LSK - Strømsgodet, mandag 19. august kl. 19.00, Åråsen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • G-Man
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2011
    • 3172

    Opprinnelig skrevet av Folke
    Thomas P beviste vel nok til at han kan velge posisjon og ikke minst være fus på alle frispark neste kamp!
    Skal vi vedde på hvorvidt Haglund ser det åpenbart fornuftige i dette? Piermayr blir nok back igjen skal du se (selv om det åpenbart er sløsing med talent).

    Kommentar

    • Kanariz
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2005
      • 2507

      Nå gleder jeg meg til søndag!!

      Kommentar

      • Herman
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Feb 2010
        • 1101

        Deila etter kampen:
        - Det er et kvalitetsstempel å komme herfra med uavgjort. Lillestrøm er et meget godt lag. Hadde jeg fått tilbud om 1-1 før kampen så hadde jeg tatt det, sier treneren.
        Twitter

        Kommentar

        • Tvilling
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Nov 2006
          • 1467

          Tankevekkende å lese nettavisene før forumet, Tankevekkende fordi de var gjennomgående mer positive til Lsk sine prestasjoner enn hva mange her inne serverer. Og da snakker vi om egne supportere.. Våkn opp..!! det er mer positivt enn negativt, og det hadde vært inspirerende om enda flere valgte å prioritere å se etter det som er bra..
          Hilsen en som tenker at supporterne skal være mer optimistiske enn de fleste..

          Kommentar

          • *46*

            Kort kommentar før jeg tar natta. Ser tydlig at det er trena på offensiv dødball. Men.... Hvem faen har fått for seg at dem skal slås med utoverskru? Samtlige cornere slås av PVM og BHR, men konsekvent fra feil side. Cornere skal slås hardt innover mellom stengene. Utoverskru gir meg utelukkende bare grå hår!

            Ellers en grei kamp. Burde latt Godset reise hjem uten poeng. Surt å tape to poeng i dag.

            Kommentar

            • mooph
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Aug 2005
              • 1496

              Veldig bra førsteomgang, jeg ble imponert over det defensive arbeidet. Offensivt vil det alltid bli ganske få sjanser når vi spiller denne typen fotball, men førsteomgangen burde allikevel ha resultert i mål. Tre - fire veldig gode muligheter samt god kontroll bakover. Alt i alt en omgang LSK burde ha vunnet.

              Andreomgangen er litt ... rar. Første 20 mister LSK grepet og kommer veldig ut av plasseringsmønsteret på midten, gjør det lett for godset å spille ball når de får kula. Samma problemet når LSK har ballen, få å spille til fordi folk ofte blir liggende feil. Både palmason og Riise gjør en del rart i denne perioden. Knudzon for svak til å fange kula på topp så LSK kommer ikke lett ut av press heller. Etter målet gir godset liksom litt opp og LSK finner mer tilbake til hva de drev med i første.
              Mot slutten slukner lyset helt for drammensera og det måtte jo nesten bli LSK mål (alltid lurt på hvorfor det der skjer, enten det er for eller imot). Velfortjent. LSK var dog helt ute av alt av som kunne minne om formasjoner når de kjørte på slutten, ikke helt lurt om motstandera hadde hatt mot til en kontra.

              Alt i alt en god kamp av LSK, dissa blå som var her i dag er liksom blandt de bedre. Så'kke sånn ut, burde blitt hjemmeseier. Imponert over østerrikeren forøvrig, virker solid. JA ser ut til å blomstre, det hjelper en del offensivt. Riise blir sakte bedre. Palmason er på/av, på/av, på/av i løpet av 90 min. Driblefoffen gjør det bra, nå også bedre med bakover (særlig førsteomg). PVM sliter litt med å markere seg skikkelig, blir mye nesten.

              Veldig mye armbruk i denna kampen. Snodig dømming, men har sett det værre.
              Fugla mot nye høyder

              Kommentar

              • _Jonern
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 4377

                Synes det var positivt i går. Vi er klart best i første omgang, og Godset, som pleier å skape mye sjanser, får ikke til noen verdens ting. Synes det smeller bra i dueller i går og, bedre enn på lenge. Fint å se at vi gjør grep når det ikke nytter å spille ut Godset i etablert forsvar. Da er det bare å sende opp Kippe, lempe inn baller og satse på tilfeldigheter. Da blir vi tunge i boksen og får til slutt uttelling. Fortjent! Laget vårt er seriøst mye bedre enn på lang tid. Fortsetter vi sånn her så kommer vi til å plukke poeng, og også ta 3 poeng på sånne dager som i går. Det er fortsatt ikke helt bra selvtillit i laget. Når det kommer i tillegg så blir vi gode!
                ..................

                Kommentar

                • ulfpulf
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2004
                  • 2506

                  Opprinnelig skrevet av mooph
                  Veldig mye armbruk i denna kampen.
                  Jepp, oppsiktsvekkende mye holding, dytting og albuer. Jeg var forberedt på Kovacs, men ble overrasket over at så mange andre av medieheltene fra Drammen driver på sånn. To stive armer i ryggen på motspiller når de gikk opp i hodedueller var mer regelen enn unntaket. Litt morsomt at Godset, i følge dt.no, gir dommeren skylda for at de ikke vant.

                  Kommentar

                  • nebbjævel
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Mar 2009
                    • 511

                    VG gir Johan Andersson 4 på børsen i dag. ( Samme som BHR og EK ). BB går til Kamara, som nesten ikke var borti ballen.
                    Her må noen ta seg kraftig sammen. Johan var da vitterlig outstanding i går igjen ?

                    Kommentar

                    • _Jonern
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 4377

                      Opprinnelig skrevet av nebbjævel
                      VG gir Johan Andersson 4 på børsen i dag. ( Samme som BHR og EK ). BB går til Kamara, som nesten ikke var borti ballen.
                      Her må noen ta seg kraftig sammen. Johan var da vitterlig outstanding i går igjen ?
                      Sjokkerende dårlig vurdert. Uten at det er altfor mye å bry seg om.
                      ..................

                      Kommentar

                      • Rune
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Aug 2008
                        • 1229

                        Opprinnelig skrevet av *46*
                        Kort kommentar før jeg tar natta. Ser tydlig at det er trena på offensiv dødball. Men.... Hvem faen har fått for seg at dem skal slås med utoverskru? Samtlige cornere slås av PVM og BHR, men konsekvent fra feil side. Cornere skal slås hardt innover mellom stengene. Utoverskru gir meg utelukkende bare grå hår!

                        Ellers en grei kamp. Burde latt Godset reise hjem uten poeng. Surt å tape to poeng i dag.
                        Tipper de prøvde på noe helt nytt for å prøve å komme ut av mønsteret med å ikke skåre på corner. Blir det ikke også mer og mer vanlig med utoverskrudde hjørnespark i internasjonal fotball?
                        "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

                        Kommentar

                        • G-Man
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2011
                          • 3172

                          Børsene i VG er gjennomført elendige. Scorer du et mål, om du så blir truffet i ryggen, er du banens beste. Kamara var en vits i går. Selv svinet fra Ungarn var bedre enn han.

                          Kommentar

                          • knut
                            Make knut Great Again
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2006
                            • 9404

                            Opprinnelig skrevet av _Jonern
                            Sjokkerende dårlig vurdert. Uten at det er altfor mye å bry seg om.
                            Men verdt å ta med seg for de som måtte finne på å bruke vg-børsen som kilde når de skal poengtere noe i en diskusjon...

                            Vg veit ikke hva de driver med. Sikkert en journalist fra Volda med interesse for kultur (Big Brother og Paradise Hotel) og som aldri har lira med boll som ble satt på saken. Kovacs uansett bedre for Godset, ikke minst viktigere. Mens banens beste var Fofana.

                            Johan var ikke outstanding i går (masse trekk for å ikke konse i skuddøyeblikk, og etter at skudd har gått til hælvette ikke tørre mer) så han kan få 4 i en streng børs, men da får de andre gutta 2.

                            Kommentar

                            • Uwes disippel
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2006
                              • 6039

                              Johan var god i går, men ikke helt på synes jeg. Fofana derimot, god damn man, han valsert rundt med kanskje norges beste back som om han spilte mot en fireåring.

                              Kommentar

                              • G-Man
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2011
                                • 3172

                                For meg var Piermayer vår beste, en hårsbredd foran Fofana med Johan en fingerbredde bak der igjen. Begge stopperne får også mer enn godkjent, selv om presisjonen på fremspillene deres stort sett var av vanlig kvalitet (og det er ikke et kompliment...)

                                Kommentar

                                • Mynten
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Mar 2008
                                  • 484

                                  En veldig god førsteomgang i går hvor vi har full kontroll bakover og gjør mye bra offensivt. Spesielt bra av Fofana som er veldig flink til å utfordre 1 mot 1 som gjør at andre medspilelre kan frigjøre seg fra motspillerne. Sammen med Johan er det disse to som står for mye av det kreative offensivt, men jeg savner nok en gang at PVM melder seg på. Nok en skuffende kamp, og mener seriøst at han bør starte på benken neste kamp.

                                  Defensivt i 1. omgang er det veldig god kontroll, og mye skyldes at midtbanen jobber knallhardt hjem. Imponert over både Fofana og Johan i det defensive arbeidet. Vi mangler spissen som kan være med på å avgjøre kamper til vår fordel. Erling er for lett å lese, og har ikke repertoar nok til å være en trussel i måten vi spiller på.

                                  Første halvdel av 2. omgang går rullegardinen ned for LSK. Da klarer vi ikke å holde i ball, vi klarerer uten å tenke på hva vi gjør og blir fryktelig stillestående. Målet er nok en gang en kjempebrøler av BHR. Etter dette blir Godset fornøyd og faller langt bakpå. De siste 20 minuttene er ikke akkurat champagnefotball, men vi får i alle fall lempet ball ofte inn i feltet. Til slutt ender det med en fortjent utligning.

                                  Ett poeng gjør at vi fortsatt må kikke oss bakover på tabellen. Selv om vi tidvis spiller bra, er det ikke mange nok spillere på laget som behersker Haglund-måten. Etter at LSK har begynt å prestere spillemessig, har for eksempel PVM falt mer og mer ut av det. Jeg begynner å tro at han ikke har de rette egenskapene til å passe inn i Haglundstilen. Det går for tregt med PVM, og han mangler nærteknikken. Riise er svært viktig i det defensive arbeidet, men har store mangler teknisk for å kunne bidra offensivt. Med en Palmasson som er mye av og på, blir vi stående igjen med Johan og Fofana som de som skaper mye. Totalt sett er det ikke godt nok til at vi skal kunne hevde oss.

                                  Vi har sagt nå i flere kamper at spillet blir bedre og bedre, men det blir ikke så mye poeng ut av det. Vi kan skylde på skader, gode motstandere osv., men uansett så viser også denne kampen at vi er ikke gode nok i de avgjørende situasjoner. Vi mangler et par kvalitetsspillere som kan gjøre det ekstra.

                                  Kommentar

                                  • 307
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Mar 2007
                                    • 358

                                    Plukket ut et innlegg fra forummet til Godset. Skulle sendt til Kamara.

                                    Dette var enkelt og greit ræva (sett bort fra en halvtime i annen omgang hvor vi spilte noe som minte om Godsetfotball). De siste ti minuttene ligger vi med samtlige mann i egen sekstenmeter og mæler framfor å prøve å vinne tid ved å faktisk seille ball. Spesielt pinlig blir det når Godsetspillere går ut etterpå og beskylder motstanderlaget for å spelle rævafotball. Ikke stort bedre å skylde på dommern. Vi får akkurat som fortjent!

                                    Kommentar

                                    • Totti21
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Mar 2004
                                      • 3499

                                      Opprinnelig skrevet av Tvilling
                                      Tankevekkende å lese nettavisene før forumet, Tankevekkende fordi de var gjennomgående mer positive til Lsk sine prestasjoner enn hva mange her inne serverer. Og da snakker vi om egne supportere.. Våkn opp..!! det er mer positivt enn negativt, og det hadde vært inspirerende om enda flere valgte å prioritere å se etter det som er bra..
                                      Hilsen en som tenker at supporterne skal være mer optimistiske enn de fleste..
                                      Jeg synes ikke det er så utrolig negativt her inne lenger egentlig. Det er bare at de samme personene er like negative som tidligere og trenger å få ut sin frustrasjon etter hver kamp. Andelen folk som er positive til det som skjer har jo økt drastisk de siste månedene.

                                      Kommentar

                                      • gilbert
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 3189

                                        Opprinnelig skrevet av 307
                                        Spesielt pinlig blir det når Godsetspillere går ut etterpå og beskylder motstanderlaget for å spelle rævafotball. Ikke stort bedre å skylde på dommern.
                                        Frispark dømt imot:
                                        LSK: 7
                                        Godset: 18

                                        (Jeg minner i denne sammenheng også om hvem som dømte kampen.)

                                        gilbert

                                        Kommentar

                                        • GIFKanari
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2009
                                          • 8243

                                          Opprinnelig skrevet av Totti21
                                          Jeg synes ikke det er så utrolig negativt her inne lenger egentlig. Det er bare at de samme personene er like negative som tidligere og trenger å få ut sin frustrasjon etter hver kamp. Andelen folk som er positive til det som skjer har jo økt drastisk de siste månedene.
                                          Vi får altfor lite ut av overtaket i banespillet, vi skaper altfor få kvalifiserte sjanser og mangler presisjon i alt vi foretar oss. At man skal ta trigz for å sette fingeren på det helt åpenbare er bare komisk. Laget mangler kvalitet i nøkkelposisjoner, så enkelt er det. Haglund har en vanskelig jobb med forutsetningene han har fått, og laget kan vanskelig ta ytterligere steg hvis ikke ting skjer på spillerfronten.

                                          Og da ikke nødvendigvis i form av en ny tung satsing, men en helt bevisst utsiling av spillertyper.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎