Lillestrøm Sportsklubb - Bryne, 4 runde NM 19.06.13

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • vermu
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2008
    • 1729

    #61
    Opprinnelig skrevet av BD
    Mener det var slik tidligere at det ble trukket hvem som fikk hjemmebane i semifinalene? Vet noen om det stemmer/ er slik fremdeles? Hvis ikke, og vi på grunn av dette har bedre sannsynlighet for å få hjemmebane i en eventuell semifinale, er jo trekningen meget god for vår del!
    Ja, det er trekning i semifinalen. Laget som trekkes først får hjemmebane.

    Kommentar

    • ynnor
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2008
      • 857

      #62
      I første omgang etter 15 min. begynte vi å sjekke hvor lenge d gikk før Mjelde fikk ballkontakt. Over 10 min. Sentral midtbane mot Bryne på hjemmebane. Hva skjer? Toppen 10 ballkontakter i 1omgang.

      Kommentar

      • G-Man
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2011
        • 3178

        #63
        Opprinnelig skrevet av Kristiansen
        Uenig. Han er ekstremt rotete til tider og virker stressa med ball i beina. Fofana og Ohi derimot leverte gode takter når de byttet inn. Får vi se noen av de fra start mot Enga tro?
        Er enig i at både Fofana og Ohi hadde bra innhopp. Når det gjelder Andersson var han den i særklasse mest konstruktive av våre i dag. Ja, han hadde en totalt umotivertball utover sidelinja, men da var det også null bevegelse foran han. Johan hadde også flere lekre gjennomspill, særlig de første 20 minuttene. Han har også et overblikk ingen andre utpå der var i nærheten av. Jeg vet at du noen ganger får et annet inntrykk på tv enn på kamp (jeg var en av de 1700 frosne sjelene på Åråsen). Skal derfor se kampen om igjen nå, men føler meg likevel sikker på at rosen av Johan er berettiget.
        Og hvis Johan var rotete i dag, hvilke ord vil du da bruke for å beskrive bidraget til spillere som BHR og Palmi???

        Kommentar

        • *46*

          #64
          Opprinnelig skrevet av MortenA
          Tja, Bryne er et middels Adeccolag. Greit nok at de slo ut Viking, men det er et derby å regne og da kan alt skje, cup galskap gjør det bare mer sannsynlig med unormale resultat. På hjemmebane bør vi gjøre en bedre figur enn hva som ble prestert i dag.
          Middels lag som enda ikke har tapt på bortebane i år innenfor ordinær tid. Sterke borte. Ikke noe å tape i dagens kamp - LSK hadde alt å tape på hjemmebane.

          Kommentar

          • KanariLance
            Medlem
            Hoffnarr
            • May 2006
            • 59

            #65
            Hva i alleste....????
            Jeg har tydeligvis ikke vært på samme kamp som de fleste andre her inne.
            Neivel, vi scorer ikke nok mål i forhold til sjansene våre, men vi vinner , og er videre i cupen. Dessuten spilte vi til tider veldig bra angrepsfotball.
            Vi eide første omgang, Bryne hadde vel en tre-fire halvfarlige visitter, det er alt. Det første kvarteret av andre omgang var dårlige, vi lot Bryne komme inn og til tider ta over matchen. Men fra 60 min. og ut hadde vi igjen stålkontroll.
            At vi ikke leda greit ved kampslutt er en kombinasjon av udyktighet og uflaks. Vi burde ha leda med MINST to.
            Ekstraomgangen var våre, og det var fullt fortjent at Moen satte inn ledermålet, etter et vakkert angrep.
            Mjelde var klart svakest i dag, fulgt av Palmi.
            Kampen store spiller er for meg udiskutabelt Fredrik Gulbrandsen. Fy helvette som han jobba og stressa Bryneforsvaret.
            Start borte i kvarten er vel ikke det værste, og jeg tror at mulighetene til å nå semi'n er forholdsvis greie.

            Forza!
            FORZA FUGLA
            I med og motgang, vi er Lillestrøm!
            FUGLA FOR LIFE!

            Kommentar

            • Yellow-not-jella
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Mar 2009
              • 1606

              #66
              Jeg tipper at i hvert fall gamle gode Jon Knudsen er glad og lettet nå. Det holdt gitt!

              Gratulerer alle sammen med avansement. Men nå er "ferien" over for denne gang. Come on, lads. Opp et par hakk. Minst.

              Kommentar

              • Canário
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Sep 2005
                • 1471

                #67
                Opprinnelig skrevet av superbøffel
                Spøk til side; det er direkte trist å se LSK om dagen, planløst og lite gjennombruddshissig. Flere av oss diskuterte i pausene hvor lite man har savnet å gå på kamp i pausen. Ingen gledet seg til å gå på Åråsen igjen... Mange som tydeligvis føler det samme, 1.700 på tribunen sier sitt...
                For min del har jeg gledet med til samtlige hjemmekamper i år. Det er naturlig at det er større prestisje og motivasjon hos motstanderen i kamper som denne. De får en kjærkommen opplevelse og erfaring av å spille en kamp av større betydning enn det de normalt gjør. Tilsvarende får vi en motsatt opplevelse, med halvparten så mange på stadioen. Enhver spiller senker seg automatisk litt når omstendighetene blir dårligere - og motsatt. Fotball er summen av spill og motspill. Det er naturlig at vi hadde ballen litt mer enn vanlig i går. Det viktigste er at vi går videre. De beste prestasjonene kan vi spare til senere. Ekstraomganger er ikke ideelt. Likevel kan noen av de som ikke har spilt så mye i serien av ulike grunner, ha godt av mer kamptrening.

                Tviler på at det er veldig forskjell på tilskuertallet nå enn da vi har møtt andre Adecco-motstandere i cupen tidligere år, som Moss og Asker. Til sammenligning var det nok heller ikke særlig mer enn 2000 tilskuere når vi for eksempel møtte Lyn på Åråsen i 2006, midt i den beste Rösler-perioden, og tre dager etter å ha holdt Newcastle til 1-1 i England. Bryne hjemme i cupen vil alltid trekke dårlig med folk, selv om det selvsagt er et stort forbedringspotensial i å få flere tilskuere på kampene.

                Kommentar

                • Brækken
                  Seniormedlem
                  Forumsadist
                  • Jun 2007
                  • 109

                  #68
                  Opprinnelig skrevet av G-Man
                  Er enig i at både Fofana og Ohi hadde bra innhopp.
                  Spesielt Ohi var drivende god og hvis han ikke får fast plass iløpet av sommeren/høsten blir jeg skuffa.....
                  Team Wenche Myhre

                  Kommentar

                  • Lillestrøm Kirke
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Oct 2004
                    • 1470

                    #69
                    Opprinnelig skrevet av Canário
                    Til sammenligning var det nok heller ikke særlig mer enn 2000 tilskuere når vi for eksempel møtte Lyn på Åråsen i 2006, midt i den beste Rösler-perioden, og tre dager etter å ha holdt Newcastle til 1-1 i England.
                    2798 - http://kfl.no/wiki/index.php?title=Cupen_2006
                    ... også tapte vi 3-2 for Start i kvartfinalen....
                    "Når man har opplevd Tom Lund, blir det vanskelig å holde med noe annet enn Lillestrøm" - Arne Scheie

                    Kommentar

                    • superbøffel
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2005
                      • 5611

                      #70
                      Opprinnelig skrevet av Canário
                      Til sammenligning var det nok heller ikke særlig mer enn 2000 tilskuere når vi for eksempel møtte Lyn på Åråsen i 2006, midt i den beste Rösler-perioden, og tre dager etter å ha holdt Newcastle til 1-1 i England. Bryne hjemme i cupen vil alltid trekke dårlig med folk, selv om det selvsagt er et stort forbedringspotensial i å få flere tilskuere på kampene.
                      Latterlig dårlig sammenlikning. Den kampen gikk 19. Juli, altså midt i fellesferien. På tross av det trakk den 1.000 tilskuere mer enn gårsdagen. You do the math...
                      Enøyd i de blindes dal.

                      Kommentar

                      • *46*

                        #71
                        Opprinnelig skrevet av superbøffel
                        Latterlig dårlig sammenlikning. Den kampen gikk 19. Juli, altså midt i fellesferien. På tross av det trakk den 1.000 tilskuere mer enn gårsdagen. You do the math...
                        Sammelign i stede med kampen i 3. runde mot Sandefjord i 2011. Onsdag 25 mai. 1607 tilskuere. Mer korrekt å sammenligne med.

                        You do the math...

                        Kommentar

                        • superbøffel
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2005
                          • 5611

                          #72
                          Opprinnelig skrevet av *46*
                          Sammelign i stede med kampen i 3. runde mot Sandefjord i 2011. Onsdag 25 mai. 1607 tilskuere. Mer korrekt å sammenligne med.

                          You do the math...
                          Siden du sier det sånn er det vel bare å akseptere at fremgangen har vært stor og entusiasmen er på topp.
                          Enøyd i de blindes dal.

                          Kommentar

                          • dollyholly
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jul 2007
                            • 965

                            #73
                            Vi er I kvarten! Faen nå trenger jeg en kamp hvor LSK slår ut I full blomst. Det er mulig med de spellera som vi har. Kampen igår var ikke bra men vi vinner!! En stor takk til PVM, du er leverer igjen! Ohi bør starte neste kamp, lsk har en juvel der. Forøvrig vil jeg rose vår målvakt, du er konge!!

                            Kommentar

                            • Yellow-not-jella
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Mar 2009
                              • 1606

                              #74
                              Opprinnelig skrevet av superbøffel
                              Latterlig dårlig sammenlikning. Den kampen gikk 19. Juli, altså midt i fellesferien. På tross av det trakk den 1.000 tilskuere mer enn gårsdagen. You do the math...
                              Lyn hadde bronse fra året før, spilte tippeliga til 7. plass i 2006. Det var høykonjunktur. Kan forstå bekymringen, men Bryne da, hva er det å gå og se på. Fellesferie? 20. juli 2008 (!) hadde vi 7000 på Åråsen mot B/Glimt. 12. juli 2009 var det 6900 hjemme mot AaFK. Mulig det spiller litteranne inn. Mange som skal snakke lavt om matematikk og logikk blant fotballfans uansett.

                              Generelt: Analyse er altfor krevende for folk, er liksom bare å si akkurat det man syns man ser der og da. Å, Kippe er så j.. bra (evt ræv), og se på Vaagan, for en superspiller! Særlig. En feil pasning, Riise må ut på kant. Bla-bla.

                              Men på forunderlig vis får du nok rett ang Haggis' framtid. Altfor daft i andre omgang. Symptomatisk for hans trenergjerning. Klarer ikke tilføre den energien som trengs.

                              Kommentar

                              • Yellow-not-jella
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Mar 2009
                                • 1606

                                #75
                                Petter V. Moen blir avslørt på fart mm i de første 90 minutter for øvrig, skuffende defensivt og offensivt. Blir sjanse av det mot oss. Treig, lett å runde. Vender fort mot høyre, sjanseløs andre veien. Forstår hvorfor han ikke spiller sentralt. Husker han og Palmi var midt-duoen b mot Høns i første kamp-12. Jeesus det var for svakt.

                                Og hvor F var Palmi hen i denne kampen? Bryne, hallo.

                                Kommentar

                                • Boing
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Dec 2005
                                  • 711

                                  #76
                                  Opprinnelig skrevet av Grusom B
                                  2-3 sjanser??? Prøv 7-8, du. Men for all del, andre omgang inneholdt en grusom første halvtime.
                                  7-8 sjanser hvis du teller med alle forsøkene som gikk utenfor mål, men de forsøkene som gikk utenfor mål er strengt tatt ikke en sjanse, man bommer jo på mål da. Men, man teller sjanser på hver sin måte. For meg, så er sjanse ett skudd/avslutning som har retning mot mål innenfor stolpene og under tverleggern og som da kan bli mål eller stoppet av en spiller som hindrer ballen å gå inn.

                                  Kommentar

                                  • Herman
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Feb 2010
                                    • 1101

                                    #77
                                    Opprinnelig skrevet av Boing
                                    7-8 sjanser hvis du teller med alle forsøkene som gikk utenfor mål, men de forsøkene som gikk utenfor mål er strengt tatt ikke en sjanse, man bommer jo på mål da. Men, man teller sjanser på hver sin måte. For meg, så er sjanse ett skudd/avslutning som har retning mot mål innenfor stolpene og under tverleggern og som da kan bli mål eller stoppet av en spiller som hindrer ballen å gå inn.
                                    Altså: Hvis en spiller avslutter utenfor eller over på åpent mål fra 5 meter så er det ikke en sjanse, men hvis en spiller skyter fra midtbanen, og den går på mål, så er det en sjanse?
                                    Twitter

                                    Kommentar

                                    • Boing
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Dec 2005
                                      • 711

                                      #78
                                      Opprinnelig skrevet av Herman
                                      Altså: Hvis en spiller avslutter utenfor eller over på åpent mål fra 5 meter så er det ikke en sjanse, men hvis en spiller skyter fra midtbanen, og den går på mål, så er det en sjanse?
                                      Ja, helt korrekt tenkt. Men dette skuddet fra midtbanen bør være ett skudd, ikke en langball som bommer på spiller og spretter helt inn til mål. Men igjen, man teller forskjellig. Personlig så mener jeg att en fotballspiller er dårlig(eller har gått toreandres-futballskule) hvis han ikke klarer å plassere ballen innenfor stolper og tverlegger på fem meter hold.

                                      Kommentar

                                      • GIFKanari
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2009
                                        • 8243

                                        #79
                                        Merkelig kamp å følge på radio på jobb og i bil, og så sammenligne med flere innlegg her og sammendrag på TV, og da spesielt TV2. Traaen på P1 mente det var noe av et under at det sto 0-0 ved fullt tid og at LSK egentlig hadde dominert helt siden Skartun misset aleine med keeper tidlig i første omgang. Nå er alltid Traan i overkant engasjert, men likevel var det snålt å se hvordan TV2 og til dels NRK mente dette var svært slappe greier i sine oppsummeringer.

                                        1-0 målet virker for meg å forklare mye av LSKs utfordringer, og få det spillet til å sitte langt oftere. Det skjer for sjeldent og det henger ihop med tempoet vi altfor sjelden klarer å få på kula, konsentrasjonen og de samtidige bevegelsene. Og med så mange garva spillere burde man også kunne kreve slikt oftere.

                                        Kommentar

                                        • Canário
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Sep 2005
                                          • 1471

                                          #80
                                          Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                          Traaen på P1 mente det var noe av et under at det sto 0-0 ved fullt tid og at LSK egentlig hadde dominert helt siden Skartun misset aleine med keeper tidlig i første omgang.
                                          Fryktelig redd hver gang jeg hører Olav Traaen kommentere Lillestrøm! Det blir rett og slett en treningsøkt foran radioen. Måten han hever og hever toneleiet når laget har ballen, får det til å høres ut som målsjanser når ballen befinner seg 35 meter fra mål. Litt på avstand høres det ut som det sitter veps i høytalleren med hver sin megafon, en susende lyd som blir høyere og høyere, før det ebber litt ut, og igjen når nye høyder. Må egentlig ikke finne på å utsette seg for slike belastninger over tid. Burde virkelig fått førsteretten på å lese opp påskekrimmen i P1.

                                          Kommentar

                                          Working...