Odd - LSK, Søndag 5. mai kl 15.30

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • GIFKanari
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2009
    • 8243

    Hvorfor mister man fokus og blir ukonsentrerte, som Riise blir sitert på etter denne kampen? Hvorfor mister en startellever med så mange garva spillere, som kjenner TL ut og inn, fokus? Vi har Odd i vår hule hånd og gir dem kampen på det eneste de kan slå oss på. PVMs involvering som ender med at han slår og sparker etter Storbæk kan ikke unnskyldes på noen måte, det er en idiothandling. Det er overhode ingen grunn til å gå inn i ryggen på Storbæk på den måten som han gjør og konstruerer et helt unødvendig frispark imot i farlig posisjon. PVM har vært fantastisk på så mange måter for oss, men ting som dette bør sette spørsmålstegn ved lagspilleren. PVM er en naturlig lederskikkelse, men dette er ikke en kaptein verdig. Dette må han fjerne fra spillet sitt, det er ikke første gang det har kokt over.

    Og så kan det være tilfeldig, men denne situasjonen er starten på slutten for i praksis alt av samhandling og godt spill fra LSKs side. Den er starten på en periode der vi stykker opp spillet med frispark og avgir dårlige nøkkelpasninger som gir Odd muligheten til å løfte laget og til å skape overganger. Og vi makter aldri hente oss inn igjen.

    Vi forventer for lite av spillerne og lederne våre, det er min påstand. Ting får flyte.

    Kommentar

    • HSft
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2004
      • 6075

      Det store problemet med å sammenligne Deila og Haglund sitt prosjekt er at Deila prøvde å lære oppp en gjeng med unggutter og brukte tid, mens Haglund prøver å lære opp en gjeng 30-åringer. Det er ikke like lett å gi laget tid til å utvikle seg når klokka tikker for karrierene til omtrent samtlige spillere, det er heller ikke like stort utviklingspotensial i en gjeng 30 åringer som en gjeng 20-åringer.

      Kommentar

      • GIFKanari
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2009
        • 8243

        Ja, det er også et vesentlig poeng, litt flåsete kan man si det er "Drillo"-generasjonen mot "ballbinge"-generasjonen. Når Riise nevner manglende fokus og konsentrasjonen skal man kanskje ikke se bort ifra at det handler mest av alt om evnen og viljen til å styre kamper. Igjen stiller det spørsmålstegn ved klubbens evner til å tenke riktige spillertyper, å hente inn Mjelde var et smart trekk som fikk direkte innvirkning på vår evne til å spille oss forbi første pressledd, men det er fortsatt altfor store mangler i det å ta ansvar offensivt. Igjen litt flåsete, i all vår rutine, vi mangler Fofana'er. Et premiss for å styre kamper er å ha flere spillere som utforder med ball.

        Vi har en svensk trener som vil spille Allsvenskan-fotball. Kontringsfotballen skal nedtones. Hvorfor ser han ikke mer til sitt eget land eller Danmark, ble det lagt ned forbud etter Westerbergfiaskoen?

        Kommentar

        • Håkon Henriksen
          Administrator
          • Nov 2003
          • 6411

          Siden alle alikevell vet at jeg er jævlig glad i ræva dommere skal jeg gi dere tallenes klare tale.
          "Dommer" Svein Oddvar Moen har dømt os 22 ganger siden 2005, dette har gitt oss:
          6 seiere, 4 uavgjort, 12 tap.
          Det er jo klart at denn mannen hater oss
          Håkon Henriksen
          -
          Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
          -
          ALT FOR FUGLA

          Kommentar

          • *46*

            Opprinnelig skrevet av GIFKanari
            Når Riise nevner manglende fokus og konsentrasjonen skal man kanskje ikke se bort ifra at det handler mest av alt om evnen og viljen til å styre kamper.
            Det kan hende han hadde andre tanker i hodet i går i og med en nyhet som kom ut i dag, uten at det skal være noen unnskylding.

            Kommentar

            • _Jonern
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 4376

              Opprinnelig skrevet av Håkon Henriksen
              Siden alle alikevell vet at jeg er jævlig glad i ræva dommere skal jeg gi dere tallenes klare tale.
              "Dommer" Svein Oddvar Moen har dømt os 22 ganger siden 2005, dette har gitt oss:
              6 seiere, 4 uavgjort, 12 tap.
              Det er jo klart at denn mannen hater oss
              Ikke at det hadde noen direkte betydning for tapet, men fyttifaen for en frustrerende frisparklinje den fyren har. Blåser på absolutt alt. Hater sånne dommere som blåser i stykker kamper. Han dommeren mot Start var virkelig bra.
              ..................

              Kommentar

              • bjarmann
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2005
                • 2883

                Opprinnelig skrevet av Håkon Henriksen
                Siden alle alikevell vet at jeg er jævlig glad i ræva dommere skal jeg gi dere tallenes klare tale.
                "Dommer" Svein Oddvar Moen har dømt os 22 ganger siden 2005, dette har gitt oss:
                6 seiere, 4 uavgjort, 12 tap.
                Det er jo klart at denn mannen hater oss
                Var ikke dette mannen som ga oss en av tidenes drøyeste straffer i tippeligaen noensinne på Briskeby? Selvfølgelig ikke verre enn den Lyn fikk mot oss på Åråsen i 03 av Roy "flaggermusfaen" Helge, men allikevel. Bevares, Svein Oddvar er en av tidenes dårligste han også, men om han hater oss veit jeg ikke. Roy "møkkagris" Helge og Tom "fyfaenjegerrævva" Øvrebø er jeg mer usikker på
                I år så tar vi alt

                Kommentar

                • reka
                  Seniormedlem
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Aug 2005
                  • 13271

                  Opprinnelig skrevet av HSft
                  Det store problemet med å sammenligne Deila og Haglund sitt prosjekt er at Deila prøvde å lære oppp en gjeng med unggutter og brukte tid, mens Haglund prøver å lære opp en gjeng 30-åringer. Det er ikke like lett å gi laget tid til å utvikle seg når klokka tikker for karrierene til omtrent samtlige spillere, det er heller ikke like stort utviklingspotensial i en gjeng 30 åringer som en gjeng 20-åringer.
                  Er sterkt uenig i hele ressonnementet. Deila har fått ut konsistent gode prestasjoner av eldre spillere som storflor og Kovacks. Begge disse spillerne har fått rendyrket sine roller, du ser ikke de stå og hæppe ball eller leke Beckenbauer. Det er vel ingenting som illustrerer Haglunds mangel på styring mer enn når den offensive kantspilleren Riise mister ballen i rollen som sentral ballfordeler. Godset har et helt klart spillemønster og spillere som har veldefinerte oppgaver. Da har det lite å si om spilleren er 20 eller 30 år.

                  Kommentar

                  • HSft
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2004
                    • 6075

                    Opprinnelig skrevet av reka
                    Er sterkt uenig i hele ressonnementet.
                    Jeg tror du missforstod hele ressonnementet...

                    Poenget er ikke at Haglund har en mye vanskeligere jobb siden spillerne har mer rutine. Poenget er at den litt treige starten til Deila sitt lag er mer forstålig og akseptabel enn den treige starten vår. Det var ikke Storflor som trengte tid på å stabilisere seg på laget til Godset, og det er ikke han som er forskjellen på laget som ikke kunne vinne borte og laget som nå er et topplag. Han har prestert bra hele veien. Noe man også bør kunne vente av våre rutinerte gutter, som Riise, PVM, Mjelde, Andersson, Stoor, Østli, Kippe, Palmi, Helstad og Udjus.

                    Kommentar

                    • 307
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Mar 2007
                      • 358

                      Opprinnelig skrevet av HSft
                      Det store problemet med å sammenligne Deila og Haglund sitt prosjekt er at Deila prøvde å lære oppp en gjeng med unggutter og brukte tid, mens Haglund prøver å lære opp en gjeng 30-åringer. Det er ikke like lett å gi laget tid til å utvikle seg når klokka tikker for karrierene til omtrent samtlige spillere, det er heller ikke like stort utviklingspotensial i en gjeng 30 åringer som en gjeng 20-åringer.
                      Ta en titt på troppen Deila tok over i 2008. Var flere eldre der en det Haglund tok over. I 2009 var troppen bitte litt yngre. Så i 2010 og til nå er troppen blitt yngre og yngre.Deila fikk da 2-3 år å bygge opp det laget han har nå.

                      Kommentar

                      • superbøffel
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2005
                        • 5611

                        Opprinnelig skrevet av 307
                        Ta en titt på troppen Deila tok over i 2008. Var flere eldre der en det Haglund tok over. I 2009 var troppen bitte litt yngre. Så i 2010 og til nå er troppen blitt yngre og yngre.Deila fikk da 2-3 år å bygge opp det laget han har nå.
                        Selvsagt fikk han tid, han vant på hjemmebane. Hold publikumet ditt fornøyd, da får du tid. Det hjelper lite å slå Sandnes Ulf og Hønefoss borte når man serverer elendig slow-motion fotball og tidenes tapsrekke på hjemmebane. Jeg er 100% sikker på at enhver trener ville fått så mye tid han ville om han vant alle matchene på Åråsen, uansett hvor mye han tapte borte.
                        Enøyd i de blindes dal.

                        Kommentar

                        • Yellow-not-jella
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Mar 2009
                          • 1606

                          Hæ, Håkon...

                          Ikke bare selve "ikke-vinne" rekken, men se på hjemmekampene ifjor etter rbk/vif. Det skjedde jo nix i kampene!

                          Tilbake til odd; Østli gjør helt feil før 1-1, skal stenge av johnsen tidlig der. Flyr i veien for lsk istedet. Svak kamp.

                          Kommentar

                          • DoubleHi5
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2011
                            • 3968

                            Fra dagens VG, som et apropos til sammenligningen mellom Magnus Haglund og Ronny Deila, og i og for seg også Fredriks uttalelser etter kampen mot Odd:

                            Uken vinner
                            Ronny Deila
                            Ingen lag virker i øyeblikket så solid som Deilas. Her er det lite som er overlatt til tilfeldighetene. Har et lag der alle skjønner hverandre.
                            Elska þetta félag

                            Kommentar

                            Working...
                            😀
                            😂
                            🥰
                            😘
                            🤢
                            😎
                            😞
                            😡
                            👍
                            👎