LSK - AaFK, søndag 6. oktober kl. 18.00, Åråsen Stadion

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • andee
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2004
    • 1191

    Opprinnelig skrevet av superbøffel
    Da Friday ble signert ble han vel omtalt som "ferdig vare", men nå ikke bra nok for benken en gang?
    Mulig Friday blei omtalt som det også, men jeg husker da både Bjarmann og Haglund omtale Friday under "fremtiden" og "etter hvert", noe som var nokså overraskende, og at vi tok oss/hadde råd til å signere noe vi ikke kunne bruke fast på øverste nivå med det aller første.
    TS05 - Felt C

    Kommentar

    • Bukkenbruse
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2008
      • 515

      Opprinnelig skrevet av Børge
      Ja - jeg mener det mangler en spiss. Eller mener du dagens spisser er garantister for mål? Helstad holder nok en eller to sesonger til superinnbytter. Erling er litt ute av det om dagen. Det som har vært hentet av etablerte spisser, med delvis unntak av Helstad, har ikke vært mye å skryte av. Bunnen er vel satt av Luke Rodgers - Soler burde fått et tupp i ræva av det tipset.

      Hvilke lag i Tippeligaen har egentlig denne målgarantisten som laget vårt ikke har?? Ser man på toppscorerne i Tippeligaen er det spillere som kvalitetsmessig ikke er stort bedre enn de vi har...Aalesund er vel nesten det nærmeste vi kommer en superspiss...i Godset er det en hjemvendt utenlandsflopp (de har vi en del av selv) som herjer...og Molde bruker jo spydspissen som ikke klarte å putte for oss....jeg tror det ikke bare er det skoen trykker gitt. Jeg tviler stort på at Frode Johnsen eller Vilhjalmsson hadde blitt storscorere for oss...

      Kommentar

      • superbøffel
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2005
        • 5611

        Opprinnelig skrevet av Børge
        Friday trenger nok en vinter med laget før han er førstelagsmateriel, men han kunne gjerne fått prøvd seg mer.

        Ja - jeg mener det mangler en spiss. Eller mener du dagens spisser er garantister for mål? Helstad holder nok en eller to sesonger til superinnbytter. Erling er litt ute av det om dagen. Det som har vært hentet av etablerte spisser, med delvis unntak av Helstad, har ikke vært mye å skryte av. Bunnen er vel satt av Luke Rodgers - Soler burde fått et tupp i ræva av det tipset.
        Hvis den mangelen er så åpenbar, hvorfor har ikke Haglund hentet en riktig type for lenge siden? Han har da nok av feilsigneringer han kunne hoppet over for å gi plass til en spiss.

        Han har hatt mer enn nok tid til å hente de spillerne han trenger og til å få de samspilte nok til å levere en respektabel plassering i kokosligaen vi spiller i, mem han leverer jo ikke.
        Enøyd i de blindes dal.

        Kommentar

        • Børge
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2013
          • 2534

          Opprinnelig skrevet av superbøffel
          Hvis den mangelen er så åpenbar, hvorfor har ikke Haglund hentet en riktig type for lenge siden? Han har da nok av feilsigneringer han kunne hoppet over for å gi plass til en spiss.

          Han har hatt mer enn nok tid til å hente de spillerne han trenger og til å få de samspilte nok til å levere en respektabel plassering i kokosligaen vi spiller i, mem han leverer jo ikke.
          Koster vel penger. Haglund har jo ikke direkte hatt en dyp brønn å ta penger av. Satt opp mot feks MFK, har LSK brukt 1/10 av pengene på kjøp i forhold til dem.

          Opprinnelig skrevet av Bukkenbruse
          Hvilke lag i Tippeligaen har egentlig denne målgarantisten som laget vårt ikke har?? Ser man på toppscorerne i Tippeligaen er det spillere som kvalitetsmessig ikke er stort bedre enn de vi har...Aalesund er vel nesten det nærmeste vi kommer en superspiss...i Godset er det en hjemvendt utenlandsflopp (de har vi en del av selv) som herjer...og Molde bruker jo spydspissen som ikke klarte å putte for oss....jeg tror det ikke bare er det skoen trykker gitt. Jeg tviler stort på at Frode Johnsen eller Vilhjalmsson hadde blitt storscorere for oss...
          Aalesund fant en. Og det kosta en pen bunke penger.
          Sint og tverr på felt N

          Kommentar

          • Wanker
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Aug 2005
            • 632

            Opprinnelig skrevet av Børge
            Det mangler en spiller eller to.
            Tror det mangler mye mer enn det. Spillestilen ser ut til å være for ambisiøs for stallen vi har.
            Jeg nekter å tro at det er en del av planen at keeper skal involveres i det oppbyggende spillet hele tiden. Manglende ferdigheter blir nådeløst avslørt av aggressive motstandere...
            Hunter S. Thompson:

            There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
            Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

            Kommentar

            • superbøffel
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2005
              • 5611

              Opprinnelig skrevet av Børge
              Koster vel penger. Haglund har jo ikke direkte hatt en dyp brønn å ta penger av. Satt opp mot feks MFK, har LSK brukt 1/10 av pengene på kjøp i forhold til dem.
              Han valgte i stedet å bruke penger på Jesper Westerberg. Teft.
              Enøyd i de blindes dal.

              Kommentar

              • Bukkenbruse
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • May 2008
                • 515

                Opprinnelig skrevet av Børge
                Aalesund fant en. Og det kosta en pen bunke penger.
                Jeg spurte hvilke andre superspisser tippeligaen har som gjør den store forskjellen i forhold til Lillestrøm sine. Sannheten er at det er nesten ingen. Argumentet ditt faller litt på stengrunn.

                Kommentar

                • Børge
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2013
                  • 2534

                  Opprinnelig skrevet av superbøffel
                  Han valgte i stedet å bruke penger på Jesper Westerberg. Teft.
                  Merklig nok, så har han ikke gjort det så aller værst i Sverige om dagen. Man lykkes ikke i alle klubber. Luke Rodgers var den dårligste signeringen LSK gjorde i 2012. Westerberg var faktisk bedre.

                  Opprinnelig skrevet av Bukkenbruse
                  Jeg spurte hvilke andre superspisser tippeligaen har som gjør den store forskjellen i forhold til Lillestrøm sine. Sannheten er at det er nesten ingen. Argumentet ditt faller litt på stengrunn.
                  Ta en titt på toppscorerstatistikken. LSK sine spisser har i år scora ni mål - totalt! PVM regner jeg ikke med som spiss.

                  Grytkjær, Johnsen, han nye til Aafk som jeg ikke våger å prøve å stave navnet på, Kamara, Nielsen, Ondrasek mfl ville garantert gjort en forskjell. Dessverre har i klubben engang penger til sokkelen til klubbens største legende sin statue.
                  Sint og tverr på felt N

                  Kommentar

                  • OptimistFugl
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Apr 2008
                    • 462

                    Opprinnelig skrevet av Børge
                    Bunnen er vel satt av Luke Rodgers - Soler burde fått et tupp i ræva av det tipset.
                    Solér mistet all troverdighet da han trodde han hentet en brasiliansk "nær-landslagsspiller" til Start for 10 mill. Fikk Orjinta til å fremstå som en klassesignering

                    Kommentar

                    • Folke
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2008
                      • 5955

                      Opprinnelig skrevet av HSft
                      Synes egentlig vi spilte en bra kamp i dag. Johan og Riise dominerer sentralt på midten og spesielt Riise er over alt. Venstresiden vår spiller bra. Skulle gjerne hatt en spiss og en offensiv midtbanespiller som får til noe som helst. HAdde Palmi ikke hatt måltørke om dagen hadde vi vunnet denne til tross for fravær av spiss og offensiv midtbane.

                      Kippe var en gigant i dag.
                      Kippe en gigant? Totalt uenig, syntes han i likhet med Østli var direkte svak denne kampen. Noe vi har sett flere ganger igjen siste tiden!
                      Ringstad derimot, han var stoor :-)

                      Kommentar

                      • superbøffel
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2005
                        • 5611

                        Opprinnelig skrevet av Børge
                        Merklig nok, så har han ikke gjort det så aller værst i Sverige om dagen. Man lykkes ikke i alle klubber. Luke Rodgers var den dårligste signeringen LSK gjorde i 2012. Westerberg var faktisk bedre.
                        Ta det som et signal kanskje? Knallgod før Haglund, knallgod etter Haglund, men ræva underveis?

                        Forøvrig helt enig i at Rodgers er den verste signeringen, men han er ikke alene om å levere betydelig dårligere enn det man kan vente fra en "etablert" spiller som blir hentet. Hvem sitt ansvar er det?
                        Enøyd i de blindes dal.

                        Kommentar

                        • DoubleHi5
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2011
                          • 3970

                          VGs store komi-børs
                          I dag har VG, sikkert etter en grundig fotballfaglig vurdering av hver enkelt spiller, kommet til følgende konklusjon:

                          BHR, Andersson og Fofana får alle en 4'er på VGs børs. PVM får 5!

                          Snakk om å få betalt for å være programhelt
                          Elska þetta félag

                          Kommentar

                          • G-Man
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2011
                            • 3171

                            Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                            VGs store komi-børs
                            I dag har VG, sikkert etter en grundig fotballfaglig vurdering av hver enkelt spiller, kommet til følgende konklusjon:

                            BHR, Andersson og Fofana får alle en 4'er på VGs børs. PVM får 5!

                            Snakk om å få betalt for å være programhelt
                            Jeg har gjentatte ganger sendt kritiske mailer til VG etter deres tragikomiske børser. En gang fikk jeg svar, fra en jente som innrømmet at hun var sommervikar og ikke var så opptatt av fotball. HÆ???? Hva f**n gjør du på fotballkamp da???

                            Jeg foreslår seriøst en teppebombing av denne idiotens mail fra alle Kanarifans. Kunne vi fått til et par hundre mailer som forteller han hvor inkompetent han er - gjerne med kopi til sjafsredaktør - kan vi kanskje dempe arrogansen deres et hakk eller to.

                            Kommentar

                            • trigz
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2004
                              • 7053

                              5 til PVM i går er helt jalla. Jeg ville gitt ham 2.
                              Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                              Kommentar

                              • G-Man
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2011
                                • 3171

                                Opprinnelig skrevet av trigz
                                5 til PVM i går er helt jalla. Jeg ville gitt ham 2.
                                Da er du snill.

                                Kommentar

                                • Folke
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jun 2008
                                  • 5955

                                  Opprinnelig skrevet av G-Man
                                  Da er du snill.
                                  Nei vi må ikke glemme at vi ser på dette med gule briller.. Som ofte gjør man gode opplevelser enda bedre og dårlige opplevelser enda dårligere! Om vi lager ett snitt fra VG og Trigz havner vi nok på riktig terning.

                                  Kommentar

                                  • dollyholly
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jul 2007
                                    • 965

                                    Opprinnelig skrevet av Folke
                                    Kippe en gigant? Totalt uenig, syntes han i likhet med Østli var direkte svak denne kampen. Noe vi har sett flere ganger igjen siste tiden!
                                    Ringstad derimot, han var stoor :-)
                                    Det jeg har å utsette på forsvaret er at de ikke faller når presset på ballfører ikke er tilstede. Det er farlig uten superfart I bakre rekker og med en linjedommer som jeg håper aldri mer setter sine ben på Åråsens deilige sidelinjer.

                                    Kommentar

                                    • Lars
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2004
                                      • 6156

                                      Opprinnelig skrevet av superbøffel
                                      Da Friday ble signert ble han vel omtalt som "ferdig vare", men nå ikke bra nok for benken en gang?
                                      Dette er direkte feil. Tipper du blander med uttalelser i forkant av at vi signerte Fofana, som så vidt jeg husker er den eldste afrikaneren vi har hentet. Friday derimot, er den yngste afrikaneren vi har hentet, og det har aldri vært uttalt noe sånt om ham, det er jeg temmelig sikker på.

                                      Kommentar

                                      • superbøffel
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2005
                                        • 5611

                                        Opprinnelig skrevet av Lars
                                        Dette er direkte feil. Tipper du blander med uttalelser i forkant av at vi signerte Fofana, som så vidt jeg husker er den eldste afrikaneren vi har hentet. Friday derimot, er den yngste afrikaneren vi har hentet, og det har aldri vært uttalt noe sånt om ham, det er jeg temmelig sikker på.
                                        Det kan stemme. My bad.
                                        Enøyd i de blindes dal.

                                        Kommentar

                                        • Yellow-not-jella
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Mar 2009
                                          • 1606

                                          Opprinnelig skrevet av bjarmann
                                          Syns ikke detta var så ille jeg? Har faktisk noen riktig gode angrep idag og til tider var det jo faktisk litt morsomt også. Kun tilfeldigheter som gjør at vi ikke vinner detta, men Ål kunne fort tatt seieren de også. Jævla typisk at Helstad først putter for så å redde et mål rett etterpå. Hva var det han svansa med på streken der? Venstresida vår er forøvrig helt sjef idag. Høyre derimot, mangler totalt. Hvem spilte egentlig der idag? PVM fortsatt like rævva. Mjelde må inn i neste
                                          Palmens middelmådighet spilte der, usynlig som alltid, men så plutselig nesten matchvinner. Merkelig type. Og legg merke til; en spiller som laget bygges "rundt" av Haglund. Ubegripelig at han er fast. Spesielt siden det faktisk ER konk om plassene.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎