Lillestrøm SK - Viking FK, Søndag 7. April, kl. 18:00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • fjacob82
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2005
    • 1507

    Opprinnelig skrevet av Rune
    De taktiske grepene til Haglund var krise i går. Alle vet at 4-4-2 ikke funker med dette laget. Å flytte på de to spillerne som fungerer best i posisjonene sine (les PVM som hengende spiss og Mjelde som sittende midtbane) i tillegg gjør det hele enda mer håpløst.


    Dersom Stian var skadet kunne Høibråten kommet inn for ham.

    Dersom ønsket var å få mer trøkk offensivt, kunne vi spilt med Kippe, Østli og Stoor bak, og Fredrik sammen med Helstad foran med PVM rett bak.
    Kanskje vi rett og slett skal prøve oss på rein 4-3-3 på hjemmebane? Knudtzon og Fofana på hver sin side. Knudtzon sin definsive jobbing er god og velkjent, spørsmålet er vel om Fofana klarer å følge opp det på sin side. Evt. sette Ohi eller Palmi på venstre kant. Sette Helstad eller Guldbrandsen i midten, de klarer ikke å spille samtidig virker det som.
    Midten kan bestå av Johan, PVM og Riise.
    Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
    *Brasseberget*

    Kommentar

    • xeR
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Jan 2004
      • 11206

      Opprinnelig skrevet av fjacob82
      Kanskje vi rett og slett skal prøve oss på rein 4-3-3 på hjemmebane? Knudtzon og Fofana på hver sin side. Knudtzon sin definsive jobbing er god og velkjent, spørsmålet er vel om Fofana klarer å følge opp det på sin side. Evt. sette Ohi eller Palmi på venstre kant. Sette Helstad eller Guldbrandsen i midten, de klarer ikke å spille samtidig virker det som.
      Midten kan bestå av Johan, PVM og Riise.
      Og hva gjør vi med Mjelde som har kanskje vært vår bestemann siden han kom inn mot Sarpsborg?
      Det er bedre å væra døv enn vålenga.

      Kommentar

      • fjacob82
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2005
        • 1507

        Opprinnelig skrevet av xeR
        Og hva gjør vi med Mjelde som har kanskje vært vår bestemann siden han kom inn mot Sarpsborg?
        hmm...ut med Johan og inn med Mjelde...
        Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
        *Brasseberget*

        Kommentar

        • BD
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Feb 2006
          • 1403

          Som sagt tidligere her, mange underpresterte i denne kampen.

          Noe som betyr at det bør gjøres et par grep før neste kamp. Spesielt når vi har Fofana, Fredrik og Knudtzon på benken.

          Jeg foreslår at Helstad starter en kamp på benken, pluss at Andersson eller Palmi slår følge.

          Kommentar

          • Tittil
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Apr 2009
            • 341

            Opprinnelig skrevet av BD
            Som sagt tidligere her, mange underpresterte i denne kampen.

            Noe som betyr at det bør gjøres et par grep før neste kamp. Spesielt når vi har Fofana, Fredrik og Knudtzon på benken.

            Jeg foreslår at Helstad starter en kamp på benken, pluss at Andersson eller Palmi slår følge.
            Jeg synes ikke løsningen ligger hos offensive enkeltspillere denne gangen, men først og fremst kollektivet. Offensivt skapte laget 4 meget gode sjanser i 1. omgang, som burde gitt utteling. På den annen side var det åpent som 10 låvedører bakover ved dødballer på Vikings banehalvdel. Som vanlig vinner aldri LSK annenballer ved dødballene, og derfor fikk Viking enorme sjanser i gavepakker. Flaks at vi ikke fikk 2 til i ræva før pause. Voldsomt naivt å ikke sikre bakover når den bakre 4'ern stadig ble fraløpt av kvikke Viking-angripere. Dødballmålet denne gangen var jo også en markeringssvikt. En ryggende Kippe ble knust i denne duellen. Når man lar en så stor og god hodespiller komme utenfra i fart uten å sperre eller gå i kroppen på han, er man dømt til å tape duellen. Det forunderer meg at ingen hadde fått i oppgave å passe på Vikings målscorer, som til overmål scoret en gang til i offside.
            Det hadde holdt å gitt en liten skubb, så hadde han ikke uhindret kunne styre ballen i mål. det samme gjentar seg gang på gang. Går det ikke an å være litt smart? Å markere på dødballer bør være den enkleste ferdighet for en tippeligaspiller; men LSK gjør jo samme feilen gang på gang, og lærer aldri. I annen omgang var alt svarte natta. Ingen plan, bare lemping av høye baller som kom tilbake som en ping-pong baller eller startet en kontring for Viking. Jeg ser ikke hvilken plan Haglund har når man spiller mot etablert forsvar, noe man som regel vil gjøre på Åråsen når motstander scorer det første målet; og det skjer jo stort sett alltid. Prøver man ikke å lære av sin feil på Åråsen?

            Kommentar

            • Fugl1120
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2005
              • 3528

              Det er vel Helstad og ikke Kippe som mister mannen på Viking sin scoring. Kippe ligger flytende i feltet og skal stange unna. Man kan diskutere om det kunne vært fornuftig at en annen markerte Bjørdal, men det er en rimelig fjollete kommentar å si at det å markere ut på defensiv dødball er noe av det enkleste man kan gjøre. Gode hodespillere er gode til å bevege seg både i forkant og etter at dødballen ble slått. Bjørdal gjør gode bevegelser og en god heading, men med en midtstopper i stedet for en spiss som markør ville han nok fått en tøffere vei mot ballen.
              Lauken er vår venn!

              Kommentar

              • ap4
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • May 2004
                • 271

                De diskuterte dette på TV2 og var vel rimelig samstemte om at det var helt på trynet at det var Helstad som hadde den jobben.

                Kommentar

                • ragnarrock
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Mar 2008
                  • 937

                  Opprinnelig skrevet av ap4
                  De diskuterte dette på TV2 og var vel rimelig samstemte om at det var helt på trynet at det var Helstad som hadde den jobben.
                  det har jo i en rekke år virket som om at Frode ikke har en mann å markere på kornere, hans jobb er bare å være først på ball, noe han ofte er.. litt for langt unna denne gangen desverre.. med det sagt, så er jeg enig at det selvsagt er de mest duellsterke spillerne våre som skal dekke de mest duellsterke spillerne dems. jeg synes at det begynner å bli relativt tynt med duellsterke hodespillere i vår tropp for tiden derimot.. Frode er fantastisk og Anders er ganske bra, Ruben, Ohi og muligens Scheel har potensiale.. desverre så spiller jo ingen av disse så ofte...og resten av laget, vel jeg hører mye snakk om at vi er gode på dødball, men da må vi begynne å skyte på mål eller satse på en liten kjapp spiller som på første eller bakerste, skal duellene vinnes i luften må det nok inn noen flere spillere med pondus og cm. Håper dermed enda på et fyrtårn av en spiss som kan styrke troppen i neste vindu.
                  *Kjempe gutta fighte gutta!!*

                  -RagnarRock-

                  Kommentar

                  • BD
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Feb 2006
                    • 1403

                    Opprinnelig skrevet av Tittil
                    Jeg synes ikke løsningen ligger hos offensive enkeltspillere denne gangen, men først og fremst kollektivet.
                    Enig i det. Men det bør likevel gjøres forandringer når man har såpass jevnt gode spillere på disse plassene, og de som får tillit underpresterer (for det gjorde de).

                    Kommentar

                    Working...
                    😀
                    😂
                    🥰
                    😘
                    🤢
                    😎
                    😞
                    😡
                    👍
                    👎