Rosenborg BK - Lillestrøm SK, søndag kl. 18:00 07.07.13

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Seb.R
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2006
    • 4159

    Kamptråd Rosenborg BK - Lillestrøm SK, søndag kl. 18:00 07.07.13

    2 dager til kamp og fortsatt ingen kamptråd til en av de tøffeste bortekampene i år. Tydeligvis mange som har tatt ferie.

    Håper på følgende lag, selv om det aldri skjer:

    Origi
    Stoor - Østli - Kippe - Ringstad
    Riise - PVM - Andersson - Fofana
    Gulbrandsen - Knudtzon

    Knudtzon tar plassen til Stoor, hvis sistnevnte ikke er klar (og dermed Ohi på spissplass som target).

    På grensa til det naive med en så offensiv startellever, men da er vi livsfarlige på kontringer. Noe vi helt sikkert kommer til å satse på uansett. Da trengs det hurtighet. Og målteft. (Erling).


    Interessant statistikk å ta med fra Opta Nor:
    LSK og RBK har enda til gode å skåre på corner. RBK er for øvrig det laget i serien som har fått nest flest, 87 i tallet.
    Øvrig:
    PVM har et målsnitt på 0,46 per kamp og ligger på delt førsteplass som toppscorer.

    Formkurve LSK:
    U - T - S - T - T

    Formkurve RBK:
    S - U - S - S - U
    (Tapte sist mot Sandnes/Ulf i april)
    Last edited by Seb.R; 05.07.2013, 20:50.
    www.sebastianramsland.com
    www.twitter.com/sebramsland
  • Herman
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Feb 2010
    • 1101

    #2
    Jeg tror Johan er klart best med Riise som makker, for da kan han ligge dypt og kontrollere spill, mens Riise tar de tungene løpene fra boks-til-boks. BHR har kanskje ikke vært i kanonform så langt, men det viktigste er å få maksimalt ut av Johan, og jeg ser for meg at en duo med f.eks Johan-Mjelde vil bli alt for udynamisk.

    Stoor er forhåpentligvis tilbake, og tar i så fall høyrebacken. Fofana med et godt innhopp sist. Spørs om ikke Haglund velger spillere med litt mer taktisk disiplin i en såpass tøff bortekamp, spesielt mot et RBK-lag som elsker å angripe med backer og sette opp 2v1 situasjoner bredt. Dermed kan det være en perfekt kamp for å kjøre Petter ut bredt, og flytte Ohi opp på topp sammen med Fredrik. Se for dere det helvetet duoen Fredrik-Ohi kan lage for midtstoppere. Tempo, power og vilje. Men om vi går for defensiv trygghet på kantene er det vel mer realistisk med f.eks Erling eller Mjelde på kant.

    Mitt lag:
    -----------Origi-----------
    Stoor--Østli--Kippe--Stian
    Palmi--Riise--Johan--PVM
    -------Fredrik--Ohi--------
    Twitter

    Kommentar

    • andersmm
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2006
      • 5764

      #3
      Gjetter på følgende:

      ----------Arnold-----------
      Stoor-Østli-Kippe-Ringstad
      Palmi-Riise-Johan-Fofana
      ----------Petter------------
      ----------Fredrik-----------
      "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

      Kommentar

      • mats
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Mar 2008
        • 621

        #4
        [QUOTE=andersmm;541317]Gjetter på følgende:

        ----------Arnold-----------
        Stoor-Østli-Kippe-Ringstad
        Palmi-Riise-Johan-Fofana
        ----------Petter------------
        ----------Fredrik-----------

        Enig! Spørsmålet er; er det bare meg, eller presterer Fofana best som innytter, mot litt slitene folk?

        Kommentar

        • vermu
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2008
          • 1729

          #5
          I en tøff bortekamp tror jeg Haglund velger følgende ellever:

          Origi

          Stoor - Østli - Kippe - Ringstad

          Knutzon - Riise - Andersson - Palmason

          Vaagan Moen

          Gulbrandsen

          Håper bare han ikke feiger ut igjen og velger en ren 4-5-1 formasjon.

          Kommentar

          • sten
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Feb 2005
            • 873

            #6
            En VELDIG viktig kamp der vi trenger 3 poeng. sitter med en følelse at det er uavgjort etter 90 min og at bart får et mål på overtid som vanlig. jeg vinner som sagt tidligere aldri på oddsen. Mot start tippet jeg H og U så jeg tapte da også. Slenger inn en odds nå også og tipper H og U

            Kommentar

            • MortenA
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2007
              • 3376

              #7
              Absolutt en kamp hvor Haglund får testet sine taktiske kunnskaper. Kunne godt tenkt meg å ligge lavt med laget og satse på kontringer, men vi har vist elendig evne/vilje til å kontre i år. Ideelt sett ville jeg gjerne hatt Erling på kanten for å kjøre overganger, men er usikker på kampformen til Stoor og dette er ikke kampen for prøveprosjekter.

              -----Origi-----
              Erling--Østli--Kippe--Ringstad
              FG--Riise--Johan--PVM--Palmi
              --------Ohi------

              La Fredrik slite ut Dorsin i 60 min før Fofana byttes inn og får herje med en sliten svenske.
              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

              Kommentar

              • andres
                Medlem
                Bøffel
                • Oct 2011
                • 37

                #8
                Knudtzon på topp. Plz!

                Kommentar

                • trigz
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 7048

                  #9
                  Det er nok i meste laget å kreve poeng i denne, men jeg håper vi ikke drar dit for å parkere bussen. Blir vi baktunge på Lerkendal er det kjørt. Jeg skulle helst sett Fredrik og Erling på flankene med BHR, PVM og Johan på midten, dersom Helstad blir klar. Da har vi skill og fart nok til å utfordre på kontra hvis vi tør bruke ballen.
                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                  Kommentar

                  • Yellow-not-jella
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Mar 2009
                    • 1606

                    #10
                    Men blir ekstremt overraska hvis FG ikke starter som alene-topp. Og med to så "treige" kanter som mot Start så får vi ikke ut kontra-potensialet vårt. For meg blir laget som følger:

                    O - (håper på Stoor), Østli, Kippe, Ringo - E.Knøttz, Riise, Yohan, Mjelde/pp - Vaagis, Gullet.

                    Evt Ændersson på kant, han var mye farligere fra den posisjonen. Ligger jo dypt sentralt da, slipp han fram, gå av ledd osv hvis han skal bli noen trussel. Vi må jo "gi dæm problem"! Foffan inn i pausa.

                    Kommentar

                    • bjarmann
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2005
                      • 2883

                      #11
                      Hvor møtes man før kamp og er det som tidligere muligheter for å få kjøpt billett til bortefeltet før matchen, i såfall hvor?
                      I år så tar vi alt

                      Kommentar

                      • Jørn
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Dec 2006
                        • 659

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av bjarmann
                        Hvor møtes man før kamp og er det som tidligere muligheter for å få kjøpt billett til bortefeltet før matchen, i såfall hvor?
                        Møtes vel på puben Three Lions. Regner med at det går greit å kjøpe billett i billettluka rett utafor bortefeltet.
                        Trommer er for bønder

                        Kommentar

                        • Jan
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Sep 2007
                          • 386

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Yellow-not-jella
                          Evt Ændersson på kant, han var mye farligere fra den posisjonen. Ligger jo dypt sentralt da, slipp han fram, gå av ledd osv hvis han skal bli noen trussel. Vi må jo "gi dæm problem"! Foffan inn i pausa.
                          Håper han spiller litt offensiv midtbane eller hengende spiss. Han kan lett drible av to spillere, så enten passe eller klin'en i mål fra 20m. Husker en av de første kampene jeg så han spilte i Stabæk. Så ut som det var sinnsykt vanskelig for motstanderlaget å vite hvor man hadde han langbeinte brasilianeren/partysvensken som ligner noe sinnsykt han som jobbet på den derre kafeen der hun digge blonde svenske dama jobbet.

                          #WARNING off-topic on:

                          Jeg begynner forresten å ha vanskeligheter med å vite hvem tråder/forum det er lov til å svare på hva andre sier med helt vennlige kommentarer/svar på tiltale av det personen over sier/skriver. Andre gang jeg har fått advarsel eller hva moderatorene/dommerne(?) kaller det.

                          Greit nok jeg kan stay on topic i ryktetråden. Men der gjør jeg det bare noen ganger pga at han karen som alltiiid er så negativ i alle andre tråder irriterer seg over det. Beklager at dere andre må se det.


                          Er det noen grupperinger i KFL som front'er dette så har dere ett nytt medlem bare dere ikke er voldelige. Beklager litt off-topic, men du trenger ikke å lese alt jeg skriver, *vennligst sett inn valgfritt styggt ord her*



                          #Off-topic off
                          Last edited by Jan; 06.07.2013, 20:34.

                          Kommentar

                          • Yellow-not-jella
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Mar 2009
                            • 1606

                            #14
                            Er ikke 4-5-1 i denne tøffe matchen noe for oss? Hva vinner vi/taper vi på det? Rask spiss, samt èn rask på kant, som f.eks:

                            O - Stoor/ek, Øst, Kip, Ring - EK/fg, Riise, Mjelde, Yohan, Vaagan - FG/fofana (PP aktuell sentralt, Ohi må på benk denne gang).

                            Så litt spøk, men ikke bare...
                            Enda mer spesielt som A.Stavrum skriver, haha: "Spanias måte å spille på, uten en typisk spiss, er noe av det mest spennende jeg har sett i internasjonal fotball de siste tiårene. Det brøt med alle konvensjoner, og de aller fleste kommentatorer visste ikke helt hvordan de skulle forholde seg til det. Gikk det fem minutter der Spania ikke fikk det til så kom ropene etter en mer ”vanlig” spiss. Men det å ha en type à la Fabregas på topp var noe så nytt, så overraskende og så passende dette spanske mannskapet at laget gikk fra seier til seier." Vi kunne lagt Petter V på topp, og spilt og spilt og spilt. Slitt trøndera helt ut med fantasi-fotballen vår.

                            Petter er en notorisk måljeger, men har slitt i de siste kampene. Ikke brukt ferien godt? Eller kanskje har han trent så mye at formutløsningen kommer oss til gode etter hvert.

                            Kommentar

                            • armykanari
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jan 2009
                              • 737

                              #15
                              Intervju med våres tidligere ass trener Wiggen, der det prates om kampen:

                              http://www.rbk.no/news/article/1m0d8mbvj3t2zzvpb4tqfia3w/title/--vi-kjenner-hverandre-godt


                              Sandnes Ulf har slått Ræv 0-1 i år, så det er absolutt muligheter, pluss at Tarik er borte og Mix og Søderlund er utilgjengelige.

                              Kommentar

                              • jeykey
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Sep 2012
                                • 452

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av armykanari
                                Intervju med våres tidligere ass trener Wiggen, der det prates om kampen:

                                http://www.rbk.no/news/article/1m0d8mbvj3t2zzvpb4tqfia3w/title/--vi-kjenner-hverandre-godt


                                Sandnes Ulf har slått Ræv 0-1 i år, så det er absolutt muligheter, pluss at Tarik er borte og Mix og Søderlund er utilgjengelige.
                                Godt han er nervøs for cornerne våre. Har vi scoret mål på corner? Riktignok, kan det ha sammenheng med at Kippe blir bakt inn. Og at dem er ekstra varsomme. Men still.....

                                At alle er glade i Petter åpner jo opp for Palmi. Er Helstad tilbake?
                                "Jeg hater søpla så intenst at jeg ikke kan spille med Korea på civilization fordi de er røde og blå."
                                - Sitat Grusom B

                                Kommentar

                                • LS89
                                  Kamptrådkongen
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2013
                                  • 3332

                                  #17
                                  Fofana starter!

                                  Kommentar

                                  • A-net
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Aug 2006
                                    • 447

                                    #18
                                    Knudtzon-Østli-Kippe-Ringstad
                                    Palmi-Riise-Andersson-Fofana
                                    PVM-Gulbrandsen

                                    i følge cmore
                                    I med og motgang - vi er Lillestrøm!

                                    Kommentar

                                    • vermu
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2008
                                      • 1729

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av A-net
                                      Knudtzon-Østli-Kippe-Ringstad
                                      Palmi-Riise-Andersson-Fofana
                                      PVM-Gulbrandsen

                                      i følge cmore
                                      Stoor dessverre fortsatt ute. Helstad ikke med.

                                      Benken: Faye Lund , Ohi, Høybråten, Mjelde, Osvold, Nordermoen.

                                      Kommentar

                                      • Laplace
                                        Medlem
                                        Møteplager
                                        • May 2013
                                        • 70

                                        #20
                                        Intervjuet med Haglund på TV2 nå viser tydelig at denna matchen har vi allerede tapt, det var blodfattig og tafatte greier.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎