LSK - Start, lørdag 27. April kl. 15.30

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • DoubleHi5
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2011
    • 3954

    #81
    Opprinnelig skrevet av Lars
    La oss ta bedre vare på Ohi, Høibråten og de andre unge spillerne enn vi gjorde med de fire nevnte. Vær så snill.
    Et godt innlegg og en nyttig påminnelse. Jeg har megatro på Høibråten og jeg håper, enda mer enn jeg tror, at han er klar for TL-spill alt i år. Jeg ser at noen på forumet mener at det er ett år for tidlig. Måtte de ta grundig feil!

    Selvsagt skal en mann som Marius Høibråten behandles med respekt, kjærlighet og omsorg. Men, som i mange andre sammenhenger når det gjelder Sportsklubben, tror jeg ikke det gavner noen at vi ikke kaller en spade for en spade. Jeg tror Marius vet selv at han burde ha opptrådt annerledes på 0-1, og jeg tror han tåler å høre det! Uavhengig av oppvarming.

    Det spirer og gror godt i LSK!
    Elska þetta félag

    Kommentar

    • Rønnern
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 6690

      #82
      Opprinnelig skrevet av Lars
      Hvem herja på venstrebacken vår i dag?
      Ringstad holdt ikke mål mot en FFK ving jeg aldri har hørt om før i går, det burde vært hentet en venstreback for lengst, for Ringstad er ikke god nok for et lag med medaljeambisjoner.
      Så får jeg redde meg inn på at LSK enn så lenge er for dårlige til å ha ambisjoner om medalje, men det mener jeg ikke bare skyldes ræva venstreback. Så fort vi har medaljeambisjoner: farvel Ringstad på back, men han er jo en strålende venstrekant da...
      Mvh Ronnie "The Runner"
      LSK for alltid

      Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

      Kommentar

      • dennis
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2006
        • 872

        #83
        Kippe ute med strekk i 4-6 uker ifølge Lsk.no

        Kommentar

        • Lars
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2004
          • 6156

          #84
          Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
          Et godt innlegg og en nyttig påminnelse. Jeg har megatro på Høibråten og jeg håper, enda mer enn jeg tror, at han er klar for TL-spill alt i år. Jeg ser at noen på forumet mener at det er ett år for tidlig. Måtte de ta grundig feil!

          Selvsagt skal en mann som Marius Høibråten behandles med respekt, kjærlighet og omsorg. Men, som i mange andre sammenhenger når det gjelder Sportsklubben, tror jeg ikke det gavner noen at vi ikke kaller en spade for en spade. Jeg tror Marius vet selv at han burde ha opptrådt annerledes på 0-1, og jeg tror han tåler å høre det! Uavhengig av oppvarming.

          Det spirer og gror godt i LSK!
          Det ER ett år for tidlig for Høibråten med tanke på å prestere stabilt på godt Tippeliga-nivå. Og det vet den sportslige ledelsen i LSK. Det er nettopp derfor vi har tre stoppere foran ham i køen, i Østli, Kippe og Ruben. Men Ruben er ikke tilbake enda, og i dag måtte Kippe ut. Da var det close call mellom Scheel og Høibråten. TL-erfaring vs. megatalent. Jeg støtter Haglund i å gi megatalentet sjansen. Det kommer til å betale seg tilbake i lengden.

          At han kunne/burde vært først på ballen på 0-1 er helt greit å påpeke. Samtidig er det ingen som vet det bedre enn han selv, så det holder å konstatere det, uten å gå noe videre med det. Det jeg reagerer på er direkte uthenging av en ung spiller, som maxpayne har drevet med i denne tråden.

          Dessuten var innlegget mitt kanskje mest av alt et resultat av oppsamlet frustrasjon siden 2009, og ikke bare et svar på det som har blitt skrevet i dag.

          Kommentar

          • Superstefan
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2006
            • 2180

            #85
            Jeg telte 5 raid fra Stian i dag (som jeg så), 4 endte i livsfarlige inlegg der 1-2 av de er 99% sjanser. Siste ble han grisetaklet og frispark i gunstig posisjon .Faen meg på tide og prøve han som ving igjen syns jeg. Har vært meget bra fremover flere kamper på rad nå. Bare sykt at ikke han har flere assist siste 3-4 kampene.
            Fotograf Kreativ Kanaris

            KK på youtube Subscribe,rate and appreciate

            Kommentar

            • GIFKanari
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2009
              • 8243

              #86
              Synes ikke det er noen grunn til å hevde at vi er for harde og urimelige mot våre unge spillere, så direkte som maxpayne har vært mot Høibråten i dag hører til unntakene. Da kan man heller vise til klubbens egne uttalelser, der man etter min mening altfor ofte har lagt skylda for dårlige prestasjoner på "en ung tropp", mens det jevnt over har vært de etablerte spillerne som på ingen måte har gått foran. Slik det skal være.

              Nå har vi imidlertid sett hvordan spillere som Kippe endelig har løftet spillet sitt, er ikke i tvil om at det har bidratt til å løfte Ringstads spill også. Med Kippe ute i flere uker blir det spennende å se hvordan laget reagerer, ny eksamen mot Odd neste helg.

              Kommentar

              • Folke
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2008
                • 5955

                #87
                Opprinnelig skrevet av Superstefan
                Jeg telte 5 raid fra Stian i dag (som jeg så), 4 endte i livsfarlige inlegg der 1-2 av de er 99% sjanser. Siste ble han grisetaklet og frispark i gunstig posisjon .Faen meg på tide og prøve han som ving igjen syns jeg. Har vært meget bra fremover flere kamper på rad nå. Bare sykt at ikke han har flere assist siste 3-4 kampene.
                Kan det tenkes at det er lettere for han å komme seg fri når han kommer "bakfra"? Jeg tror Ringstad kan utvikles til en meget god back med fantastiske offensive kvaliteter. Når man spiller 4-4-1-1 er det hvertfall rom for at backene kan være med opp i angrep!

                Kommentar

                • Folke
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jun 2008
                  • 5955

                  #88
                  Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                  Synes ikke det er noen grunn til å hevde at vi er for harde og urimelige mot våre unge spillere, så direkte som maxpayne har vært mot Høibråten i dag hører til unntakene. Da kan man heller vise til klubbens egne uttalelser, der man etter min mening altfor ofte har lagt skylda for dårlige prestasjoner på "en ung tropp", mens det jevnt over har vært de etablerte spillerne som på ingen måte har gått foran. Slik det skal være.

                  Nå har vi imidlertid sett hvordan spillere som Kippe endelig har løftet spillet sitt, er ikke i tvil om at det har bidratt til å løfte Ringstads spill også. Med Kippe ute i flere uker blir det spennende å se hvordan laget reagerer, ny eksamen mot Odd neste helg.
                  Bare å bla gjennom div kamp og spillertråder.. Direkte pinlig endel som er sagt og skrevet om våre unge stjerner siste årene! Enkelte hevdet vel at Bolly ikke engang var god nok for 2. laget en periode..

                  Kommentar

                  • WAK
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jul 2006
                    • 959

                    #89
                    Må bare si til Dole, maxpayne og GIFKanari; Fy faen for noen negative ....... dere er!!!

                    "ingen tvil om at vi er en av nedrykkskandidatene"..... Tror du virkelig det?? Vi har vel tapt 3 av de siste 14 seriekampene. Tar mer poeng i snitt enn vi har gjort sikkert de siste tre årene. Tror det det minimale sjanser for at vi havner i nedrykksdrama i år. da må vi få skader på flere av de sentrale spillerne våre. Vi er like langt unna å være noe medaljekandidat men rimelig sikker på at vi blir å finne midt på tabellen.

                    "Start - Høibråten 2-0" "milevis unna tippeligastandard" Er bare helt utrolig å skrive noe sånt. Her kommer en 18 åring inn på banen så er det en luring som klarer å skrive det. Er ikke rart spillere (Andersson, Knudtzon) i klubben får dårlig selvtillit og får problemer med å prestere. Høibråten har spilt en rekke landslagskamper,blitt bedt på "gjestespill/kartlegging" hos Bundesligaklubb, har duellstyrke og hurtighet, ro med ballen og teknikk Kippe, Østli og nevnte Nystuen bare kan drømme om. Er vel kanskje et av de største talentene vi har i klubben. Mangler sikkert erfaring og kamper på toppnivå men kom igjen. Sleng dritt og rakk ned på han så han ihvertfall ikke noe selvtillit neste gang han får sjansen.

                    Ja men den økonomien klubben har så hadde det jo bare å kjøpe en god midtstopper til. Eller beholdt Nystuen (som mangler akkurat samme egenskapene som Kippe/Østli; ro med ball og teknikk) og la Høibråten og Gabrielsen komme enda lenger bak i køen.

                    Er selvfølgelig og ser på kamp i dag. Må si jeg ikke var like "happy" hele kampen men ganske så fornøyd når jeg går ut av stadion. Kommer hjem og leser på forum. Noen av de første innleggene innholder som sagt det som er nevnt tidligere i innlegget. Klarer ikke folk å være litt positive og ikke bare slenge dritt å være negative. Sier ikke at kampen i dag var veldig bra. Vi er milevis unna medaljekandidat men vi vinner og det er fortjent. Vil si det er fremgang også.

                    Kommentar

                    • GIFKanari
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2009
                      • 8243

                      #90
                      Opprinnelig skrevet av WAK
                      Må bare si til Dole, maxpayne og GIFKanari; Fy faen for noen negative ....... dere er!!!
                      Um, hva har jeg med dette å gjøre, har overhode ikke slakta Høibråten eller klubben i dag.

                      Angående negativitet, rimelig tragisk å koble andre til sitat de hverken har kommet med eller tomlet opp.
                      Last edited by GIFKanari; 27.04.2013, 20:35.

                      Kommentar

                      • WAK
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jul 2006
                        • 959

                        #91
                        Opprinnelig skrevet av Lars
                        Du kan umulig ha noe peiling på talentutvikling, og heller ikke noe begrep om alder på unge spillere.

                        Så klart er det en svekkelse å bytte ut kapteinen vår med en juniorspiller. Og han er ikke sisteårs junior heller. Høibråten er født i 1995. Han var 2 år da Frode Kippe debuterte for LSK. Andre viktige momenter som må tas med i betraktningen er a) ingen oppvarming, og b) midtstopper er sammen med keeper den posisjonen som krever mest erfaring og rutine.

                        Høibråten er et megatalent som vi skal ta vare på og støtte, UANSETT hvordan han presterer. Det er virkelig helt idiotisk å komme med dritt til en så ung spiller, uansett om det er fra tribunen eller på forum.

                        For øvrig hadde vi dette problemet med Bolly, Ringstad, Ruben og Fredrik også. Under Berg var folk virkelig altfor kritiske til disse spillerne, og det virket som om ingen hadde begreper om talentutvikling eller alder. Faktum er at alle de fire ble kastet til ulvene veldig tidlig (16-17-18 år), og det var altfor tidlig å stille de forventningene som ble stilt av enkelte.

                        Men hvem spiller i Bundesliga nå? Hvem herja på venstrebacken vår i dag? Hvem har vist seg som kjempetalenter på hhv stopper- og spissplass? Jo, Bolly, Ringstad, Ruben og Fredrik. Samme problem har vi hatt med Ohi, som har fått altfor mye kritikk. Fyren er junior, folkens.

                        Situasjonen er selvsagt litt forståelig i og med at vi plutselig gikk fra å ha "talenter" på 21-23 år til virkelig unge talenter på 16-18 år i A-stallen under Berg. Uvant for oss supportere, som aldri hadde opplevd å ha så unge spillere på A-laget til LSK. Tror faktisk 6-7 av de 10 yngste spillerne gjennom tidene har debutert siste 5 år!

                        La oss ta bedre vare på Ohi, Høibråten og de andre unge spillerne enn vi gjorde med de fire nevnte. Vær så snill.
                        Kan ikke si meg mer enig. Skulle lest flere innlegg så hadde jeg slept å bli deppa av alle de idiotiske negative innleggene i begynnelsen av tråden.

                        Tror Høibråten kan bli en MEGET god spiller om han får riktig matching framover. Ble sjeleglad da jeg så Høibråten skulle inn i stedet for Scheel. Selv om han hadde noen "feil" i dag tror jeg han kom styrket ut av innhoppet i dag. Han fikk en kamp mer erfaring og så at han kan ta nivået. Tror og håper han starter til torsdagen.

                        Kommentar

                        • GIFKanari
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2009
                          • 8243

                          #92
                          Hva blir det til, WAK? Skal du koble meg til noe jeg faktisk har skrevet slik at jeg kan svare på det, eller skal du stikke av med halen mellom beina? Skal man sette seg på den moralske hest over anstendighet bør man i det minste ha sin egen sti rein.

                          Kommentar

                          • WAK
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jul 2006
                            • 959

                            #93
                            Opprinnelig skrevet av dennis
                            Kippe ute med strekk i 4-6 uker ifølge Lsk.no

                            Faen så typisk. Akkurat nå som han er i form igjen. Og nå begynner hardkjøret med 8 kamper på de neste 28-30 dagene.

                            Da får ihvertfall Høibråten prøvd seg. Hadde håpet han hadde fått en del innhopp og litt mer erfaring til å begynne med. Men vi har jo Scheel også. Gabrielsen er vel langt fra å være i form. Men hvem vet; Kanskje Høibråten tar dette lekende lett :-)

                            Kommentar

                            • WAK
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jul 2006
                              • 959

                              #94
                              Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                              Hva blir det til, WAK? Skal du koble meg til noe jeg faktisk har skrevet slik at jeg kan svare på det, eller skal du stikke av med halen mellom beina? Skal man sette seg på den moralske hest over anstendighet bør man i det minste ha sin egen sti rein.
                              Hvis du ser på innlegget mitt så begynner avsnitt nr 2 og 3 med sitiat av det Dole og maxpayne skrev. Så da var det svar til de to uttalelsene.

                              Mulig jeg misforsto men du var vel ikke veldig positiv til Høibråten i de første innleggene dine du heller?? Du nevnte vel noe med at han ikke var god nok backup og savnet Nystuen? Eller tolket jeg helt feil??

                              Og med tanke på Nystuen så skrev jeg vel bare at jeg mente det var dumt å beholde han med de egneskapene han har fremfor å la spillere som Høibråten og Gabrielsen få erfaring.

                              Så det eneste jeg direkte svarte DEG på var vel; Fy faen for noen negative ....... dere er!!!!! Og hvis du ser igjennom innleggene dine i begynnelsen av denne tråden og i en rekke andre tråder så klarer ikke du å få ut så mye annet enn negativitet.

                              Kommentar

                              • trigz
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 7028

                                #95
                                Rett og slett en god kamp av våre menn, og kanskje aner vi lyset i enden av tunnelen for Haglund. Utfordringen er fortsatt forsvarsspillet. Begge Starts mål var av det ekstremt softe slaget.

                                Marius Høybråten: Katastrofal start og nerver utpå drakta. I andreomgang spilte han seg merkbart opp. Han må selvsagt ha tid, gutten regnes som et kjempetalent og er såvidt fylt 18 år. Isak Scheel må vel tenke sitt nå. Blir femtevalg i midtforsvaret når Ruben kommer tilbake!

                                Stian Ringstad og Thorstein Helstad våre beste i dag. Ringstad trer fram som en kvalitetsback (og salgsobjekt, dessverre), Helstad er snart tilbake på gammelt nivå.
                                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                Kommentar

                                • GIFKanari
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2009
                                  • 8243

                                  #96
                                  Opprinnelig skrevet av WAK
                                  Hvis du ser på innlegget mitt så begynner avsnitt nr 2 og 3 med sitiat av det Dole og maxpayne skrev. Så da var det svar til de to uttalelsene.

                                  Mulig jeg misforsto men du var vel ikke veldig positiv til Høibråten i de første innleggene dine du heller?? Du nevnte vel noe med at han ikke var god nok backup og savnet Nystuen? Eller tolket jeg helt feil??

                                  Og med tanke på Nystuen så skrev jeg vel bare at jeg mente det var dumt å beholde han med de egneskapene han har fremfor å la spillere som Høibråten og Gabrielsen få erfaring.

                                  Så det eneste jeg direkte svarte DEG på var vel; Fy faen for noen negative ....... dere er!!!!! Og hvis du ser igjennom innleggene dine i begynnelsen av denne tråden og i en rekke andre tråder så klarer ikke du å få ut så mye annet enn negativitet.
                                  Du er uredelig, det er problemet ditt. At du må ty til påstått negativitet i tidligere tråder bare underbygger dette. Du fikk ikke med det tomlene ned jeg ga til innleggene du reagerte på og som jeg også besvarte direkte? Eller registerer du bare det du vil registrere? Og det er noe ganske annet å være skeptisk til at han blir hivd direkte inn som han ble i dag. Fallhøyden var stor, det kan være en ødeleggende opplevelse for slike unge spillere, men har rodde seg fint inn etterhvert.

                                  Kommentar

                                  • G-Man
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2011
                                    • 3146

                                    #97
                                    Synes Høibråten klarte seg meget godt. Hvis en utenforstående hadde sett 2.omgang i dag ville de hatt store problemer med å gjette hvilken stopper som har klippekort og hvilken som ble hivd innpå knapt 18 år gammel. Høibråten har et overblikk og en ro med ballen som mange garvede spillere kan misunne han. Han orienterer seg dessuten mer fremover enn sidelengs og trykker til i duellene. Å kritisere han for glippen på Starts første, når han knapt var varm, blir for dumt. Den er det minst 2 andre Fugler som må ta minst like stor skyld for.

                                    Kommentar

                                    • LS89
                                      Kamptrådkongen
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2013
                                      • 3323

                                      #98
                                      Etter tre poeng i dag har jeg sett litt på tabellen, og gleder meg over at vi ligger på en flott 5.plass. 3-1-2 er godkjent selv om vi har hatt dommeren med oss i ett kamper, kanskje vi får igjen for noen avgjørelser som gikk i mot i fjor.. Neste kamp mot Sogndal - når vi slår Start skal vi faen meg slå Sogndal også! Med seier der så snakker vi absolutt en godkjent seriestart.

                                      Kommentar

                                      • Ketil Cantona
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2004
                                        • 6813

                                        #99
                                        Odd borte og Sogndal hjemme de to neste - blir ikke så lett optimistisk etter en laaaang periode med fatale resultater.
                                        Men Ringstad og Helstad skal ha en dose skryt. Ringstad er og blir kanon, Helstad så plutselig ung ut igjen.

                                        Men, å se gleden til våre nye menn etter en seier - får ståpels. Udjus, Mjelde, Palmi, Petter og Helstad som ikke har lang fartstid i LSK jubler hemningsløst med fansen, gliser og hopper. Deilig følelse med 3 poeng og gutta bygger tro og selvtillitt.

                                        Kommentar

                                        • Ketil Cantona
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Feb 2004
                                          • 6813

                                          Opprinnelig skrevet av Dole
                                          Etter å ha sett Champions Leauge tidligere i uken, er det som å se fotball fra steinalderen i dag.

                                          Forøvrig ingen tvil om at vi er en av nedrykkskandidatene i år.
                                          Håper du ikek skrudde av til pause:-)

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎