                                    • 1075

                                    Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                    Johan svak???? så vi samme kampen??? syns han gjorde en av sine beste kamper jeg ...
                                    Klarer heller ikke se at Johan var svak. Jobbet godt defensivt. Skulle man trekke ut "the weakest link" må vel dette bli BHR. Som spillermessig har hatt bedre dager.

                                    Kommentar

                                    • knut
                                      Make knut Great Again
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2006
                                      • 9413

                                      Opprinnelig skrevet av andersmm
                                      Sikkert fint mulig å regne seg fram til 8 minutter. Problemet er at det er totalt inkonsekvent praksis på dette feltet. Det blir mye trynefaktor da. De eneste som får den typen av tilleggstid er Sutre-Solskjær og den som enhver tid er trener for bartelaget. Sist jeg kan huske det har skjedd at noen har fått 8 minutt tillegg, var da bartene jaga vinnermål mot Tromsø i serieinnspurten for 5-6 år siden.
                                      Fint mulig var det ikke. Det var lett som faen. (og da blir det litt feil å høvle over dommer'n som gjør det rette, fordi han ikke følger alle andre som gjør det feil)

                                      Men dette er bare no vås på sielinja allikavæl. Det som teller er 3p og riktige kurver!

                                      Kommentar

                                      • superbøffel
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2005
                                        • 5611

                                        Deilig å ta feil. Godt å se et LSK lag av godt gammelt merke: trøkk, innsats, tenning og direkte fotball.

                                        BB til Kippe, han viste seg frem fra en side vi ikke har sett på en stund. Bunnsolid bakover og et massivt våpen i boksen.
                                        PVM viser klasse, med han skadefri ser det bedre ut enn på lenge.
                                        Stolt øyeblikk da Stoor redder poengene.
                                        Eneste som skuffer noe i dag er Riise med for mange balltap.

                                        Gratulerer med dagen!
                                        Enøyd i de blindes dal.

                                        Kommentar

                                        • reka
                                          Seniormedlem
                                          --==FORUMRUNKER==--
                                          • Aug 2005
                                          • 13272

                                          Opprinnelig skrevet av superbøffel
                                          Eneste som skuffer noe i dag er Riise med for mange balltap.
                                          Er umulig å få alle seniorene til prestere hver gang, det er derfor konebytte er mer vanlig blant middelaldrende ektepar.

                                          Kommentar

                                          Working...