NM Kvartfinale Start - LSK, Sør Arene, 04.juli kl. 1900

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Rovfugl
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2004
    • 3672

    Så jævla deilig at vi vant!!!
    Vært så opptatt i jobb og ny jobb siste par mnd at jeg ikke har fått med meg så mye. Men så utrolig deilig med en seier her. Får bare håpe dem tar noe positivt med seg fra cupen til tippeligaen nå.
    DØ FOR FUGLA!!!
    http://www.fluefiskebloggen.no
    LSK er min religion
    Ujah er min gud

    Kommentar

    • Totti21
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Mar 2004
      • 3499

      Opprinnelig skrevet av Bibaboy
      Jeg synes i og for seg at gårsdagens kamp ikke var så aller verst. Det hjelper at Haglund endelig har forstått at han må bruke Johan som ballfordeler sentralt. Det gir oss flere muligheter fremover i banen. Det utrolige er at Riise fortsatt brukes sentralt. Igjen spiller han er forferdelig kamp.
      1. Til Haglund sitt forsvar skal det sies at han har forsøkt Johan i denne rollen og rollen til PVM tidligere uten at det var noe suksess. Det at Johan leverer så bra nå handler vel mest om at han ser ut til å ha lagt skadeproblemer bak seg for en stund og har kommet i god form. Han har jo kanskje vært vår beste spiller de siste 3-4 kampene på tross av at han har spilt i flere andre posisjoner. Jeg er dog enig i at en Johan i form skal spille sentralt, da han er vår suverent mest kreative spiller.

      2. BHR gjør som vanlig mange feil offensivt, men jobben han gjorde defensivt i går er det ingen andre i laget som tar. Hele tre ganger er han nede i egen 16-meter og hindrer en stor mulighet i mot ved å blokkere skudd i siste liten. Jeg vil ha han sentralt i banen, men ser helst at han slipper ballen tidligere til f.eks Johan som kan ta seg av de risikofylte pasningene.

      Kommentar

      • nyvalth
        Medlem
        Hoffnarr
        • Oct 2007
        • 43

        Opprinnelig skrevet av Totti21
        2. BHR gjør som vanlig mange feil offensivt, men jobben han gjorde defensivt i går er det ingen andre i laget som tar. Hele tre ganger er han nede i egen 16-meter og hindrer en stor mulighet i mot ved å blokkere skudd i siste liten. Jeg vil ha han sentralt i banen, men ser helst at han slipper ballen tidligere til f.eks Johan som kan ta seg av de risikofylte pasningene.
        Enig med deg her. Det jeg syns er mest skremmende er at det virker som han ikke eier ro med ballen i beina i det hele tatt. Får han ballen og den ikke ligger klistra langs bakken og han er aleine, har han lett for å sende ei høy kule opp mot Fredrik. Skulle likt å sett at han gjorde enklere valg som du sier. Vi gir ofte bort ballen helt meningløst på grunn av det. Om det er på grunn av dårlig kommunikasjon fra de andre eller bare mangel på ferdigheter er selvfølgelig ikke godt å si.

        En type som Søgård var jo veldig flink til å kjenne sine egne begrensninger, så skulle ønske han tok litt lærdom derfra.

        Kommentar

        • GIFKanari
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2009
          • 8243

          Opprinnelig skrevet av Totti21
          Jeg er dog enig i at en Johan i form skal spille sentralt, da han er vår suverent mest kreative spiller.
          Som bør tvinge frem spørsmålet, kan LSK spille den fotballen Haglund ønsker? Det mest bitre er kanskje at vi har hatt to som satt på noe av nøkkelen til grunnspillet vårt, Hauger og Toindouba. Men det er vanskelig å skylde på klubben, Hauger hadde vi ikke råd til og Toindouba tror jeg rett og slett mistrivdes.

          Men dette overgangvinduet som kommer må inneholde noe vesentlig, ellers blir det en i overkant hard høst.

          Kommentar

          • Totti21
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Mar 2004
            • 3499

            Opprinnelig skrevet av GIFKanari
            Som bør tvinge frem spørsmålet, kan LSK spille den fotballen Haglund ønsker?
            Det synes jeg definitivt. Noe av nøkkelen ligger jo i å bruke ballspillere som Johan i oppbyggingen av spillet fremfor å slå ballene over midtbanen. Spillere som BHR og Kippe må spille på det enkle, så har vi nok kvalitet i pasningsspillet i Palmi, Johan og PVM til å spille oss frem til sjanser.
            Liker også at vi de to siste kampene har begynt å slå de lange ballene mer riktig i bakrommet mellom midtstopper og back. Da kan faktisk Fredrik gjøre noe med de i motsetning til når vi har slått de opp i midten.

            Kommentar

            Working...
            😀
            😂
            🥰
            😘
            🤢
            😎
            😞
            😡
            👍
            👎