Kamptråd: Haugesund - LSK 29.3 kl 15.30

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • nebbjævel
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Mar 2009
    • 511

    Bare en liten ting:

    I rb.no står det at Arnold gjorde det som ble "forventet" da han tok det lave skuddet som førte til retur og scoring til FKH.

    Etter min mening var den redningen i verdensklasse. Man kan ikke forvente at keepere gjør slike redninger. Det skulle egentlig være fysisk umulig å nå den ballen. Den var lav, hard og atal og kom fra veldig kort hold.

    Hadde en av våre vært først på returen ville vi ha vunnet kampen.

    Arnold Origi, you rock big time !!

    Kommentar

    • Totti21
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Mar 2004
      • 3499

      Veldig godt fornøyd med både resultat og prestasjon i går. Skaper 3-4 gode muligheter og slipper kun Haugesund til 2-3 sjanser på en av ligaens vanskeligste bortebaner. Kall det gjerne tapermentalitet, men poeng i første serierunde på bortebane er det ikke mange som kommer til å ha, og det gir oss den nødvendige selvtilliten før vi skal ta i mot både Viking og Sandnes/Ulf på hjemmebane.

      Med unntak av en periode rundt 60 minutter og de siste nervøse minuttene etter 1-1 scoringen har vi egentlig full kontroll uten at vi klarer å skape all verdens selv heller. Jeg forstår at enkelte her inne forventer at vi med LSK sin historie skal feie ett lag som Haugesund av banen, men dessverre forteller historien at vi ikke har vunnet i Haugesund siden 1998. Dette var i alle fall det nærmeste vi har vært spillemessig siden de rykket opp igjen.

      Kommentar

      • DoubleHi5
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2011
        • 3968

        VG-børsen Haugesund-Lillestrøm

        77 A. Origi 5
        2 A. Østli 5
        13 F. Kippe 5
        28 L. Gabrielsen 5
        20 S. Ringstad 6
        8 B. Riise 4
        7 J. Andersson 4
        M. Lundemo 4
        10 P. Vaagan Moen 4
        11 E. Knudtzon 4
        14 P. Pálmason 5

        LSK får totalt 51 poeng, mens Haugesund får 50.

        Jeg ser at flere av spillerne kommenterer at banen i Haugesund var ujevn og dårlig og at de mener at dette bidro til at det var vanskelig å spille mer langs bakken og gjennom midtbanen. Hvis banen virkelig var så dårlig, kan det forklare noe av den skuffende kvaliteten i pasningsspillet. Vi får håpe spillere som Yohan, BHR og PVM er revansjesugne og at de hever seg og bidrar til at vi styrer neste kamp hjemme mot Uff på Åråsen.

        Selv om jeg er enig med de som skriver at fordelingen av ballbesittelse i en kamp ikke nødvendigvis gir svaret på hvilket lag som er det beste, synes jeg at statistikken for de fem siste minuttene i Haugesund gir grunn til ettertanke.

        Ballbesittelse siste 5 min: Haugesund 87%, LSK 13%.

        Ja, det er kanskje naturlig at et hjemmelag som lukter muligheten til å avgjøre mot slutten trykker på. Men 87-13? Det må være mulig å gjøre noen klokere taktiske valg for å unngå å bli så hardt presset! Har vi en klar plan for disse ofte avgjørende minuttene av kampene?
        Elska þetta félag

        Kommentar

        • Børge
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2013
          • 2530

          Alt om fotball gir begge lagene 49 poeng ut i fra XI.
          Sint og tverr på felt N

          Kommentar

          • Totti21
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Mar 2004
            • 3499

            Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
            Ja, det er kanskje naturlig at et hjemmelag som lukter muligheten til å avgjøre mot slutten trykker på. Men 87-13? Det må være mulig å gjøre noen klokere taktiske valg for å unngå å bli så hardt presset! Har vi en klar plan for disse ofte avgjørende minuttene av kampene?
            Dette er vel den fasen av en kamp der det mentale er det viktigste? Begynner nervøsiteten å bre seg utover i laget, så blir avgjørelsene dårligere og mer paniske.
            Her smitter også publikum over på spillerne hvis man skal tro Brendan Rodgers, som sa etter Sunderland kampen på hjemmebane at publikum sin nervøsitet smittet over på spillerne, som ga fra seg initiativet og ballen for lett i sluttminuttene. Det er jo all grunn til å tro at det motsatte også skjer, og da er det jo helt klart sånn at når ett hjemmelag utlikner 5 minutter før slutt, så vekker man publikum som får trua på 3 poeng.
            Hvor mange lag har ikke hatt med seg ett resultat inn i sluttfasen på Old Trafford under SAF, men kollapset på slutten når selvtilliten til United spillerne og publikum har presset de bakover på slutten?
            Dette er sånn jeg har følt det har vært på Åråsen i en del tidligere sesonger, men de siste årene har man heller opplevd mer oppgitthet og nervøsitet for å rote bort ett resultat. Tidligere kunne vi ha spilt elendig i 85 minutter og ligge under 0-1, men en dødball fem minutter før slutt ville allikevel vekke håpet hos både spillere og oss på tribunene, og ikke minst vekke frykten hos motstanderen som vet at en LSK dødball mest sannsynlig vil bli farlig. Da klarte vi stort sett å legge ett skikkelig press på de sist minuttene, og det ender ofte opp i nervøsitet hos motstanderen og scoring.

            Jeg tror rett og slett ikke det er så lett å ha noen klar plan for dette. Jeg tipper den planen er å bevare roen, holde på ballen når vi vinner den, og ligge samlet når vi ikke har den. At dette ikke skjer er nok en kombinasjon av ett hjemmelag som får blod på tann av en sen scoring og ett lite seiersvant LSK som er redd for å miste alt de har jobbet så hardt for. Den beste treningen for å bli bedre på dette tror jeg rett og slett er å lykkes med det nok ganger.

            Kommentar

            • Bukkenbruse
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2008
              • 515

              Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
              VG-børsen Haugesund-Lillestrøm

              77 A. Origi 5
              2 A. Østli 5
              13 F. Kippe 5
              28 L. Gabrielsen 5
              20 S. Ringstad 6
              8 B. Riise 4
              7 J. Andersson 4
              M. Lundemo 4
              10 P. Vaagan Moen 4
              11 E. Knudtzon 4
              14 P. Pálmason 5
              Lundemo til en 4er....nok et bevis på at de som setter opp børsene i avisene jevnt over er folk uten fotballforståelse. Spillere uten et navn får som regel 1-2 poeng i trekk i forhold til prestasjon og spillere med "store" navn får ofte 1-2 poeng xtra pga navnet sitt. Håpløst system.
              Last edited by Bukkenbruse; 30.03.2014, 10:26.

              Kommentar

              • andee
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • May 2004
                • 1191

                Opprinnelig skrevet av andee
                Dette sterkt svekkede Haugesund-laget taper vi ikke mot uansett, men det er litt krejsi av Haglund å balansere mellom ett og tre poeng ved å spille PVM og Lundemo i kampform. Går for 1-1, med hhv. assist og goal fra Lundemo og Erling, oks. "straks stjerner".
                Definitivt en solid gjennomkjøring, alt i alt, selv om det alltid er surt ikke å vinne når man tar ledelsen så seint. Men 1-1 var fair, og Haglund traff godt med inngangen, disiplinen og laget, kanskje spesielt godt med Lundemo - eneste i ettertid er kanskje at Fofana burde erstatta PVM 5-10 min før.

                Min dom fra tribuneplass;

                Positive;
                Origi
                Ruben
                Ringstad
                Lundemo
                Fofana

                Omtrent som forventa;
                Østli
                Kippe
                BHR
                PRP
                Erling
                Ohi

                Noe skuffende;
                Johan
                PVM
                TS05 - Felt C

                Kommentar

                • DoubleHi5
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2011
                  • 3968

                  Opprinnelig skrevet av Totti21
                  Dette er vel den fasen av en kamp der det mentale er det viktigste? Begynner nervøsiteten å bre seg utover i laget, så blir avgjørelsene dårligere og mer paniske.
                  Her smitter også publikum over på spillerne hvis man skal tro Brendan Rodgers, som sa etter Sunderland kampen på hjemmebane at publikum sin nervøsitet smittet over på spillerne, som ga fra seg initiativet og ballen for lett i sluttminuttene. Det er jo all grunn til å tro at det motsatte også skjer, og da er det jo helt klart sånn at når ett hjemmelag utlikner 5 minutter før slutt, så vekker man publikum som får trua på 3 poeng.
                  Hvor mange lag har ikke hatt med seg ett resultat inn i sluttfasen på Old Trafford under SAF, men kollapset på slutten når selvtilliten til United spillerne og publikum har presset de bakover på slutten?
                  Dette er sånn jeg har følt det har vært på Åråsen i en del tidligere sesonger, men de siste årene har man heller opplevd mer oppgitthet og nervøsitet for å rote bort ett resultat. Tidligere kunne vi ha spilt elendig i 85 minutter og ligge under 0-1, men en dødball fem minutter før slutt ville allikevel vekke håpet hos både spillere og oss på tribunene, og ikke minst vekke frykten hos motstanderen som vet at en LSK dødball mest sannsynlig vil bli farlig. Da klarte vi stort sett å legge ett skikkelig press på de sist minuttene, og det ender ofte opp i nervøsitet hos motstanderen og scoring.

                  Jeg tror rett og slett ikke det er så lett å ha noen klar plan for dette. Jeg tipper den planen er å bevare roen, holde på ballen når vi vinner den, og ligge samlet når vi ikke har den. At dette ikke skjer er nok en kombinasjon av ett hjemmelag som får blod på tann av en sen scoring og ett lite seiersvant LSK som er redd for å miste alt de har jobbet så hardt for. Den beste treningen for å bli bedre på dette tror jeg rett og slett er å lykkes med det nok ganger.
                  Jeg er jo enig med deg i så og si nesten alt du skriver. Selv om jeg kanskje synes sammenligningen med ManU og Old Trafford er noe drøy!

                  Jeg så ikke kampen mot Haugesund, men jeg leste et eller annet sted at vi "kontret med én mann" (Fofana), jeg tror det var på overtid. Han mistet ballen og vi fikk en ny bølge med trykk mot oss. Hva med å kontre med to mann i en sånn situasjon? Tror sjansen for at vi kunne ha holdt på ballen et minutt eller to ekstra ville ha økt betydelig!
                  Elska þetta félag

                  Kommentar

                  • GIFKanari
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2009
                    • 8243

                    Ingen forventet da ærlig talt at LSK skulle feie gulvet med FKH, det blir bare flåsete. Det det handler om for LSK nå må da være å stable et byggverk som viser at man kan hevde seg. Og når man er oppsatt på å gå i krigen så fronter man ikke sin egen tropp med finesse, da stoler man på arbeidshestene. Er man så opptatt av å unngå brudd imot og spiller på det sikre så stiller man med Johan og forsåvidt Palmi på benken.

                    Men så er det nettopp arbeidshester med en motor det troppen mangler. Dette er paradokset LSK. Man henter inn navn som skal fronte en såkalt positiv fotball, men leverer jevnt over på mange måter minste felles multiplum kvalitetsmessig. Gapet er gedigent. Ingenting illusterer egentlig bedre det man over mange år har pekt på som en ubalansert tropp uten de riktige typene. LSK faller på alle måter mellom to stoler.

                    Lundemo var en smart signering, det har jeg hevda helt siden han kom. Bonke er etter alle rapporter mer av det troppen er helt avhengig av å få inn, selv om han nok er uferdig. En arbeidshest sentralt som også har en touch av finesse i seg. Det LSK mangler mer enn noe er faktisk en arbeidskultur, en innsats som ligger i bunn. Prosjekt Haglund kom feil ut helt fra start og fortsatt er det store hull å dekke. Utholdenhet og tempo er en stor mangelvare og resultatet er at vi ofte rett og slett blir løpt over, og det blir ekstra synlig når de få arbeidshestene vi har går tomme og vi mangler erstattere.

                    Kommentar

                    • Yellow-not-jella
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Mar 2009
                      • 1606

                      Opprinnelig skrevet av andee
                      Dette sterkt svekkede Haugesund-laget taper vi ikke mot uansett, men det er litt krejsi av Haglund å balansere mellom ett og tre poeng ved å spille PVM og Lundemo i kampform. Går for 1-1, med hhv. assist og goal fra Lundemo og Erling, oks. "straks stjerner".
                      Du fikk jo rett!

                      Kommentar

                      Working...
                      😀
                      😂
                      🥰
                      😘
                      🤢
                      😎
                      😞
                      😡
                      👍
                      👎