Sandnes/Ulf - Lillestrøm , Søndag 29.September kl 18.

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • glasgow
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jan 2007
    • 1251

    Opprinnelig skrevet av Rønnern
    Det er kjernen av utfordringene til dette laget. Bunnivået er så vanvittig lavt at det er på grensen til det latterlige og de kommer i perioder nesten hver eneste kamp. Spesielt mot lag det forventes at vi slår. Mot de fleste gode lagene har vi spilt jevnt eller vært bedre enn. Godset, Brann, Viking, Molde, trøndera osv. Mot de vi skal forvente å slå, har vi variert så voldsomt at jeg ikke veit om jeg skal le eller grine...

    Når det gjelder laget i går, så stusser jeg voldsomt på at de "knallgode" spillerne vi har, så som Ødegaard, Høitbråten, Piermayr, Mjelde, Friday osv. ikke får sjansen til spille fremfor de slitne beina vi så utpå der. Hva poenget med en stor stall, når man ikke lar de få sjansen i en kamp som mot Ulf?
    Nå gjorde vel Haglund 3 bytter tidligere enn jeg har sett før i år. Det er da noe. Så kan man diskutere om byttene var korrekt. Fofana inn vise seg ialfall korrekt.

    Kommentar

    • Rønnern
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 6690

      Opprinnelig skrevet av glasgow
      Nå gjorde vel Haglund 3 bytter tidligere enn jeg har sett før i år. Det er da noe. Så kan man diskutere om byttene var korrekt. Fofana inn vise seg ialfall korrekt.
      Er vel lite å si på byttene. Ohi fortjente å starte etter sitt gode innhopp i semifinalen, men tok dessverre ikke sjansen. Riktig at Fofana kom inn. PVM var en skygge av seg selv og Mjelde var en god kandidat til denne posisjonen. Erling fikk til lite og Helstad, på tross av forumets mange motstandere, skapte tross alt litt lurveleven for forsvaret til Ulf.
      Mvh Ronnie "The Runner"
      LSK for alltid

      Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

      Kommentar

      • erlando
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jul 2006
        • 858

        Opprinnelig skrevet av Pingla
        Finner meg også selv i å tenke "hvor mange kamper kan PVM underprestere før (eksempelvis) Mjelde får prøve seg fra start?".
        Det går vel mye på at det er en tøff avgjørelse å skulle starte uten lagets toppscorer og frisparkspesialist, og at man sånn sett lar han være med som "gratispassasjer" fordi PVM _kan_ score når alt annet feiler. Men det er helt klart et åpenbart tilfelle av "part of the problem or part of the cure?"
        Ja til pause i pausen!

        Kommentar

        • Yellow-not-jella
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Mar 2009
          • 1606

          Opprinnelig skrevet av Rønnern
          Er vel lite å si på byttene. Ohi fortjente å starte etter sitt gode innhopp i semifinalen, men tok dessverre ikke sjansen. Riktig at Fofana kom inn. PVM var en skygge av seg selv og Mjelde var en god kandidat til denne posisjonen. Erling fikk til lite og Helstad, på tross av forumets mange motstandere, skapte tross alt litt lurveleven for forsvaret til Ulf.
          Enig ang. byttene. Bra! Men Ojji var ikke spesielt heldig mot mfk(kampens verste pass?), og skulle ikke ha startet. Vannvittig all den tid Ulf må fram, og vi kan være litt bakpå å nekte dem, samt hvile litt i første. Foff og EK burde starte, en på kant. Helstad bør jo jaggu få til noe mot møre motspillere, er ikke han markedsført som "klasse"? Kom til et skudd eller noe. Misset gj.spill fra PP, sjøl om det jo ikke er lett sikkert.

          Kommentar

          • Yellow-not-jella
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Mar 2009
            • 1606

            Opprinnelig skrevet av GIFKanari
            Haglund har nevnt noe jeg synes er interessant, at norske lag er veldig avhengig av selvtillit for å prestere. Nå har Høgmo nettopp sittet og snakket om viktigheten av mental trening i moderne fotball. I år har vi sett en TL der der alle lag unntatt de to i toppen har hatt taps- og seiersrekker om hverandre. Godset er klubben med det klareste og beste grunnspillet og flyter i stor grad på det. RBK er spekket med kvalitet, men flyter kanskje først og fremst på et solid forvar.

            Hvorfor presterer vi så vanvittig ustabilt? Fordi for mange av spillerne er ukomfortable med måten vi skal spille fotball på. Spillere som har store mangler på mentale områder som konsentrasjon og avgjørelser, spillere som er for dårlige på små flater. Vi mangler de riktige typene til de riktige posisjonene. Upressa balltap er kanskje den tydeligste svakheten, langballer opp mot en hjelpeløs bakromsspiss er en katastrofe for stilen og jeg finner det merkelig at det ikke tas tak her. Er det slik man skal spille vil dette laget aldri kunne hevde seg, dette kan man ikke basere seg på i dagens fotball. Djevelen er i detaljene, måten vi bruker ballen på er nøkkelen, og problemene for LSK starter helt bakerst med Udjus. At denne klovnen får lov til å bidra til å skape enda mer urytme i et allerede urytmisk pasningsspill er grenseløst provoserende.

            LSK må få fart på kula, få i gang de små trekantene, da kommer Haglund noen vei med prosjektet sitt. Molde ga oss en leksjon på dette de siste femten av første omgang på torsdag, pasningsspillet må heves mange, mange hakk før dette laget er i stand til å prestere på et jevnere nivå.
            Sans for Høgmo og mental trening, synd han ikke er vår. Tragisk.

            Men lange baller/gjennombruddshissighet i semin mot mfk fungerte bra, også EK.. hvorfor? Forklar. Udjus er knallgod bakerst på det som er viktig i hans jobb, redder oss. For mange som klager på han, men kan sikkert bruke ballen bedre langs bakken. Vakke Magnusson ganske svak på dette? Klovn er et rart ord å bruke.

            Generelt syns jeg det er mye fokus hos noen på bunnivået. Men ser dere kampene til alle andre lag? Vif sitt laveste niveau hjemme mot Brann kan sikkert studeres. Og hva med sist mot Odd. Herre, vræka får jo knapt sove. Brann er variable. Men det dere sikter til er vel sammenligningen med de seks beste lagene, og at vår variasjon er grunnen til at vi ikke er nettopp topp-6.

            Likevel, det er gode forklaringer i hver kamp. Nr 1 er at VI ER IKKE BEDRE enn ca 7. plass. At vi sliter i 25 min på Ullevaal er greit, bare å sette to kasser det. Faller litt bakpå mot Saft IL på slutten = ikke så greit, men naturlig. Rødt kort mot Odd. Hfoss grusom.. enig med dere, men er vel en forklaring der også? Viking borte; de er bedre, er hjemme, må skåre. Greit. Brann borte; ikke like ok, SIF hjemme lite å klage på. osv.. osv..

            Veit da ffff jeg gutta/jenta... mener bare at vi ekke bedre enn ca 5. - 9.plass. Alt lavere enn det er jo ikke akseptabelt.

            Ta forresten en titt på Aalesundkampen hjemme ifjor.. herregud. Se hvem som spilte, karakterer, målsjanser. Ikke tvil om at vi er blitt jevnt over bedre. Men så svingte jo 2012 kolossalt å da. Fra nettopp Aafk hj til borte.

            Nei, blikke klok. Det er fordi ting ikke er ENTYDIG.

            Kommentar

            • Yellow-not-jella
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Mar 2009
              • 1606

              Til kampen. Veldig enig i børsen til rb. Sænnes har 6 sjanser som er ganske store, våre er litt vanskelig å vurdere syns jeg. Første etter 24 min, men bhr bommer på mål. Annen omgang; skudd fra MFof 17 meter(innl fra stoor). Så seks halvsjanser til 73 minutt. Det tar helt av med tre store sjanser 88. til 90. min med Ringo, Palmi og... Mjelde!

              Ca 5 sjanser til oss, masse nære, og 1-1 er vel greit. Rart vi ikke produserer mer litt før, men tar tid å få semi'n ut av hue og ræva. Vi kan dog være mer distinkte, skyte hardere på mål. Herlig omgang av Fofana, legg merke til hvor god han er på høyre, hvordan alt åpner seg for innlegg litt ut i feltet for en gangs skyld. Tenk å delvis kunne se god gammal lsk-fotball av og til. POW! Rett i kassa, heading.

              Kommentar

              • GIFKanari
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2009
                • 8243

                Opprinnelig skrevet av Yellow-not-jella
                Sans for Høgmo og mental trening, synd han ikke er vår. Tragisk.

                Men lange baller/gjennombruddshissighet i semin mot mfk fungerte bra, også EK.. hvorfor? Forklar. Udjus er knallgod bakerst på det som er viktig i hans jobb, redder oss. For mange som klager på han, men kan sikkert bruke ballen bedre langs bakken. Vakke Magnusson ganske svak på dette? Klovn er et rart ord å bruke.
                Har egentlig svart på dette i en annen tråd, at jeg savner litt go'fot-teori, evnen til å gjøre hverandre gode. Som blant annet betyr at LSK-spillere ikke spiller upressa tilbakespill på en keeper som er så dårlig med ballen i beina. Jeg savner at ting som åpenbart setter hele laget i dårlige situasjoner, for Udjus' utspill er et aspekt som ofte kan være en grunn til at motstander får løfta laget med f.eks. et innkast høyt i banen, at det får lov til å repetere seg uten at det blir tatt tak i. For meg fremstår det som en skikkelig svakhet ved Haglunds lederegenskaper.

                Haglund er en utdannet pedagog, fotballen er stappet med psykologi. Ballmist som de Udjus representerer mener jeg i sum er en ting som demoraliserer en spillergruppe som vil gå ut på banen for å styre. Akkurat dette er også svenskens egne ord, han vil ut å styre, som implisitt betyr at du ikke behandler kula som et billig ludder.

                Kommentar

                • Rønnern
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 6690

                  Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                  Har egentlig svart på dette i en annen tråd, at jeg savner litt go'fot-teori, evnen til å gjøre hverandre gode. Som blant annet betyr at LSK-spillere ikke spiller upressa tilbakespill på en keeper som er så dårlig med ballen i beina. Jeg savner at ting som åpenbart setter hele laget i dårlige situasjoner, for Udjus' utspill er et aspekt som ofte kan være en grunn til at motstander får løfta laget med f.eks. et innkast høyt i banen, at det får lov til å repetere seg uten at det blir tatt tak i. For meg fremstår det som en skikkelig svakhet ved Haglunds lederegenskaper.
                  Tja, kampen mot Ulf var han vel ikke så gæli med beina. Greit at man utvikler spillet (og spillerne), fremfor å kælke ballen fremover, så kan det være lurt å ta med keeper for å prøve å skape rom for en bedre pasning. Enten fra keeper selv eller en annen spiller som da er i bedre posisjon til å få en pasning fra keeper. Greit at Udjus ikke er noen konge med beina, men ofte er alternativet ikke så voldsomt mye bedre og da er det greit å prøve å holde ballen i laget, fremfor å kaste den fremover på banen.
                  Mvh Ronnie "The Runner"
                  LSK for alltid

                  Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                  Kommentar

                  Working...
                  😀
                  😂
                  🥰
                  😘
                  🤢
                  😎
                  😞
                  😡
                  👍
                  👎