Romerikes Blad - svar fra Svesengen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • tullebukk
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2006
    • 5446

    #21
    Opprinnelig skrevet av LørenskogKanari
    Agendaen min er at ting raser nedover for LSK. Stemningen bl. tilskuerne og oppmøte på Åråsen er pissedårlig. Haglund er helt urokelig ift enkelte valg av spiller, formasjon og pasningsstilen....
    Kan da legge til at vif hadde 8000 på forrige kamp hvorav det bare var ca 4000 inne. Rbk hadde 8000 mot Tromsø , en kamp som normalt trekker nesten det dobbelte... Begge lag har nye engasjerte trenere, hjelper det noe ???

    Kommentar

    • HolterKanaris
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2006
      • 1603

      #22
      Opprinnelig skrevet av ulfpulf
      Svaret fra Svesengen var grundig og godt og ga i hvert fall meg mye bedre forståelse av hvordan man tenker i Romerrikets Blad. Et veldig informativt innlegg som godt kan få ligge i hovedforumet for min del.
      Jeg beklager at det kunne oppfattes som kritikk av svaret fra Svesengen. Det var det totalt motsatte av hva jeg mente. Jeg synes svaret fra Svesengen var meget godt og fortjener en plass på hovedforumet. Det var tråden i seg selv og den useriøse kritikken fra LK jeg ville ha bort.

      Opprinnelig skrevet av ulfpulf
      Det viktigste er at man skrever, ikke at man skrever perfekt.
      Jeg lo
      ***Større baller enn vett***

      Kommentar

      • Grusom B
        Generalissimo Bellisimo
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 6248

        #23
        Stor kudos til Svesengen, står respekt av både faktisk tilsvar og sterk argumentasjon. Haglund fortjener overhodet ikke den pepperen enkelte insisterer på å steke ham i, han tok over et konkursbo og fikk det til å bli en stabil og produktiv bedrift igjen. Jeg er strålende fornøyd så lenge vi klarer å fylle et par hull i spillermaterialet og oppnår mer enn niende plass. Med Kippe og Ringen er forøvrig jeg også overvevist om at vi hadde hatt fem poeng til. Så lenge Ståle ikke er interessert HVIS høsten skjærer seg, ser jeg ingen grunn til at ikke Haglund skal få ny kontrakt på minst to nye år.
        Ni principe ni rey...

        D10S!

        Kommentar

        • Seb.R
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2006
          • 4159

          #24
          Flott av Svesengen, men personlig er jeg mer interessert i hva avisen tenker om Henning Berg. Den heksejakta på han var så lite verdig i forhold til hva han hadde av økonomiske ressurser - og ikke minst det sportslige utgangspunktet. Björn, Nosa, Ujah. Det er spillere som uten tvil hadde gått rett inn og spilt fast på enhvert norsk topplag. I tillegg fikk vi Nordtveit og Tarik på lån. Det skal sies at han mistet garderoben på et viss tidspunkt, men hadde det skjedd med samme økonomisk støtte som Haglund har fått?
          www.sebastianramsland.com
          www.twitter.com/sebramsland

          Kommentar

          • knut
            Make knut Great Again
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2006
            • 9390

            #25
            Opprinnelig skrevet av Grusom B
            Haglund fortjener overhodet ikke den pepperen enkelte insisterer på å steke ham i, han tok over et konkursbo og fikk det til å bli en stabil og produktiv bedrift igjen.
            Per Berg og andre investorer.

            Kommentar

            • dollyholly
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jul 2007
              • 965

              #26
              Godt å se at en kompetent mann som Svesengen, som kjenner Lsk bedre enn de fleste bekrefter det jeg har prøvde å hamre inn i hodene deres i flere år. Kippe er sammen med Moen de to viktigste spillerene på dette laget. Hvis det stemmer det Morten Stokstad uttalte i et intervju etter Moldekampen at Frode måtte trygle for å få nye kontrakt er det en skandale!

              Kommentar

              • MortenA
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2007
                • 3376

                #27
                Opprinnelig skrevet av dollyholly
                Godt å se at en kompetent mann som Svesengen, som kjenner Lsk bedre enn de fleste bekrefter det jeg har prøvde å hamre inn i hodene deres i flere år. Kippe er sammen med Moen de to viktigste spillerene på dette laget. Hvis det stemmer det Morten Stokstad uttalte i et intervju etter Moldekampen at Frode måtte trygle for å få nye kontrakt er det en skandale!
                Tja, er ikke like imponert over kompetansen til Svesengen, og børsen mot Sogndal med totalslakt av Udjus og Fofana er jeg lite enig i.
                Med Høibråtens spill mener jeg det ikke er automatikk i at Kippe går rett inn på laget når han kommer tilbake. Dog kan han bli en nøkkelspiller både som oppspillspunkt eller som femte forsvarer som skal rydde unnå når motstandere lemper baller inn i vårt felt mot slutten av kamper. Kippe har blitt 35 år, og det er begrenset hvor lenge kroppen hans holder. ManU hadde en policy for noen år siden, ikke sikker på om den fortsatt er aktiv, at spillere over 30 kun får ett-års kontrakter, og jeg hadde ikke vært uenig i om LSK hadde gjort det samme. Ingen mistillit til Frode eller den jobb han har gjort, men intet varer evig.

                Når det gjelder Svesengens avskrivelse av Bolly, Ringstad, Ruben, Ohi og Fredrik, så får han stå for den. Selv var det vel kun Bolly jeg selv var usikker på. Resten viste allerede under Berg at de ikke var lagt unna TL-nivå, men skader har ført til at de har brukt litt lenger tid enn forventet. Tid og tillit var det de trengte, og det som blir spennende blir å se om Ohi og Ruben får muligheten til å utvikle seg videre eller om de blir holdt tilbake.

                Uttalelsen om at vi ikke hadde noen spillere født på 80-tallet er jeg og uenig i. Jeg tror de fleste her inne i hvertfall ville akseptert at vi ikke kjempet om medaljer de nærmeste årene om midtbanen vår hadde vært Erling-Ohi-Ruben-Bolly/Fofana siden vi er såpass reflekterte at så unge spillere trenger erfaring for å vokse. Evt. kunne det spees på med en eller to eldre spillere som PVM og/eller Riise, men slik situasjonen er nå har vi en midtbane som alle fyller 30 i år/neste år, og kan vi da forvente at ungdommene fortsetter å utvikle seg i 3 div. evt. fortsetter en klubb som ikke gir dem sjansen/tillit? Ungdomsmidtbanen vår ville ikke stått tilbake for noen om 3 år om de får muligheten til å tilegne seg erfaring, men med Per Bergs penger ble det for langt frem i tid.

                Jeg er overhode ikke ute etter å ta Haglund da jeg mener vi ser konturene av spill i perioder, men jeg stiller spørsmål ved at Haglund konsekvent bruker spillere i slutten av 20-årene og eldre, og virker lite lysten på å slippe til de yngre.
                Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                Kommentar

                • *46*

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av MortenA
                  Når det gjelder Svesengens avskrivelse av Bolly, Ringstad, Ruben, Ohi og Fredrik, så får han stå for den. Selv var det vel kun Bolly jeg selv var usikker på. Resten viste allerede under Berg at de ikke var lagt unna TL-nivå, men skader har ført til at de har brukt litt lenger tid enn forventet.
                  Tja.... Den jeg synes var mest lovende for 2-3 år siden, spiller i dag på 2010. De fem som nevnes her, ble alle formet av Berg. Haglund har finpussa dem og fått frem de gode sidene.

                  Kommentar

                  • dollyholly
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jul 2007
                    • 965

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av MortenA
                    Tja, er ikke like imponert over kompetansen til Svesengen, og børsen mot Sogndal med totalslakt av Udjus og Fofana er jeg lite enig i.
                    Med Høibråtens spill mener jeg det ikke er automatikk i at Kippe går rett inn på laget når han kommer tilbake. Dog kan han bli en nøkkelspiller både som oppspillspunkt eller som femte forsvarer som skal rydde unnå når motstandere lemper baller inn i vårt felt mot slutten av kamper. Kippe har blitt 35 år, og det er begrenset hvor lenge kroppen hans holder. ManU hadde en policy for noen år siden, ikke sikker på om den fortsatt er aktiv, at spillere over 30 kun får ett-års kontrakter, og jeg hadde ikke vært uenig i om LSK hadde gjort det samme. Ingen mistillit til Frode eller den jobb han har gjort, men intet varer evig.

                    Når det gjelder Svesengens avskrivelse av Bolly, Ringstad, Ruben, Ohi og Fredrik, så får han stå for den. Selv var det vel kun Bolly jeg selv var usikker på. Resten viste allerede under Berg at de ikke var lagt unna TL-nivå, men skader har ført til at de har brukt litt lenger tid enn forventet. Tid og tillit var det de trengte, og det som blir spennende blir å se om Ohi og Ruben får muligheten til å utvikle seg videre eller om de blir holdt tilbake.

                    Uttalelsen om at vi ikke hadde noen spillere født på 80-tallet er jeg og uenig i. Jeg tror de fleste her inne i hvertfall ville akseptert at vi ikke kjempet om medaljer de nærmeste årene om midtbanen vår hadde vært Erling-Ohi-Ruben-Bolly/Fofana siden vi er såpass reflekterte at så unge spillere trenger erfaring for å vokse. Evt. kunne det spees på med en eller to eldre spillere som PVM og/eller Riise, men slik situasjonen er nå har vi en midtbane som alle fyller 30 i år/neste år, og kan vi da forvente at ungdommene fortsetter å utvikle seg i 3 div. evt. fortsetter en klubb som ikke gir dem sjansen/tillit? Ungdomsmidtbanen vår ville ikke stått tilbake for noen om 3 år om de får muligheten til å tilegne seg erfaring, men med Per Bergs penger ble det for langt frem i tid.

                    Jeg er overhode ikke ute etter å ta Haglund da jeg mener vi ser konturene av spill i perioder, men jeg stiller spørsmål ved at Haglund konsekvent bruker spillere i slutten av 20-årene og eldre, og virker lite lysten på å slippe til de yngre.
                    Vel, Frode har spilt sikkert 500 kamper for LSK og ALDRI gjort like mange feil som Høibråten har gjort etter 25min i Ålesund. Ja gutten er 18 år og et talent. Men at du påstår at han holder Kippe ute av laget er noe av det mest letterlige jeg har lest. Nice try son!

                    Kommentar

                    • Seb.R
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2006
                      • 4159

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av dollyholly
                      Vel, Frode har spilt sikkert 500 kamper for LSK og ALDRI gjort like mange feil som Høibråten har gjort etter 25min i Ålesund.
                      Please a. Nå begynner det å bli latterlig.
                      www.sebastianramsland.com
                      www.twitter.com/sebramsland

                      Kommentar

                      • LørenskogKanari
                        Juniormedlem
                        Bøffelpromp
                        • May 2013
                        • 14

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av HolterKanaris
                        Fjern tråd...! Håpløs skrivefeil i tittelen, håpløst åpningsinnlegg, håpløs agenda for tråden. Flytt til backstage eller søppeldunken.
                        Beklager for at det forekommer skrivefeil... Men ante ikke at mine skrivevansker/dyslexi skulle føre til et hagl av kritikk fra deg.

                        greit at du tar meg fotballuenighet... Lavtmål av deg å ta meg på bokmål...

                        Kommentar

                        • MortenA
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2007
                          • 3376

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av dollyholly
                          Vel, Frode har spilt sikkert 500 kamper for LSK og ALDRI gjort like mange feil som Høibråten har gjort etter 25min i Ålesund. Ja gutten er 18 år og et talent. Men at du påstår at han holder Kippe ute av laget er noe av det mest letterlige jeg har lest. Nice try son!
                          Nå hadde jeg aldri forventet objektivitet fra deg når det gjelder Kippe, så jeg får vel takke for at du møter forventningene mine.
                          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                          Kommentar

                          • HolterKanaris
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2006
                            • 1603

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av LørenskogKanari
                            Beklager for at det forekommer skrivefeil... Men ante ikke at mine skrivevansker/dyslexi skulle føre til et hagl av kritikk fra deg.

                            greit at du tar meg fotballuenighet... Lavtmål av deg å ta meg på bokmål...
                            Generelle skrivefeil bryr meg ikke veldig, men overskriften bør være korrekt.

                            Nå er det ikke skrivefeilen jeg vektlegger tyngst. Jeg synes det blir feil å kritisere Svesengen for et meget godt svar. Når det er sagt, jeg er helt enig i at Haglund er et kapittel vi må glemme fort som f...

                            Sorry for kritikk av skrivefeil.
                            ***Større baller enn vett***

                            Kommentar

                            • dollyholly
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jul 2007
                              • 965

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av MortenA
                              Nå hadde jeg aldri forventet objektivitet fra deg når det gjelder Kippe, så jeg får vel takke for at du møter forventningene mine.
                              Jeg prøver bare å fortelle deg at du er så langt ute på jordet som det er mulig å komme når du skriver at legenden Kippe skal slite med å komme på laget. Det vet nok innerst inne du også objektive mann :-)

                              Kommentar

                              • LørenskogKanari
                                Juniormedlem
                                Bøffelpromp
                                • May 2013
                                • 14

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av HolterKanaris
                                Generelle skrivefeil bryr meg ikke veldig, men overskriften bør være korrekt.

                                Nå er det ikke skrivefeilen jeg vektlegger tyngst. Jeg synes det blir feil å kritisere Svesengen for et meget godt svar. Når det er sagt, jeg er helt enig i at Haglund er et kapittel vi må glemme fort som f...

                                Sorry for kritikk av skrivefeil.

                                Som jeg forstår mitt innlegg så har ikke jeg hengt ut Svesengen. Han fikk ros for å ta tida til å skrive et så fyldig svar. Er ikke enig i det som han sa men vet at hjertet er i riktig sted og an bryr seg om klubben.

                                Står ennå for det jeg ha å si...

                                klippekort for enkelt spiller. Som østli. anderssen.
                                Haglund; Helt udugelig å kjøre en annen formasjon enn 4411. Fått mye ros for lite blant ungdomsutviklinga (mye av det som er gjort var takk og pris Berg og Powell);

                                Gulbransen ser ut til å ha tatt steg bakover.
                                Lunan dominerte aldri kampene som var spådd (før han ble skada)
                                Ohi. Ingen venstre bein. Dårlig fart.
                                Ringstad holder TL nivået.

                                Triller ballen foran ti menn er ingen løsning, særlig når bevegelsen på toppen er så dårlig i mine øyer.

                                Kommentar

                                • MortenA
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2007
                                  • 3376

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av dollyholly
                                  Jeg prøver bare å fortelle deg at du er så langt ute på jordet som det er mulig å komme når du skriver at legenden Kippe skal slite med å komme på laget. Det vet nok innerst inne du også objektive mann :-)
                                  Joda, du har nok rett, men det behøver allikelvel ikke være riktig. Vi får vente og se når Kippe kommer tilbake, og så kan vi se hvor mye bedre vi blir, både offensivt og defensivt. Tipper vi får en retur til lange baller mot TLs minste targetman, og en midtbane som sliter med kink i nakken.
                                  Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                  Kommentar

                                  • knut
                                    Make knut Great Again
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2006
                                    • 9390

                                    #37
                                    Opprinnelig skrevet av MortenA
                                    Joda, du har nok rett, men det behøver allikelvel ikke være riktig. Vi får vente og se når Kippe kommer tilbake, og så kan vi se hvor mye bedre vi blir, både offensivt og defensivt. Tipper vi får en retur til lange baller mot TLs minste targetman, og en midtbane som sliter med kink i nakken.
                                    Tror ikke Gulbrandsen speller når Kippe er tilbake. Kippe er mer målfarlig lizzm.

                                    Kommentar

                                    Working...
                                    😀
                                    😂
                                    🥰
                                    😘
                                    🤢
                                    😎
                                    😞
                                    😡
                                    👍
                                    👎