Brann - Lillestrøm Sportsklubb - Brann Stadion 09.08 kl 19:00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Playboy1
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2003
    • 2109

    Opprinnelig skrevet av LS89
    Hvorfor gidder vi ikke å angripe når vi får muligheten til å kjøre kontra? La merke til klokka når den passerte 68 minutter, og vi fikk en god overgangsmulighet, vi drar jo ned tempo og spiller støtte! Forferdelig å se på, er det det som er beholdninga vår?

    Seriøst, da fortjener vi regelrett å få en i trynet. Vi kan ikke begynne å drøye etter 68 minutter, det er direkte pinlig!
    Så utrolig enig! Det var dette som var mest ille og se Igår . Vi er ikke villige engang til å prøve å score et mål til,for å drepe kampen. Vi prøver å ri på en ledelse i 30 min. Hadde vi villet,hadde vi hatt muligheter til flust av overganger og kunne/burde avgjort kampen .

    Kommentar

    • andee
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2004
      • 1191

      Opprinnelig skrevet av AG-3
      Hvor mange poeng har egentlig gått fyken på keepertabber og grunnet halvskadde målmenn i år?
      Synd!
      Tja, kommer vel an på øyet som ser, men du veit vel uansett at poenga ikke går fyken pga. keepera, men pga. Haglund? [.....]

      Sandnes Ulf hjemme, billig retur fra Udjus som gir 2-2 (2 poeng)
      xxx hjemme, Origi er definitivt ikke patent før den går via Johan inn til 0-1 (1 poeng)
      trøndera borte, ukonsentrert Origi med Diadora-støvler (1 poeng)
      Brann borte, frossen Udjus som først og fremst er svak, men også noe uheldig (1 poeng)

      MEN, en annen ting som kan irritere enkelte enda mer, er hvordan Lillestrøm Sportsklubb kan ta 89(!!) hjørnespark mot ymse motstand og målmenn uten ett forbanna tellende resultat?!
      Det ska'kke værra mulig.
      Hvem er de mest effektive laga i Skandinavia på hjørnespark, eller hvor som helst, hva gjør dem? Vi har definitivt gode nok føtter og hodespillere til å sette hvert 20. hjørnespark eller så.
      TS05 - Felt C

      Kommentar

      • El Caco
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2009
        • 2286

        Opprinnelig skrevet av HSft
        Origi trenger ikke å være redd for plassen sin i hvertfall. Fullt fortjent.
        Har man glemt tabba til Origi mot ræv?
        Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

        Kommentar

        • HolterKanaris
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2006
          • 1603

          Det der lurer jeg på også. Hvordan er det mulig at vi i løpet av alle de hjørnesparkene, ikke har klart å få ballen i mål?

          Hvertfall 1/3 av hjørnesparkene har vært for korte og truffet forsvarsspiller på første stolpe, men hva med resten? Kippe er jo fortsatt der. Likeså med Palmasson.

          Jeg trur det har ALT med oppstillingen vår å gjøre. På nesten samtlige hjørnespark står vi i klynge rundt keeper. I går prøvde vi den vanligste oppstillingen (starte på 16), men da startet løpene mot mål altfor tidlig. Jeg lurer rett og slett på om fokuset til Haglund ikke er å score direkte på hjørnespark, men å beholde ballen på motstanderens halvdel
          ***Større baller enn vett***

          Kommentar

          • TheFugl
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Sep 2006
            • 343

            Usannsynlig ræva kamp av oss. Fornøyd med det ene poenget, men det er bare griseflaks at vi får det med oss. Hadde ikke vært ufortjent hadde vi tapt med 3-4 mål. Kippe, Østli og Pirlo våres beste. PVM vår soleklart dårligste, han slipper unna mye tyn her synes jeg. Han er ufattelig treg, vendingene hans likeså. At han har en såpass kreativ og viktig rolle som han har, er uforståelig for meg. Er det ingen av dere som ser det? . Stolpe i går. Hadde vært spennende å se Fofana i den rollen.

            Tipper alle her er fornøyd med 2 poeng på vanskelige bortekamper, det er måten de kom på som irriterer. Vi er ikke kritiske bare for å være kritiske.

            Kommentar

            • andee
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2004
              • 1191

              Du er vel ørlite gran minikritisk for å være kritisk når du mener vi var usannsynlig ræva i går, og at det ikke hadde vært ufortjent om vi hadde ryki med 3-4 mål?
              For kampen endte som kjent 1-1, etter ei gavepakke fra Udjus, med sjansestatistikk
              i favør Bergen/likt med 5-3/4-4 (VG; 5-3, RB; 4-4)

              Hadde det vært fair om Brann hadde satt samtlige sine, i tillegg til ei som ikke blei skapt engang, og så at vi skulle brenne våre to aleine med Leciejewski?

              Men bevares, vi blir tidvis kjørt av Brann (ikke uenig i det), opptrer smalt def (spesielt Stoor) og inviterer til Branns klassiske 442 og makter heller ikke/ønsker ikke ta en del av kontringsmulighetene våre.
              Last edited by andee; 10.08.2013, 17:56. Begrunnelse: Oppdatert med sjansestatistikk fra Lortskvetten/RB
              TS05 - Felt C

              Kommentar

              • jeykey
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Sep 2012
                • 452

                Enig i at cornerstatistikken er bekymringsverdig. Det gjøres mye godt arbeid i klubben på dødballsiden. Det så vi på frisparkmålet hvor vi utnytter spisskompetansen i laget på det fullet. Bak ball sto høyre, venstre og kraftfoten. Men cornerne blir ikke nødvendigvis slått dårlig, problemet er vel heller de som skal stange den. Kippe blir en bøffel mot en ulveflokk. Hadde vi hatt en targetspiss, ville han tatt unna litt. Understreker vel igjen viktigheten av en bauta på topp.
                "Jeg hater søpla så intenst at jeg ikke kan spille med Korea på civilization fordi de er røde og blå."
                - Sitat Grusom B

                Kommentar

                • TheFugl
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Sep 2006
                  • 343

                  Opprinnelig skrevet av andee
                  Du er vel ørlite gran minikritisk for å være kritisk når du mener vi var usannsynlig ræva i går, og at det ikke hadde vært ufortjent om vi hadde ryki med 3-4 mål?
                  For kampen endte som kjent 1-1, etter ei gavepakke fra Udjus, med sjansestatistikk
                  i favør Bergen/likt med 5-3/4-4 (VG; 5-3, RB; 4-4)

                  Hadde det vært fair om Brann hadde satt samtlige sine, i tillegg til ei som ikke blei skapt engang, og så at vi skulle brenne våre to aleine med Leciejewski?

                  Men bevares, vi blir tidvis kjørt av Brann (ikke uenig i det), opptrer smalt def (spesielt Stoor) og inviterer til Branns klassiske 442 og makter heller ikke/ønsker ikke ta en del av kontringsmulighetene våre.
                  Du har rett. Jeg var vel litt krass i kritikken ja Synes fortsatt vi ble kjørt store deler av kampen.

                  Kommentar

                  • Totti21
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Mar 2004
                    • 3499

                    Opprinnelig skrevet av andee
                    MEN, en annen ting som kan irritere enkelte enda mer, er hvordan Lillestrøm Sportsklubb kan ta 89(!!) hjørnespark mot ymse motstand og målmenn uten ett forbanna tellende resultat?!
                    Det ska'kke værra mulig.
                    Allikevel snakker alle trenere, eksperter og kommentatorer om de farlige cornerne til LSK før hver eneste kamp. Sier vel litt om hva slags kompetanse som ligger i trenerne i Norge og hvor lite en kommentator faktisk gidder å sette seg inn lagene som skal spille før de slenger om seg med hva lag er gode og dårlige på.
                    Kanskje er det dette overdrevne fokuset på oss som ett veldig godt dødballag som gjør at motstanderne er såpass skjerpet og godt forberedt på oss at vi ikke lykkes. Synes vi hadde mange gode dødballer mot vif, men utover dette er det lite som har stemt spesielt på corner.

                    Kommentar

                    • Hamburg & Kanari
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2005
                      • 3006

                      Opprinnelig skrevet av ynnor
                      Forferdelig når en keeper snakker om lei dupp om det rævaskuddet til Askar. Kald ???? Hva er det for slags amatører vi har med å gjøre. Stabil keeper får vi visst aldri
                      Armin Askar har faktisk et så bra skudd jeg skulle ønske han spilte for oss. Men dette skuddet burde vært keepermat.
                      Et skudd Origi ville spist til frokost, glepper Udjus inn. Mener det er rimelig klart etter dette hvem som skal spille første- og andre keeper. Alle keepere gjør tabber, men Udjus virker permanent slepphendt. For meg ser det ut som at Origi trener vekter og Udjus spiller Playstation.
                      LSK Norges beste lag

                      Kommentar

                      • Hamburg & Kanari
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2005
                        • 3006

                        Opprinnelig skrevet av Totti21
                        Allikevel snakker alle trenere, eksperter og kommentatorer om de farlige cornerne til LSK før hver eneste kamp. Sier vel litt om hva slags kompetanse som ligger i trenerne i Norge og hvor lite en kommentator faktisk gidder å sette seg inn lagene som skal spille før de slenger om seg med hva lag er gode og dårlige på.
                        Kanskje er det dette overdrevne fokuset på oss som ett veldig godt dødballag som gjør at motstanderne er såpass skjerpet og godt forberedt på oss at vi ikke lykkes. Synes vi hadde mange gode dødballer mot vif, men utover dette er det lite som har stemt spesielt på corner.
                        Kommentatorer og TV-'eksperter' som mangler faktisk kunnskap, griper gjerne etter halmstrå. Da er det fint å kunne ty til gamle stereotyper og oppleste/vedtatte 'sannheter'. Fakta er at LSK er et usselt dødball-lag, og burde trene mye mer på dødball.
                        LSK Norges beste lag

                        Kommentar

                        • Hamburg & Kanari
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2005
                          • 3006

                          Opprinnelig skrevet av Kristian
                          Ingen tillitserklæring når Brann bruker hver eneste mulighet til å skyte fra 40 + meter
                          Det var etter at Origi gikk av banen. Vel, de har trent og spilt med Udjus...
                          LSK Norges beste lag

                          Kommentar

                          • Hamburg & Kanari
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2005
                            • 3006

                            Opprinnelig skrevet av runarM
                            Buhuuuuuu! Bare 2 poeng etter bortekamper mot hjemmekanonene Viking og Brann....

                            Dette er lag som tidligere utgaver av Fugla knapt brydde seg med å pisse på ryggen til. Vi har hatt super statistikk mot både Brann og Viking, vi reiste til Bergen og Stavanger med visshet om at de ville vi alltid banke hjemme og ofte ødelegge for borte også, så hvorfor skulle vi ikke bare fortsette med å slå de? LSK skal ikke være fornøyd med uavgjort. Det var aldri LSK-mentaliteten. Vi skal vinne, for helvete.
                            LSK Norges beste lag

                            Kommentar

                            • *46*

                              Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
                              Det var etter at Origi gikk av banen. Vel, de har trent og spilt med Udjus...
                              En "kald" keeper rett fra benken? Alle skyter da. Det er noe alle vet, at da er det bare å fyre løs. Uansett om han heter Udjus eller Jarstein.

                              Kommentar

                              • MortenA
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2007
                                • 3349

                                Dessuten var det vel strengt tatt kun Askar som skøt. Virket som om han fikk blod på tann, og dermed skuslet vekk flere gode muligheter.
                                Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                Kommentar

                                Working...
                                😀
                                😂
                                🥰
                                😘
                                🤢
                                😎
                                😞
                                😡
                                👍
                                👎