LSK - Start, lørdag 27. April kl. 15.30

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • HSft
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2004
    • 6075

    Opprinnelig skrevet av trigz
    Isak Scheel må vel tenke sitt nå. Blir femtevalg i midtforsvaret når Ruben kommer tilbake!
    Men han er andrevalg på høyrebacken og kanskje på venstrebacken også. Han tenkte nok sitt når han fikk beskjed om at han kunne forlate klubben i vinter.

    Kommentar

    • nebbjævel
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Mar 2009
      • 511

      Når denne runden er ferdigspilt i morgen kommer vi til å ligge tre poeng etter laget som topper tabellen. Med tidvis lysende prestasjoner snur vi kampen, og det uten at kapteinen var på banen. Vi ser en innsats og tæl som ikke står tilbake for noe lag i serien, og konturene av noe riktig stort. Hold kjeft, sytere !

      Kommentar

      • GIFKanari
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2009
        • 8243

        Opprinnelig skrevet av nebbjævel
        Hold kjeft, sytere !
        Men hvem syter? Ja, utenom de som syter på filming da, på egen spiller.

        Kommentar

        • dollyholly
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jul 2007
          • 965

          Opprinnelig skrevet av nebbjævel
          Når denne runden er ferdigspilt i morgen kommer vi til å ligge tre poeng etter laget som topper tabellen. Med tidvis lysende prestasjoner snur vi kampen, og det uten at kapteinen var på banen. Vi ser en innsats og tæl som ikke står tilbake for noe lag i serien, og konturene av noe riktig stort. Hold kjeft, sytere !
          Vi har kvalitetsspillere i Moen og Helstad. Det kommer til å gi oss mange poeng. Men er det bare meg eller, det virker som vi skal spare krefter og slowstarte. Det går ufattelig tregt fremover og det virker som Haglund vil at vi skal eie ballen. Problemet er at ingenting skjer. Var utrolig lett å se før og etter 0-1 målet. Må det en vekker til før man tør å tenke fremover?

          Kommentar

          • dollyholly
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jul 2007
            • 965

            Høibråten kan være bekjent med debutten, helt klart, men han taper stor sett alle hodeduellene med ordinære Startspisser. Er redd han er alt for veik.

            Etterhvert var han forøvrig flink til å ta distanse til spiss og timet sin posisjonering bra, helt klart godkjent.

            Kommentar

            • Ketil Cantona
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2004
              • 6813

              Skrevet i Aftenposten i dag - må si meg fullstendig enig selvom det Kippe gir meg litt mer trygghet enn en 18 åring.

              Kippe skadd


              I går måtte kaptein og klippe Frode Kippe gå ut tidlig. Det gjorde ikke laget dårligere. For slik ble de kvitt en uvane de har hatt i flere år. Ballen trilles to-fire ganger på tvers i eget forsvar før Kippe får den og sender en pole opp mot motpartens midtstoppere.
              Dette er det blitt få poeng og lite begeistring av.
              Nå tok spillerne sjansen på å bruke ballen, og kombinasjonene ga sjanser og seier. Bare det!

              Kommentar

              • Kanaris93
                Seniormedlem
                Forumonanist
                • Nov 2007
                • 232

                Opprinnelig skrevet av dollyholly
                Høibråten kan være bekjent med debutten, helt klart, men han taper stor sett alle hodeduellene med ordinære Startspisser. Er redd han er alt for veik.

                Etterhvert var han forøvrig flink til å ta distanse til spiss og timet sin posisjonering bra, helt klart godkjent.
                Gutten er født i 95 da. At han ligger litt etter fysisk ift Start spisser som er 5-8 år eldre er ikke noe sensasjon, og heller ingen skuffelse. Det handler rett og slett, ganske enkelt om at det ikke er gitt at tung/eksplosiv styrketrening biter like godt på kroppen til en 18 åring, som på en 23-24 åring. Selvsagt finnes det unntak (les. Ruben) men dette er veldig individuelt, og med riktig oppfølgning/treningsprogram til Marius er jeg overbevist over at han om 2-3 år matcher stort sett alle norske spisser på det fysiske.
                I med og motgang <3

                Kommentar

                • HolterKanaris
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2006
                  • 1603

                  Opprinnelig skrevet av dollyholly
                  Høibråten kan være bekjent med debutten, helt klart, men han taper stor sett alle hodeduellene med ordinære Startspisser. Er redd han er alt for veik.

                  Etterhvert var han forøvrig flink til å ta distanse til spiss og timet sin posisjonering bra, helt klart godkjent.
                  Dette er jo direkte feil... En av tingene jeg la spesielt godt merke til ved gutten og kommenterte flere ganger var nettop det at han, tross sin beskjedne høyde, vant så og si alle hodeduellene han gikk inn i. Det toppet seg, når han med ballen i beina, dro av en motspiller foran egen 16 uten å virke en smule stresset.

                  Jeg syns det er en utrolig god kamp av Marius og han virker som han har noe spesielt i topplokket. Å klare og prestere så godt etter å ha vært direkte skyld i 0-1 er imponerende
                  ***Større baller enn vett***

                  Kommentar

                  • trigz
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 7028

                    Opprinnelig skrevet av dollyholly
                    Høibråten kan være bekjent med debutten, helt klart, men han taper stor sett alle hodeduellene med ordinære Startspisser. Er redd han er alt for veik.
                    Dette er jo ikke riktig. Vant masse hodedueller, spesielt etter pause.
                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                    Kommentar

                    • dollyholly
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jul 2007
                      • 965

                      Opprinnelig skrevet av trigz
                      Dette er jo ikke riktig. Vant masse hodedueller, spesielt etter pause.
                      Mulig jeg har formulert meg uklart. 1. Absolutt godkjent av Marius. 2. Virker fortsatt litt veik og tapte de fleste dueller der Startspissene var i kroppen hans. 3. Utover i 2. omg var han flink til å posisjonere seg slik at Startspissene ikke fikk gått i kroppen hans. Og han nikket ut mange med hodet. Var en grei kamp å debuttere. tror Start var litt daffe i denne kampen og ble ikke bedre med 10 mann. Helt utrolig at vi ligger under til pause.

                      Kommentar

                      • Kanariz
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2005
                        • 2507

                        Opprinnelig skrevet av dollyholly
                        2. Virker fortsatt litt veik og tapte de fleste dueller der Startspissene var i kroppen hans. 3.
                        Har sett kampen i opptak, anbefaler at du også gjør det. Han vinner opp i mot 70% av duellene, noe som er imponerende av en 18 år gammel gutt.

                        Kommentar

                        • DoubleHi5
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2011
                          • 3954

                          VG-børsen fra dagens papirutgave:

                          Udjus - 5
                          -
                          Stoor - 4
                          Østli - 5
                          Høibråten - 5
                          Ringen - 6
                          -
                          Palmi - 6
                          Riise - 5
                          Mjelde - 5
                          Andersson - 5
                          -
                          PVM - 6
                          Helstad - 7
                          -
                          Sum 11 mann - 59

                          Ohi - 5

                          Kommentar: Interessant at VG gir Marius 5 poeng og Stoor kun 4. Gir de 4 til Stoor bare for å hindre at vi får 60 blanke på børsen?
                          Elska þetta félag

                          Kommentar

                          • vermu
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2008
                            • 1729

                            Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                            VG-børsen fra dagens papirutgave:

                            Kommentar: Interessant at VG gir Marius 5 poeng og Stoor kun 4. Gir de 4 til Stoor bare for å hindre at vi får 60 blanke på børsen?
                            Tror det er mest fordi han ikke spilte til en bedre karakter. 4p synes riktig.
                            Ellers er jo Ringstad en klar 7er.

                            Kommentar

                            • bjarmann
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2005
                              • 2864

                              Opprinnelig skrevet av vermu
                              Tror det er mest fordi han ikke spilte til en bedre karakter. 4p synes riktig.
                              Ellers er jo Ringstad en klar 7er.
                              Bare jeg som sliter med å se at Stoor er så jævla god? Syns han blir ekstremt hypa her inne. Ballbehandlinga hans er jo helt horribel det meste av tiden. Nei, Stian, der har du en god back! Helt utrolig å se han fosse fremover langs kanten og gå forbi backene på den måten han gjør nå
                              I år så tar vi alt

                              Kommentar

                              • vermu
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2008
                                • 1729

                                Opprinnelig skrevet av bjarmann
                                Bare jeg som sliter med å se at Stoor er så jævla god? Syns han blir ekstremt hypa her inne. Ballbehandlinga hans er jo helt horribel det meste av tiden. Nei, Stian, der har du en god back! Helt utrolig å se han fosse fremover langs kanten og gå forbi backene på den måten han gjør nå
                                Nei, Stoor er ikke jævla god. Han er en back på det jevne. Alltid god innsats, har egentlig ferdigheter med ball, men har alt for høy feilprosent og er innvolvert i for mange baklengsmål. Jeg vil si han er en gjennomsnittlig back på dette nivået.

                                Kommentar

                                • ynnor
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • May 2008
                                  • 857

                                  Fryktelig skuffa over Stoor. Var faktisk landslagsspiller. 9 av 10 pasninger går bakover og i kamper har han skreket bannord til tilskuere under kamp når folk skriker at han må fremover. Nå ser jeg at medspillere også begynner å irritere seg over det samme. Han er bedre enn Essidiri men trodde han nå etter en skadefri periode skulle ta tak. Utrolig mange angrep som stopper pga.han. Ikke tilfeldig at han ikke har scoret ett eneste tippeligamål.

                                  Kommentar

                                  • G-Man
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2011
                                    • 3146

                                    Typisk debatt for dette forumet, hvor alt skal være svart eller hvitt. Stoor har kanskje ikke vært glitrende, men han gjør en meget solid jobb - hver eneste gang. Se gjerne Startkampen en gang til. Stoor dekker svære områder gjennom 90 minutter. Det er ikke den minste antydning til vingspill foran han, så Stoor har i praksis ansvaret for hele høyresiden alene. Med midtstoppere som ikke gjerne går i sikring ut mot kantene sier det seg selv at Stoor må spille med en viss grad av sikkerhet. Blir han overspilt så vil motstanderne ha et gigantisk område bak han å boltre seg i. (Nøyaktig det samme som mange, meg inkludert, stadig vekk kritiserte Ringstad for i fjor).
                                    Både Stoor og Rngstad er meget gode angrepsvåpen. For å få benyttet de fullt ut må både stoppere og midtbanespillere ta ansvar for området de legger bak seg. Mot Start så vi flere ganger Andersson gjøre dette, mens Stoor ble mutters alene på sin side.
                                    At Ohi får 5 mens Stoor får 4 i VG viser bare hvilket utrolig (lavt) nivå fotballkunnskapene ligger på der i gården.

                                    Kommentar

                                    • Bibaboy
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Mar 2008
                                      • 712

                                      Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                                      VG-børsen fra dagens papirutgave:

                                      Udjus - 5
                                      -
                                      Stoor - 4
                                      Østli - 5
                                      Høibråten - 5
                                      Ringen - 6
                                      -
                                      Palmi - 6
                                      Riise - 5
                                      Mjelde - 5
                                      Andersson - 5
                                      -
                                      PVM - 6
                                      Helstad - 7
                                      -
                                      Sum 11 mann - 59

                                      Ohi - 5

                                      Kommentar: Interessant at VG gir Marius 5 poeng og Stoor kun 4. Gir de 4 til Stoor bare for å hindre at vi får 60 blanke på børsen?
                                      Stoor spilte absolutt ikke opp mot sitt beste i dag. Upresise avleveringer og ofte spill bakover istede for fremover i banen. Han hadde også et par balltap som kunne blitt skjebnesvangre. 4 er en helt OK karakter.
                                      Fugla Forever

                                      Kommentar

                                      • Dole
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2004
                                        • 1521

                                        Opprinnelig skrevet av WAK
                                        Må bare si til Dole, maxpayne og GIFKanari; Fy faen for noen negative ....... dere er!!!

                                        "ingen tvil om at vi er en av nedrykkskandidatene"..... Tror du virkelig det??
                                        Tja.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎