Lillestrøm Sportsklubb - Viking, Lørdag 12 april 2014 - 15:30

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Gjest

    Kamptråd Lillestrøm Sportsklubb - Viking, Lørdag 12 april 2014 - 15:30

    Prøver meg igjen...

    (Jeg er hovedsponsor for denne "gjengen", så her er det bare å gjøre som jeg ber om!)

    Håper Lundemo får spille ferdig kampen, vil også se Fofana fra start.

    Førsteomgangen mot SU var ikke akkurat et fyrverkeri...selv om RESULTATET til slutt var mer enn godjent.
  • bjarmann
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2005
    • 2872

    #2
    Lenge siden jeg har gleda meg så mye til kamp. Deilig å kjenne igjen. Utrolig hvor mye et par kamper med opptur (resultatmessig) har å si på humøret. En seier mot Viking tett etterfulgt av flatfyll i gledesrus med andre kanaris er det eneste som mangler nå
    I år så tar vi alt

    Kommentar

    • Simeone
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Apr 2008
      • 761

      #3
      Jeg tror vi tar dem.
      Men skal vi styre kamper må Fofana spille fra start.

      Når det begynner å stokke seg trenger vi en som kan dra av en mann eller to og skape rom for andre.
      Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
      para gritarle a la FIFA:
      ¡Que ellos son el gran ladrón!

      Kommentar

      • Folke
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2008
        • 5955

        #4
        Opprinnelig skrevet av Simeone
        Jeg tror vi tar dem.
        Men skal vi styre kamper må Fofana spille fra start.

        Når det begynner å stokke seg trenger vi en som kan dra av en mann eller to og skape rom for andre.
        Stian Ringstad trenger nok hjelp til Lørdag, så skal ikke se bortifra at det blir en mer def orientert spiller som havner på kanten.

        Kommentar

        • Simeone
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Apr 2008
          • 761

          #5
          Opprinnelig skrevet av Folke
          Stian Ringstad trenger nok hjelp til Lørdag, så skal ikke se bortifra at det blir en mer def orientert spiller som havner på kanten.
          Godt poeng.
          Glemte at vi møter landets beste høyrekant.
          Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
          para gritarle a la FIFA:
          ¡Que ellos son el gran ladrón!

          Kommentar

          • Totti21
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Mar 2004
            • 3499

            #6
            Opprinnelig skrevet av Simeone
            Godt poeng.
            Glemte at vi møter landets beste høyrekant.
            Samtidig er det da jeg synes det hadde vært moro med ett mottrekk der vi hadde satt Fofana høyt i banen. Så kan man overlate til Viking å bestemme om de tør å la de Lanlay ligge høyt i banen for å få 1 mot 1 situasjoner mot Stian Ringstad når konsekvensen av det kan være at Fofana får muligheten til å gjøre det samme mot Andre Danielsen. Så kan heller Palmi ta noen av de defensive løpene for Fofana. Konsekvensen av en offensiv Ringstad og Fofana tror jeg er en de Lanlay som ikke holder i 90 minutter.

            Vi er hjemmelag, og da er det motstanderen som skal ta hensyn til oss, ikke motsatt.

            Kommentar

            • andersmm
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2006
              • 5764

              #7
              Blir ikke sjokkert om det blir disse 11:

              ------------Origi--------------
              Østli-Ruben-Kippe-Stian
              -------Marius-Johan-------
              --Riise---Palmi---Petter--
              ------------Erling------------

              Samtidig håper jeg litt på en offensiv attitude og Fofana fra start. Viking har en veldig dyktig høyreving, men vi har da også en jævlig god venstreback. Viking har dog sett ganske bra ut i de to første kampene, så det blir nok spill begge veier. Forstår om Haglund kjører Petter her. Høiland skal forøvrig ha et lengre innhopp i denne kampen.

              Edit: Totti har selvfølgelig rett. Fofana fra start!
              "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

              Kommentar

              • knut
                Make knut Great Again
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2006
                • 9382

                #8
                Når ble de Lanlay en trussel?

                Kjør på med Fofana på kanten og Høiland på topp!

                Kommentar

                • _Jonern
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 4376

                  #9
                  På tide at vi ikke hele tiden tar hensyn til alle andre lag. Vi skal kjøre matchen på våre premisser!
                  ..................

                  Kommentar

                  • vermu
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2008
                    • 1729

                    #10
                    Det er jo galskap å sette den beste offensive spilleren på benken for tredje kamp på rad. Fofana må inn!

                    Kommentar

                    • MortenA
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2007
                      • 3361

                      #11
                      Å slippe til Fofana litt ute i kampen er enn så lenge bare sunt. La han komme inn med friske bein når motstanderen begynner å føle kjøret og vi får en magi av en annen klasse enn om Fofana skal løpe fra start.
                      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                      Kommentar

                      • Yellow-not-jella
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Mar 2009
                        • 1606

                        #12
                        Petter må vel ligge svært dypt skal han avhjelpe Ringo i den formen han er nå..? Når det gjelder Foffen, bør han spille mot den treigeste av sidebackene. Snurra rundt med Dorsin SÅ jævli i fjor. Bertelsen tok han ut dessverre, men det var vel en halvtimes innhopp bare.

                        Vi har noe å hevne fra i fjor, skjønn det a spellere.

                        Kommentar

                        • Folke
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jun 2008
                          • 5955

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Totti21
                          Samtidig er det da jeg synes det hadde vært moro med ett mottrekk der vi hadde satt Fofana høyt i banen. Så kan man overlate til Viking å bestemme om de tør å la de Lanlay ligge høyt i banen for å få 1 mot 1 situasjoner mot Stian Ringstad når konsekvensen av det kan være at Fofana får muligheten til å gjøre det samme mot Andre Danielsen. Så kan heller Palmi ta noen av de defensive løpene for Fofana. Konsekvensen av en offensiv Ringstad og Fofana tror jeg er en de Lanlay som ikke holder i 90 minutter.

                          Vi er hjemmelag, og da er det motstanderen som skal ta hensyn til oss, ikke motsatt.
                          Jeg er enig, spørs vel bare om Haglund ser det sånn. Fofana ville jo aldri startet på benken om jeg hadde fått bestemme, vår klart viktigste spiller i forhold til å skape noe.

                          Kommentar

                          • mrognan
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Aug 2008
                            • 845

                            #14
                            Statistikk LSK, 3. runde i Tippeligaen de siste 10 årene:

                            4 hjemmekamper og 6 bortekamper.
                            Totalt har vi 2-2-6
                            På hjemmekampene har vi 2-0-2
                            Målforskjell på hjemmekamper i 3. runde: 9-5
                            Total målforskjell 3.runde: 16-21
                            Største seier: 6-0, hjemme mot Hønefoss i 2010
                            Største tap gidder jeg ikke nevne annet enn at det var i 2008

                            3 ganger de siste 10 årene har vi møtt Viking i 3.runde:
                            2005 borte, 3-1 tap
                            2006 hjemme, 3-1 seier
                            2013 hjemme, 0-1 tap

                            Følger vi dette mønsteret mot Viking, så vinner vi kanskje 1-0 i år?
                            Morten

                            Kommentar

                            • Playboy1
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2003
                              • 2124

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av MortenA
                              Å slippe til Fofana litt ute i kampen er enn så lenge bare sunt. La han komme inn med friske bein når motstanderen begynner å føle kjøret og vi får en magi av en annen klasse enn om Fofana skal løpe fra start.
                              Har aldri skjønt hvorfor vi ikke skal starte med våre beste spillere til enhver tid ? Og Fofana er en av våre beste.
                              Hva er vitsen med å spare dem på benken , og kanskje vurdere å sette dem inn når det kanskje er for sent ?
                              hva om vi skulle ligge under 3-0 etter 30 minutter ? da er jo allerede matchen kjørt.
                              Flott da å ha spart på en av våre beste spillere , for kanskje å kunne pynte på resultatet ? I stedet for å ha han/dem med fra start av for å kunne påvirke resultatet i vårt favør ?

                              Kommentar

                              • bema0806
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Sep 2011
                                • 521

                                #16
                                Hvordan kan du si at en match er kjørt med 3-0 og det er igjen 30min. Kan huske en kamp LSK spilte i molde for et par år siden. Hvor mange min brukte vi da på å score 3mål?

                                Kommentar

                                • Totti21
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Mar 2004
                                  • 3499

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av Playboy1
                                  Har aldri skjønt hvorfor vi ikke skal starte med våre beste spillere til enhver tid ? Og Fofana er en av våre beste.
                                  Hva er vitsen med å spare dem på benken , og kanskje vurdere å sette dem inn når det kanskje er for sent ?
                                  hva om vi skulle ligge under 3-0 etter 30 minutter ? da er jo allerede matchen kjørt.
                                  Flott da å ha spart på en av våre beste spillere , for kanskje å kunne pynte på resultatet ? I stedet for å ha han/dem med fra start av for å kunne påvirke resultatet i vårt favør ?
                                  Nå mener jeg definitivt at Fofana burde starte mot Viking, men samtidig har jeg full forståelse for at man velger denne innfallsvinkelen noen ganger, da det som oftest åpner seg veldig opp i fotballkampene utover i 2.omgang. En frisk spiller som Fofana da kan gjøre en større forskjell enn en Fofana i 1.omgang når alle er veldig konsentrerte, og intensiteten og trøkket er på topp. Spesielt for lag med små staller, der man har lite å komme med fra benken er dette ganske vanlig.

                                  Nå har vi fått et par spillere på benken som definitivt kan gjøre en forskjell som innbytter i Høiland, PVM eller Palmi avhengig av hvem som får starte som kant, og hvem som starter i rollen bak EK. I tillegg spiller vi på hjemmebane, der vi skal ta føringen fra start. Da er jeg enig med deg i at vi trenger en "boksåpner" som Fofana.

                                  Kommentar

                                  • Ketil Cantona
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2004
                                    • 6813

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av bema0806
                                    Hvordan kan du si at en match er kjørt med 3-0 og det er igjen 30min. Kan huske en kamp LSK spilte i molde for et par år siden. Hvor mange min brukte vi da på å score 3mål?
                                    Det har aldri skjedd tidligere og vil aldri skje igjen... 3-0 er kampen over og ut.
                                    * såfremt ingen henter Ujah tilbake

                                    Kommentar

                                    • gilbert
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 3177

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av Ketil Cantona
                                      3-0 er kampen over og ut
                                      Kanskje det. Men noen av oss husker en "dobbel" semifinale for en del år siden. LSK leda 3-1 etter hjemmekampen, og Jan Ove Pedersen skårte 4-1 målet borte, slik at vi leda med tre mål med en halv time igjen å spille. Hva som skjedde deretter er det best å forbigå i stillhet, men vi kom ikke til cupfinalen. Og, nei, sånt skjer ikke "bare oss"; alle lags supportere tror fullt og fast på at store katastrofer og sammenbrudd bare skjer "vårt" lag, men i fotball kan ALT skje alle. Absolutt alt. Det er noe av sjarmen - og fortvilelsen - ved å være fotballsupporter.

                                      gilbert

                                      Kommentar

                                      • Gjest

                                        #20
                                        Vi ligger på sølvplass, viking er på delt 10. Vi spiller hjemme!
                                        Vi bør alltid stille med våre beste!
                                        Hvis haglund mener fofana ikke er god nok, bør han minnes på hva hovedsponsoren gjorde med uwe.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎